Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Hier nog één! Speculaties of niet, ik volg dit topic dagelijks. Qua gevoel stuiter ik zelf nogal op en neer, het ene moment ben ik super positief om het volgende moment weer te denken dat het helemaal niks gaat worden dit jaar. Nu wacht ik maar af waar Boris Johnson volgende week mee komt. Geen idee of dat wat gaat opleveren, maar ja, ik probeer de moed er maar in te houden
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Helemaal gelijk! Leg dit topic ook nog het zwijgen op. En dan kan je het hele forum opdoeken. Ook het sluiten van het politieke topic was al een mispeer van jewelste. Zonder ook enige vorm van uitleg.
Ja, het zal best niet bij het onderwerp passen. Of te veel afwijken, of te veel van hetzelfde of whatever. Maar precies wat @boonens zegt, laat mensen ook gewoon even stoom afblazen.
Ik zou persoonlijk best willen weten of Biden nog leeft...

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Artikel komt op mij over over als: we weten het eigenlijk niet en we durven er zeker geen datum op te plakken.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
Helemaal mee eens! Ook wat @boonens aangeeft. Niemand heeft een glazen bol, maar balen dat voor de zoveelste keer je vakantie wordt uitgesteld of je familie/vrienden niet kunt zien.. is het wel!! We hebben straks 2 jaar last van deze poppenkast
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er staat:
“We are dealing with a country-based framework for assessing risk when, in a perfect world, we would know all the information we need to have for a traveler-based framework,” he said. “We can move in that direction somewhat. That is more refined and ultimately more accurate from a risk assessment standpoint.”
Dat hint dan weer een beetje naar vaccinatiebewijzen voor binnenkomende reizigers. Ik ben benieuwd.
-
- Amerika-expert
Denk dat je vroeg of laat wel naar vaccinatiebewijzen toegaat, icm een eerdere positieve test en 1 vaccinatie, of hele strenge pcr testen (qua geldigheidsduur).
Wat an sich geen goed nieuws is gezien het feit dat een aantal Amerikaanse bedrijven zaten te hopen (en hameren) op 15 juli opheffing, maar dat is door dit artikel ook weer slechts wishful thinking geworden.

I left my heart in LA
-
- Amerika-expert
We kunnen ook moeilijk anders

Puur persoonlijk snap ik het er omheen gedraai niet zo, anders dan angst om de boel open te gooien.
Is een beetje dezelfde discussie dat alle grenzen in de EU dicht moeten. Ja dat hadden we dan pak hem beet in februari 2020 moeten doen. Zijn we maand of 17 te laat mee..
Om even in de sfeer van het topic te blijven: Wat heeft de VS die grenssluitingen nou uiteindelijk opgeleverd? In de zin van besmettingen tegengaan en wat houdt ze tegen om het nu weer te heropenen? “Eigen volk eerst” wellicht? Want volgens mij is er veel weer open in de VS en wordt er weer volop binnenlands gereisd.
Opmerking moderator
Rustig maar allemaal; het betreft een foutje. Er werd alleen maar getracht het bericht van Terpies aan te passen omdat daar nogal grote caps lock letters in staan, wat enigszins overdreven is en het topic niet fijn leesbaar maakt. Met het aanpassen is blijkbaar iets misgegaan. Verder mag iedereen hier speculeren wat hij of zij wil. Het modteam heeft geen enkele keer getracht dat te beperken dus de censuur aantijgingen zijn wat hysterisch. De discussie tussen wel of niet speculeren was tussen leden, daar heeft het modteam zich niet mee bemoeit.
Dat is incorrect, dat is netjes gecommuniceerd en daar is ook veel reactie op gekomen; mede door jouzelf.@Almere vak V Ook het sluiten van het politieke topic was al een mispeer van jewelste. Zonder ook enige vorm van uitleg.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Puur eigen mening hier:
Waar ik voor vrees is de huidige tijdlijn van de verspreiding... de states liepen met hun pieken steeds een tijdje achter op de Europese pieken. Zoals het er nu naar uitziet gooit de delta variant roet in ons eten de komende weken. Alles wat eerst groen zag begint hier nu stilaan weer van kleur te veranderen. Als dit zich weer doortrekt naar de states kunnen we dit jaar helemaal op onzen buik schrijven. Tegen dat hier weer alles onder controle en stabiel is , is het weer prijs ginderachter...
Mijn ‘realistisch’ doembeeld...
(En ik hoop dat ik deze keer eindelijk eens er totaal naast zit)
Waar ik voor vrees is de huidige tijdlijn van de verspreiding... de states liepen met hun pieken steeds een tijdje achter op de Europese pieken. Zoals het er nu naar uitziet gooit de delta variant roet in ons eten de komende weken. Alles wat eerst groen zag begint hier nu stilaan weer van kleur te veranderen. Als dit zich weer doortrekt naar de states kunnen we dit jaar helemaal op onzen buik schrijven. Tegen dat hier weer alles onder controle en stabiel is , is het weer prijs ginderachter...
Mijn ‘realistisch’ doembeeld...
(En ik hoop dat ik deze keer eindelijk eens er totaal naast zit)
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Nieuws vanuit o.a. nu.nl n.a.v. Franse publicatie in tijdschrift Nature. Ondanks deukjes beschermt dubbele vaccinatie prima. Dat zou toch een basis kunnen zijn waarmee de werkgroepen aan de slag kunnen?:
PARIJS (ANP) - De besmettelijke Delta-variant van het coronavirus is heel moeilijk uit te schakelen. Mensen hebben twee prikken met een coronavaccin nodig om beschermd te zijn, maar ook dan is de afweer veel zwakker dan bij andere varianten. Mensen die één prik hebben gehad zijn nauwelijks beschermd, en hetzelfde geldt voor mensen die zijn genezen van corona.
De vandaag geüpdate kaart van de ECDC. Deze week nog vrij weinig verandering voor Nederland en België, daar de data t/m afgelopen dinsdag is gebruikt. Dat zal dus met de update volgende week donderdag wel anders zijn.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerikakenner
De 2e piek was in de VS sneller dan in Europa en de 3e was volgens mij overal wel rond de feestdagen van afgelopen winter. De 4e was in de VS slechts een hele kleine opleving. Ik denk dat er wel weer een opleving kan komen, maar beperkt. In de VS kun je al veel langer van alles doen. Jongeren gaan al maanden weer stappen, pretparken zijn al heel lang open, de zomer vakantie is al minimaal halverwege, enzovoorts. Allemaal zonder al te veel toenames in Juni, juist vooral dalingen. Het verschil met de EU/NL is denk ik dat krampachtige gedoe met de lockdowns waardoor nu iedereen massaal hetzelfde gaat doen. Dat heb je in de VS veel minder omdat bijna alles al weer maanden mogelijk is in de meeste staten.georgesken schreef: ↑08 jul 2021, 21:10Puur eigen mening hier:
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zijn er in de VS eigenlijk ook richtwaarden wanneer er eventueel extra maatregelen nodig zijn om de bevolking te beschermen? Ik heb meer het idee dat ze daar maar wat doen per staat. Zo goed gaat het helemaal niet daar hoe ik het lees. Veel verdeeldheid ook tussen de Staten.
Ik las dat in Florida de infecties ook hard aan het stijgen zijn.
En daarmee nu toch ook de ziekenhuis opnames.
In de kamer is gisteren gepleit om binnen Europa meer te kijken naar de ziekenhuizen opnames ipv naar de infecties. Maar dan moet je toch eerst in heel Europa een hogere vaccinatie graad hebben lijkt me. Nadeel is ook dat de ziekenhuisopname meestal pas 1 tot 2 weken na stijging van infecties toe nemen.
Ik las dat in Florida de infecties ook hard aan het stijgen zijn.
En daarmee nu toch ook de ziekenhuis opnames.
In de kamer is gisteren gepleit om binnen Europa meer te kijken naar de ziekenhuizen opnames ipv naar de infecties. Maar dan moet je toch eerst in heel Europa een hogere vaccinatie graad hebben lijkt me. Nadeel is ook dat de ziekenhuisopname meestal pas 1 tot 2 weken na stijging van infecties toe nemen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Hugo de Jonge heeft al eerder bij zijn Europese vakgenoten geprobeerd om de vaccinatiegraad leidend te laten zijn voor de kleur op de ECDC kaart. Zijn collega ministers gingen daarin niet mee. Het lijkt logisch dat ze dan ook niet meegaan met het idee om de opnames leidend te laten zijn, je loopt dan immers alweer een paar weken achter de feiten aan.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
- Almere vak V
- Amerika-expert
Zoals gebruikelijk lult iedereen in zijn eigen straatje.
Vaccinatiegraad is bij ons hoog. Ziekenhuisopnames lopen terug. Besmettingen zijn hoog.
Het is bijna een meerkeuzevraag. Stel je bent minister, welke zou je dan NIET willen gebruiken. Het probleem is alleen dat niet voor alle EU-landen hetzelfde geldt.
Ik ben dan ook vooral benieuwd naar waarom die besmettingen hoog zijn. Wordt er meer getest? Waar zien we de besmettingen omhoog gaan? Bij wie zien we de besmettingen omhoog gaan? Zijn die mensen gevaccineerd? Worden die mensen eigenlijk wel ziek? Komen die mensen ook in het ziekenhuis? Komen ze op een IC? Wat is de leeftijd van die mensen? En ga zo maar door. Dat hele cijfer op zich zegt me helemaal niks.
Maar het is vooral heel populair om daar, bij voorkeur op tv, iets over te schreeuwen. Johan Derksen die roept dat half Wembley over elkaar heenrolt en dus corona krijgt. Maar blijkbaar niet in de gaten heeft dat je alleen zo'n stadion in mag met een negatieve PCR test. Dus Wembley is waarschijnlijk de veiligste plek van heel Londen.
We zijn volgens mij ooit dit hele circus begonnen om de kwetsbaren in de samenleving te beschermen. En de druk op de zorg te verminderen. Het enige wat ik wil weten is of we daar op dit moment in Nederland in slagen. Verder niks.
En als we daar dan in slagen. Dan zal dit te maken hebben met het aantal vaccinaties. En zal vroeg of laat die vaccinatie leidend worden. Nu zijn hier de PCR testen tot en met augustus gratis. Benieuwd als die PCR testen straks €100,- gaan kosten of men het nog steeds zo'n goed idee vindt zo'n negatieve test in tegenstelling tot een vaccinatie om een kroeg, restaurant of whatever binnen te komen.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd, dat mocht we straks weer "massaal" naar de US mogen. Dat dit alleen maar kan met een vaccinatiebewijs. Wat we er ook hier met zn allen van mogen vinden.
Vaccinatiegraad is bij ons hoog. Ziekenhuisopnames lopen terug. Besmettingen zijn hoog.
Het is bijna een meerkeuzevraag. Stel je bent minister, welke zou je dan NIET willen gebruiken. Het probleem is alleen dat niet voor alle EU-landen hetzelfde geldt.
Ik ben dan ook vooral benieuwd naar waarom die besmettingen hoog zijn. Wordt er meer getest? Waar zien we de besmettingen omhoog gaan? Bij wie zien we de besmettingen omhoog gaan? Zijn die mensen gevaccineerd? Worden die mensen eigenlijk wel ziek? Komen die mensen ook in het ziekenhuis? Komen ze op een IC? Wat is de leeftijd van die mensen? En ga zo maar door. Dat hele cijfer op zich zegt me helemaal niks.
Maar het is vooral heel populair om daar, bij voorkeur op tv, iets over te schreeuwen. Johan Derksen die roept dat half Wembley over elkaar heenrolt en dus corona krijgt. Maar blijkbaar niet in de gaten heeft dat je alleen zo'n stadion in mag met een negatieve PCR test. Dus Wembley is waarschijnlijk de veiligste plek van heel Londen.
We zijn volgens mij ooit dit hele circus begonnen om de kwetsbaren in de samenleving te beschermen. En de druk op de zorg te verminderen. Het enige wat ik wil weten is of we daar op dit moment in Nederland in slagen. Verder niks.
En als we daar dan in slagen. Dan zal dit te maken hebben met het aantal vaccinaties. En zal vroeg of laat die vaccinatie leidend worden. Nu zijn hier de PCR testen tot en met augustus gratis. Benieuwd als die PCR testen straks €100,- gaan kosten of men het nog steeds zo'n goed idee vindt zo'n negatieve test in tegenstelling tot een vaccinatie om een kroeg, restaurant of whatever binnen te komen.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd, dat mocht we straks weer "massaal" naar de US mogen. Dat dit alleen maar kan met een vaccinatiebewijs. Wat we er ook hier met zn allen van mogen vinden.
Ik hoop dat dat “straks” niet al te lang duurt. In de Telegraaf van vandaag staat een artikel dat de makers van Pfizer de Amerikaanse autoriteiten deze maand toestemming gaat vragen om een derde prik te zetten omdat dat een nog betere bescherming geeft. Deze “booster” moet dan zes maanden na de tweede prik gegeven worden. Zo kunnen we wel wel aan de gang blijven
Ik deel de mening dat men straks alleen gevaccineerden gaat toelaten. Hopelijk gaat Astra Zeneca geen probleem opleveren want daarmee is manlief mee geprikt. Maar ook daar hoor je allerlei geruchten over

Coby
- Almere vak V
- Amerika-expert
Als ik eigenaar zou zijn van een farmaceutisch bedrijf zou ik ook zeker deze aanbeveling doen!!

En een vierde shot, een vijfde, een zesde...
Precies, dat dacht ik ook al.
Coby
https://www.nytimes.com/2021/07/08/trav ... tions.html
Interessant artikel in de New York Times d.d.8 juli. (vio Google Translate kon ik het artikel lezen zonder in te loggen)
Daar staat onder meer:
“ Op 7 juli heeft een coalitie van 24 handelsorganisaties een blauwdruk vrijgegeven voor het veilig heropenen van de grenzen, waarin de Verenigde Staten wordt opgeroepen om volledig gevaccineerde reizigers uit regio's met hoge vaccinatiegraad en lage niveaus van zorgwekkende varianten toe te laten.”
De link naar de “blauwdruk” is ook te openen. In het voorstel staat ook iets over een door de WHO goed gekeurd vaccin, volgens mij valt Astra Zeneca daar ook onder
Maar ja, het blijft een voorstel. Een antwoord hierop zou ook fijn zijn
Interessant artikel in de New York Times d.d.8 juli. (vio Google Translate kon ik het artikel lezen zonder in te loggen)
Daar staat onder meer:
“ Op 7 juli heeft een coalitie van 24 handelsorganisaties een blauwdruk vrijgegeven voor het veilig heropenen van de grenzen, waarin de Verenigde Staten wordt opgeroepen om volledig gevaccineerde reizigers uit regio's met hoge vaccinatiegraad en lage niveaus van zorgwekkende varianten toe te laten.”
De link naar de “blauwdruk” is ook te openen. In het voorstel staat ook iets over een door de WHO goed gekeurd vaccin, volgens mij valt Astra Zeneca daar ook onder
Maar ja, het blijft een voorstel. Een antwoord hierop zou ook fijn zijn
Coby
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht