Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:
07 jun 2021, 10:01
Op deze site kun je zien welke landen open en dicht zijn en onder welke voorwaarden:
https://covidcontrols.co/tourist-allowe ... etherlands
Welke organisatie/land zit er achter deze website?

Ziet er mooi uit maar kan nergens ontdekken welke officiële instantie deze site onderhoudt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Iris_1982 »

Geen idee
Ik volg die site al een jaar en het klopt tot nu toe elke keer bijna allemaal wel wat er op staat.
Maar waarom USA al groen is als ik Nederland en gevaccineerd in vul weet ik niet
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is een onderdeel van Escape, een vergelijking-site voor vliegtickets. Staat ook op de website zelf.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Een cryptisch bericht van BA:
"As a runway at Heathrow remains closed, we came together with major UK and US airlines to discuss safe re-opening of transatlantic travel – essential to ignite economic recovery."
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

tddft_ schreef:
07 jun 2021, 11:53
Volgens mij is 22 juni ook de dag dat de grenzen tussen de VS en Canada open gaan mits het niet weer verlengd wordt net zoals de vorige keren. Ik hoop dat ze dan ook gelijk de grenzen van UK/EU openen, dat zou heel mooi zijn.
Ik denk dat het nog steeds zal verlengd worden. Hier is op het nieuws al aangegeven dat Canada er nog niet aan denkt om de grenzen te openen en men zegt pas mogelijk in het najaar (dat is wel niet officieel). Zo een 75% van de Canadezen moeten gevaccineerd zijn voordat men denkt aan de grenzen te openen. Afwachten is dus nog steeds de boodschap. https://www.ctvnews.ca/health/coronavir ... -1.5450175
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Pfff, het najaar. :?

Wat een gedoe. Onder Trump waren die grenzen allang open geweest. :roll:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Jupiter05 »

AnnInBC schreef:
07 jun 2021, 17:52
tddft_ schreef:
07 jun 2021, 11:53
Volgens mij is 22 juni ook de dag dat de grenzen tussen de VS en Canada open gaan mits het niet weer verlengd wordt net zoals de vorige keren. Ik hoop dat ze dan ook gelijk de grenzen van UK/EU openen, dat zou heel mooi zijn.
Ik denk dat het nog steeds zal verlengd worden. Hier is op het nieuws al aangegeven dat Canada er nog niet aan denkt om de grenzen te openen en men zegt pas mogelijk in het najaar (dat is wel niet officieel). Zo een 75% van de Canadezen moeten gevaccineerd zijn voordat men denkt aan de grenzen te openen. Afwachten is dus nog steeds de boodschap. https://www.ctvnews.ca/health/coronavir ... -1.5450175
Denk ook dat Canada erg terughoudend is en het de vraag is of de grenzen van de zomer open gaan, of dat er mogelijkheden gaan zijn dat je naar binnen mag als je gevaccineerd bent bijvoorbeeld.. Maarrr ik kwam dus wel weer dit artikel tegen over het openen van de grens tussen New Brunswick en Maine op 1 juli, waarin toch ook weer die datum van 22 juni wordt genoemd...En Trudeau zou ook bij dat G7 overleg zijn, of niet? Wie weet wat daar nog uitkomt... Ach ja, soms moeten we een klein beetje positief blijven toch?!..hahaha

https://bangordailynews.com/2021/05/28/ ... by-july-1/
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dit topic begint een beetje te lijken op een voetbalforum waar een mogelijke transfer wordt besproken :lol:

Maar goed, ondertussen op Hawaii ( toch wel een van de strengste staten in mijn ogen ). Gaan ze ook versoepelen.

https://www.travelandleisure.com/travel ... strictions
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RCRD schreef:
07 jun 2021, 17:59

Wat een onzin, zelfs Trump had niets te zeggen over Canada, en ik had niet het idee dat Trudeau erg goed met hem kon opschieten. :wink:
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Doelde meer op Europa/USA.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Piet8seven
Amerika-newbie

Bericht door Piet8seven »

Is er geen manier om naar Amerika te vliegen met het huidige reisadvies?
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Er was zojuist een briefing op het witte huis en de enige vragen die gesteld werden gaan over de travelban met europe & e the UK de persoon van het witte huis heeft inderdaad bevestigd dat er gesprekken nu gaande zijn met de europese commisie maar er nu niks over mag zeggen
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Piet8seven schreef:
07 jun 2021, 19:47
Is er geen manier om naar Amerika te vliegen met het huidige reisadvies?
Als je niet onder een uitzondering valt en geen waiver kunt krijgen zul je eerst 14 dagen moeten verblijven in esn land dat niet onder de travelban valt.
Terug in Texas!
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat als Trump nog president was en we in deze situatie zaten dat hij veel negatieve lading (op z’n zachts gezegd) over zich heen zou krijgen. Ik heb een aantal verhalen gelezen van mensen die al maanden hun geliefde, familie of zelfs kinderen niet hebben gezien. Dit gaat niet meer over Covid want als men 2 weken naar Mexico gaat puur alleen om de travel ban te ontwijken, dan is de kans groter dat diegene daar ziek wordt en het virus met zich mee het land in brengt. Ik kan er echt boos om worden als ik eraan denk, vooral ook omdat ik zelf familie in de US heb die ik al maanden niet heb gezien.
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Akkoord met bovenstaande. Ik zou nog enig begrip kunnen opbrengen als ze de grenzen dicht hielden voor de hele wereld. Maar nu, op dit moment, voor Europa? Nog een beetje en we steken hen voorbij qua vaccinaties. Vanuit heel wat andere landen waar de situatie slechter is, kan je gewoon de US in. Erg sympathiek vind ik het niet meer.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Klopt helemaal tddft_ , sterker nog als mijn vrouw en ik genoeg snipperdagen hadden gehad hadden we zo'n route gekozen: 2 weken naar Cancun, daar lekker relaxen en dan een 4 weken rondtrip. Aan de andere kant begrijp ik ook wel ergens dat U.S. niet zomaar de grenzen opengooit voor de Schengenlanden, omdat zij zelf nog niet eens de grenzen open hebben voor elkaar! Hopelijk komt deze maand het verlossende nieuws of in ieder geval een datum wanneer het wel weer kan. Heb nu inmiddels 3 geplande Amerika reizen geannuleerd zien worden, heeft me naast een hoop stress gelukkig nagenoeg niks gekost, maar hoop wel dat de reis in september doorgaat.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Raquel12 schreef:
07 jun 2021, 20:00
Er was zojuist een briefing op het witte huis en de enige vragen die gesteld werden gaan over de travelban met europe & e the UK de persoon van het witte huis heeft inderdaad bevestigd dat er gesprekken nu gaande zijn met de europese commisie maar er nu niks over mag zeggen
Toevallig een link naar een video of een bericht over deze persco? Want als je doelt op de briefing van Psaki en de NSA dan is onderstaande 45 sec zo'n beetje het enige in een > 1 uur durende persco over de travelban met EU/UK. Stellen dat het bijna enkel over de travelban ging is zacht gezegd schromelijk overdreven. Hier een link naar de volledige persco:

Laatst gewijzigd door boonens op 07 jun 2021, 21:17, 3 keer totaal gewijzigd.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Timothy555 schreef:
07 jun 2021, 20:27
Akkoord met bovenstaande. Ik zou nog enig begrip kunnen opbrengen als ze de grenzen dicht hielden voor de hele wereld. Maar nu, op dit moment, voor Europa? Nog een beetje en we steken hen voorbij qua vaccinaties. Vanuit heel wat andere landen waar de situatie slechter is, kan je gewoon de US in. Erg sympathiek vind ik het niet meer.
Weet het natuurlijk niet zeker, maar denk dat dat met rekenmodellen te maken heeft. Voer je een paar 1000 personen zo'n model in,want veel van die kant komt er denk ik niet, dan is dat goed te controleren en vallen de risico's mee, maar voer je een paar miljoen Europeanen (met de besmetting cijfers van vorige maand) in dan zullen de risico's waarschijnlijk te groot worden volgens de modellen. Dus een politiek statement of iets dergelijks geloof ik niet zo in, want uiteindelijk zijn wij belangrijke handelspartners en bondgenoten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gast

Bericht door Gast »

RCRD schreef:
07 jun 2021, 17:59

Stop aub met het geleuter over trump…het politieke forum is gesloten…het heeft geen zin om dit soort politieke nonsens op te voeren op een andere plek. Het werkt storend en slaat nergens op… dit gedeelte hoeft niet ook nog eens gemodereerd of gesloten re worden, of wel? Daar zit niemand op te wachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer