Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ADE01 »

ValerieLe schreef:
25 okt 2021, 22:21
Hoe gaan de airlines het contact tracing doen? Word dit op de luchthaven gedaan? Ik zie hier namelijk niks op het ustravel document staan hoe ze dit precies gaan doen.
Informatie doorspelen lijkt mij het meest logische. De airlines hebben alle info al. Ik zou mij hier in ieder geval niet druk om maken. Het is hoogstens een paar vragen invullen/beantwoorden.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

dejong89 schreef:
25 okt 2021, 21:00
Het staat toch op de website van het witte huis?
Informatie van het Witte Huis is geen wet- of regelgeving, tenzij het strookt met regelgeving of de wet, of het een officiële Executive Order of Proclamatie is.

Het hangt er derhalve vanaf hoe het is geformuleerd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Het lijkt erop dat je niet gevaccineerd hoeft te zijn als je de VS over land of water binnenkomt.

Er is ook een uitzondering voor staatsburgers van landen waar de inentingsgraad laag is vanwege een tekort aan vaccins...

Overigens is de proclamatie niet van toepassing op Amerikaanse staatsburgers. wettige ingezetenen en immigranten.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Timothy555 schreef:
25 okt 2021, 20:55
Ziet er goed uit - hoe ik dit lees zal onze Europese Coronapas aanvaard worden (geldig in het land van uitgifte).
Dat klopt:
Acceptable Proof of COVID-19 Vaccination

Verifiable records (digital or paper)
Vaccination certificate with QR code1, digital pass via Smartphone application with QR code1 (e.g., United Kingdom National Health Service COVID Pass, European Union Digital COVID Certificate)

Non-verifiable paper records
Printout of COVID-19 vaccination record or a COVID-19 vaccination certificate issued at national or subnational level or by an authorized vaccine provider (e.g., the CDC vaccination card)

Non-verifiable digital records
Digital photos of vaccination card or record, downloaded vaccine record or vaccination certificate from official source (e.g., public health agency, government agency, or other authorized vaccine provider), or a mobile phone application without QR code. (The QR code in a verifiable vaccination record links to information confirming the credential was generated from an immunization record in an official database and is protected from tampering.)

Bron
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

Hier op het BN staat dat mensen die geen Amerikaanse staatsburger zijn/verblijfsvergunning hebben en negatieve test moeten overleggen die niet ouder is dan 24 uur.

Is dit valse informatie in verband dat op de persconferentie werd gezegd dat volledig gevaccineerden in het algemeen een Max 3 dagen oude coronatest moeten aanleveren?
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Big Al schreef:
26 okt 2021, 02:12
Timothy555 schreef:
25 okt 2021, 20:55
Ziet er goed uit - hoe ik dit lees zal onze Europese Coronapas aanvaard worden (geldig in het land van uitgifte).
Dat klopt:
Acceptable Proof of COVID-19 Vaccination

Verifiable records (digital or paper)
Vaccination certificate with QR code1, digital pass via Smartphone application with QR code1 (e.g., United Kingdom National Health Service COVID Pass, European Union Digital COVID Certificate)

Non-verifiable paper records
Printout of COVID-19 vaccination record or a COVID-19 vaccination certificate issued at national or subnational level or by an authorized vaccine provider (e.g., the CDC vaccination card)

Non-verifiable digital records
Digital photos of vaccination card or record, downloaded vaccine record or vaccination certificate from official source (e.g., public health agency, government agency, or other authorized vaccine provider), or a mobile phone application without QR code. (The QR code in a verifiable vaccination record links to information confirming the credential was generated from an immunization record in an official database and is protected from tampering.)

Bron
Dus een print-out van CoronaCheck zal voldoen??

https://coronacheck.nl/nl/print/
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

ValerieLe schreef:
26 okt 2021, 06:25
Hier op het BN staat dat mensen die geen Amerikaanse staatsburger zijn/verblijfsvergunning hebben en negatieve test moeten overleggen die niet ouder is dan 24 uur.
Ik schrok mij een hoedje vanmorgen want ik las het ook op het liveblog van het AD. Maar volgens mij klopt het niet wat het AD schrijft. Overal lees ik toch echt dat het 72 uur moet zijn. O.a. de Belgische collega's van VRT nieuws, Reuters en CNN hebben het over 72 uur.

Het AD zegt in hun bericht dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Amerikaanse staatsburgers en buitenlanders, voor buitenlanders zou een test van max 24 uur gelden.

Dat is niet hoe ik het lees in de verschillende andere media en in de officiële persbriefing van het witte huis. Die 24 uur testen is alleen voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, niet gevaccineerde Amerikanen en voor mensen die uit landen komen waar de vaccinatiegraad heel laag is.

Ik heb de redactie van het AD ook even een mailtje gestuurd dat hun informatie volgens mij onjuist is.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 26 okt 2021, 08:04, 3 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

peterz84 schreef:
26 okt 2021, 06:27
Ja zoals ik de post van @Timothy555 lees wordt de corona check app geaccepteerd. Ze hebben het ook over print out. Dus papier. Neem aan dat dit voldoende zou moeten zijn. Gewoon allebei meenemen :thumbup: De check wordt waarschijnlijk gedaan op Schiphol.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Wonderen zijn de wereld nog niet uit. :thumbup:

Even contact gehad met de redactie van het AD en ze hebben hun berichtgeving aangepast nav alle andere bronnen die ik gecheckt heb die iets anders zeiden. Zie het liveblog van het AD.
Bijlagen
2446.PNG
2446.PNG (38.36 KiB) 1050 keer bekeken
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

iemand al informatie gevonden welke (zelf) testen mogen ? Ik ver wacht alles wat lokaal goedgekeurd is (dus in NL door RIVM) dan zou toegangsbewijs.nu gewoon goed zijn
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

d_vdploeg schreef:
26 okt 2021, 07:25
peterz84 schreef:
26 okt 2021, 06:27
Ja zoals ik de post van @Timothy555 lees wordt de corona check app geaccepteerd. Ze hebben het ook over print out. Dus papier. Neem aan dat dit voldoende zou moeten zijn. Gewoon allebei meenemen :thumbup: De check wordt waarschijnlijk gedaan op Schiphol.
In België hebben we CovidsafeBE, eigenlijk helemaal hetzelfde principe. Alle negatieve testen, herstelbewijzen en vaccinaties op een plaats digitaal raadpleegbaar. Ding kan ook een QR-code genereren voor alles (Europees Covid Paspoort).

Ik print alles af en neem ook alles digitaal mee.

Gezien men de 72u-regel hanteert, laat ik me testen op donderdagavond voor vertrek (transatlantische vlucht) zondag om 12u30. Dan heb ik vrijdag in de loop van de dag de resultaten en kan ik alles nog annuleren mocht ik positief testen.

Het zou mooi blijven mocht USA op 'hoogrisicoland' blijven staan en niet terug op 'zeerhoogrisicoland' geplaatst worden, dan is ook een test bij terugreis niet nodig in de USA.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Dan heeft de media het nog steeds verkeerd, Amerika wil dat je test binnen de 3 DAGEN blijft en niet binnen 72 uur, daarom hoef je dus niet op de exacte tijd van testen te letten.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Van die CDC update van 25 oktober https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html:
Fully vaccinated: The viral test must be conducted on a sample taken no more than 3 days before the flight’s departure from a foreign country if you show proof of being fully vaccinated against COVID-19.
Not fully vaccinated: The viral test must be conducted on a sample taken no more than 1 day before the flight’s departure from a foreign country if you do not show proof of being fully vaccinated against COVID-19.
What kind of tests are acceptable
You must be tested with a viral test that could be either an antigen test or a nucleic acid amplification test (NAAT). Examples of available NAATs for SARS-CoV-2 include but are not restricted to reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR), reverse transcription loop-mediated isothermal amplification (RT-LAMP), transcription-mediated amplification (TMA), nicking enzyme amplification reaction (NEAR), and helicase-dependent amplification (HDA). The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered.
Self test
You can use a self-test (sometimes referred to as home test) that meets the following criteria:
- The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA).
- The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.
- The telehealth provider must confirm your identity, observe the sample collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).
- Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm your identity and the test result details. You must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
Some countries may restrict importation of tests that are not authorized or registered there. If you are considering bringing a U.S.-authorized test with you for use outside of the United States, contact authorities at your destination for information before you travel.
Gast

Bericht door Gast »

Hier is het volledige artikel van de CDC :
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ravel.html

Ik kan alleen nergens de link meer vinden naar de ATTESTATION die je ingevuld bij je moet hebben. Iemand??
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Het zou mooi blijven mocht USA op 'hoogrisicoland' blijven staan en niet terug op 'zeerhoogrisicoland' geplaatst worden, dan is ook een test bij terugreis niet nodig in de USA.
Voorlopig blijft het zo want de cijfers dalen. 👍
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Als nu de oranje status er nog afgaat...
Gast

Bericht door Gast »

Dank! Heb hem opgeslagen, maar er staat een expiration date op van 6/30/2021. Geen idee dus of die nog geldig is.... Ik zoek nog even verder....
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

Ik heb het formulier op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf kunnen vinden. Misschien dat hij bij u hier ook tussen staat?
Laatst gewijzigd door markro op 26 okt 2021, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gast

Bericht door Gast »

Klopt, dar staat dat het bij inchecken ingevuld moet worden...ik heb alle papier handel graag al vooraf bij me.
Ik heb het formulier wat @ONYX666 postte digitaal ondertekend, en zal het sowieso uitgeprint meenemen.

:offtopic: @ValerieLe let even op het quoten van je berichten: het in zijn geheel quoten van een voorgaand bericht is niet toegestaan en ook onnodig, een simpere mention van de gebruikersnaam (zoals aan het begin van deze regel (deze krijg je door @naam te typen)) is ook duidelijk en houdt het forum leesbaar. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer