Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sunny-007 »

Ik heb de prijzen ook goed in de gaten gehouden en vond het ook bizar duur geworden. Maar ik zag net een aantrekkelijke prijs voor 3 weken (juli/augustus 2022) op Expedia. Ophalen San Francisco en inleveren 3 weken later in Los Angeles. Een Mid-size SUV voor €845,00. Ik heb deze dus maar geboekt! Heb ik hier nou goed aan gedaan of is dit nog steeds veel te duur? Ik kan hem nog annuleren :)
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

marc08 schreef:
03 okt 2021, 21:08
SemJes schreef:
02 okt 2021, 20:19
Kwam zelf code D486602 tegen voor (up to) 35% korting op SUVs bij AVIS. Die lijkt bij avis.be de beste prijs te geven voor een Ford Edge klasse auto.
Waar is die code aan gelinked? Geeft wel interessante prijzen voor Orlando iig.
Ben ik ook benieuwd naar, is deze code vrij te gebruiken (door iedereen)?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

SemJes schreef:
Kwam zelf code D486602 tegen voor (up to) 35% korting op SUVs bij AVIS. Die lijkt bij avis.be de beste prijs te geven voor een Ford Edge klasse auto.
Heb jij de prijzen bij bij. FR.ES en D vergeleken ? Verschil?

Ik zet de link er even bij ; dat bespaart ons het "mag dat wel , kan dat wel , word dat ook gecontroleerd geneuzel..
D486602 is trouwens een hele ouwe promo AWD . Werd in het verleden ook door Best Western gebruikt
https://www.destinationcoupons.com/avis ... -discounts
Laatst gewijzigd door bedeve op 04 okt 2021, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Kijk, dat is nog eens een duidelijke en hulpzame post @bedeve 👍🏻
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Overweging: Een aantal maatschappijen geeft de mogelijkheid om direct te betalen of pas bij ophalen. Vaak maken ze direct betalen aantrekkelijk om dat een paar tientjes goedkoper te maken. Toch lijkt het mij verstandig om bij bv. Avis voor de iets duurdere variant te gaan van betalen bij ophalen omdat annuleren dan tot het laatste moment kan. Bij vooruit betalen is dat b.v. bij Avis twee dagen. I.v.m. een eventuele coronatest en een wachttijd voor uitslag kan dat net spannend worden.
Dirk70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dirk70 »

bedeve schreef:
04 okt 2021, 14:44
SemJes schreef:
Heb jij de prijzen bij bij. FR.ES en D vergeleken ? Verschil?

Ik zet de link er even bij ; dat bespaart ons het "mag dat wel , kan dat wel , word dat ook gecontroleerd geneuzel..
D486602 is trouwens een hele ouwe promo AWD . Werd in het verleden ook door Best Western gebruikt
https://www.destinationcoupons.com/avis ... -discounts
SAN Francisco 1/7 tem 19/7 Ford Edge Avis met bovenstaande code: 778 euro
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Net geboekt Avis.be met bovenstaande code:
Las Vegas 1/6 tm 24/6 , people carrier ( voyager o.i.d.). € 1037 betalen ter plaatste, zodat als we een betere prijs tegen komen we nog probleemloos kunnen switchen
Wij gaan met 4 personen en willen graag een grote kofferbak.
Een grote SUV was niet te betalen.
tous14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tous14 »

SemJes schreef:
Thx voor de code :thumbup:
Scheelt toch weer 72 euro op de reservering die ik had staan met code K850809.
Nu betaal ik voor een Chevrolet Tahoe 1212 euro voor de periode van 14-4-22/ 7-5-22 met ophalen en terugbrengen in SF :clap:
52 euro per dag voor deze auto en tijd lijkt me wel netjes.
rocco92
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door rocco92 »

Wij zijn aan het kijken voor de periode 15-04-2022 t/m 06-05-2022 om een rondreis vanuit SF te maken. Nu was dit 2 jaar geleden ook het plan voor 2020, en schrikken we nu ook van de prijzen van de auto's. Waar het voorheen leuk leek om wel een SUV te nemen (voor comfort) voor prijzen rond de 900, zie ik nu prijzen van 2000 voor eigenlijk een vrij kleine auto.

Enkel op Easyterra lukt het mij nog een full size (via Budget) te vinden voor 650, maar als ik bij Budget zelf kijk is die prijs ook flink hoger in dezelfde periode.

Kan iemand ons op weg helpen? We willen ook graag reserveren, omdat we even de travel ban opheffing definitief willen afwachten en 1 van ons in het onderwijs werkt, dus een extra week voor de meivakantie eerst akkoord moet krijgen zodat we 3 weken kunnen, maar idealiter met het tekort aan auto's toch dit wel alvast kunnen reserveren.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ik heb net ook met deze code een boeking gemaakt; van 23-6 (LAX) t/m 15-7 (SFO) een Tahoe of gelijkwaardig voor € 1440,- met betaal later.
Liever had ik nog een maatje groter (we reizen met 4) maar die was zo maar ruim 3 keer zo duur!

We gaan het zien of het nog goedkoper wordt, maar gezien de huidige markt ben ik dik tevreden met deze prijs. 8)
Gast

Bericht door Gast »

rocco92 schreef:
05 okt 2021, 14:03
Wij zijn aan het kijken voor de periode 15-04-2022 t/m 06-05-2022 om een rondreis vanuit SF te maken. Nu was dit 2 jaar geleden ook het plan voor 2020, en schrikken we nu ook van de prijzen van de auto's. Waar het voorheen leuk leek om wel een SUV te nemen (voor comfort) voor prijzen rond de 900, zie ik nu prijzen van 2000 voor eigenlijk een vrij kleine auto.

Enkel op Easyterra lukt het mij nog een full size (via Budget) te vinden voor 650, maar als ik bij Budget zelf kijk is die prijs ook flink hoger in dezelfde periode.

Kan iemand ons op weg helpen? We willen ook graag reserveren, omdat we even de travel ban opheffing definitief willen afwachten en 1 van ons in het onderwijs werkt, dus een extra week voor de meivakantie eerst akkoord moet krijgen zodat we 3 weken kunnen, maar idealiter met het tekort aan auto's toch dit wel alvast kunnen reserveren.
Ik neem aan dat je bij EasyTerra een full size sedan bedoelt en geen full size SUV? Anders zou ik die gauw boeken!

Via National met code 8573150 kom ik voor een EC boeking op $1203, voor een SUV (backup boeking) op $1622
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

@rocco92 Kijk ook eens op Avis.be
Zo te zien redelijke prijs voor een Ford Edge voor jullie periode.

Ik heb hier overigens geen aandelen in :lol: Maar omdat meerdere mensen hier een acceptabele huurprijs vonden waaronder ikzelf, is het misschien ook iets voor jou.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaaikeVM »

Vraagje: wij hebben de voorbije 2 reizen geboekt bij sunnycars omdat zij alle verzekeringen meteen in de prijs hebben zitten, maar zijn er nog andere goede verhuurmaatschappijen die dit meteen doen?
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook op AVIS gekeken (incl. alle landen varianten) maar ik kom voor mijn periode MCO 4/11 - 3/12 2021 geen prijzen onder de €2000 tegen, zelfs niet met de code.

Dus als iemand nog wel een mogelijkheid ziet om onder de $1000 voor een Standard SUV hou ik me aanbevolen. :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

MaaikeVM schreef:
05 okt 2021, 16:02
Vraagje: wij hebben de voorbije 2 reizen geboekt bij sunnycars omdat zij alle verzekeringen meteen in de prijs hebben zitten, maar zijn er nog andere goede verhuurmaatschappijen die dit meteen doen?
Voor alle autohuur in de US met een EU rijbewijs zijn de benodigde verzekeringen inbegrepen. En je had het over goede verhuurmaatschappijen? Je huurt bij een broker (SunnyCars) ...die proberen juist om je extra (onnodige) verzekeringen aan te smeren, zoals roadside assistance en uitgebreidere verzekeringen en ruitschade etc etc.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

Terpies schreef:
05 okt 2021, 16:07
Voor alle autohuur in de US met een EU rijbewijs zijn de benodigde verzekeringen inbegrepen. En je had het over goede verhuurmaatschappijen? Je huurt bij een broker (SunnyCars) ...die proberen juist om je extra (onnodige) verzekeringen aan te smeren, zoals roadside assistance en uitgebreidere verzekeringen en ruitschade etc etc.
Oh echt? Daar was ik mij niet van bewust. Ik zie hier regelmatig avis passeren, maar ik kan er dus vanuit gaan dat we volledig verzekerd zijn indien er zich een probleem voordoet? Dankjewel voor deze feedback!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

MaaikeVM schreef:
05 okt 2021, 16:02
Zie de 1e pagina van dit topic voor de belangrijke- en minder belangrijke verzekeringen:
Belangrijke verzekeringen: Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
Optionele verzekeringen: De rest, zoals Road Assistance, banden, glas enz en een persoons- en bezittingenverzekering.

De categorie "Belangrijk" zit er normaal bij als je vanuit Europa boekt bij National, Hertz, Alamo, Avis enz, ook via tussenpersonen.
Sunnycars, ook een tussenpersoon, bundelt dit met de optionele verzekeringen als ik het even snel lees. De meeste forumleden boeken zonder die optionele verzekeringen omdat je die óf niet nodig hebt, óf er al voor op een andere manier gedekt bent.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

harryh schreef:
05 okt 2021, 16:12
Zie de 1e pagina van dit topic voor de belangrijke- en minder belangrijke verzekeringen:
Deze was ik net aan het lezen, stom dat ik dit niet als eerste heb gedaan. :roll: Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Laatst gewijzigd door MaaikeVM op 05 okt 2021, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@marc08 @peterz84 Stond op de frontpage van Avis.com (maar zoals je ziet werkt het voor alle landen). Klik op de banner en de promo code wordt automatisch ingevuld. Overigens, nu zie ik dat de automatisch ingevulde code D486601 is geworden ipv D486602 van een paar dagen gelden :lol:
@bedeve alle andere landen ook geprobeerd. Niks komt zo voordelig uit als de 1000 euro reservering voor een maand via happytoursusa. Echt een prima prijs!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ook via de avis.be website met de genoemde code een leuke prijs gevonden. Voor 8 dagen in december een Tahoe (of gelijkwaardig) voor EUR 440. Ik had daarvoor een mooie deal via hertz.nl voor een Small Luxury SUV voor EUR 310, maar wil toch graag zekerheid op groot. Alle .nl .be .de etc geprobeerd, bij meerdere aanbieders, maar wellicht verander ik de komende weken nog wel ;-) ! Dank voor de tips weer hier, nuttig !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer