Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ik ben benieuwd wanneer de knoop wordt doorgehakt.
Dit bericht is van gisterenmiddag.
https://www.voanews.com/europe/frustrat ... ions-us-uk
Dit bericht is van gisterenmiddag.
https://www.voanews.com/europe/frustrat ... ions-us-uk
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
[offtopic]Ik zie nu waar de verwarring (bij mij) vandaan komt. Wanneer je via Safari op iOS op een link naar een post in een draadje op dit forum klikt, dan opent dat draadje zich uiteraard, maar staat de bewuste post gek genoeg onderaan in het gezichtsveld wat je dan op je telefoon ziet.
Toevalligerwijs staat de post met het Nederlandse vaccinatiebewijs dan vol in het zicht (het staat twee posts boven het VS vaccinatiebewijs), terwijl de kop van de post met het Amerikaanse vaccinatiebewijs waar jij naar linkte (die ik dus aanvankelijk helemaal niet heb gezien) dus helemaal beneden in het zichtveld begint en dat vaccinatiebewijs pas volledig zichtbaar werd voor mij wanneer je naar beneden scrollt.
Op Safari op Mac OS is dat niet zo en zie je de gelinkte post prima in het vizier.[/offtopic]
Maar inderdaad, duidelijk nu

Mea culpa, ik zal er beter op letten.Enne... volgens de forumregels mag een voorgaand bericht niet 1:1 gequote worden.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
Kan de site niet openen vanuit Europa…
- dejong89
- Amerika-expert
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Dit is het bericht, ik kon het wel openen:
ARLINGTON, Va. (Reuters) — Major airlines are pressing the United States government on its decision not to move quickly to relax COVID-19 restrictions that block travelers who have been in much of Europe and elsewhere even as other countries began to ease prohibitions.
On Monday, the heads of several major airlines as well as the chief executives of Heathrow Airport and industry group the U.S. Travel Association will hold a virtual news conference to push for removal of travel restrictions between the United States and the United Kingdom. On hand will be the CEOs of American Airlines, IAG unit British Airways, Delta Air Lines, United Airlines and JetBlue Airways Corp.
The airline CEOs on May 11 had called for a summit between U.S. officials, UK officials, and airlines to discuss how to “expeditiously reopen transatlantic travel.”
Since March 2020, the United States has barred nearly all non-U.S. citizens who have been in the UK within the last 14 days from entering the country. Most U.S. travelers visiting the UK must quarantine for 10 days upon arrival.
Airline and administration officials say no change is expected in the near term but add it is possible the restrictions could be removed as early as July 4 or thereabouts, but they caution no decisions have been made.
On Friday, France said vaccinated Americans starting on June 9 will be able to travel to the country. United said it would resume Paris flights from Washington in July and Delta said it was adding flights to France as well.
At a press event at Washington National Airport on Friday, American Airlines President Robert Isom said, “We know there is tremendous pent-up demand for service.”
Isom said the airline has “a lot of capacity to be ready to go” for European travel. Asked if July 4 would be too late for European summer travel, Isom said: “We’re going to take it whenever it comes.”
Airline officials had held out hope earlier that by late May, the United States would have lifted travel restrictions on the United Kingdom and Ireland, where new COVID-19 cases have plummeted.
The travel restrictions also apply to most non-U.S. citizens in Brazil, South Africa, India and Iran.
The Biden administration held a call with British officials on Thursday, people briefed on the matter said, but the White House gave no indication it is planning to lift restrictions.
The White House, which is focused on boosting U.S. vaccination rates and reducing COVID-19 cases, declined to comment on Friday.
President Joe Biden is certain to face questions about the issue from foreign leaders when he travels to Europe next week.
“We certainly understand the desire of many Europeans to come to travel the United States and vice versa,” White House spokeswoman Jen Psaki said. “We can’t respond to public pressure or even emotion. We have to rely on the guidance of our health and medical experts.”
ARLINGTON, Va. (Reuters) — Major airlines are pressing the United States government on its decision not to move quickly to relax COVID-19 restrictions that block travelers who have been in much of Europe and elsewhere even as other countries began to ease prohibitions.
On Monday, the heads of several major airlines as well as the chief executives of Heathrow Airport and industry group the U.S. Travel Association will hold a virtual news conference to push for removal of travel restrictions between the United States and the United Kingdom. On hand will be the CEOs of American Airlines, IAG unit British Airways, Delta Air Lines, United Airlines and JetBlue Airways Corp.
The airline CEOs on May 11 had called for a summit between U.S. officials, UK officials, and airlines to discuss how to “expeditiously reopen transatlantic travel.”
Since March 2020, the United States has barred nearly all non-U.S. citizens who have been in the UK within the last 14 days from entering the country. Most U.S. travelers visiting the UK must quarantine for 10 days upon arrival.
Airline and administration officials say no change is expected in the near term but add it is possible the restrictions could be removed as early as July 4 or thereabouts, but they caution no decisions have been made.
On Friday, France said vaccinated Americans starting on June 9 will be able to travel to the country. United said it would resume Paris flights from Washington in July and Delta said it was adding flights to France as well.
At a press event at Washington National Airport on Friday, American Airlines President Robert Isom said, “We know there is tremendous pent-up demand for service.”
Isom said the airline has “a lot of capacity to be ready to go” for European travel. Asked if July 4 would be too late for European summer travel, Isom said: “We’re going to take it whenever it comes.”
Airline officials had held out hope earlier that by late May, the United States would have lifted travel restrictions on the United Kingdom and Ireland, where new COVID-19 cases have plummeted.
The travel restrictions also apply to most non-U.S. citizens in Brazil, South Africa, India and Iran.
The Biden administration held a call with British officials on Thursday, people briefed on the matter said, but the White House gave no indication it is planning to lift restrictions.
The White House, which is focused on boosting U.S. vaccination rates and reducing COVID-19 cases, declined to comment on Friday.
President Joe Biden is certain to face questions about the issue from foreign leaders when he travels to Europe next week.
“We certainly understand the desire of many Europeans to come to travel the United States and vice versa,” White House spokeswoman Jen Psaki said. “We can’t respond to public pressure or even emotion. We have to rely on the guidance of our health and medical experts.”
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Ik noem er even bij dat het volgende een gerucht is. Ik merk dat ik ook graag op de hoogte blijf van geruchten die rondgaan, dus vandaar dat ik het hier ook deel voor diegenen die er ook behoefte aan hebben.
Rumour - 1st July President Biden allowing Europeans back into the US.
Take with a pinch of salt or maybe some element of truth. The below via Reddit thread.
Rumour - 1st July President Biden allowing Europeans back into the US.
Take with a pinch of salt or maybe some element of truth. The below via Reddit thread.
Laatst gewijzigd door tddft_ op 05 jun 2021, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
I left my heart in LA
In deze discussie zegt een zekere mzoomers dat hij een huis heeft gehuurd voor juli in Amerika en dat zijn reisburo hem heeft verteld dat de travelban per 1 juli opgeheven wordt. Voor wat het waard is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
https://formiche.net/2021/06/usa-italia ... ssion=true
Er zijn nu meerdere europese landen die de US nu echt gaan dwingen om ook voor ons de grens te openen dit komt uit italie , frankrijk heeft gister hetzelfde gedaan
Er zijn nu meerdere europese landen die de US nu echt gaan dwingen om ook voor ons de grens te openen dit komt uit italie , frankrijk heeft gister hetzelfde gedaan
Wauw, dat zal indruk maken op de VS.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Amerika is het wel laatste land dat zich laat dwingen...
Allemaal leuk en aardig dit soort berichten maar wat is de nieuwswaarde?? Het blijft speculeren.
De Verenigde Staten trekken hun eigen plan v.w.b. het open gooien van de grenzen. Als het zover is komt het nieuws vanzelf naar buiten. Dat kan een dag, een week, een maand of misschien wel langer duren maar tot die tijd speculeren heeft niet zoveel zin. Ik zou het zelf ook liever anders zien, wil graag naar Amerika in oktober, maar laat me niet gek maken door de vele geruchten die rond gaan.
Wacht het gewoon rustig af.
Roland

Allemaal leuk en aardig dit soort berichten maar wat is de nieuwswaarde?? Het blijft speculeren.
De Verenigde Staten trekken hun eigen plan v.w.b. het open gooien van de grenzen. Als het zover is komt het nieuws vanzelf naar buiten. Dat kan een dag, een week, een maand of misschien wel langer duren maar tot die tijd speculeren heeft niet zoveel zin. Ik zou het zelf ook liever anders zien, wil graag naar Amerika in oktober, maar laat me niet gek maken door de vele geruchten die rond gaan.
Wacht het gewoon rustig af.
Roland
Zijn er hier mensen die gebruik hebben gemaakt van de uitzonderingspositie?
Mijn zoon heeft een Amerikaans paspoort, dus willen hier gebruik van maken, maar vraag mij af of je op voorhand bewijs voor hiervoor aan moet leveren bij de luchtvaartmaarschappij.
Worden tickets onaangekondigd gecancelled tijdens de travel ban?
Mijn zoon heeft een Amerikaans paspoort, dus willen hier gebruik van maken, maar vraag mij af of je op voorhand bewijs voor hiervoor aan moet leveren bij de luchtvaartmaarschappij.
Worden tickets onaangekondigd gecancelled tijdens de travel ban?
Volgens mij kunnen Amerikaanse staatsburgers gewoon naar Amerika vliegen en is een Amerikaans paspoort voldoende bewijs daarvoor.
Dit is ook geen nieuws website maar een forum voor een reden. Volgens mij hebben we deze discussie al gehad. Als je geen behoefte hebt aan geruchten, scroll dan verder zou ik zeggen.
I left my heart in LA
- bedeve
- Amerika-expert
Een houder van een Amerikaans paspoort kan elk gewenst moment naar de VS vliegen.
PCR test ....ter plaatse quarantaine voorschriften......
Geen enkele reden om waar dan ook op te wachten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Het gaat er meer om dat zijn ouders een Nederlands paspoort hebben.
Over geruchten gesproken:
Voor wat het waard is, doe er mee wat je wil.
Voor wat het waard is, doe er mee wat je wil.
- bedeve
- Amerika-expert
Oh , jij/jullie willen naar de VS als bloedverwant van een Amerikaans staatsburger...
Ik wens je toe dat je van de utzonderingssituaties die daar voor gelden geen gebruik hoeft te maken !!
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik hoop het ook niet nee, zodat iedereen die wil die kant op kan.
Ik vroeg me af of mensen in dezelfde situatie naar de VS zijn gevlogen.
Ik neem aan dat je een Amerikaans geboortecertificaat mee moet nemen, maar hoef je die pas bij de incheckbalie te laten zien of moet je deze aanlveren bij KLM?
Er staat ook da je moet bewijzen dat je kind ongehuwd is, maar neem aan dat je dat voor een kind van 13 niet hoeft aan te tonen.
Ik vroeg me af of mensen in dezelfde situatie naar de VS zijn gevlogen.
Ik neem aan dat je een Amerikaans geboortecertificaat mee moet nemen, maar hoef je die pas bij de incheckbalie te laten zien of moet je deze aanlveren bij KLM?
Er staat ook da je moet bewijzen dat je kind ongehuwd is, maar neem aan dat je dat voor een kind van 13 niet hoeft aan te tonen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht