Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door T_Erkens »

(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
SCOMMT
Amerika-ontdekker

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SCOMMT »

Nou, partner komt al bijna weer terug van wat "onze vakantie" had moeten zijn.
Vorige week zondag hadden ze zonder mij ons engagementfeestje. Kan er eigenlijk ook wel om lachen, deze hele bizarre situatie.

Ik zat op de bank met hond, aardig wat alcohol weggewerkt. Om 22:00 hier (4PM daar), kwamen de eerste videogesprekken binnen......
Heel bijzonder. Over 5 jaar lachen we erom denk ik.

Volgend jaar april trouwen we, dus mocht het dan nog een issue zijn, is het voor mij in ieder geval mogelijk om te gaan.
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

T_Erkens schreef:
23 aug 2021, 16:01
Voor wat het waard is:

https://www.schengenvisainfo.com/news/i ... ptember-6/
Strohalm, maar dat is in deze tijden al veel waard…
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Mijn nicht is na een 14 daags verblijf op Curaçao, doorgevlogen naar LA via Mia. Zonder enige problemen, geen extra controles, niks nada. Zij zorgt voor een tante van bijna 100 en haar gehandicapte dochter, normaal ging ze ieder jaar een keer of vier voor 2 maanden.
De nood werd er erg hoog ivm slechte gezondheid van onze tante. Maar het is toch zo krom als een hoepel, dat je er via een “dure”omweg wel komt. En via de normale weg niet,
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Natuurlijk geruchten maar wilde het effe delen

https://www.google.nl/amp/s/illinoisnew ... 308/%3famp
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lijkt sterk op dat bericht van die Ierse journalist die hier al een aantal keren voorbij gekomen is. We gaan het zien.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

zullen ze dan ook de eis voor een pcr test laten vallen en kunnen we met een inentingsbewijs reizen ? Nu wordt ook voor gevaccineerde vlieg reizigers een test gevraagd
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er is nog helemaal niks bekend over de voorwaarden waaronder men Amerika kan binnenkomen zodra de travelban over is. Er zijn wel geruchten dat vaccinatie een van de voorwaarden kan zijn.
Timothy555
Amerika-expert

Het is hoopgevend (een beetje), maar het is ook telkens hetzelfde nieuwsbericht dat opgepikt en herkauwd werd.

De vereisten zullen me worst wezen, zolang het geen quarantaine van 14 dagen is.

Ik kan desnoods leven met vaccinatieverplichting, PCR voor vertrek en PCR na aankomst + quarantaine tot resultaat van test bij aankomst op je hotelkamer. Laat ons zeggen dat ik er tot $300 p.p. extra voor over heb om te kunnen gaan qua covid-gerelateerde kosten. Ik wil namelijk érg graag gaan... Iedereen hier denk ik!
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

300 pp zou bij mij toch teveel zijn (we hebben een vakantie met kerst voor 2 weken gepland ) dit keer 5 personen voor een vakantie van 2 weken staat niet in verhouding denk ik.
Volgend jaar zomer staat 4 weken gepland dan zou ik er over kunnen denken (maar vind dan 300 pp ook erg veel geld zeker als je bedenkt dat je gevaccineerd bent en daar een bewijs van hebt)
Timothy555
Amerika-expert

Ik zei 300, het zal wellicht zo duur niet zijn. Eerder om aan te geven hoeveel ik er voor over zou hebben om te kunnen gaan (en we reizen maar met 2, scheelt een stuk i.v.m. 5 natuurlijk).
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

En even voor de duidelijkheid omdat in meerdere topics over de PCR test geschreven wordt, een antigeen test is (tot nu toe dan) ook prima om het land binnen te komen. Vaak wat goedkoper en altijd sneller dan een PCR test.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Diverse landen beginnen nu met (het inkopen van) boosters. Zul je zien dat je volgend jaar pas als gevaccineerd telt wanneer je ook die 3e prik hebt gehad ;-)
MaGiL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaGiL »

Daar ben ik dus ook "bang" voor @RuthdeLange :shock:
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

SemJes schreef:
24 aug 2021, 13:01
En even voor de duidelijkheid omdat in meerdere topics over de PCR test geschreven wordt, een antigeen test is (tot nu toe dan) ook prima om het land binnen te komen. Vaak wat goedkoper en altijd sneller dan een PCR test.
dit dacht ik dus ook op te maken op website cdc maar op nederlandwereldwijd staat :
De reizigers die de Verenigde Staten van Amerika mogen inreizen:

Voor vertrek naar de Verenigde Staten van Amerika:
Iedereen vanaf 2 jaar en ouder moeten een negatief PCR-testuitslag laten zien (op papier geprint of digitaal) bij het inchecken luchthaven. Deze negatief PCR-testuitslag mag niet ouder zijn dan 3 dagen (72 uur) voor vertrek van de vlucht. Op deze testuitslag moet vermeld staan: naam en geboortedatum, zoals deze in het geldige paspoort vermeld staan.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een amerikaanse bron lijkt me toch het meest betrouwbaar https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html

Hier staat duidelijk dat een antigeen test ook voldoet.
Terug in Texas!
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

However, one unnamed major airline told The Telegraph that it would be pushing back the launch of scheduled London-New York flights from September to November.
“In the past 48 hours I have asked a number of travel industry chief executives about when the current presidential proclamation banning arrivals from the UK might be lifted. Their answers and predictions range from ‘September’ to ‘no idea’,” he said.
Bron: https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 07733.html

Lijkt er op dat vliegtuigmaatschappijen ook nog van niks weten. Om na een go op korte termijn logistiek alles weer op te zetten is vast ook geen kleine klus.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Bericht door TradeMarkNL83 »

Toch maar volgende maand op m’n journalisten-visum gaan dan ;) Die is nog tot nov geldig. Nee gaan we niet doen, wordt niet gewaardeerd geloof ik maar stiekem toch ook tempting ergens hè :lol:
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Lijkt er op dat vliegtuigmaatschappijen ook nog van niks weten. Om na een go op korte termijn logistiek alles weer op te zetten is vast ook geen kleine klus.
Misschien valt dat best wel mee. Zoals je weet vliegen er vliegtuigen de hele dag van de US naar de EU en terug. Niets let je om na een go morgen een ticket voor overmorgen te boeken en mee te vliegen op wat er al vliegt. Zoiezo zullen na een go minder mensen die kant op gaan dit jaar, dus ik denk dat het best mee kan vallen met de overlast van lange opstart tijden enzo.
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Ik weet dat er vluchten gaan. Maar ik meende ergens gelezen te hebben dat er zo'n 90% minder passagiers van en naar Noord Amerika gaan vanaf Schiphol tijdens corona. Sowieso zit de luchtvaart in zijn geheel nog niet eens op de helft van de vluchten voor corona. Wanneer die 90% opeens weer mag vliegen zul je daar echt qua personeel rekening mee moeten gaan houden en al helemaal de vliegtuigen gaan inplannen. Die staan vaak al ruim van te voren aangemeld. Ik zie nu alleen maar minder opties voor September. De meeste vluchten zijn er voor September uit gehaald weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer