Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Het is inderdaad niet de meest kwalitatieve krant in België, maar dergelijke kleine berichten nemen ze gewoon over van pershuizen.

Plus, na uitgebreid vergelijken met de andere pers, vind ik het de krant die het aangenaamst leest.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Het nieuws in die kranten zal meestal wel kloppen. Maar zeker als ze hun nieuws van een andere bron betrekken en niet zelf journalistiek bedrijven, wil er nog weleens iets ‘lost in translation’ gaan. Dat zie ik niet alleen bij de plaatselijke rioolkrant, maar hier in Nederland zelfs bij de NOS. Ik stuur eigenlijk iedere week wel een keer een mailtje naar tikfout@nos.nl als ik weer eens iets lees dat niet klopt (meestal geen tikfout maar een inhoudelijke fout). Negen van de tien keer hebben ze het een half uur later gecorrigeerd.
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvanbritsom »

Timothy555 schreef:
25 jun 2021, 20:46
Het is inderdaad niet de meest kwalitatieve krant in België, maar dergelijke kleine berichten nemen ze gewoon over van pershuizen.

Plus, na uitgebreid vergelijken met de andere pers, vind ik het de krant die het aangenaamst leest.
Zo kan er ook gezegd worden dat VTM leugens verspreid want die gaan samen met HLN, nochtans zijn ze er meestal veel vlugger bij dan VRT.
Ik was vooral gebeten omdat hetgeen ik hier bracht wat in de krant stond door sommigen direct als zever werd beschouwd terwijl je eigenlijk gewoon wil meehelpen.
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Jupiter05 »

Jozs schreef:
25 jun 2021, 20:16
In the guardian UK staat trouwens de volledige quote:
Blinken, asked repeatedly about the issue on a trip to Europe meant to repair relations that were rocky under Donald Trump, voiced understanding but gave no date.

“We need to be guided by the science and by medical experts, not taking a political decision but one based on the facts,” Blinken told an online forum with young French people on the Brut network.

“I hope that this will happen quickly. We really want to. I hope it will be a matter of weeks rather than months,” he said in fluent French.

Hij hoopt ‘that it will be a matter of weeks rather than months’. Goh, Trudeau roept ook al zoiets over openen van internationale grenzen:
https://www.google.nl/amp/s/www.livemin ... 74804.html

Ja hoor! Hebben we lekker wat aan, met de zomervakantie within a few weeks.
Politieke spelletjes lijken het wel. Onderdeel van goed leiderschap is wat mij betreft ook met een duidelijk plan komen, dat mist volledig met een wait en see policy als dit. Je kunt wel wachten tot je een ons weegt, we kunnen nu eenmaal niet álles controleren. Canada is erg, maar sleepy Joe Biden sluit lekker aan daarbij, wat mij betreft…pffff Dikke mik!
Ben benieuwd naar komende week….4th of July..
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

Ik trek 't niet meer pff zit hele dagen te refeshen overal :lol:
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Gelukkig worden meer mensen en organisaties wakker en realiseren ze zich dat het zo niet meer verder kan. Als Europa echt zo gevaarlijk was, dan zou je ook niet willen dat je eigen inwoners erheen reizen. Daarnaast kan je ook niet je inwoners aanmoedigen om 4th of July te gaan vieren terwijl je travel restrictions hebt staan omdat je bang bent voor nieuwe varianten. Doe even normaal. Eerst kritiek geven op Trump maar daarna precies hetzelfde doen. Die hypocriet van een Biden moet NU de travel ban opheffen!!! Of anders op 1 juli of 4 juli maar niet een dag later!!
I left my heart in LA
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Amerika 'moet' helemaal niets. En 'dat het zo niet verder kan' is ook maar een mening. Zoveel mensen, zoveel belangen. Ik hoop van harte dat we snel weer kunnen reizen, niet in de laatste plaats omdat ik zelf ook een reis heb gepland. Maar met hier gaan lopen schreeuwen schiet niemand wat op.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Hij heeft wel een punt. De huidige regeling is hypocriet en slaat werkelijk nergens op. Sleepy grandpa Joe was snel om Trump te bekritiseren in maart 2020 omdat hij een travelban instelde, maar toen vond ik dat nog enigszins te verantwoorden (nieuw gegeven, wat gebeurt er, wat komt er op ons af,…).

Intussen is hij degene die blijft aanmodderen. Openen die hap, liever gisteren dan morgen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Als we ons zorgen moeten maken bij iedere mutatie dan is het einde zoek. De Braziliaanse, Zuid Afrikaanse, Britse en nu de Delta variant...

Maar goed. Terug on topic want lopen discussiëren over mutaties, wel of niet moeten etc heeft weinig met de inhoud te maken.

Ik heb na deze week wel wat meer de indruk dat er wat meer beweging in zit. Hopelijk snel positief nieuws. We gaan het zien.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Ik wil me eigenlijk niet mengen in de discussie en heb ook niets nieuws te vertellen maar ik snap nog steeds iets echt helemaal niet.
Sommigen van jullie plaatsen tamelijk genuanceerde berichten waarin ook het standpunt van de USA wordt verdedigd dus misschien kan iemand mij het volgende uitleggen.
Er wordt door Biden (& co) steeds gezegd dat het afhankelijk is van science en medische experts of ze open kunnen voor Schengen. Maar waarom geldt dat dan niet voor landen als Rusland en Turkije en Bulgarije etc. (waar de cijfers zeker niet beter zijn dan in Schengen) Waarom mogen zij wel naar binnen en geldt voor hen geen travelban?
Deze opmerking is wel eerder gesteld maar ik vind nergens een antwoord. Wat is hier nu echt de reden van. Ik las dat ook Duitsland die vraag heeft gesteld maar wat was dan het antwoord. Wat is het argument.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Volgens mij is er helemaal geen argument voor. Daarom snappen we er ook niets van, het is een politiek spelletje geworden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Bullyleo
Amerika-ontdekker

Bericht door Bullyleo »

RuthdeLange schreef:
26 jun 2021, 07:24
Ik wil me eigenlijk niet mengen in de discussie en heb ook niets nieuws te vertellen maar ik snap nog steeds iets echt helemaal niet.
Sommigen van jullie plaatsen tamelijk genuanceerde berichten waarin ook het standpunt van de USA wordt verdedigd dus misschien kan iemand mij het volgende uitleggen.
Er wordt door Biden (& co) steeds gezegd dat het afhankelijk is van science en medische experts of ze open kunnen voor Schengen. Maar waarom geldt dat dan niet voor landen als Rusland en Turkije en Bulgarije etc. (waar de cijfers zeker niet beter zijn dan in Schengen) Waarom mogen zij wel naar binnen en geldt voor hen geen travelban?
Deze opmerking is wel eerder gesteld maar ik vind nergens een antwoord. Wat is hier nu echt de reden van. Ik las dat ook Duitsland die vraag heeft gesteld maar wat was dan het antwoord. Wat is het argument.
Veel internationale afspraken worden gemaakt op basis van het wederkerigheidsbeginsel. EU stelt een reisverbod in voor Amerikanen, Amerikanen doen dat omgekeerd ook. Nu de EU heeft besloten dat Amerikanen weer mogen inreizen, zal het een kwestie van tijd zijn totdat de USA het inreisverbod (onder voorwaarden) zal opheffen. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is of de andere EU lidstaten ook op dit punt stabiel blijft omdat de travel ban ook collectief voor de EU is ingesteld. Dan helpt het bijvoorbeeld niet als Portugal bijvoorbeeld weer aan het pieken is.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik denk dat er maar weinig toeristen uit Rusland, Turkije, Bulgarije enz. naar Amerika reizen, in ieder geval veel minder dan uit het hele Schengen gebied. Dus de aantallen zijn veel lager en het risico op verspreiden van het virus dus ook. Als het hele Schengen gebied (en de UK) weer mogen reizen zal er een grote stroom reizigers op gang komen, ik denk dat de Amerikaanse deskundigen dat nog niet verstandig lijkt.

Verder is de vaccinatie graad nog niet op de minimale 70% die verwacht wordt om de virus verspreiding te stoppen. Dat zal ergens eind augustus zowel voor de VS als Schengen wel het geval zijn, ik hou het dus nog steeds op 1 september. :D
Janbren
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Janbren »

Kwam via Instagram mbt Oregon dit bericht tegen:

'Gov. Kate Brown will lift Oregon’s mask mandate, capacity limits on businesses and social distancing requirements no later than June 30, the governor said Friday, scaling back earlier plans to reopen the state only when 70% of the population is vaccinated against the coronavirus.'

https://www.oregonlive.com/coronavirus/ ... egonian_sf
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Snap niet dat de EU nooit ballen toont als het om de VS gaat. Nu ook weer: ja hoor, jullie zijn welkom, wij wachten wel braaf totdat de wetenschappers van Biden eruit zijn :roll:

Er wordt gelukkig vanuit steeds meer landen geklaagd, dus heb nog enige hoop dat ze niet zo achterlijk zullen zijn om pas na de zomervakantie open te gaan.
Hoop zelf half augustus richting Florida te kunnen, geen zin in een grote tour, maar inmiddels wel enorm toe om weer eens in Amerika rond te sjokken.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De VS trekt zich werkelijk nergens van aan, ballen tonen of niet. Het gaat altijd op hun manier. Dat heeft de geschiedenis wel aangetoond.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ballen of niet, de EU kiest gewoon voor het geld dat de Amerikaanse toeristen meebrengen. :wink:
Klaasvaker
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaasvaker »

Onze, reeds alternatieve, BA vlucht(en) van 29 juli zijn gisteren gecanceld. Alternatieve alternatieve vluchten worden tripjes met meerdere keren overstappen of vertrekken vanaf Frankfurt i.p.v. Dusseldorf. Het wordt er niet makkelijker op zo… we zijn nu meer bezig met het zoeken naar een alternatieve vakantie dan dat we bezig zijn met de VS. We hadden ons voorgenomen dat als we onze eerste reservering moesten annuleren, 3 juli, we zouden beslissen wat we met de rest van de vakantie zouden doen, dit komt nu wel heel rap dichterbij.
Gast

Bericht door Gast »

In de huidige tijd een trip via de UK laten lopen of boeken via een hub in de US die (nog) niet is open gesteld is imho geen slimme zet.
Hou voor alternatieve vluchten altijd in de gaten welke hubs van de vliegmaatschappijen open zijn en boek dat, anders blijf je bezig.

Op verschillende sites is bv te vinden dat United nog maar op een paar plaatsen vliegt, waaronder Newark en Chicago. Hou daar dan zoveel mogelijk rekening mee bij het (her)boeken.

Vliegen via Heathrow kan nog wel eens een dingetje blijven…
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

mtl schreef:
26 jun 2021, 09:33
De VS trekt zich werkelijk nergens van aan, ballen tonen of niet. Het gaat altijd op hun manier. Dat heeft de geschiedenis wel aangetoond.
Klopt, maar waarom dan hen wel toelaten. Laat die grenzen hier dan ook gewoon dicht :thumbup:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer