Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Key West met kerst/ advies gevraagd

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
engeltjes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Key West met kerst/ advies gevraagd

Bericht door engeltjes »

Hi allemaal. Ik lees al een aantal jaren mee op dit forum en dit is mijn eerste post whoohoo.

We gaan in december 18 dagen naar Florida en zijn met kerst op de Keys. Nu hebben we 2 overnachtingen daar gepland. We rijden vanuit Naples naar de Keys en zijn daar van 24 december en vertrekken op de 26e naar Miami. Ik had al verwacht dat de prijzen behoorlijk zullen zijn rond die tijd (op Key West) en ik vroeg me af of overnachten op Key West echt een aanrader is of dat het toffer is om halverwege een leuk hotel te boeken en vanuit daar naar Key West te rijden.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips/adviezen :)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Key West met kerst/ advies gevraagd

Bericht door Tantelotje »

In 2014 verbleven we 2 nachten op Key West. Het voordeel daarvan vonden wij dat alles op loopafstand was.
Vorig jaar maart verbleven we 2 nachten op Marathon. Het voordeel daarvan vonden we dat het de helft goedkoper was :wink:

Meestal laten we onze plannen niet door prijzen beïnvloeden, maar de overnachtingskosten in Key West tegenwoordig vind ik niet meer opwegen tegen het voordeel van op loopafstand. En bijvoorbeeld de zonsondergang op Mallory Square is mooi hoor, maar niet zo mooi als in dat je dit nergens anders zou kunnen zien en al helemaal niet zo mooi dat het me een paar honderd dollar waard zou zijn.
Ik vind dat je Key West ook in een dag heen en weer prima kunt ervaren.

Succes met voorbereiden!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik wil niet op teentjes trappen, Key West: you love it or you hate it, dus doe het toch: Voor ons gezin was 1 nacht verblijf Key West genoeg. Op een van de andere Keys verblijven en dan een dagtocht naar Key West lijkt mij een prima idee!
Gast

Bericht door Gast »

Ik vind Key West (eigenlijk de hele keys zuidelijk van het vasteland van Florida) zwaar overschat en imho kun je je tijd beter ergens anders in Florida besteden…
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ach, je moet er een keer geweest zijn.
Dus ben ik er inmiddels een keer of 5 geweest :D
maar nu hoeft het niet meer. De prijzen zijn inmiddels in verhouding tot hogere keys te hoog..
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ook ik ben er verschillende keren geweest en iedere keer es iets anders gepland. Key West vind ik leuk voor een kort dagje maar, zoals al is gezegd, is dat persoonlijk. Als je er nog nooit bent geweest dan is een dag met toeristische plekken bezoeken toch een beetje een must, vind ik. Laatste keer voor ons was maart 2021, toen US dicht zat maar FL geen last van COVID had. Huis gehuurd voor een week of 2 op Key Colony, aan een kanaal met een huurboot voor de deur. Manatees die de hele dag op en neer zwommen - wisten jullie dat manatees zoet water drinken? Wist ik dus niet maar snel geleerd van een stuk of 4 die langskwamen toen we vis fileerden op een vistafel aan het kanaal. De vrijheid was fantastisch na alle restricties in Boston. Veel tarpon gezien, maar vangen is ons niet gelukt :lol:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer