Dit staat er vandaag op USA today:
Borders with Mexico, Canada to remain closed through July
U.S. borders with Mexico and Canada will remain closed "to reduce the spread" of COVID-19 through the end of July, the Department of Homeland Security announced on Twitter Sunday. The agency, in conjunction with its Canadian and Mexican counterparts, originally closed the United States' northern and southern borders to leisure travelers in March 2020 at the start of the COVID-19 pandemic. The restrictions have been extended on a monthly basis ever since, and were previously extended to July 21.
Ik weet dat dit geldt voor CA-USA en vise versa maar ik denk maar dat ze de grenzen met Europa dan ook niet open gooien voor iedereen als ze het al niet eens voor Canada doen.
Wij hadden in eerste instantie plannen om eind augustus van de USA naar Vancouver Ilsand te reizen maar wij hebben het niet aangedurfd om tickets te kopen. Nu ben ik daar blij om want BC (Britisch Columbia) heeft al aangegeven geen enkele toerist toe te laten in de zomer. Alleen mensen uit BC mogen door BC reizen. Niet eens Canadezen uit andere provincies mogen erin.