Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Coyote Buttes schreef:
13 aug 2021, 13:28
@Timothy555
Ik vraag me echt af wat er achter de schermen speelt… ik kan geen enkel scenario bedenken waarin de VS hier voordeel uit haalt…?
Politieke agenda...

Of het nou onzin is of niet...Indien Biden buitenlanders toelaat en de besmettingen nemen toe, is dat de oorzaak en kunnen ze Biden daar mee "pakken".
Kan je dan realistisch gezien verwachten dat de beperkingen ooit nog opgeheven gaan worden?

Ik denk dat COVID een blijver is, en de meest hardnekkige antivaxxers zal je in de VS nooit kunnen vaccineren.
kristofm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Almere vak V schreef:
13 aug 2021, 13:43
kristofm schreef:
13 aug 2021, 13:29
en hij moest toch over negatieve pcr test ( 72 uur) beschikken aan de check-in balie
Juist! Aan de checkin balie. Dat is dus de verantwoordelijkheid van de vliegtuigmaatschappij. Bij terugkeer in Amerika vragen ze helemaal nergens naar...
Ik hoor het wel als hij gelandt is :thumbup: ...

Ik stel mijn hoop nu op eindejaar / Kerstmis om naar de U.S. te kunnen vliegen ... Tickets van deze zomer ( want normaal vloog ik naar de U.S deze zomervakantie ) omgeboekt naar eindejaar ...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
13 aug 2021, 13:52
Kan je dan realistisch gezien verwachten dat de beperkingen ooit nog opgeheven gaan worden?
Nope...

Iedereen die een beetje logisch nadenkt weet dat dit een totaal onhoudbare situatie is. Je zult op een gegeven moment een grens moeten trekken. Mensen besluiten daar wel of niet op in te gaan. En dat heeft gevolgen voor je bewegingsvrijheid.

Kijk maar naar wat er in Nieuw Zeeland en Australie gebeurd. En wat er vanaf half oktober in Duitsland gaat gebeuren.

Zeker in Amerika zal dat tegen het zere been zijn. Daar is zelfbeschikking nog steeds een groot goed. Daar willen mensen zelf bepalen of ze een wapen dragen. Laten we dan vooral niet gaan discussiëren over zoiets onbenulligs als een vaccinatie. Zolang Biden geen stelling neemt komt er geen oplossing. En tot op heden komt ie daar prima mee weg. En die paar toeristen meer of minder zal ze echt een rotzorg zijn aan die kant.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Almere vak V
En die paar toeristen meer of minder zal ze echt een rotzorg zijn aan die kant.
Daar twijfel ik over. Volgens bronnen (bv. businessam.be) is het amerikaanse aandeel van internationaal toerisme 11.7%.
Dat betekent zo'n 256 miljard dollar aan inkomsten uit internationaal toerisme voor de USA. Per jaar.

En dat is echt niet een beetje. Je praat dan over >100 miljoen toeristen per jaar.
Timothy555
Amerika-expert

@Almere vak V

Misschien mijn reis dan maar meteen herboeken voor 2028 ofzo :cry:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Of een refund aanvragen. Heb je geen stress meer of je reis wel of niet doorgaat.
Timothy555
Amerika-expert

Daar gaat het me niet per sé om. Met herboeken bedoel ik sowieso herplannen, want alles is perfect refundable. Ik drukte me niet goed uit. :wink:

Komt er wel op neer dat ik wel een keer wil gaan. Dit is de derde keer dat alle plannen en hoop de vuilbak in kunnen (bijna, tenzij er de komende 4 weken nog een klein mirakel komt). Ik durf niet meer hopen op voorjaar '22. Of najaar '22. Of...
SCOMMT
Amerika-ontdekker

Bericht door SCOMMT »

Mijn verloofde vanochtend op de trein gezet en die vliegt nu naar haar familie toe. Mijn ticket gewijzigd naar eind december.

Ik baal enorm dat ik niet mee kan, maar ik ben heel blij voor haar dat zij wel kan. Ze heeft ze inmiddels sinds kerst 2019 niet meer gezien.

We zijn inmiddels verloofd, ander huis, een hondje, dus het voelt als een grote achterstand dat ik/we ze zo lang niet gezien hebben.
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Ik ben het afwachten helemaal zat....die "binnen enkele dagen" dat er bericht zou komen van opa Biden, lijken meer enkele maanden te worden. Klinkt gek, maar ik verlang weer terug naar die andere gek, die nam tenminste besluiten en wist je waar je aan toe was.
Ik ga vanavond alles annuleren voor vertrek 2 september...al de 4e keer dat ik moet annuleren. Wordt waarschijnlijk mei 2022 dat ik weer kan gaan....maarja dat dacht ik al vaker :sadcry: :sadcry:
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

‘T is inderdaad om moedeloos van te worden. Gisteren refund aangevraagd van onze KLM tickets. Nu focussen op september 2022.
Camper al geboekt, we zien het wel weer. De lol gaat er wel af zo
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Hier ook vandaag alles geannuleerd voor vertrek 26 aug voor Mid-West rondreis: KLM, autohuur, paar hotels. Moet alleen nog een paar reserveringen voor het RMNP teruggeven. Balen.... Ik boek voorlopig niets, eerst de travel ban eraf.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zilver87 schreef:
13 aug 2021, 12:37
Ze moeten het natuurlijk doen met de informatie die ze nu hebben. EDC kan niet zomaar zeggen dat vriendin ook mee kan. Dus het zegt vrij weinig over of er dan nog een travel ban is.

Idioterie trouwens dat er voor geld (want die dj gaat dat natuurlijk opleveren daar) een uitzondering gemaakt kan worden. Dan is Schengen opeens niet meer zo eng.
Wat is er daar idioterie aan? Die DJ komt voor werk en dat is toch nog steeds toegelaten. Dat zijn vriendin niet mee mag is logisch vind ik, want die is geen DJ en werkt dus niet, en hoeft er dus niet bij te zijn (wat daarentegen niet leuk is natuurlijk !).
Er zijn trouwens enkele Nederlandse en 1 Belgische DJ op EDC, net als enkele andere Europeanen. Ik kijk er al naar uit ! Meer dan 2 jaar al want dat was de laatste editie.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Voor geld is opeens alles mogelijk. Dan zijn ze opeens niet zo "concerned" meer over de coronasituatie in Schengen.
Laatst gewijzigd door markro op 14 aug 2021, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Niet helemaal waar dat je voor werk wel gewoon de VS in zou mogen, wat dacht je voor al die L1, H1, etc. visumhouders die de VS niet in mogen.
Terug in Texas!
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

HennyCox schreef:
13 aug 2021, 18:29
Klinkt gek, maar ik verlang weer terug naar die andere gek,
:offtopic: Of werd hij door de pers afgeschilderd als een gek en ist ‘ie dat helemaal niet? 🤷‍♂️
Maar dat is een andere discussie die we hier niet gaan voeren! :thumbup:

@hemmie
De visas die je opnoemt blijven voor nu gewoon geldig zelfs al zijn ze niet (tijdig) verlengd geworden.
Dus als je het land niet verlaten hebt moet je er ook niet in… 😉😀
Sneu blijft het natuurlijk wel dat je de familie niet kan bezoeken zonder de garantie te hebben dat je terug naar “huis” kan gaan. :(
Ik persoonlijk trek me op aan ouderlingen die de 2e wereldoorlog hebben meegemaakt!
Dat was 5 jaar van hun leven, wat is dan 2 van ons leven wetende dat de populatie langer leeft dan de vorige generaties, toch? :wink:
Nu maar hopen dat we hun record niet gaan verbreken… :lol:
ricktachtig
Amerikafan

Bericht door ricktachtig »

Disney-Golf schreef:
14 aug 2021, 18:35
Ik persoonlijk trek me op aan ouderlingen die de 2e wereldoorlog hebben meegemaakt!
Dat was 5 jaar van hun leven, wat is dan 2 van ons leven wetende dat de populatie langer leeft dan de vorige generaties, toch? :wink:
Nu maar hopen dat we hun record niet gaan verbreken… :lol:
Erg bijzonder om dit te vergelijken met de situatie in de tweede wereldoorlog. Uiteraard is dit een erg verdrietige situatie voor met name mensen met vrienden, familie en /of geliefden in Amerika. Maar de vrijheden die we nu hebben afzetten tegen de vrijheden van mensen uit de oorlog slaat nergens op. Totaal niet met elkaar te vergelijken en mag ook hopen dat we een situatie zoals in die tijd met zijn allen nooit meer gaan meemaken.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Vrijheden?!@ricktachtig
Landen in lockdown, avondklok, de juiste papieren om te mogen reizen, mondmasker plicht…
Om nog maar te zwijgen over het feit dat covid-19 al meer slachtoffers geeist heeft dan W.O.2!
Waar was jij de laatste 1,5 jaar? 😉😀
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Idd een vergelijking maken met de 2de wereld oorlog is wel een beetje ongepast. Is helemaal niet te vergelijken. Mensen hadden het in die tijd veel slechter als nu.

Het is echt vervelend voor de mensen die familie aan de andere kant van de plas hebben. Lijkt me erg klote.

Voor de overige mensen is het luxe en dan gaan we maar tijdelijk ergens anders op vakantie toch? Zijn ergere dingen in het leven!!
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
ricktachtig
Amerikafan

Bericht door ricktachtig »

Disney-Golf schreef:
14 aug 2021, 19:12
Vrijheden?!@ricktachtig
Landen in lockdown, avondklok, de juiste papieren om te mogen reizen, mondmasker plicht…
Om nog maar te zwijgen over het feit dat covid-19 al meer slachtoffers geeist heeft dan W.O.2!
Waar was jij de laatste 1,5 jaar? 😉😀
Misschien zou een les geschiedenis geen kwaad kunnen. Covid heeft tot nu toe rond de 4.3 miljoen doden wereldwijd. De tweede wereldoorlog minimaal 50 miljoen. En dan hebben we het nog niet eens over dat massa's kinderen en andere groepen stelselmatig werden gedeporteerd en vergast. Kan me niet voorstellen dat u datzelfde ervaart op dit moment.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

De discussie begint langzamerhand onsmakelijk te worden en bovendien off-topic. @Moderatorteam ingrijpen svp.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer