Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
oud J1 visa in paspoort
oud J1 visa in paspoort
Ik heb alles en iedereen afgebeld, maar kom er niet uit. Ik heb een oud J1 visa in mijn paspoort, aangezien ik eens stage heb gelopen daar in 2005. Ik heb net echter besloten dinsdag terug te gaan om 2 weken wat mensen te bezoeken. Is dit oude J1 visa een probleem? ik ga ervanuit van niet, ,maar zie ondertussen spoken 

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik heb een oud L1 (werk) visum in mijn paspoort staan. Is in januari 2007 verlopen en ik ben inmiddels al weer 2 keer in de US geweest. Gewoon de groene kaart weer invullen en geen probleem. Ze zien hem wel zitten maar vragen er verder niet eens naar. Lijkt me dus geen probleem
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ik zie niet in waarom een oud verlopen visum een probleem zou moeten opleveren bij een bezoek aan de VS.
Ik heb overigens een oud F-1 visum (studentenvisum) in mijn paspoort zitten en ik ben ondertussen al weer enkele malen teruggeweest. Ik heb er zelf niet opgelet, maar ik heb geen problemen ondervonden tijdens paspoortcontroles of bij immigratiebeambten.
Het is overigens wel mogelijk om op zeer korte termijn een nieuw paspoort aan te vragen. Men kan namelijk met spoed een nieuw paspoort aanvragen, maar dan betaal je ook wel een "spoedtarief" (lees hoger). Dit heb ik altijd al raar gevonden. Als je meer betaalt dan kan het ineens wel sneller. Misschien duren die paspoorten zo lang, omdat ze andere mensen die meer betalen telkens voorlaten.
Ik heb overigens een oud F-1 visum (studentenvisum) in mijn paspoort zitten en ik ben ondertussen al weer enkele malen teruggeweest. Ik heb er zelf niet opgelet, maar ik heb geen problemen ondervonden tijdens paspoortcontroles of bij immigratiebeambten.
Het is overigens wel mogelijk om op zeer korte termijn een nieuw paspoort aan te vragen. Men kan namelijk met spoed een nieuw paspoort aanvragen, maar dan betaal je ook wel een "spoedtarief" (lees hoger). Dit heb ik altijd al raar gevonden. Als je meer betaalt dan kan het ineens wel sneller. Misschien duren die paspoorten zo lang, omdat ze andere mensen die meer betalen telkens voorlaten.
Re: oud J1 visa in paspoort
Kler schreef:Ik heb alles en iedereen afgebeld, maar kom er niet uit. Ik heb een oud J1 visa in mijn paspoort, aangezien ik eens stage heb gelopen daar in 2005. Ik heb net echter besloten dinsdag terug te gaan om 2 weken wat mensen te bezoeken. Is dit oude J1 visa een probleem? ik ga ervanuit van niet, ,maar zie ondertussen spoken :wink:
Veel van onze studenten hebben een J1 visum in het verleden gehad. Een deel van deze groep is inmiddels ook weer voor vakantie teruggeweest. Ik heb niemand over problemen gehoord, zolang je je groene kaart maar "goed" invult.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Heb zelf een verlopen J1 visum erin zitten. Ben al een paar keer weer terug geweest. Nooit problemen mee. Had de laatste keer alleen op Schiphol een vraag bij de douane hoe dat zat. Gezegd dat ie verlopen was en dat k gewoon op vakantie ging. Was allemaal ok. Je valt gewoon onder visa waiver programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1928 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties