Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bill O'Reilly

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Maurice
Amerika-ontdekker

Bill O'Reilly

Bericht door Maurice »

Ik kan die man niet uitstaan. Dat ze zo'n idioot een eigen programma geven.

Kijk zelf maar en luister naar z'n argumenten.

http://www.break.com/index/bill_oreilly_vs_geraldo.html

Er zijn ook nog andere filmpjes in omloop met zijn idiote beredeneringen.
Laatst gewijzigd door Maurice op 13 apr 2007, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ach ik vind hem wel grappig hoor.... :wink:

En wat is er mis met het eerste gedeelte. Een illegaal die dronken iemand doodrijd, waarvan blijkt dat ie al 3 keer eerder is veroordeeld voor datzelfde geval, mag van mij ook of in de gevangenis worden gezet of het land worden uitgezet. Dan blijkt dat in Virginia Beach dit soor vergrijpen niet wordt doorgegeven aan de federale overheid? Ook daar moet ik het met Bill O'Reilly eens zijn.
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

Daar heb je zeker gelijk in.

Het gaat er alleen om (en Geraldo legt het ook goed uit) dat het niks met de illegaal zelf te maken heeft, maar met het feit dat iemand een dodelijk ongeluk veroorzaakt door teveel drankgebruik.

Het feit dat de man illegaal is doet er helemaal niet toe.

Geraldo zegt ook zo mooi "D'r zijn zoveel honderden dodelijke ongevallen door overmatig drankgebruik geweest in die staat, geen enkele is behandeld in de show. Nu is er een dodelijk ongeluk veroorzaakt door een illegaal persoon en is het ineens landelijk nieuws"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wij kijken niet naar die man....een stoker :wink: ...als ik zap en hem tegen kom, dan zap ik gelijk door...gelukkig hebben we nog meer kanalen op onze TV.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, ik moet wel lachen, dat Geraldo zijn tegenhanger is. Die is ook niet bepaald oncontroversieel! Ik denk ook niet, dat O'Reilly's reactie hierop zoveel anders is, dan veel mensen in Nederland zouden reageren, als iemand die er illegaal verblijft hetzelfde had gedaan.

Het is nu eenmaal zo, dat je, als je ergens illegaal verblijft, al iets tegen de wet doet. Als je je dan ook nog in zo'n land gaat misdragen, dan heb je al helemaal niet het recht er te verblijven, vind ik. Het is heel erg, dat hij uiteindelijk twee meisjes heeft gedood. Meestal vind ik O'Reilly een blaasbalg, maar in dit geval ben ik het toch wel met hem eens (al brengt hij het weer heel overdreven, maar ja, het is dan ook een opinie show).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

O'Reilly is bepaald niet in zijn eerste leugen gestikt, zoals dat zo mooi in het Nederlands heet.

Een kennis van me hier in Minnesota, ervaren journalist, jaren voorzitter van de News Council hier (zeg maar Raad voor de Journalistiek) was eens uitgenodigd om aan het "programma" van Bill O mee te doen. Stuurde trots een email rond wanneer hij zou verschijnen. Dag na de uitxzending een nieuwe email waarin hij zich verontschuldigde dat hij meegedaan had, Bill had hem niet de kans gegeven om iets te zeggen dat niet strookte met de zijn vooringenomen stelling.

En wat dat ongeluk betreft: als een van die twee meisjes nou dronken achter het stuur had gezeten (niet bepaald een ongewoon verschijnsel hier, helaas) en een illegale immigrant had doodgereden, zou Bill O daar dan ook zo'n ophef over gemaakt hebben?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:En wat dat ongeluk betreft: als een van die twee meisjes nou dronken achter het stuur had gezeten (niet bepaald een ongewoon verschijnsel hier, helaas) en een illegale immigrant had doodgereden, zou Bill O daar dan ook zo'n ophef over gemaakt hebben?
Waarschijnlijk niet, inderdaad. En als dit zijn eerste overtreding was geweest zou ik het ook niet zo met Bill eens zijn. Maar de man had er al twee DUI's opzitten. En het feit, dat hij hier illegaal verbleef maakt er een nieuwswaardig verhaal van. Zo zit dat nu eenmaal met journalistiek, dat weet jij toch beter dan wie ook. Ik heb verder niets met Bill O'Reilly, kijk zijn show nooit, maar in dit clipje ben ik het wel enigszins met hem eens. Zelfs voor een Amerikaan zouden de penalties daarvoor heel streng moeten zijn:
DUI offenses in the state of Virginia is a very serious offense. A conviction can be classified as either a misdemeanor or even a felony. A DUI can mean a one of or a combination of the following: operating a vehicle with a blood alcohol level above .08, operating a vehicle while the influence of alcohol, or being under the influence of drugs while operating a vehicle.

In the instance that you are arrested for DUI, within three hours of the offense, you are under state law to submit to a breath test or blood test. If you refuse to do so, you will lose your license. If you continue to refuse to take the test you may suffer criminal penalties. The punishment that a person may incur would all depend of whether or not it was a first, second, or subsequent offense. If the first time offender has a blood alcohol level below 0.15, jail time may not be necessary. However, if the alcohol level is above 0.15, a mandatory jail sentence of at least five days is in order. If the level is 0.20 or above, ten days jail order is mandatory.

Any second and subsequent DUI convictions carry stronger penalties in the state of Virginia. These DUI penalties include six months in jail, loss of license, and even alcohol education/treatment classes. The maximum DUI felony is 5 years in prison. An ignition interlock device may be court ordered to be placed inside of the convicted DUI’s car. The ignition interlock is a breath test device that one must blow into before each time the car is started. The device may also have the person blow into it periodically while driving. The state of Virginia takes DUI laws seriously and does not encourage any type of drinking or driving under the influence. "
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

Bennogr schreef: En wat dat ongeluk betreft: als een van die twee meisjes nou dronken achter het stuur had gezeten (niet bepaald een ongewoon verschijnsel hier, helaas) en een illegale immigrant had doodgereden, zou Bill O daar dan ook zo'n ophef over gemaakt hebben?
Dat is precies mijn punt ja :)
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Maurice schreef: Dat is precies mijn punt ja :)
Het maakt niet uit wie er nou wie doodrijdt. Helaas is komt dat veel voor en heeft het veroorzaken van ongelukken door dronkenschap, behalve statistische, nauwelijks nieuwswaarde. Als het hier al op het nieuws komt dan komt zoiets in een flitsje van 15 seconden voorbij.

Het gaat erom dat een illegaal, die geen recht heeft om hier te zijn, die blijkbaar al meerdere keren veroordeelt is voor dit vergrijp, mensen doodrijdt, en dat vervolgens de plaats waar het gebeurt, dit niet doorgeeft aan de authoriteiten zodat de man er weer mee wegkomt. DAT is nieuws en mijn inziens schandalig.

Trouwens, als 2 Amerikaanse meisjes voor de 3e keer een illegaal doodrijden, dan komt dat ook wel op het nieuws. Misschien niet Bill O'Reilly maar op het nieuws komt het zeker.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Petra/VS schreef:
Bennogr schreef:En wat dat ongeluk betreft: als een van die twee meisjes nou dronken achter het stuur had gezeten (niet bepaald een ongewoon verschijnsel hier, helaas) en een illegale immigrant had doodgereden, zou Bill O daar dan ook zo'n ophef over gemaakt hebben?
Waarschijnlijk niet, inderdaad. En als dit zijn eerste overtreding was geweest zou ik het ook niet zo met Bill eens zijn. Maar de man had er al twee DUI's opzitten. En het feit, dat hij hier illegaal verbleef maakt er een nieuwswaardig verhaal van. Zo zit dat nu eenmaal met journalistiek, dat weet jij toch beter dan wie ook. Ik heb verder niets met Bill O'Reilly, kijk zijn show nooit, maar in dit clipje ben ik het wel enigszins met hem eens. Zelfs voor een Amerikaan zouden de penalties daarvoor heel streng moeten zijn:
DUI offenses in the state of Virginia is a very serious offense. A conviction can be classified as either a misdemeanor or even a felony. A DUI can mean a one of or a combination of the following: operating a vehicle with a blood alcohol level above .08, operating a vehicle while the influence of alcohol, or being under the influence of drugs while operating a vehicle.

In the instance that you are arrested for DUI, within three hours of the offense, you are under state law to submit to a breath test or blood test. If you refuse to do so, you will lose your license. If you continue to refuse to take the test you may suffer criminal penalties. The punishment that a person may incur would all depend of whether or not it was a first, second, or subsequent offense. If the first time offender has a blood alcohol level below 0.15, jail time may not be necessary. However, if the alcohol level is above 0.15, a mandatory jail sentence of at least five days is in order. If the level is 0.20 or above, ten days jail order is mandatory.

Any second and subsequent DUI convictions carry stronger penalties in the state of Virginia. These DUI penalties include six months in jail, loss of license, and even alcohol education/treatment classes. The maximum DUI felony is 5 years in prison. An ignition interlock device may be court ordered to be placed inside of the convicted DUI’s car. The ignition interlock is a breath test device that one must blow into before each time the car is started. The device may also have the person blow into it periodically while driving. The state of Virginia takes DUI laws seriously and does not encourage any type of drinking or driving under the influence. "
George Bush has a DUI conviction.en mischien meer in Texas..
Maar niemand kon zijn driving record in Texas vinden.
Gone with the wind.
Only in America gets a convict elected to president.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik heb Bill O'Reilly zelf nog niet gezien omdat ik Fox Nieuws als de pest vermijd, maar gisteren was ik aan het zappen en hadden ze het over de Don Imus situatie (is dat bij jullie doorgedrongen?) en ik bleef ongewild hangen. Het was niet Bill O'Reilly zelf, maar die Michelle somebody, an Asian American die door de gast een media prostitute genoemd werd, en dat ze zich als woman of color moest schamen dat ze als Bill's mouthpiece diende. Ik heb haar na dit onderwerp nog over illegal immigrant zien praten en OMG, wat een venijn en haat spuit dit mens uit. Idd puur stoken en sound bites, de gasten geen kans geven om iets te zeggen dat niet overeenkomt met haar preconcieved notions. Het was erg om aan te horen.

Zelfs als deze mensen een punt hebben (illegaal die iemand doodrijdt moet natuurlijk gedeporteerd worden, net als wannneer die een andere misdaad begaat) en een niet illegaal die iemamd doodrijdt moet de gevangenenis in. Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat de dader in zo'n geval gestraft wordt. Het is echter de manier waarop het gebracht wordt. De spin stops here, zeggen ze bij Fox. Dat is een paradox, want zij zijn een en al spin. (my 0.02)
SEEING IS BELIEVING
NT-Eagle
Amerika-newbie

Bericht door NT-Eagle »

Her name is Michelle Malkin and she is a horrible person, total hate-monger and absolutely deluded.

Loves to talk about how conservatives are being victimized, that they don't have a voice, while she spews her shit on Fox News.

Fox News btw is truly showing their colors more and more, I can never get myself to watch it, it's just too much.

I just get my news from NPR.

Here's a link to a website, critical of Bill O'Reilly which has a newsbit (local news) in which the parent's criticize Bill O'Reilly crap, they find that it clouded the issue...

http://www.sweetjesusihatebilloreilly.com/
The Religious Right Is Neither!
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

doreennicole schreef:ik heb Bill O'Reilly zelf nog niet gezien omdat ik Fox Nieuws als de pest vermijd, maar gisteren was ik aan het zappen en hadden ze het over de Don Imus situatie (is dat bij jullie doorgedrongen?)
Yeah ook hier is die Don Imus dagelijkse kost, hij is nu ontslagen, maar ook hierop een overdreven reactie vind ik.
Het zou een racisistische opmerking zijn dus gelijk word heel bekend "black america" erbij gehaald, zoals Jesse Jackson en Oprah Winfrey oh ja en niet te vergeten Condoleeza Rice etc etc,...
Maar ik vond zijn opmerking eerder sexsistisch....'those are some tough nappy headed hos' of iets dergelijks?

Ik vind "ho's" erger dan "nappy headed" maarja... het kwaad is al geschied.....
doreennicole
Amerika-expert

dit gaat eenbeetje off topic maar de opmerking van don imus was zowel racistisch en sexistisch, als hij had gezegd nappy headed ladies of color, was het alleen racistisch geweest en als hij had gezegd well coifed ho's was het sexistich. op zich zelf staand hadden die termen niet het effect gehad dat de nappy headed ho's teweeg heeft gebracht.

het is m.i. terecht dat black america daarover in opspraak komt. of jesse jackson en al sharpton de juiste zijn, gezien sommige van hun uitspraken, is een goede vraag. en of wat don imus heeft gedaan erger is dan michale richards, mel gibson en isaiah washington recentelijk is ook een vraag. ik vindhet een beetje hypocriet - en was ook erg teleurgesteld- toen isaiah washingtion recentelijk een NAACP Image Award kreeg, nadat hij de f-word had gebruikt. hoewel hij wel humble was in zijn acceptance speech. hoe gemeend weten we niet, waarschijnlijk door een publicist geschreven.

maar het is een teken dat er blijkbaar genoeg mensen zijn die denken dat ze alles mogen zeggen vanwege de free speech, maar er is dan wel genoeg backlash. itt tot m.i. in NL waar er heel veel gezegd wordt en minder consequenties zijn, maar misschien kijk ik met een verkeerde bril. of misschien is het verschil in NL dat de mensen waar over gesproken wordtn minder pull hebben, minder leiders of minder sociaal ecomische power.

terugkomend op bill reilly, onderwerp van dit draadje, ik was echt geschokt van die vrouw, dat was echt geen journalism meer, maar een shouting match. ik zag met genoegen dat ze de gasten voor het immigratie onderwerp niet omver kreeg.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

TedjevanEs schreef:
Ik vind "ho's" erger dan "nappy headed"
als niet zwarte begrijp je waarschijnlijk niet hoe denigregrend het is om voor "kroeskop" te worden uitgescholden. ik zou zelf hoer minder aanstotelijk vinden dan kroeskop.
SEEING IS BELIEVING
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

doreennicole schreef: als niet zwarte begrijp je waarschijnlijk niet hoe denigregrend het is om voor "kroeskop" te worden uitgescholden. ik zou zelf hoer minder aanstotelijk vinden dan kroeskop.
Ik heb een zwarte schoonfamilie, maar ook blanke met een kroeskop en die voelen zich echt niet aangevallen, ach laat maar.......
texasdutch
Amerika-ontdekker

Bericht door texasdutch »

doreennicole schreef:
TedjevanEs schreef:
Ik vind "ho's" erger dan "nappy headed"
als niet zwarte begrijp je waarschijnlijk niet hoe denigregrend het is om voor "kroeskop" te worden uitgescholden. ik zou zelf hoer minder aanstotelijk vinden dan kroeskop.
Wat Don Imus zei waren heel gewone uitdrukkingen onder zwarten. Jesse Jackson en Al Sharpton zijn racisme pooiers. Ze staan altijd vooraan als een blanke iets tegen een zwarte doet. Je hoort ze nooit over "black on black" misdaad. Ik heb ze ook niet gehoord toen een zwarte twee heel oude blanke dames in elkaar ramde in New York.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bovenstaande post vind ik veel en veel te ver gaan! Ik heb er zelfs geen woorden voor. "Racisme pooiers"?? Hoe durf je zoiets te schrijven!
Don Imus is een blanke, die geen enkele reden heeft om zulke dingen te zeggen.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Ik heb inderdaad ook mijn twijfels over die opmerking. racisme pooiers :?

Ik vind dat het hele media circus rondom de Imus uitspraak een beetje overdreven is.
Wat dat betreft was Mel Gibsons verklaring dat de Joden de schuld van alle ellende waren veel erger.
En hij kwam er heel makkelijk van af.

En wat Bill O'Reilly betreft. Die geniet ervan om tegen alles aan te trappen wat niet zijn mening deelt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat veel mensen zich niet realiseren, is dat deze maatschappij van de Verenigde Staten al snel er een van "masters" (de blanken) en "slaven" (zwarten, maar ook Indianen) was. De Nederlanders zijn wat dat betreft helemaal niet schoon, als zijnde de grootste slavenhandelaars. Maar tot in de 19e eeuw was de slavernij hier gewoon. Er zit een hele geschiedenis achter, die ik nu niet wil gaan opschrijven.

En toen was er de Burgeroorlog onder leiding van Abraham Lincoln van 1861 tot 1865, die een einde aan de slavernij maakte. Maar de oude sentimenten gingen niet zomaar dood. Kijk naar de KKK en andere haatgroepen, de Confederate vlag, die je in het zuiden nog vaak ziet hangen.

Zonder een grondige kennis van de rassenstrijd in de Verenigde Staten en hoe leiders als Dr. Martin Luther King en nu Jesse Jackson (ja, ik heb mijn bedenkingen, maar ik ben blank), Al Sharpton en anderen eindelijk een stem gaven aan de eeuwenlang onderdrukte zwarte bevolking kun je niet vanuit een Europees standpunt oordelen over dit soort dingen.

Vrijwel alles omtrent dit onderwerp heb ik geleerd gedurende mijn jaren hier in het semi-zuiden. We zijn Virginia, een van de zuidelijke staten, maar wonen in het gebied, waar de noordelijke staten veel invloed hadden.

In plaats van oordelen zou het goed zijn, als mensen leerden van dit soort voorvallen.

De reden, dat jij, Bbuurt, de uitspraak van Mel Gibson "erger" vond, is dat je je daarmee kunt vereenzelvigen. De Holocaust vond tenslotte in Europa plaats en Nederland had daar geen kleine rol in. De slavernij is "verder van mijn bed" voor Europeanen en dus lijkt het allemaal minder erg.

Maar zo kun je niet oordelen. Pijn is relatief. Als het jezelf niet treft is het erg, maar ja. Dat is als zeggen, dat de MS patient niet moet zeuren, want hij heeft tenminste geen kanker. Tenzij jij een deel vormt van de bevolkingsgroep, die beledigd/pijn gedaan wordt, is er m.i. niets te oordelen of te zeggen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer