Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JanVoo »

Nee inderdaad, @RuthdeLange. Ik kan me voorstellen dat de VS niet zo veel belang heeft bij toerisme vanuit Schengen, maar wees ten minste duidelijk mr. Biden.

't Is precies wat jij zegt: als ze een statement uitbrengen waarop ze zeggen dat ze op 31 juli of 31 augustus of welke datum dan ook met een mededeling komen en er tot die tijd niks verandert, dan zou dat een hoop rust geven voor de mensen die in juli of augustus zouden vertrekken.

Natuurlijk kan iemand ook zeggen dat wij zelf veel eerder de knoop hadden kunnen doorhakken, maar dan had ik het mijzelf weer niet vergeven als op het "laatste" moment de boel toch ineens open blijkt te gaan. Dan zou ik bij wijze van spreken zitten te balen op het verkeerde vakantie-adres :wink:

En inderdaad, onze VS-reis van dit jaar (als die doorgaat dus...) is 'betaald' met vouchers van de reis die vorig jaar niet doorging.
Helaas zitten we gebonden aan de zomervakantie dus hebben we eind feb. gewoon maar geboekt voor juli dit jaar, uiteraard met alle risico's van dien in het achterhoofd.

Maar goed, we houden dus ernstig rekening met een teleurstelling. Dan kan het altijd meevallen. En sowieso hebben we een leuke vakantie in het vooruitzicht, alleen misschien niet naar onze nr. 1 keuze :wink:

Hahaha, @tddft_, de Amerikaanse vlag gaat hier uit als Biden dat zou zeggen :P
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Ebelix
Amerikakenner

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Ebelix »

Hoe zit het eigenlijk met Canada? Hebben die wel een duidelijk pad uitgestippeld om hun travel ban op te heffen? Ik heb iets gehoord van 21 juli as. maar ik weet niet wat dat inhoud voor de internationale reiziger.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Als de besmettingen gaan stijgen is het te hopen dat de ziekenhuisopnames niet meestijgen. Als het goed is wordt dit voorkomen door de vaccinaties.

Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de VS de grenzen opengooit als er een ''gevaarlijke'' variant rondgaat aan de overkant van de plas. Overigens is die er in de VS ook al lang en breed, maar goed.

Wij stellen immers ook extra eisen aan bijvoorbeeld het VK ondanks dat mensen gevaccineerd zijn.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Inderdaad, besmettingscijfers nemen in grote delen van de wereld weer toe. Dat is op zich een zorgwekkende ontwikkeling. Echter voor zover ik begrijp valt het aantal ziekenhuisopnames mee (ik neem aan als gevolg van de vaccinaties), althans in West-Europa.

Daarom zou ik denken dat het risico voor de VS minimaal is als ze volledige vaccinatie en/of negatieve PCR-test zouden vereisen voor binnenkomst. Maar ja, ze lopen in de VS niet enorm veel geld mis als ze "ons" voorlopig nog even buiten de deur houden, dus er is geen extra motivatie om ons binnen te laten.
(maar dus ook geen goede reden om gevaccineerden al dan niet met negatieve test buiten te houden, vind ik :wink: )

Natuurlijk zijn PCR-testen niet heilig en kunnen er false negatives zijn, maar ik denk dat dat percentage vrij laag is en dat een eventueel onwetende besmette persoon niet "veel" schade kan aanrichten (vooral als de rest van de passagiers in het vliegtuig gevaccineerd zijn en de meeste mensen die je in de VS tegenkomt ook gevaccineerd zijn). Het is en blijft natuurlijk een risico, maar ik zou zeggen dat dat beheersbaar is. (en door Biden uitlegbaar aan de VS burgers)
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@d_vdploeg
De ontwikkeling van Delta in de VS lijkt vergelijkbaar met Europa.
Uit Financiel Times:
The highly transmissible Delta variant is the most common strain of the Covid-19 virus circulating in the U.S., new data showed, but federal health officials said fully vaccinated people don’t necessarily need to put on face masks again.

An analysis of genetic sequencing data as of June 27 showed that the Delta strain, also known as B.1.617.2, now makes up about 40% of positive Covid-19 test samples, according to Helix, a population genomics company that collects and analyzes test samples from several U.S. states.

“This is the first time we felt confident to say that Delta is the most prevalent lineage in the U.S.,” said William Lee, Helix’s vice president of science. He said the variant is on track to make up half or more of Covid-19 infections by early to mid-July
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik snap niet hoe ze kunnen volhouden dat "science" belangrijk is bij het opheffen van de travelban.
Er zijn al 10 EU landen met meer vaccinaties dan de US volgens Dave Keating op twitter.
Het lukt me niet om zijn bijbehorende plaatje te uploaden.
Als je op twitter zoekt op #travelban, krijg je heel veel berichten @potus.
Het lijkt een politiek statement te worden, maar met welk doel begrijp ik niet.
En dan die werkgroepen die een paar weken geleden zijn opgericht. Waarom is dat nodig, zo moeilijk is het niet lijkt me.
Ik denk dan: laat volledig gevaccineerden toe. Of is dat weer te simpel gedacht?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Dat hele gebeuren met werkgroepen en eindeloos overleg is naar mijn mening gewoon de boel doelbewust vertragen.
Ze zitten daar helemaal niet op ons te wachten op dit moment.
Het lijkt of ze alles min of meer onder controle hebben maar bij het minste geringste loopt het weer uit de hand. Er zijn daar (en in NL trouwens ook) grote groepen mensen die er niet ook peinzen zich te laten vaccineren, en die wonen vaak ook nog allemaal dicht bij elkaar.
Mocht het niet uit de hand lopen met een of andere variant dan lijkt het mij dat de grenzen na het vakantieseizoen wel weer open gaan.
We worden, nu althans, gewoon aan het lijntje gehouden.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

asv60 schreef:
02 jul 2021, 13:49
Ik snap niet hoe ze kunnen volhouden dat "science" belangrijk is bij het opheffen van de travelban.
Ik denk dan: laat volledig gevaccineerden toe. Of is dat weer te simpel gedacht?
Ja je denkt te simpel, en er wordt heel goed naar de science geluisterd. :D

Het gaat bij de vaccinaties niet om het individu, maar om de gehele bevolking. Op dit moment is in de VS 47% volledig beschermd, hier in Europa zitten we afhankelijk van welk land zo tussen de 35% en 40%, volgens de science moet 70% van de bevolking volledig beschermd zijn om de virus uitbraak te beheersen, en dat is nog niet het geval.
Ik denk nog een maand of 2, dan zitten we zowel in de VS als in Europa op die 70%, dan zal de travelban opgeheven gaan worden. Ergens rond 1 september dus.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Je moet in deze vergelijking ook het aantal besmette mensen meenemen. Die tellen ook mee om tot groepsimmuniteit te komen. Dat is voor Amerika ruim 33 miljoen mensen wat 10% van de bevolking is. Dan wordt het gat naar 70% toch weer iets kleiner. :D
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Harry schreef:
02 jul 2021, 14:54
asv60 schreef:
02 jul 2021, 13:49
Ja je denkt te simpel, en er wordt heel goed naar de science geluisterd. :D

volgens de science moet 70% van de bevolking volledig beschermd zijn om de virus uitbraak te beheersen, en dat is nog niet het geval.
Ik denk nog een maand of 2, dan zitten we zowel in de VS als in Europa op die 70%, dan zal de travelban opgeheven gaan worden. Ergens rond 1 september dus.
Het vaccineren in de US stagneert omdat iedereen die zich wilde laten vaccineren nu wel aan de beurt is geweest. Wat overblijft zijn diegenen die geen vaccinatie willen. Misschien wordt het dan wel heel moeilijk zo niet onmogelijk om 70% overal te halen.
Laatst gewijzigd door asv60 op 02 jul 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Slecht nieuws: hier in New Jersey is de governor er over bezig dat er misschien weer een mask mandate komt :x
Inderdaad ivm de delta variant ....
(NJ heeft de 70% doelstelling wel gehaald overigens)
Dat lijkt dus niet de goede kant uit te gaan...
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Volgens mij gaat het niet om de besmettingen maar of er ziekenhuis opnames komen, of niet bij gevaccineerde mensen. Daar gaat het om. Corona krijgen we uiteindelijk allemaal denk ik.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Zoals in de VS te zien is, zullen de vaccinatie cijfers stagneren op het moment dat een vaccin voor iedereen beschikbaar is. In de VS kon dat namelijk al in april als ik het me goed herinner waardoor ik dacht dat de mid-May geruchten wel eens waar konden zijn aangezien iedereen die het wilde dan al voorzien was van een prikje. Niets was minder waar waardoor ze rare dingen gingen verzinnen om mensen over te halen (bijvoorbeeld door een loterij - wie verzint het). Maar ja, als iemand het echt niet wil dan zal je ze ook niet makkelijk over kunnen halen. Dat zal in Europa niet anders zijn, maar op dat punt staan veel landen nog niet.
I left my heart in LA
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Alle paniek omtrent de Delta-variant worden voornamelijk veroorzaakt door de media, kennelijk verkoopt dat lekker of heeft als doel om twijfelende mensen over de streep te trekken qua vaccinaties. Vervolgens begint de politiek druk te voelen en krijg je weer vrijheids-beperkingen zoals mondkapjes plicht omdat "men toch wat moet doen om politiek veilig te zijn".

Maar kijk hier https://nieuws.nl/algemeen/20210702/san ... en-corona/, het wordt nooit zo erg als voorjaar 2020 en winter 2020/2021. Zo'n getal verwacht ik ook in de US een daardoor zullen de ZH opnames en overlijdens laag blijven in deze landen met zo'n hoog en nog oplopend % anti-stoffen en kunnen de grenzen voorgoed weer open...
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Ik denk dat de mensen in Amerika grotere problemen aan hun hoofd hebben nu dan een groep Europeanen dat graag op vakantie wil daar. Ook wij hebben tickets voor september dit jaar geboekt, en we zouden het erg jammer vinden als het niet gaat lukken. Maar met een pandemie wat verre van onder controle is overal in de wereld lijkt mij dat zo'n beslissing over een luxe als een vakantie niet iets wat bovenaan de lijst van Biden staat.

In Europa zie je ook landen waar toerisme is opgestart weer grote aantallen besmettingen komen inclusief maatregelen (Portugal, Spanje, Cyprus o.a.). Het zijn nog steeds onzekere tijden en voor mensen die graag zekerheid willen is dat inderdaad bijzonder lastig.
MaGiL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaGiL »

Koudwatervrees bij de autoriteiten speelt denk ik ook een rol, ik verwacht een paar zenuwachtige maanden maar dat uiteindelijk het vertrouwen weer terugkomt als blijkt dat de vaccinaties en eerder doorgemaakte infecties er daadwerkelijk voor gaan zorgen dat de ziekenhuizen niet meer overstroomd worden met COVID patiënten.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Het zijn niet alleen maar vakantie reizen maar ook zakelijke reizigers mogen nu vanuit Schengen niet naar de USA. Er is veel meer geld mee gemoeid dan vele denken. Er wordt nu door Europese bedrijven en investeerders veel minder in de USA geïnvesteerd dan 2 jaar geleden. Het raakt de USA dus best wel dat reizen vanuit Schengen niet mogelijk is maar blijkbaar zijn ze nog steeds ergens bang voor.

Of er komt eindelijk dit weekend een bericht dat we wel weer mogen reizen :D
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Gast

Bericht door Gast »

Uit betrouwbare bron weet ik dat er een aantal Nederlanders zijn die zakelijk op en neer reizen naar de US, dus zakelijk worden er echt wel uitzonderingen gemaakt. Ook familie mag reizen (en geliefden), mits er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (helaas voor ons niet dus wij moeten ook nog even wachten).
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Bange bende is het. Ik heb gedaan wat ik kon: mondkapjes, thuiswerken en nu deels gevaccineerd. Ik zou zeggen gooi alles gewoon weer open en zie maar wat er van komt.
Straks 3 jaar niet op in de VS geweest. En voor wat?
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij zijn er belangrijkere dingen in het leven dan dat je al drie jaar niet in de US bent geweest voor vakantie, maar ik kan het mis hebben…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer