Parkeren zal inderdaad niet meevallen, ook met een auto niet. Op veel plaatsen valt het echter wel mee omdat men daar niet lang blijft; dan is het een kwestie van even wachten tot er iets vrij komt.
Wij zijn ook grote fans van de Great Fountain Geyser. Kijk van te voren wanneer hij verwacht wordt uit te barsten, hij barst ongeveer elke 12 à 13 uur uit en daar zit meestal een ruime marge in. Zorg ervoor dat je er nog voor de vroegst mogelijke inschatting bent. Tijdens het wachten kun je naar de White Dome Geyser lopen, of gaan lunchen of ontbijten of wat dan ook. Wij hebben er wel eens gezeten naast een dame die aan het breien was, kan ook.
En vertrek niet te vroeg als hij aan het spuiten is; hij kan eindeloos lang uitbarsten en de grootste uitbarstingen kunnen heel goed op het laatst plaatsvinden. Zie
hier en hier onze ervaringen.
En
hier voor Norris en de Fairy Falls.
Kijk ook eens naar rangerwandelingen. In het krantje staat per gebied aangegeven welke er zijn. Wij vonden die naar de Biscuit Basin en Mystic Falls leuk (zie
hier). Ook leuk zonder ranger.
Ook bij West Thumb is een rangerwandeling aan te raden; hier heb je heel veel verschillende vulkanische activiteiten, zodat er ook heel veel te vertellen is.
In ons 2015-verslag staat een planning voor Yellowstone, dat is misschien ook handig.
Ik vraag me af of het te doen is om vanuit de camping bij Canyon naar de Grand Canyon te lopen. Naar de North Rim wellicht wel, maar niet naar de South Rim.
Een leuke geiser die niet druk is, is de Lone Star Geyer. Ik denk dat het parkeren daar ook wel meevalt. Maar het kost je wel wat tijd omdat je een flink stuk moet wandelen. Zie mijn wandelsite hiervoor.
En als je het park verlaat stop dan even bij de Moose Fall (vlak voor de Lewis Fall) aan de linkerkant van de weg als je richting Grand Teton rijdt).
Marianne