Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door babarage »

Is het niet zo dat als je een esta aanvraagt terwijl er nog een geldige is je de melding krijgt of die moet komende vervallen? Zo kun je misschien zien wat er aan de hand is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Application expired is iets anders dan Authorization expired lijkt me. Wat staat er nu over de geldigheid van je Esta als je inlogt om de status te bekijken? Volgens mij heb je toch wel een goede aanvraag gedaan (want betaald en approved). Misschien stond er systeemtechnisch nog een onafgemaakte aanvraag open of zo, en die is dan nu niet meer geldig. Maar was de eerste melding je application approved of je authorization? Dat maakt het verschil denk ik.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Is je betaling wel helemaal goed gegaan, en niet op een of andere manier teruggedraaid?
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik lees op tripadvisor van iemand die die melding had toen hij zijn esta op paspoortnummer opzicht, maar op confirmation nummer wel gewoon een geldige esta zag. Ook lees ik dat jr de melding kunt krigen als je bij het opvragen onjuiste gegevns invult, en:
If you're getting the "application expired" message it's because you're checking in the wrong place. Click on "check ESTA status", not "check existing application".
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

En wat gebeurt er als je een volledig nieuwe ESTA aanvraag doet? Krijg je dan een foutmelding?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Okay ook zoiets hier: Wij zouden morgen met AA naar de VS vliegen. Ik moet de tickets nog annuleren bij BA, dat ga ik zo doen. Krijg zojuist van alle passagiers een statuswijziging van de bestaande ESTA's, een half uur nadat de incheck open ging. Ze zijn nu allemaal expired, zowel die van feb 2020 als die van 2 weken terug.

Mijn voorlopige conclusie is dat AA waarschijnlijk de status van ons heeft gecheckt en dat ESTA ze laat vervallen omdat we vanwege de travelban niet mogen.

Dus niet te snel een nieuwe ESTA aanvragen, zonde van die $14 p.p., wachten tot de ban voorbij is.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

En wat krijg he te zien als je je ESTA nu weer opzoekt?
Vind dit best bizar aangezien er nog steeds mensen zijn die wel gewoon op hun ESTA naar de VS moeten kunnen vliegen.
Het lijkt mij ook vreemd als een luchtvaartmaatschappij je ESTA kan laten vervallen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Expired is de status nu. Dat zal AA (de vliegmij) niet gedaan hebben, maar AA vraagt elektronisch autorisatie, zij zijn verantwoordelijk en mogen ons nu niet meenemen.
ESTA zal nu wel iets ingebakken hebben om die expiration te triggeren.

Zal wel zijn omdat ik nu binnen 24u voor vertrek zit.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Net KLM gebeld, zij hebben voor de zekerheid mijn API gegevens uit de boeking gehaald om zo misschien te voorkomen dat dit de ESTA intrekt.
Ook gaven zij aan dat wanneer je niet onder de proclamation valt en je ESTA ingetrokken wordt de luchtvaarmaatschappij tijdens het inchecken op de luchthaven zelf contact op kan nemen met de RCLG om zo alsnog opnieuw een ESTA aan te vragen.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Mogelijk is onderstaande tekst van de website https://esta.cbp.dhs.gov/faq een antwoord op de vraag over de ingetrokken ESTA:
Will my ESTA be cancelled if I am scheduled to travel on or after 11:59pm EDT on March 13, 2020?
In accordance with Proclamation—Suspension of Entry as Immigrants and Nonimmigrants of Certain Additional Persons Who Pose a Risk of Transmitting 2019 Novel Coronavirus effective at 11:59 p.m. eastern daylight time on March 13, 2020, the entry into the United States is suspended for most individuals, other than United States citizens and lawful permanent residents, who have been physically present within a Schengen Area country within 14 days of travel to the United States. Any traveler with a valid ESTA who attempts to travel the United States in violation of this Proclamation will have their ESTA canceled. ESTA will not refund applications that are canceled due to this Proclamation. Travelers who are subject to the Proclamation should cancel or postpone any travel until no longer subject to the Proclamation, or the Proclamation is rescinded.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Bedankt voor het delen, dat zal wel van toepassing zijn op mijn situatie.
Diederik52
Amerikafan

Het algehele advies voor toeristen is dus zoals je hierboven al vermoedde: REGEL GEEN ESTA VOORDAT DE TRAVEL BAN IS OPGEHEVEN, tenzij je de kans wilt lopen voor niets te betalen of op Schiphol problemen te krijgen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik denk dat er alleen wel wat mensen zijn die nog een geldige ESTA hebben, die hun vluchten hebben doorgeschoven en die dus dezelfde melding als @harryh krijgen als je kort voor vertrek zit.

Als je ESTA regulier is verlopen lijkt een Nieuwe aanvragen inderdaad niet zinvol tot de ban is opgeheven.
harryh schreef:
03 jul 2021, 12:41
Zal wel zijn omdat ik nu binnen 24u voor vertrek zit.
Dat denk ik ook, wij hadden een vlucht naar JFK staan voor eind mei en deze rond Koningsdag zelf geannuleerd en onze ESTA’s staan nog op approved.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 04 jul 2021, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Iemand enig idee of er een vergelijkbaar risico bestaat voor wanneer je reist op een B1/2-visum? Wij hopen in september op vakantie te gaan in Amerika. Het zou niet prettig zijn als te lang wachten met annuleren leidt tot intrekking van onze visums.
Diederik52
Amerikafan

@Galapogos: Het antwoord op je vraag is wellicht te vinden op https://nl.usembassy.gov/covid19-faq-visas/ . Het lijkt me dat, tenzij je tot de specifiek gedefinieerde uitzonderingen behoort, ook voor jou de travel ban geldt en je visum dus (tijdelijk) ongeldig is. Als je toch probeert in te checken zou het "systeem" je visum wel eens ongeldig kunnen verklaren... (vergelijkbaar met de ESTA goedkeuring die dan wordt ingetrokken).
Gast

Bericht door Gast »

Mijn esta en die van mijn vrouw zijn nog Valid tot feb 2022. Misschien komt het door onze Global Entry status, maar mijn Travel to the US is nog approved. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren…ik vul nog maar geen API in.
Diederik52
Amerikafan

Het zou zomaar kunnen dat alles op status "approved" blijft totdat je feitelijk via het inchecken probeert naar de VS te vliegen terwijl dat niet mag. Dat is het moment waarop het systeem wordt getriggerd en dan je ESTA cq je visum intrekt/cancelt tenzij op een of andere manier expliciet wordt aangegeven dat je tot de uitzonderingen behoort.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik heb zaterdag niet geprobeerd in te checken ;), maar een half uur nadat de check-in open ging kreeg ik de mails met de statuswijziging van alle ESTAs van ons gezin. Da's precies waarom ik iedereen adviseer geen ESTA aan te vragen zolang er een travel ban is, en je vlucht op tijd te annuleren/wijzigen/vouchers aan te vragen, ruim voor check-in open gaat.
Ik vermoed dat AA vlak daarvoor de elektronische check deed of reizigers mee mogen.
ChantalVW
Amerika-ontdekker

Aanpassing Esta status

Bericht door ChantalVW »

Vanavond kreeg ik een mail van de US customs and bordercontrol met een ESTA status change. Bij check blijken zij allen op verlopen gezet te zijn terwijl deze nog geldig waren.
Zijn er anderen die dit herkennen? Mijn man die op zijn email een aanvraag heeft gedaan heeft nog geen email gekregen
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Aanpassing Esta status

Bericht door boonens »

Hebben jullie vliegtickets voor een trip naar de VS in de aankomende periode, of misschien tickets die zeer recent zijn geannuleerd?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer