Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Minneapolis of Detroit

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ligeia
Amerika-ontdekker

Overstappen Minneapolis of Detroit

Bericht door Ligeia »

Heeft iemand hier misschien ervaring met het overstappen in Minneapolis of Detroit? Ik heb momenteel twee optieboekingen staan voor eind juli, één met op de heenweg een overstap in Minneapolis en één met een overstap in Detroit. In beide gevallen is de overstaptijd een uur en een kwartier. Dat is aan de krappe kant, maar denk ik wel te doen. Ik ben alleen, dus ik hoef met niemand rekening te houden. Is het zo dat één van beide vliegvelden handiger is of dat het overstappen daar sneller gaat? Ik heb met beide vliegvelden geen ervaring en ik zou hier graag iets over weten voordat ik definitief boek. Alvast bedankt!
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Naar mijn mening is een uur en een kwartier veel te kort voor elk vliegveld in de US. Je kan geen peil trekken op het immigratie gedoe bij binnenkomst. De ene keer ben je binnen 20 minuten klaar, de andere keer sta je anderhalf uur later nog in de rij. Hetzelfde vliegveld, alleen andere data.....

Ik zou bij zo'n korte overstap al niet lekker in het vliegtuig zitten en probeer altijd minstens 2 uur tussen de vluchten te krijgen.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik sluit me geheel aan bij GoBucks! Ik zou me ook niet op mijn gemak voelen met zo een korte overstap tijd.
onze blog - Bouwmanfamily
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Minneapolis waren we vrij snel door heen, maar dat kwam vooral doordat mijn schoonmoeder in een rolstoel zat. We mochten toen gebruik maken van de stewardessenrij en dat scheelde aanzienlijk. Ik geloof dat we er met een minuut of 10 door waren. Maar de overige rijen waren op dat moment niet lang of druk. Er zijn niet veel maatschappijen die hun internationale hub in Minneapolis hebben. Ik meen Northwest/KLM en Iceland Air. Je zou eens moeten kijken op de website van het vliegveld hoeveel buitenlandse vluchten er gemiddeld landen rondom jouw verwachte aankomsttijd.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad: Minneapolis heeft eigenljk maar 1 luchtvaartmaatschappij: Northwest.

Ik zou het cabinepersoneel je probleem even voorleggen, wellicht dat ze iets voor je kunnen regelen, of je mee kunnen slepen zodat je voorin de rij staat.

Meestal komt er in MSP maar 1 toestel tegelijk aan en er zijn vele balies.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Wij hebben zelf een overstap met NorthWestAirlines (NWA) in Detroit. Bij het uitzoekwerk wat ik heb gedaan over dit vliegveld, werd gezegd dat zo goed als alle binnenkomende en vertrekkende vluchten van NWA vanuit 1 moderne, maar grote terminal plaatsvinden.

Mocht je dus met NWA vliegen, dan ben je waarschijnlijk geen tijd kwijt met reizen tussen de verschillende terminals.

Feit blijft wel dat jouw overstaptijd gewoon heel erg krap is.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als je op DTW aankomt vanuit een internationale bestemming kom je in principe altijd aan in de McNamera Terminal. Dit is de grootste en modernste terminal in Detroit. Maatschappijen als KLM, Airfrance, NWA, BA, DELTA en Continental vertrekken ook weer uit de McNamera terminal. Ik ben zelf altijd wel snel door de McNamera terminal heen (maar het is bij mij wel altijd mijn eindbestemming) en als je daar je connecting flight hebt is er een kans van slagen. Zeker omdat er een trein door de hele terminal loopt die je naar je gate brengt.
Moet je naar de Smith of Berry terminal kan je het denk ik wel vergeten met 1uur en 20min.
http://www.metroairport.com/airlines/ hier kan je zien welke maatschappijen waar aankomen/vertrekken.
Op de website van DTW valt te lezen:
With a new state-of-the-art terminal and more than 30 passenger security checkpoint lanes airport-wide, Detroit Metropolitan Wayne County Airport (DTW) has some of the lowest average security wait times in the country when compared to other large U.S. Airports.
Meer info: http://www.metroairport.com
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden vorig jaar een overstaptijd van ruim 2 uur in Detroit en hebben door een overijverige immigration medewerker onze aansluitende vlucht gemist. Daarna 4 uur moeten wachten en toen we eindelijk in het vliegtuig zaten ook nog 1 1/2 uur op de startbaan gestaan.
Natuurlijk heeft niet iedereen die pech. Maar als je een beetje achteraan staat in de rij bij binnenkomst heb je al snel je vlucht gemist.

Op de terugweg hebben we in Minneapolis bijna onze aansluitende vlucht gemist door vertragingen. Hierdoor hadden we maar 16 minuten om over te stappen en het is ons nog gelukt ook!
Zie dag 1 en dag 30 van ons reisverslag http://www.backtotheusa.web-log.nl/

Marjon
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zorg als je alleen bent sowieso dat je zo dicht mogelijk bij de uitgang van het vliegtuig zit en loop flink door zodat je vooraan in de rij komt te staan. Ik ben tot nu toe vaak als een van de eersten door immigrations geweest op DTW. Natuurlijk kan er altijd iets misgaan, maar als iemand een kans heeft om zo´n krappe tijd te halen is het iemand die alleen is en die flink door kan lopen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Icecold699
Amerika-newbie

Bericht door Icecold699 »

Je hebt in beide gevallen een aansluitende vlucht. Die vlucht zal in beide gevallen niet vanuit de zelfde terminal zijn.

Over Detroit kan ik niet oordelen, maar als je op MSP van de ene naar de andere terminal moet, kan je een flinke tippel voor de boeg hebben!

In beide gevallen ben je afhankelijk hoe snel je door de douane bent!
In mijn ogen is 1 uur en een kwartier te kort!
Kan je niet een vlucht later boeken? wat is je eindbestemming?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Icecold699 schreef:Die vlucht zal in beide gevallen niet vanuit de zelfde terminal zijn.
Onzin! Natuurlijk kan je wel vanuit dezelfde terminal vertrekken als dat je aankomt. NWA vliegt bv in ongeveer alle gevallen in DTW op de McNamera terminal. Of je nou aankomt of vertrekt. Zo zijn er nog een hele hoop, die ik al eerder aangaf.
Ik heb deze zomer een overstap op Heathrow, waarbij ik AANKOM én VERTREK in/uit terminal 4.
Je zal niet op dezelfde gate zitten, maar dat boeit ook niet, je moet immers toch nog door immigrations. Het maakt nog behoorlijk uit of je in dezelfde terminal blijft of dat je van terminals moet wisselen. Een uur en een kwartier is erg krap, maar als de luchtvaartmaatschappij die combinatie aanbied is het IN PRINCIPE haalbaar. Ze zijn namelijk verplicht om jou naar je bestemming te brengen (alleen in een door hun aangewezen vluchtcombinatie en niet als je zelf hebt zitten vogelen) en het is bepaald niet in hun voordeel als ze jou moeten overboeken naar een andere vlucht. Bij zo'n korte overstaptijd kan je er al vanuit gaan dat je in dezelfde terminal zit, aangezien het anders sowieso niet haalbaar is. Je moet uiteindelijk voor jezelf de afweging maken of het de stress waard is. Je moet flink doorlopen/rennen en met kinderen/oudere mensen is het niet haalbaar, maar alleen? Wie weet! Het is niet onmogelijk, maar als je echt op een bepaalde tijd ergens moet zijn en je echt niet de kans mag lopen dat je het niet haalt en dus omgeboekt wordt, moet je het niet doen.
Clint's Thoughts
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

En mocht je je vlucht missen dan heb je in Detroit tal van winkeltjes en eet tenten om jezelf te vermaken. Niet in de laatste plaats een A&W :-D.
In die McNamera terminal dus.
- Mike
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Inderdaad. de tijd tussen de overstappen is vrij kort. En het zal er maar net aan liggen of de Immigration staff wat doorwerkt.
Afgelopen september in Minneapolis was ik in een half uur door immigrations, koffers opgehaald en weer in gechecked.
In Minneapolis kwamen er wel 2 of 3 vliegtuigen tegelijk binnen die dag. Dus het was vrij druk. Maar ik stond vrij vooraan in de rij en had daar geen last van.
Vorige week alleen via Detroit naar Amsterdam terug. Dus geen customs gehad.
En inderdaad. Detroit airport is zeeeeeer goed te doen. Met alle winkeltjes enzo
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Clint schreef: Een uur en een kwartier is erg krap, maar als de luchtvaartmaatschappij die combinatie aanbied is het IN PRINCIPE haalbaar. Ze zijn namelijk verplicht om jou naar je bestemming te brengen (alleen in een door hun aangewezen vluchtcombinatie en niet als je zelf hebt zitten vogelen) en het is bepaald niet in hun voordeel als ze jou moeten overboeken naar een andere vlucht.
Volgens mij trekt immigration zich daar geen bal van aan.
Ik moest vorig jaar overstappen in Atlanta, de vlucht was al vertraagd doordat het vliegtuig bij landing op Schiphol een stuk metaal in motor had gekregen/toen kwam er een ander vliegtuig en toen wij eindelijk wegkonden, keerde dat nieuwe vliegtuig weer om omdat er een generator stuk was... anyway... in Atlanta "piepte" ik toen ik het poortje onderdoor ging en werd ik apart genomen en helemaal gefouilleerd. Ik nog zeggen dat ik mijn vlucht naar Anchorage moest halen, maar die vrouw ging volgens mij daardoor nog rustiger aan het werk... Achteraf bleek het de beugel van mijn bh te zijn die afging. :oops:
Ik kon ook niet vragen of ik even voor mocht bij immigration, want iedereen was natuurlijk te laat en had haast...
Toen was ook nog het treintje kapot dat tussen de terminals reed. Kon ik het hele vliegveld doorrennen, was 1 minuut voor vertrek in het vliegtuig. Toen bleven we nog anderhalf uur staan, omdat de papieren niet klopten.
Het brandstofpeil gaf iets anders aan dan op de papieren stond...
:evil:

Ik hoop dat het dit jaar in Chicago beter gaat, 1 uur 25 min overstaptijd.
:?
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad, mijn man heeft diverse keren aangegeven dat we onze vlucht zouden missen maar daar trok immigration zich niets van aan. Ze lieten hem gewoon in zijn kamertje zitten tot de vlucht vertrokken was :flame:
En bij ons ging er niet eens een pieper af!

Marjon
Ligeia
Amerika-ontdekker

Bericht door Ligeia »

Als ik via Minneapolis vlieg is mijn eindbestemming Green Bay, Wisconsin. Als ik via Detroit vlieg is mijn eindbestemming Appleton, Wisconsin. Het zijn inderdaad in beide gevallen NorthWest Airlines vluchten die zo worden aangeboden en dus in principe een gegarandeerde overstap zijn. Ik kan in beide gevallen een latere vlucht nemen, maar dan heb ik opeens een overstaptijd van meer dan 4 uur en daar heb ik ook weinig zin in. Als ik alleen ben lukt het me inderdaad meestal om als een van de eersten bij de immigratie te zijn, dus daar hoop ik dan ook maar op. Ik denk dat ik de gok maar moet nemen. Zelf neig ik naar een vlucht via Detroit omdat ik dan niet zo het gevoel heb dat ik een omweg maak. En als ik daar binnen dezelfde terminal kan overstappen haal ik het misschien nog wel in een uur en een kwartier ook :wink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

antonia schreef: Volgens mij trekt immigration zich daar geen bal van aan.
Daar heb je gelijk in, maar de luchtvaartmaatschappij die het pakket aanbied houdt natuurlijk wel rekening met de immigrations in hun tijdberekening. Ze gaan er natuurlijk niet vanuit dat er bij jou iets misgaat.

Mijn tip sowieso bij een korte overstaptijd: zorg voor zo min mogelijk metaal. Ik trek meestal express geen riem aan, zodat dat ding niet gaat piepen (je kan hem natuurlijk ook afdoen, maar dan kost het ook weer tijd om hem aan te doen). Als je alleen bent is zo'n korte overstaptijd goed te regelen. Je hebt immers alleen met jezelf (ok, en met immigrations) te maken. Zorg dat je vooraan in het vliegtuig zit, loop door, zorg dat er niets kan piepen, vul je formulieren goed in en doe gewoon relaxt bij de immigration officers. Als jij zeer gestresst aankomt zijn ze meteen al defensiefer lijkt het..
@ Ligeia: als ik jou was zou ik ook voor DTW kiezen. Ik ben nog nooit op MSP geweest, maar de NcNamera terminal heeft iig genoeg te doen, mocht je dan toch je vlucht missen :)
Als je het doet iig suc6 en laat ff weten of je het gehaald hebt ;)
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ook op MSP is de overstap binnen dezelfde terminal, vliegveld is volgens mij ook kleiner dan DTW.
Koffers kan je gelijk na customs weer afgeven dus hoef je niet ver mee te slepen.
Wij waren binnen 3/4 uur bij de volgende gate.
DTW hebben wij alleen bij een uitgaande vlucht gedaan dus geen ervaring met immigrations daar.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Rob schreef: DTW hebben wij alleen bij een uitgaande vlucht gedaan dus geen ervaring met immigrations daar.
Ik vond ze snel werken en redelijk vriendelijk, maarja dat is natuurlijk maar een momentopname :)
Clint's Thoughts
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Clint schreef:
Rob schreef: DTW hebben wij alleen bij een uitgaande vlucht gedaan dus geen ervaring met immigrations daar.
Ik vond ze snel werken en redelijk vriendelijk, maarja dat is natuurlijk maar een momentopname :)
Inderdaad, wij hebben hele andere ervaringen :stupid:

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer