Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Eigenlijk vind ik het best wel teleurstellend hoe de wereld omgaat met dit virus - we willen ons allemaal in ons ‘fantastische’ landje terugtrekken, hebben grenzen gesloten, denken dat we het zoveel beter doen dan op een ander,… Men had beter nooit enige grens gesloten. Het is dat ik de US zo’n fantastisch land vind dat ik het niet over m’n hart krijg, maar er zijn zeker landen die ik uit principe nooit geen cent van m’n vakantiebudget meer geef (Australië iemand? Egoïstische eilandbewoners. Canada iemand? Mij zien ze er niet meer). Ik heb dan meer zin om m’n toeristische Euro te droppen in landen die me ook vorig jaar ontvingen zodat ik vakantie kon vieren.

Als Las Vegas niet in de US lag, kon het vanaf heden ook m’n rug op.

/endrant
hemmie
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

woutervg schreef:
06 jun 2021, 15:32
Ik hoop het ook niet nee, zodat iedereen die wil die kant op kan.
Ik vroeg me af of mensen in dezelfde situatie naar de VS zijn gevlogen.
Ik neem aan dat je een Amerikaans geboortecertificaat mee moet nemen, maar hoef je die pas bij de incheckbalie te laten zien of moet je deze aanlveren bij KLM?
Er staat ook da je moet bewijzen dat je kind ongehuwd is, maar neem aan dat je dat voor een kind van 13 niet hoeft aan te tonen.
Nu al even niets over gelezen, maar heb zeker wel gelezen van gezinnen die op deze manier naar de VS gereisd zijn. Die hadden dan meestal een werkvisum, maar dat maakt voor de travelban niet uit. Deze mensen hadden geen enkel probleem, gewoon geboorteakte mee om bij inchecken te laten zien dat je ouders van het amerikaanse kid bent (kind moet uiteraard wel amerikaans paspoort hebben). Ook wel van mensen gelezen die op esta reisden waarbij dan ook de echtgenoot amerikaans was, ook geen enkel probleem.
Volgens mij geldt dat ongehuwd alleen voor kinderen tussen 18 en 21, die dus geen minor meer zijn maar met wie je mag meereizen mits zij ongehuwd zijn.
Terug in Texas!
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Bedankt voor je reply! Goed om te lezen dat dit soepel verloopt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nog meer leesvoer over de gevolgen van het gesloten houden van de grenzen:

After 16 months, US Covid border closures keep families separated.

Bron: MSN.com

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@Coyote: Ik heb het niet nagekeken, maar ik dacht dat nauwe familie leden elkaar wel mochten bezoeken? Misschien alleen via de landgrens dan? In het begin mocht niemand de grens over met de auto, maar sinds menige maanden mogen mensen van Canada naar de USA (en andersom) om hun nauwste familie leden te bezoeken.

Diegene die geluk hebben om dichtbij de grens te wonen tussen Canada en de USA bezoeken elkaar hier in Vancouver bij Peace Arch Park wat op de grens ligt van Canada en de USA...daar mogen familieleden/vrienden van beiden landen samen picknicken, barbecuen en er zijn er zelfs die er gaan trouwen. :thumbup: :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Klopt, ouders van minderjarige ongehuwde us citizen of permanent resident kinderen zijn uitgezonderd van de travelban. Dit verhaal was sowieso wat vreemd, want de (amerikaanse) moeder wilde haar kind niet naar Frankrijk laten reizen uit angst dat het niet meer terug de VS in kwam. Aangenomen dat het kind us citizen of permanent resident was was die angst ongegrond, en koos moeder er dus voor kind bij vader weg te houden.

Neemt niet weg dat er wel degelijk veel mensen gescheiden zijn van familie, elders in het stuk staan betere voorbeelden, en ik zie ze om me heen ook. Goede vriendin van me woont hier op O-visum met haar man, 2 jongvolwassen dochters wonen in NL. Die dochters heeft ze sinds covvid begon dus niet meer kunnen zien (dochters mochten niet de VS in, ouders zouden niet meer vanuit NL terug de VS in mogen), maar ze heeft ook haar moeder niet kunnen bijstaan die vorig jaar borstkanker bleek te hebben. 2 weken geleden is ze alsnog naar NL gevlogen, moeder bleek uitzaaiingen te hebben en nog maar korte tijd te leven, dus wachten was geen optie meer. Maar ze heeft nog geen idee of en hoe ze weer terug naar haar man in de VS komt, zonodig zal ze dat via 2 weken in een ander land moeten doen.
Terug in Texas!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
06 jun 2021, 16:04
Eigenlijk vind ik het best wel teleurstellend hoe de wereld omgaat met dit virus - we willen ons allemaal in ons ‘fantastische’ landje terugtrekken, hebben grenzen gesloten, denken dat we het zoveel beter doen dan op een ander,
Dat heeft er alles mee te maken omdat we allemaal denken dat we zo'n geweldige sociale gemeenschap zijn. Think again!!

Weer on topic. Ik heb nu al een paar keer de datum van 22 juni gehoord.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Vanwaar die specifieke datum?

Het zou fantastisch zijn!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Op deze site kun je zien welke landen open en dicht zijn en onder welke voorwaarden:
https://covidcontrols.co/tourist-allowe ... etherlands

Maar als ik "vaccinated" invul dan wordt de USA groen;

Nou zegt zo'n site mss niks, maar wellicht is het een voorteken?

If you hold an appropriate vaccine certificate you do not need to self-quarantine but you are still required to have a negative COVID-19 test result no more than 3 days before travel or documentation of recovery from COVID-19 in the past 3 months before they board a flight to the United States.
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Nou ik heb vorige week mn hele reis voor 16-6 tot 8-7 geannuleerd (krijg volledig geld terug voor alles incl vlucht). Dus uit egoïsme hoop ik dat de grenzen snel open gaan, maar iig niet meer voor de 16e😋. De 22e lijkt me een prachtige streefdatum dan.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

woutervg schreef:
06 jun 2021, 13:49
Zijn er hier mensen die gebruik hebben gemaakt van de uitzonderingspositie?
Mijn zoon heeft een Amerikaans paspoort, dus willen hier gebruik van maken, maar vraag mij af of je op voorhand bewijs voor hiervoor aan moet leveren bij de luchtvaartmaarschappij.
Worden tickets onaangekondigd gecancelled tijdens de travel ban?
Uw zoon kan uiteraard gewoon naar de USA vliegen op zijn US passport. (opgelet negatieve PCR test blijft noodzakelijk)

Jijzelf zou volgens mij ook meekunnen, maar je moet dan wel een B2 visum aanvragen, je krijgt dan een uitzondering op de 'presidential Proclamation' waarin de travel ban geregeld wordt omdat je directe familie bent van een US citizen. (vader/moeder/echtgenote/kinderen)

Ikzelf heb dit in juni 2020 reeds gedaan (echtgenote en dochter hebben een US passport), en zodoende in juli 2020 naar de USA geweest. Op 30/06 vertrekken we opnieuw naar daar.

Opgelet ofwel samen met je zoon vertrekken, of wel duidelijk berwijs van verwantschap meenemen (geboorteakte e.d.). Dit om problemen te vermijden.
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Het blijft afwachten natuurlijk, maar ik hoop toch echt dat een negatief testbewijs ook voldoende is en dat ze niet per sé alleen volledig gevaccineerden toelaten...

Ik ben zelf van '84 en heb sinds gisteren de afspraken kunnen maken. De eerste krijg ik op 25 juni, de tweede pas eind juli maar dan zouden we als het goed is al lang en breed in de VS moeten zitten... :eh:

Het blijft enorm spannend dus!

disclaimer: natuurlijk kan deze post als egoïstisch beschouwd worden, dat snap ik. Er zijn schrijnende gevallen van mensen die hun geliefden al heel lang niet hebben kunnen zien. Uiteraard gun ik hun nog veel meer dan mijzelf dat zij snel weer de mogelijkheid hebben om af te reizen. Maar dat staat los van het gegeven dat ik ook zelf enorm hoop volgende maand af te kunnen reizen naar mijn geliefde vakantieland :wink:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

JVA78 schreef:
07 jun 2021, 10:35

Jijzelf zou volgens mij ook meekunnen, maar je moet dan wel een B2 visum aanvragen
Ik zie nergens terug dat ik een visum aan zou moeten vragen. Het lijtk alsof het gewoon op een ESTA moet kunnen, zolang ik maar kan aantonen dat ik zijn vader ben.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
07 jun 2021, 09:52
Ik heb het een paar keer hier in Oregon gehoord. Heb het in Washington State gehoord. En ik hoorde het in het vliegtuig hier naartoe.

Heb twee versies gehoord. De ene versie zegt 22 juni mag het weer. En de tweede versie zegt dat 22 juni wordt aangekondigd dat 4 juli (mooie datum...) het weer kan.

Nergens bevestiging of garanties kunnen krijgen. Maar ik snap als je al weer anderhalf jaar of langer deze kant op wil dat wachten erg lang duurt...
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Volgens mij is 22 juni ook de dag dat de grenzen tussen de VS en Canada open gaan mits het niet weer verlengd wordt net zoals de vorige keren. Ik hoop dat ze dan ook gelijk de grenzen van UK/EU openen, dat zou heel mooi zijn.
I left my heart in LA
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Wij hebben de knoop doorgehakt voor deze zomer. We gaan niet naar Amerika. We waren van mening dat we niet langer konden wachten. De vraag is of Amerika open gaat en dan nog wanneer. En stel dat het dan open gaat dan moet je ook nog eens een betaalbare vlucht en auto vinden. Plus als het niet doorgaat wat blijft er dan over in Europa? Dus de cruise en appartement die we al geboekt hadden gratis geannuleerd. En een mooi hotel met waterpark geboekt in Portugal.

Kunnen we tenminste uit gaan kijken naar iets tastbaars wat betreft vakantie. Ga er van uit dat Portugal door gaat dan. Land is nu geel, gevaccineerd tegen die tijd, EU, coronapaspoort.

Voor volgend jaar hadden we geen plannen voor Amerika. Maar misschien veranderd dat wel aangezien we in 2018 voor het laatst zijn geweest. Misschien meivakantie ofzo.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Almere vak V schreef:
07 jun 2021, 11:33
Timothy555 schreef:
07 jun 2021, 09:52
Ik heb het een paar keer hier in Oregon gehoord. Heb het in Washington State gehoord. En ik hoorde het in het vliegtuig hier naartoe.

Heb twee versies gehoord. De ene versie zegt 22 juni mag het weer. En de tweede versie zegt dat 22 juni wordt aangekondigd dat 4 juli (mooie datum...) het weer kan.

Nergens bevestiging of garanties kunnen krijgen. Maar ik snap als je al weer anderhalf jaar of langer deze kant op wil dat wachten erg lang duurt...

Van wie heb je het gehoord? Willekeurige mensen op straat of van personen die dichter bij de bron staan?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

woutervg schreef:
07 jun 2021, 11:12
JVA78 schreef:
07 jun 2021, 10:35

Jijzelf zou volgens mij ook meekunnen, maar je moet dan wel een B2 visum aanvragen
Ik zie nergens terug dat ik een visum aan zou moeten vragen. Het lijtk alsof het gewoon op een ESTA moet kunnen, zolang ik maar kan aantonen dat ik zijn vader ben.
Ik zou ook niet weten waarom je niet op een esta zou kunnen gaan.
Terug in Texas!
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

De europese commisie gaat vanavond in gesprek met amerika over het openen van de grenzen ! Lees het net op twitter interview met de man gezien ben ff ze naam kwijt benton geloof ik ze gaan nu eisen stellen!
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer