Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis StevenVB : Westcoast
-
stevenVB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis StevenVB : Westcoast
Hi all,
Wij hebben het idee om in mei 2022 te gaan rondreizen in Amerika en dan specifiek de westkust. Ik heb al veel gelezen over het feit dat je niet teveel moet gaan plannen/vastleggen. Wij willen van 16 mei tot 8/9 juni. Er ligt nog helemaal niks vast, we zitten puur in de oriëntatiefase. Het volgende plan hadden wij in gedachte. Wat denken jullie ervan?
1 - Amsterdam - San Francisco
2 - San Francisco
3 - San Francisco - Yosemite National Park ('s avonds rijden om daar te overnachten)
4 - Yosemite National Park - Santa Cruz ('s avonds rijden om daar te overnachten)
4 - Santa Cruz, Monterey - San Simeon
5 - San Simeon - Santa Barbara
6 - Santa Barbara - Santa Monica
7 - Santa Monica - LA
8 - Los Angeles
9 - Los Angeles
10 - San Diego
11 - San Diego
12 - San Diego - Palm Springs
13 - Palm Springs - Death Valley National Park
14 - Death Valley National Park
15 - Las Vegas
16 - Las Vegas
17 - Las Vegas - Grand Canyon National Park
18 - Grand Canyon National Park - Page (einde dag naar Page)
19 - Page (horseshoe bend & Antelope Canyon)
20 - Page
21 - Las Vegas - Amsterdam
We hebben nog een aantal dagen speling, wat raden jullie aan, zijn er nog routes/bezienswaardigheden die wij absoluut niet mogen missen? Of is het misschien handig om Yosemite en Death Valley op het eind te doen en terug te vliegen vanuit San Francisco?
Wij hebben het idee om in mei 2022 te gaan rondreizen in Amerika en dan specifiek de westkust. Ik heb al veel gelezen over het feit dat je niet teveel moet gaan plannen/vastleggen. Wij willen van 16 mei tot 8/9 juni. Er ligt nog helemaal niks vast, we zitten puur in de oriëntatiefase. Het volgende plan hadden wij in gedachte. Wat denken jullie ervan?
1 - Amsterdam - San Francisco
2 - San Francisco
3 - San Francisco - Yosemite National Park ('s avonds rijden om daar te overnachten)
4 - Yosemite National Park - Santa Cruz ('s avonds rijden om daar te overnachten)
4 - Santa Cruz, Monterey - San Simeon
5 - San Simeon - Santa Barbara
6 - Santa Barbara - Santa Monica
7 - Santa Monica - LA
8 - Los Angeles
9 - Los Angeles
10 - San Diego
11 - San Diego
12 - San Diego - Palm Springs
13 - Palm Springs - Death Valley National Park
14 - Death Valley National Park
15 - Las Vegas
16 - Las Vegas
17 - Las Vegas - Grand Canyon National Park
18 - Grand Canyon National Park - Page (einde dag naar Page)
19 - Page (horseshoe bend & Antelope Canyon)
20 - Page
21 - Las Vegas - Amsterdam
We hebben nog een aantal dagen speling, wat raden jullie aan, zijn er nog routes/bezienswaardigheden die wij absoluut niet mogen missen? Of is het misschien handig om Yosemite en Death Valley op het eind te doen en terug te vliegen vanuit San Francisco?
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis StevenVB : Westcoast
Twee algemene opmerkingen:
Ten erste: je maakt wat rare kronkels. Je maakt eigenlijk een mooi rondje SF-Yosemite-Death Valley-LV-Page-Grand Canyon-Palm Springs-San Diego-LA-Highway 1-SF. Is er een reden dat je niet ook deze volgorde hebt gekozen? Page en de Grand Canyon liggen wel echt ver uit de route.
Ik denk verder dat je iets te ambitieus bent voor wat je in 3 weken kunt en wilt. Het is allemaal erg gehaast, alleen voor SD en LA neem je de tijd. Tegelijkertijd rij je tussen LV en Page zo goed als langs twee hoogtepunten uit het Zuidwesten, Zion NP en Bryce NP, die je echt moet missen in de planning.
Beoordeel wat echt en must is en plan je rondje overeenkomstig. Vakantie plannen is keuzes maken!
Edit: overigens, je gaat hoe dan ook ene geweldige vakantie tegemoet in dat gebied. Laat de mensen hier op het forum je helpen om er nog meer uit te halen, dan kijk je er later met nóg meer plezier op terug!
Ten erste: je maakt wat rare kronkels. Je maakt eigenlijk een mooi rondje SF-Yosemite-Death Valley-LV-Page-Grand Canyon-Palm Springs-San Diego-LA-Highway 1-SF. Is er een reden dat je niet ook deze volgorde hebt gekozen? Page en de Grand Canyon liggen wel echt ver uit de route.
Ik denk verder dat je iets te ambitieus bent voor wat je in 3 weken kunt en wilt. Het is allemaal erg gehaast, alleen voor SD en LA neem je de tijd. Tegelijkertijd rij je tussen LV en Page zo goed als langs twee hoogtepunten uit het Zuidwesten, Zion NP en Bryce NP, die je echt moet missen in de planning.
Beoordeel wat echt en must is en plan je rondje overeenkomstig. Vakantie plannen is keuzes maken!
Edit: overigens, je gaat hoe dan ook ene geweldige vakantie tegemoet in dat gebied. Laat de mensen hier op het forum je helpen om er nog meer uit te halen, dan kijk je er later met nóg meer plezier op terug!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad wat rare kronkels. Voor amper een dag naar Yosemite heen en weer rijden is niet de moeite. En jammer om wel langs Zion en Bryce te rijden maar die parken niet te bezoeken.
Schrijf de route eens helemaal in de van/naar vorm uit. Nu zie je niet wat de rijdagen zijn, rij je bijvoorbeeld op dag 14 of 15 naar Las Vegas?
Als je de route omdraait zodat je in juni in Yosemite bent zal normaal gesproken de Tioga Pass open zijn; dan kun je die route nemen.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Marianne
Schrijf de route eens helemaal in de van/naar vorm uit. Nu zie je niet wat de rijdagen zijn, rij je bijvoorbeeld op dag 14 of 15 naar Las Vegas?
Als je de route omdraait zodat je in juni in Yosemite bent zal normaal gesproken de Tioga Pass open zijn; dan kun je die route nemen.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Marianne
Opmerking moderator
voorbeeldroute: viewtopic.php?f=36&t=58662
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Je geeft in je post aan dat je hebt gehoord dat je niet teveel moet plannen/vastleggen.
Ik weet niet goed van wie je dat gehoord hebt? Juist die periode (eigenlijk zo'n beetje mei - september) is het normaliter druk en reken maar dat het volgend jaar nog drukker zal zijn als mensen hun eventueel uitgestelde reis nu wel kunnen gaan doen.
Dus vastleggen in de zin van je overnachtingsplaatsen boeken is juist iets wat ik je als eerste aan zou raden.
Verder eens met hierboven; er zitten wat bijzondere kronkels in. In een ander topic heb je het over de kosten van one-way huur. Ik weet niet of je tickets al vastliggen, maar als dat niet zo is zou ik de adviezen hierboven ter harte nemen en de route aanpassen. Kijk eens naar het standaardrondje, misschien kun je daar nog wat mee. Dan heb je alle gebieden die je nu aandoet, plus Bryce en Zion, en bovendien wat meer tijd. Zoals Mr Patrick aangeeft ga je vast een fantastische vakantie tegemoet, maar misschien kun je het met de tips van het forum nog beter maken.
O, en nog wat over die cabrio: ik weet niet zeker hoe het gesteld is met de kofferruimte van een Mustang. Ik weet wel dat wij een aantal jaren geleden een Chevrolet Camaro hebben gehuurd, dicht model, en dat daar alleen 2 hardshell koffers in konden als we de achterbank neerklapten. Volgens mij qua formaat aardig vergelijkbaar. Leuke auto, maar niet heel handig...
Ik weet niet goed van wie je dat gehoord hebt? Juist die periode (eigenlijk zo'n beetje mei - september) is het normaliter druk en reken maar dat het volgend jaar nog drukker zal zijn als mensen hun eventueel uitgestelde reis nu wel kunnen gaan doen.
Dus vastleggen in de zin van je overnachtingsplaatsen boeken is juist iets wat ik je als eerste aan zou raden.
Verder eens met hierboven; er zitten wat bijzondere kronkels in. In een ander topic heb je het over de kosten van one-way huur. Ik weet niet of je tickets al vastliggen, maar als dat niet zo is zou ik de adviezen hierboven ter harte nemen en de route aanpassen. Kijk eens naar het standaardrondje, misschien kun je daar nog wat mee. Dan heb je alle gebieden die je nu aandoet, plus Bryce en Zion, en bovendien wat meer tijd. Zoals Mr Patrick aangeeft ga je vast een fantastische vakantie tegemoet, maar misschien kun je het met de tips van het forum nog beter maken.
O, en nog wat over die cabrio: ik weet niet zeker hoe het gesteld is met de kofferruimte van een Mustang. Ik weet wel dat wij een aantal jaren geleden een Chevrolet Camaro hebben gehuurd, dicht model, en dat daar alleen 2 hardshell koffers in konden als we de achterbank neerklapten. Volgens mij qua formaat aardig vergelijkbaar. Leuke auto, maar niet heel handig...
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wat een bijzonder rondje. Maar goed, zo zijn wij ook begonnen. Uiteindelijk wordt het wel wat!
Ik zou echt tijd inplannen voor Zion en Bryce. 1 dag meer Grand Canyon en Yosemite. Zou je niet beter een rondje San Francisco of LA kunnen doen?
Wij hebben in 2016 het klassieke rondje gereden, zonder San Diego. 1 domme keuze gemaakt. Vliegen van LA naar Vegas.
1. Amsterdam-SF
2.SF
3.SF
4.SF-San Simeon
5.San Simeon-LA
6.La ( en einde dag naar Vegas gevlogen. Heel dom, maar ja.. 1e rondreis. )
Dan zou ik het nu zo doen (vanaf dag 6 )
6. LA
7.LA-Palm Springs
8.Palm Springs-Vegas
9.Vegas
10.Vegas-Grand Canyon
11.Grand Canyon
12.Grand Canyon-Page
13.Page-Zion
14.Zion
15.Zion-Bryce
16.Bryce-Death valley
17.Death-Valley-Lee vinning (oostkant Yosemite, wel even rekening houden met de opening van de Tioga pass. Wie weet is deze nog dicht)
18.Yosemite
19.Yosemite
20.yosemite-San Francisco ( of bijvoorbeeld Sacramento, vonden wij erg leuk!)
21.San Francisco-Amsterdam
En dan vergeet ik gewoon Monument Valley. Doodzonde. Die zou je nog kunnen inruilen voor 1 dag Yosemite of dag 20.
Er is zoveel moois om te zien en het zou zo zonde zijn als je daar te weinig tijd voor neemt. Succes met de planning. Wij hebben heel veel aan dit forum gehad
( en nog steeds trouwens)
Ik zou echt tijd inplannen voor Zion en Bryce. 1 dag meer Grand Canyon en Yosemite. Zou je niet beter een rondje San Francisco of LA kunnen doen?
Wij hebben in 2016 het klassieke rondje gereden, zonder San Diego. 1 domme keuze gemaakt. Vliegen van LA naar Vegas.
1. Amsterdam-SF
2.SF
3.SF
4.SF-San Simeon
5.San Simeon-LA
6.La ( en einde dag naar Vegas gevlogen. Heel dom, maar ja.. 1e rondreis. )
Dan zou ik het nu zo doen (vanaf dag 6 )
6. LA
7.LA-Palm Springs
8.Palm Springs-Vegas
9.Vegas
10.Vegas-Grand Canyon
11.Grand Canyon
12.Grand Canyon-Page
13.Page-Zion
14.Zion
15.Zion-Bryce
16.Bryce-Death valley
17.Death-Valley-Lee vinning (oostkant Yosemite, wel even rekening houden met de opening van de Tioga pass. Wie weet is deze nog dicht)
18.Yosemite
19.Yosemite
20.yosemite-San Francisco ( of bijvoorbeeld Sacramento, vonden wij erg leuk!)
21.San Francisco-Amsterdam
En dan vergeet ik gewoon Monument Valley. Doodzonde. Die zou je nog kunnen inruilen voor 1 dag Yosemite of dag 20.
Er is zoveel moois om te zien en het zou zo zonde zijn als je daar te weinig tijd voor neemt. Succes met de planning. Wij hebben heel veel aan dit forum gehad
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route hierboven; ik zou wel eerst Bryce doen en dan Zion. Voor Yosemite is de tijd mooi zo, je hebt ook nog de rit van Lee Vining naar het westen van het park, dus maar 1 volle dag voor de vallei etc.
Als je deze route aanhoudt zijn twee nachten Grand Canyon niet nodig, je kunt ook aan het einde van de dag naar MV rijden, en daar de mooie uren tegen zonsondergang meemaken.
De stop in Palm Springs kun je ook overslaan als je elders meer tijd wilt hebben.
Als de Tioga Pass gesloten is kun je de Sonora Pass nemen (de CA108).
Marianne
Als je deze route aanhoudt zijn twee nachten Grand Canyon niet nodig, je kunt ook aan het einde van de dag naar MV rijden, en daar de mooie uren tegen zonsondergang meemaken.
De stop in Palm Springs kun je ook overslaan als je elders meer tijd wilt hebben.
Als de Tioga Pass gesloten is kun je de Sonora Pass nemen (de CA108).
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hallo Steven,
Ligt de nadruk op steden of natuur, want voor beide kom je in jouw schema eigenlijk een week te kort om alle highlights een beetje recht te doen.
Een 'kustlijn' trip SF - Santa Cruz -Monterey - S.Barbera -S.Monica -LA - SD met LV - Death Valley - Yosemite en terug naar SF prima.
Of je moet kiezen voor wat verder het land in met de GrC - Page - Bryce en Zion gecombineerd met een klein stukje Californië. Maar alles is echt erg veel, dan zit je alleen maar in de auto.
Ligt de nadruk op steden of natuur, want voor beide kom je in jouw schema eigenlijk een week te kort om alle highlights een beetje recht te doen.
Een 'kustlijn' trip SF - Santa Cruz -Monterey - S.Barbera -S.Monica -LA - SD met LV - Death Valley - Yosemite en terug naar SF prima.
Of je moet kiezen voor wat verder het land in met de GrC - Page - Bryce en Zion gecombineerd met een klein stukje Californië. Maar alles is echt erg veel, dan zit je alleen maar in de auto.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
stevenVB
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor het meedenken!
Wij zijn niet zulke natuur mensen
, Is het dan verstandig om bryce & zion mee te nemen? Wij zouden in ieder geval graag naar de grand canyon, antilope (in combinatie met horseshoe bend) en dan eventueel Yosemite/Dead Valley gaan. Ook zouden wij graag de route 1 van SF naar LA rijden.
We hebben nog helemaal niks vast liggen, behalve dat we in mei<>juni gaan.
Na het doornemen van de voorbeeldroute zijn wij tot het volgende gekomen:
1 -Amsterdam -> San Francisco
2 -San Francisco
3 -San Francisco
4 San Francisco -> ( onderweg Santa Cruz, Monetery) San Simeon
5 San Simeon -> Santa Barbara ( of andere plaats dichtbij LA)
6 Santa Barbra ( en omgeving) -> LA
7 LA
8 LA
9 LA -> San Diego
10 San Diego
11 San Diego
12 San Diego
13 San Diego -> Palm springs
14 Palm Springs
15 Palm Springs -> Grand Canyon
16 Grand Canyon ( eventueel overslaan)
17 Grand Canyon -> Page
18 Page
19 Page -> Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas -> Death Valley National Park -> Yosemite Park ( Of een overnachting in de buurt van Death Valley of meteen door naar Yosemite)
23 Yosemite National Park
24 Yosemite National Park -> San Fransisco
25 San Fransisco > Amsterdam
Wij zijn niet zulke natuur mensen
We hebben nog helemaal niks vast liggen, behalve dat we in mei<>juni gaan.
Na het doornemen van de voorbeeldroute zijn wij tot het volgende gekomen:
1 -Amsterdam -> San Francisco
2 -San Francisco
3 -San Francisco
4 San Francisco -> ( onderweg Santa Cruz, Monetery) San Simeon
5 San Simeon -> Santa Barbara ( of andere plaats dichtbij LA)
6 Santa Barbra ( en omgeving) -> LA
7 LA
8 LA
9 LA -> San Diego
10 San Diego
11 San Diego
12 San Diego
13 San Diego -> Palm springs
14 Palm Springs
15 Palm Springs -> Grand Canyon
16 Grand Canyon ( eventueel overslaan)
17 Grand Canyon -> Page
18 Page
19 Page -> Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas -> Death Valley National Park -> Yosemite Park ( Of een overnachting in de buurt van Death Valley of meteen door naar Yosemite)
23 Yosemite National Park
24 Yosemite National Park -> San Fransisco
25 San Fransisco > Amsterdam
Laatst gewijzigd door stevenVB op 17 aug 2021, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom een volle dag/twee nachten Grand Canyon? Je geeft aan dat jullie geen natuurliefhebbers zijn. Ik neem aan dat je dan ook niet veel gaat wandelen. Dan is één nacht wel voldoende.
De rit van Las Vegas naar Yosemite in één dag is dan weer veel te gehaast. Kijk eens naar de reistijd naar Yosemite Village. En er is ontzettend veel te zien onderweg.
Wat zijn de plannen in Palm Springs?
Probeer consequent de van-naar vorm te gebruiken. Het lijkt nu alsof je op dag 24 een volle dag Yosemite hebt maar dat is eigenlijk een rijdag.
Marianne
De rit van Las Vegas naar Yosemite in één dag is dan weer veel te gehaast. Kijk eens naar de reistijd naar Yosemite Village. En er is ontzettend veel te zien onderweg.
Wat zijn de plannen in Palm Springs?
Probeer consequent de van-naar vorm te gebruiken. Het lijkt nu alsof je op dag 24 een volle dag Yosemite hebt maar dat is eigenlijk een rijdag.
Marianne
-
stevenVB
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor de tips. Ik heb het aangepast. Wij zouden er dan voor kunnen kiezen om 1 dag minder naar de Grand Canyon te gaan en dan ergens te overnachten op de route van Las Vegas naar Yosemite, misschien heb je hier nog tips voor? In Palm Springs zal het waarschijnlijk een dagje relaxen worden bij het zwembad.
Laatst gewijzigd door markro op 18 aug 2021, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite eens in onze reisverslagen. Het mooiste vind ik twee tussenstops, in Death Valley en in Mammoth Lakes of Lee Vining. Zo deden wij dat in 2004 en 2006. De laatste 4 reizen hebben we het wat anders ingedeeld, met meer tijd voor het stuk ten oosten van Yosemite. Bekijk het eens in onze verslagen.
Jammer om een volle dag te gebruiken om bij het zwembad te relaxen. Je komt van San Diego, daar heb je ook de gelegenheid om te relaxen.
Marianne
Jammer om een volle dag te gebruiken om bij het zwembad te relaxen. Je komt van San Diego, daar heb je ook de gelegenheid om te relaxen.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als jullie iets meer hebben met steden en minder met natuur dan is dat natuurlijk ook prima. Ook dan heb je een prachtige reis.
k zou wel de overnachtingen langs de kust iets anders indelen. Wat meestal wordt aangeraden is om er 2 nachten voor uit te trekken bijv. eerst in Monterey en daarna naar eigen voorkeur in Pismo Beach/Cambria/San Simeon. (zie ook de voorbeeldroute) Dan heb je ook rustig de tijd om onderweg het één en ander te zien want het is best een lange rit. En daarna de rit vervolgen naar LA. Trouwens wel mooi dat je veel tijd uittrekt voor San Diego. Wij vonden dit een prachtige stad met veel bezienswaardigheden en ook een stuk rustiger en compacter dan LA.
Als je Antilope Canyon wilt bezoeken heb je aan 1 overnachting in Page ook voldoende. Horseshoe Bend kun je bezoeken onderweg vanuit de Grand Canyon naar Page.
Weet dat het in Palm Springs zelfs in die periode al erg heet is, Wij waren er in mei en toen was het daar al meer dan 40 graden. Wil je gewoon lekker wat relaxen bij een zwembad en verder niet veel ondernemen dan zou ik er persoonlijk geen 2 overnachtingen voor uittrekken.
In jullie geval is het misschien niet zo gek om de volle dag GC te laten staan omdat het een lange afstand is van Palm Springs naar de Grand Canyon. Of plan na PS nog een overnachting iets dichter bij de GC zodat je ook tijd hebt voor Joshua Tree NP en voor route 66.
Tussen LV en Yosemite heb je sowieso tenminste 1 overnachting nodig. Je kunt net als wij kiezen om via Death Valley te rijden incl. een aantal stops en dan door te rijden naar Bishop als overnachtingsplaats. Of als je op andere plekken een overnachting schrapt kiezen voor 2 overnachtingen op dat stuk. In Death Valley of Lone Pine en in Mammoth Lakes of Lee Vining. Op die manier heb je meer tijd voor de Tioga Pass en eventueel zou je ghosttown Bodie kunnen bezoeken.
k zou wel de overnachtingen langs de kust iets anders indelen. Wat meestal wordt aangeraden is om er 2 nachten voor uit te trekken bijv. eerst in Monterey en daarna naar eigen voorkeur in Pismo Beach/Cambria/San Simeon. (zie ook de voorbeeldroute) Dan heb je ook rustig de tijd om onderweg het één en ander te zien want het is best een lange rit. En daarna de rit vervolgen naar LA. Trouwens wel mooi dat je veel tijd uittrekt voor San Diego. Wij vonden dit een prachtige stad met veel bezienswaardigheden en ook een stuk rustiger en compacter dan LA.
Als je Antilope Canyon wilt bezoeken heb je aan 1 overnachting in Page ook voldoende. Horseshoe Bend kun je bezoeken onderweg vanuit de Grand Canyon naar Page.
Weet dat het in Palm Springs zelfs in die periode al erg heet is, Wij waren er in mei en toen was het daar al meer dan 40 graden. Wil je gewoon lekker wat relaxen bij een zwembad en verder niet veel ondernemen dan zou ik er persoonlijk geen 2 overnachtingen voor uittrekken.
In jullie geval is het misschien niet zo gek om de volle dag GC te laten staan omdat het een lange afstand is van Palm Springs naar de Grand Canyon. Of plan na PS nog een overnachting iets dichter bij de GC zodat je ook tijd hebt voor Joshua Tree NP en voor route 66.
Tussen LV en Yosemite heb je sowieso tenminste 1 overnachting nodig. Je kunt net als wij kiezen om via Death Valley te rijden incl. een aantal stops en dan door te rijden naar Bishop als overnachtingsplaats. Of als je op andere plekken een overnachting schrapt kiezen voor 2 overnachtingen op dat stuk. In Death Valley of Lone Pine en in Mammoth Lakes of Lee Vining. Op die manier heb je meer tijd voor de Tioga Pass en eventueel zou je ghosttown Bodie kunnen bezoeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Inderdaad minstens 1 overnachting tussen LV en Yosemite.
En de tijd voor San Diego is echt heel lekker zo. Misschien een leuke tip: Cabrillo NM. Als er geen zeemist is heb je hier een heel mooi uitzicht over de baai en de stad, er ligt een indrukwekkende militaire begraafplaats en je schijnt er getijdenpoelen te kunnen zien waar allerlei zeeleven in achterblijft als het eb wordt.
Ook alleen voor het uitzicht is het de moeite waard om hier heen te rijden. Ik heb zelfs eens een verslag gelezen dat men kon zien dat er een onderzeeër de baai in kwam. Dat geluk hadden wij dan weer niet
En de tijd voor San Diego is echt heel lekker zo. Misschien een leuke tip: Cabrillo NM. Als er geen zeemist is heb je hier een heel mooi uitzicht over de baai en de stad, er ligt een indrukwekkende militaire begraafplaats en je schijnt er getijdenpoelen te kunnen zien waar allerlei zeeleven in achterblijft als het eb wordt.
Ook alleen voor het uitzicht is het de moeite waard om hier heen te rijden. Ik heb zelfs eens een verslag gelezen dat men kon zien dat er een onderzeeër de baai in kwam. Dat geluk hadden wij dan weer niet
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Onderweg van Palm Springs naar de Grand Canyon moet je eigenlijk wel een stop inlassen in Oatman. Beetje toeristisch maar echt wel een leuk western-stadje om een uurtje door te brengen.
Als je de 2 overnachtingen in Page laat staan kun je er eentje bij de Grand Canyon schrappen (of andersom wat mij betreft).
Algemene tip voor de parken: boek je overnachtingen zo dicht mogelijk bij de ingang van de parken of er in. Heen en weer rijden is zonde en bovendien is het zo veel makkelijker om voor of juist na de drukte de mooiste plekken te bezoeken.
Als je de 2 overnachtingen in Page laat staan kun je er eentje bij de Grand Canyon schrappen (of andersom wat mij betreft).
Algemene tip voor de parken: boek je overnachtingen zo dicht mogelijk bij de ingang van de parken of er in. Heen en weer rijden is zonde en bovendien is het zo veel makkelijker om voor of juist na de drukte de mooiste plekken te bezoeken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 8478 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne