Denk ook dat Canada erg terughoudend is en het de vraag is of de grenzen van de zomer open gaan, of dat er mogelijkheden gaan zijn dat je naar binnen mag als je gevaccineerd bent bijvoorbeeld.. Maarrr ik kwam dus wel weer dit artikel tegen over het openen van de grens tussen New Brunswick en Maine op 1 juli, waarin toch ook weer die datum van 22 juni wordt genoemd...En Trudeau zou ook bij dat G7 overleg zijn, of niet? Wie weet wat daar nog uitkomt... Ach ja, soms moeten we een klein beetje positief blijven toch?!..hahaha
Ja dat is ook wel zo en we moeten zeker een beetje positief blijven!! Ik hoop ook dat we snel weer eens een dagje kunnen gaan shoppen in de USA of voor een weekendje er heen kunnen. Van wat ik lees zal de federale regering beslissen over de grenzen en wanneer deze zullen openen. Dus ik weet niet hoe dat zit tussen New Brunswick en Maine? Moesten die Amerikaanse toeristen naar New Brunswick komen of Canadezen naar Maine gaan, wie gaat hen dan tegen houden om de rest van Canada/Amerika te bezoeken. Maar goed, we wachten stilletjes af.
Hier in British Columbia is bijna 63% van de bevolking nu gevaccineerd, maar er is nog geen sprake van internationaal reizen voor plezier. Wij mogen pas na 15 juni in onze eigen provincie gaan reizen. En als men aan de voorgestelde criteria voldoet kunnen wij mogelijk vanaf 1 juli weer door heel Canada reizen voor plezier.
Wat een gedoe. Onder Trump waren die grenzen allang open geweest.
Stop aub met het geleuter over trump…het politieke forum is gesloten…het heeft geen zin om dit soort politieke nonsens op te voeren op een andere plek. Het werkt storend en slaat nergens op… dit gedeelte hoeft niet ook nog eens gemodereerd of gesloten re worden, of wel? Daar zit niemand op te wachten.
Ik heb daar nooit gepost of gelezen dus geen idee waar je het over hebt.
Ik geef alleen een mening over iets. Nou sorry hoor.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
@Terpies overdrijf je niet een beetje? Dat Trump’s naam een keer wordt genoemd hier en daar betekent niet dat we het gelijk over politiek hebben. En daarnaast denk ik dat de hele travel ban een politiek spelletje is geworden.
Heb twee versies gehoord. De ene versie zegt 22 juni mag het weer. En de tweede versie zegt dat 22 juni wordt aangekondigd dat 4 juli (mooie datum...) het weer kan.
De datum 22 juni wordt in ieder geval voor de grens met Canada genoemd:
Van wie heb je het gehoord? Willekeurige mensen op straat of van personen die dichter bij de bron staan?
Van een aantal mensen die hoog in de boom zitten bij een bepaalde sportbond en hier nauw contact over hebben met de overheid. Maar dus ook willekeurige zakenmensen in het vliegtuig. Maar mensen op straat. Dus allerlei soort en pluimage. Wellicht een hoop gespeculeer. Net zoals wij hier doen. Maar die 22e in combi met de 4e juli komt wel heel vaak voorbij.
Denk ook dat Canada erg terughoudend is en het de vraag is of de grenzen van de zomer open gaan, of dat er mogelijkheden gaan zijn dat je naar binnen mag als je gevaccineerd bent bijvoorbeeld.. Maarrr ik kwam dus wel weer dit artikel tegen over het openen van de grens tussen New Brunswick en Maine op 1 juli, waarin toch ook weer die datum van 22 juni wordt genoemd...En Trudeau zou ook bij dat G7 overleg zijn, of niet? Wie weet wat daar nog uitkomt... Ach ja, soms moeten we een klein beetje positief blijven toch?!..hahaha
Ja dat is ook wel zo en we moeten zeker een beetje positief blijven!! Ik hoop ook dat we snel weer eens een dagje kunnen gaan shoppen in de USA of voor een weekendje er heen kunnen. Van wat ik lees zal de federale regering beslissen over de grenzen en wanneer deze zullen openen. Dus ik weet niet hoe dat zit tussen New Brunswick en Maine? Moesten die Amerikaanse toeristen naar New Brunswick komen of Canadezen naar Maine gaan, wie gaat hen dan tegen houden om de rest van Canada/Amerika te bezoeken. Maar goed, we wachten stilletjes af.
Hier in British Columbia is bijna 63% van de bevolking nu gevaccineerd, maar er is nog geen sprake van internationaal reizen voor plezier. Wij mogen pas na 15 juni in onze eigen provincie gaan reizen. En als men aan de voorgestelde criteria voldoet kunnen wij mogelijk vanaf 1 juli weer door heel Canada reizen voor plezier.
Ja dat is ook wat als je zo dicht bij de grens woont en in één keer niet meer even de USA in kunt zoals je gewend was... Zou fijn zijn hè als ea weer soepeler zou worden! Gaat wel de goede kant op bij jullie ook wat vaccineren betreft. Blijft afwachten en hopen! Wat vandaag niet is..
Maar daar zeg je wat. Ik weet ook niet hoe ze dat willen gaan controleren tussen New Brunswick en Maine, en de rest van de staten...hahaha. Vond het wel een heel klein beetje hoopgevend.
Vandaag onderstaande berichten over gefaseerd openen van Canada voor gevaccineerden. Of dat ook voor buiten Canada / de USA geldt staat er niet bij. Maar ze zijn wel bezig blijkbaar:
Jawel, als je een dringende reden hebt. Of bereid bent een omweg te maken van 14 dagen via een niet Schengen land.
Lees op Reddit dat Cancun heel populair is.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Heb twee versies gehoord. De ene versie zegt 22 juni mag het weer. En de tweede versie zegt dat 22 juni wordt aangekondigd dat 4 juli (mooie datum...) het weer kan.
De datum 22 juni wordt in ieder geval voor de grens met Canada genoemd:
Deze morgen op het nieuws zeiden ze dat Trudeau ergens deze zomer de grens zal openen, maar dat het geleidelijk aan zal gaan. Waar mensen die volledig gevaccineerd zijn bv. wel de grens over mogen, zonder zelfs in quarantine te moeten gaan. Maar op dit moment geen details of dat voor heel de wereld zo is, of enkel voor Canadezen en Amerikanen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Van wie heb je het gehoord? Willekeurige mensen op straat of van personen die dichter bij de bron staan?
Van een aantal mensen die hoog in de boom zitten bij een bepaalde sportbond en hier nauw contact over hebben met de overheid. Maar dus ook willekeurige zakenmensen in het vliegtuig. Maar mensen op straat. Dus allerlei soort en pluimage. Wellicht een hoop gespeculeer. Net zoals wij hier doen. Maar die 22e in combi met de 4e juli komt wel heel vaak voorbij.
Laten we het hopen!! Het wordt echt tijd dat ze de grenzen opengooien!!
Deze morgen op het nieuws zeiden ze dat Trudeau ergens deze zomer de grens zal openen, maar dat het geleidelijk aan zal gaan. Waar mensen die volledig gevaccineerd zijn bv. wel de grens over mogen, zonder zelfs in quarantine te moeten gaan. Maar op dit moment geen details of dat voor heel de wereld zo is, of enkel voor Canadezen en Amerikanen.
Dat heb ik ook gehoord. Het zal nog wel een tijd duren en ik zou me niet verbazen als de grens tuseen Canada en Amerika pas in het najaar open gaat Het blijft afwachten, want men is heel voorzichtig en wil geen vierde golf veroozaken.
Het zou mij echt verbazen als de grenzen in juni al open gaan. Wij mogen op dit moment nog niet eens buiten onze eigen regio reizen voor plezier hier in British Columbia (Canada). Vanaf 15 juni mogen wij pas weer in onze eigen provincie reizen voor plezier en vanaf 1 juli mogelijk weer door heel Canada en dat alleen als de corona besmettingen blijven dalen, de hospitalizaties verminderen en de vaccinaties toenemen. Dus ik denk niet dat de grenzen open gaan voordat wij zelf weer in eigen land mogen reizen...
Hier in Ontario zitten we aan over 72% of mensen 18 en ouder die al minstens 1 vaccin gehad hebben, en de ronde voor de 2de vaccin is ook aan de gang nu. Covid cases zijn sterk gedaald, net als de ziekenhuisopnames, dus we gaan vrijdag vervroegd naar fase 1 van de heropening.
Niet dat dat spectaculaire veranderingen zijn, maar we zijn tenminste van de stay-at-home order vanaf.
En de rest is dit:
outdoor gatherings of up to 10 people
outdoor dining with up to four people per table
non-essential retail at 15% capacity
Maar nog steeds kappers en zo die open mogen, geen kerkdiensten, geen musea of eten in een restaurant (binnen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
WASHINGTON, June 8 (Reuters) - The White House on Tuesday will announce it is launching a series of expert working groups with Canada, Mexico, the European Union and the United Kingdom to determine how best to reopen travel safely, a White House official told Reuters.
In onderstaand bericht geven de grote luchtvaartmaatschappijen aan voor 4 juli niets te verwachten.
‘ Airline and administration officials say no change is expected in the near term but add it is possible the restrictions could be removed as early as July 4 or thereabouts, but they caution no decisions have been made.’
Volgens het artikel zou het Witte Huis dat vandaag officieel moeten aankondigen. Het is daar nu wel al 6 uur ‘s avonds dus dat lijkt me sterk, maar goed we wachten officiële berichtgeving af.
Ik vind het wel apart dat ze hier nu (pas) mee aankomen aangezien de VK en EU al weken zit te hameren op snelle opening en reciprociteit. Als dit al lange tijd op de planning stond, zou Europa ook wel wachten met het openen van de grenzen, maar kennelijk weten wij in Europa al hoe het reizen weer veilig opgepakt kan worden aangezien morgen de grenzen van bijvoorbeeld Frankrijk open gaan voor toeristen uit de VS dus als zij hun kennis en kunde snel even kunnen delen dan hoeft dit helemaal niet lang te duren.
Nederland en een paar andere Schengenlanden worden nog steeds als level 4, het hoogste risico, gezien, "avoid travel", dus ik betwijfel of er snel een einde komt aan de travelban. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tices.html
Lekker dan, staat Nederland ingedeeld gelijk met India, Brazilie, Irak etc, terwijl hier zelfs minder ziekenhuisopname en doden zijn te betreuren dan bijv Duitsland en Frankrijk per hoofd van bevolking. Schijnt dat Nederland een hogere CT waarde dan Duitsland hanteert waardoor er meer ( False-positive) besmettingen gevonden worden. Duitsland, Frankrijk en Italie zijn in level 3 ingedeeld, waar reizen van de amerikanen wel mogelijk is volgens de CDC lijst. Hopelijk worden we snel naar 3 of 2 gezet ivm de goede cijfers nu.
Tsja, ons Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de Verenigde Staten ook nog altijd op oranje staan, terwijl er best goede argumenten zijn te bedenken waarom reizen naar de VS momenteel veiliger is dan naar Thailand of Rwanda (beiden geel).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.