Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Zilver87 »

https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... ces-claim/

De EU lijkt een nieuwe strategie te gaan toepassen om druk uit te oefenen op de VS :lol: Wij niet erin, dan jullie ook niet meer bij ons!

Ze gooien het, in eerste instantie, op oplopende besmettingen, maar ik neig naar een dubbele agenda.
Hopelijk werkt het :twisted:

Tegelijkertijd dit bericht van 6 augustus https://www.schengenvisainfo.com/news/u ... urces-say/
Countrydon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Countrydon »

Ik houd het bij officiele sources.
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Idd wachten op officiële berichtgeving.

Indien het zo is, wel terecht. De USA geeft geen haar breed toe en als de grenzen dicht gaan voor de USA dan hopelijk
niet meer open tot er een gezamenlijk akkoord is.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Het lijkt een logische beslissing, maar aan de andere kant riskeer je de US te 'irriteren' en dat kan op twee manieren gevolg hebben:
- ze gaan eindelijk kijken om hun plan te versnellen en uit te rollen
OF
- ze blijven nog langer gesloten...
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
09 aug 2021, 10:34
Het lijkt een logische beslissing, maar aan de andere kant riskeer je de US te 'irriteren'
Vraag me af of het daadwerkelijk is om de VS te irriteren of om extra druk te zetten. De EU heeft totaal geen belang bij dat de VS zijn grenzen langer gesloten houdt. Sterker nog, ze hebben er alleen maar meer last van want het betekent ook geen toerisme deze kant uit. Andersom heeft de VS weinig last van het wegblijven van toeristen uit de EU (en de andere Schengenlanden). Halen hun schouders op en gaan weer verder.

Dus als het is om extra druk te zetten kun je je afvragen of je er wat mee op schiet.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Timothy555
Amerika-expert

Als je wat dieper gaat lezen, denk ik toch dat je niet mag onderschatten welke impact dat heeft.

Ja, op de balans van een volledig land valt dat toerisme uit Europa wel mee. Echter:

- Voor vliegtuigmaatschappijen is dit immens belangrijk. Transatlantisch vliegen brengt véél meer op dan binnenlands. Er zijn een pak directe en indirecte jobs mee gemoeid
- Buitenlandse toeristen, hoewel klein in % van het totaal, doen een pak meer geld op ALS ze komen - en ze komen ook niet voor 3 dagen (uitzonderingen daar gelaten). Voor een toeristenstad als Vegas las ik onlangs cijfers: slechts 14% van de reizigers is internationaal, maar ze brengen de stad bijna 25% van het totale inkomen op.
- Er zijn een pak jobs waar je misschien geen rekening mee gaat houden, die zwaarder dan gemiddeld geïmpacteerd zijn (Border & Customs op de grote luchthavens, bagageafhandelaars (Amerikanen vliegen binnenlands vaak enkel met carryons, zo'n transatlantisch toestel zit vol ruimbagage), hotelsector, ...

Dus, of ze nu gewoon hun schouders ophalen, dat durf ik ook niet te zeggen.

Bovendien: het is niet enkel toerisme, ook zakenreizen kunnen niet. Op welk punt kiest een bedrijf voor investering in een land dat wél toegankelijk is, in plaats van de USA? Zal ook wel meespelen, en in de tijd alleen maar belangrijker worden, denk ik.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
09 aug 2021, 11:45

Dus, of ze nu gewoon hun schouders ophalen, dat durf ik ook niet te zeggen.
Op het punt van: onze grenzen dicht, dan die van jullie ook? Daar denk ik van dat ze zoiets hebben van joh prima jullie keuze.

De rest van je betoog zit zeker een kern van waarheid in. Ik vraag mij af of ze dat nu al (en ooit al) hebben mee laten wegen in hun beslissing om de travelban op te heffen.

Die ban zal er een keer afgaan. De vraag is wanneer. Of extra druk zetten gaat bijdragen. Ik waag het te betwijfelen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Het is triest dat het er op lijkt dat het dus gewoon een diplomatiek spel is geworden, en best sneu dat beide partijen niet gewoon een paar maanden terug bij elkaar konden gaan zitten om wederzijds verkeer toe te laten onder wat voor voorwaarden dan ook. Zo moeilijk en spannend is dat allemaal niet.
Niet dat we het binnen Europa wel goed doen, want dat is ook een ongecoordineerd gebeuren als je met de auto op pad gaat over landsgrenzen.

Ik was altijd wel positief dat m'n reis van 10 september door zou gaan, maar langzaam maar zeker geloof ik er niet meer in en ben ik al aan het nadenken over verschuiven naar eind dit jaar. Maar ik blijf nog wel even hopen :)
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Geen idee wat er zich 'achter de schermen' afspeeld, maar het komt op mij een beetje naief over van de EU om eenzijdig de grenzen voor reizigers uit de VS te openen, en dan 2 maanden later te klagen dat Amerika niet hetzelfde heeft gedaan.

Ook: Het 'officiele' vakantie seizoen zit er bijna op hier in Amerika dus dan wordt het ook weer wat makkelijker voor de EU om de grenzen dicht te gooien.
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Op basis van besmettingen in een aantal staten had de EU de grens eigenlijk al moeten sluiten. Geen idee hoeveel informatie er nog door komt over COVID in de VS, maar het is al op record levels in sommige staten en de piek is nog niet in zicht.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voorlopig wordt de reizigers uit Amerika geen strobreed in de weg gelegd:

EU Won’t Impose Travel Curbs on U.S. Despite Rise in Covid Cases.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij zitten op dit moment in Madrid en de Amerikaan heeft de weg hier na toe echt wel weer gevonden, de Aziaten ook. Wel voornamelijk jonge mensen. Nu wij nog de andere kant op!
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

In Italië stikte het ook van de Amerikanen en Canadezen, heel frusterend. Aziaten waren er echter vrijwel niet. Heerlijk overigens dat er eveneens geen luidruchtige bezopen Britten waren ;)
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Laat de EU maar geen travel restricties invoeren voor reizigers vanuit de USA naar de EU want dan moeten we straks ook weer voor de terugreis testen. Zou fijn zijn als de USA ook straks de vaccinatie voldoende vindt om weer zonder testen te reizen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

https://www.reuters.com/world/us/us-eas ... 021-08-10/
The State Department also issued its parallel "Level 4: Do Not Travel" advisories for Iceland and France on Monday and confirmed on Tuesday it was adding Israel to that list. 
Timothy555
Amerika-expert

'T is een advies, Amerikanen die naar Frankrijk willen, kunnen dat gewoon...

Wel raar dat ze hun adviezen per land bekijken, maar de travel ban gaat over het hele Schengen-gebied.

Ben quasi al m'n hoop kwijt voor eind september. Ik kijk het nog even aan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het maakt me onuitsprekelijk triest....
Overmorgen vlieg ik eindelijk weer naar mijn kleinzoons in Spanje.
Maar mijn kleindochter in de USA heb ik al bijna 3 jaar niet gezien.
Toen 4 nu 7 : een wereld van verschil voor een kind

https://www.nytimes.com/2021/08/10/worl ... opean.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

En ik heb mijn 70-jarige ouders al meer dan twee jaar niet gezien. i know. het is hard en niet eerlijk en dan hebben we het niet over toerisme he :(
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

https://www.reuters.com/world/canada-pl ... ce=twitter

Zou mooi zijn als die ook op dezelfde manier gaat werken als in Frankrijk, zodat je CoronaCheck-app ook in Canada gescand kan worden.
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Tipsy_1 schreef:
11 aug 2021, 19:46
En ik heb mijn 70-jarige ouders al meer dan twee jaar niet gezien. i know. het is hard en niet eerlijk en dan hebben we het niet over toerisme he :(
Helaas zitten ook wij vandaag niet in het vliegtuig om naar onze (klein)kids te vliegen...het is hard maar helaas waar :sadcry: :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer