Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik lees dat ze het wel heel graag willen, maar als Biden finaal nee zegt, is het neen. Hij lijkt er niet wakker van te liggen.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Ik kwam dit artikel tegen waarin staat dat Franse staatsburgers vanaf 9 juni naar de VS kunnen reizen met een PCR-test. :o

https://www.lci.fr/societe/covid-19-cor ... 87845.html

Volgens Google vertaler staat dit in het artikel:

“De Verenigde Staten, die doorgaans zo'n 25 miljoen Franse toeristen per jaar trekken, zullen vanaf 9 juni onder bepaalde voorwaarden Franse toeristen accepteren. PCR- of antigeentesten zijn vereist als de reiziger is gevaccineerd. Anders zal hij een dwingende reden moeten rechtvaardigen om de grens over te steken.”

Iemand die Frans begrijpt en dit kan bevestigen?
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Ik begrijp Frans, en dat artikel doet gewoon alsof er niet iets zoals een travelban bestaat - ofwel weet dat artikel meer dan wij en is het zover? :clap:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als ik het goed begrijp staat er erna dat het alleen zou mogen als je kunt bewijzen een goede reden te hebben, dus beziek naaste familie, ernstig ziek familielid, medische redenen of studie. Voor een groot deel dingen waar nu nog wel regelmatig een waiver voor wordt gegeven. Musschien faan ze in bepaalde situaties de waiver stap overslaan, en mag je zonder waiver reizen als je bij vertrek een goede reden kunt aantonen.
Dit zal echter voor gewone toeristen niets veranderen.
Terug in Texas!
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Die dringende reden geldt alleen als je niet gevaccineerd bent.
Anders zou er ook geen sprake zijn van toerisme.
Het lijkt mij meer op een foutje, aangezien dit exact de voorwaarden zijn voor Amerikanen om naar Frankrijk te reizen vanaf die datum.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Heb dit ook al paar keer voorbij zien komen, als het goed begrijp mag je dus alleen als je gevaccineerd bent,als je dat niet bent heb je dus een goede reden nodig, las ook dat frankrijk geen verplichte testen gaat eisen en als je geprikt bent

Laten we het hopen !!
Aan de andere kant vorig jaar in juni had amerika al besloten om de grenzen dicht te houden voor het hele jaar die datum zijn we nu al voorbij
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

De Verenigde Staten zou toch niet meewerken aan een coronapaspoort of iets dergelijks waaruit zou moeten blijken dat je gevaccineerd bent? Ik denk dat PCR test voldoende zou moeten zijn. Zo staat het overigens ook in dat Franse artikel.
I left my heart in LA
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Los van de travelban, doe eens een rekensom…

25.000.000 Fransen die jaarlijks naar de USA gaan? Das 1 op 3 Fransen. (67 mlj inwoners.)
Stel dat ze mooi verdeeld doorheen het jaar gaan. Dan ontvangt de USA dagelijks ongeveer 68.500 Fransen. Stop ze in een gemiddeld vliegtuig met 250 plaatsen en vanuit Frankrijk gaan elke dag van het jaar 274 !!! van die vliegtuigen.

Ferme journalistiek :geek:

En 40 mlj die jaarlijks naar Groot Brittanië gaan? Zelfde berekening maar nu stop ik ze voor de fun in een Eurostar. Dat zijn dan dagelijks 122 treinen (900 pax per trein).

Dus het is niet zomaar een tikfout :roll: :D
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

25 miljoen klopt niet,

In 2019, the number of visitors to the U.S. from France added up to over 1.8 million.
En jaren ervoor iets minder:
https://www.statista.com/statistics/104 ... to-the-us/

Hoop dat het opengaat, misschien augustus nog naar Florida dan.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hier staat echt niks nieuws in wat betreft de travelban. M.a.w. we hebben er niks aan.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Transcriptie uit persbabbel witte huis van 21 mei:

Q Thanks, Jen. I’m hoping you can give us an update on international inbound travel. I’m wondering if the administration —

MS. PSAKI: I wish I could. It’s a very popular question.

Q Well, I was going to ask if the administration feels any urgency, ahead of the summer high season, to make any new policy moves.

MS. PSAKI: Well, we certainly understand the desire of many Europeans to come travel to the United States and vice versa. And people — that’s part of returning to normal and part of what will make people feel good about the efforts to fight the pandemic.

But we can’t respond to public pressure or even emotion; we have to rely on the health and guidance — the guidance of our health and medical experts, which is exactly what we’ll do.

Q But in terms of that guidance, at this point, the CDC is saying, for vaccinated individuals, they can go in and outside — large crowds, small crowds. You know, they said that vaccinated individuals can travel internationally.

MS. PSAKI: Yeah, and — and they’re still required to wear masks, and airline travel is a little different. And, again, I’m not a doctor, but we rely on their advice, and they obviously are continuing to consider and update guidance as information becomes available.

Q And in terms of possibly requiring, you know, proof of vaccination for non-U.S. citizens, is there any further consideration of that that you could share?

MS. PSAKI: A vaccine passport?

Q I didn’t use that term.

MS. PSAKI: Well, yeah, you mean the same basic thing: the federal government requiring vaccines —

Q (Inaudible.)

MS. PSAKI: — vaccine — proof of vaccination.

Q Proof of vaccination.

MS. PSAKI: That is not in our intended plan.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Je zou toch zeggen als Amerikanen gevaccineerd moeten zijn om om Europa in te mogen dat het andersom ook zo gaat zijn. Alleen zal het probleem dan zijn hoe Amerikanen dit aan gaan tonen. Ze hebben immers geen app of iets daarvoor.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik blijf toch hopen dat de US op korte termijn open gaat zonder verplichte vaccinatie.
Mijn dochter van 19 gaat voor eind juli niet volledig gevaccineerd zijn en dat is niet haar keuze.
En hoe doe je dat met minderjarigen die hier niet gevaccineerd worden maar in de US wel?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

ronenivonne schreef:
05 jun 2021, 09:17
Alleen zal het probleem dan zijn hoe Amerikanen dit aan gaan tonen. Ze hebben immers geen app of iets daarvoor.

In de app van United bestaat al de mogelijkheid om je pcr test te uploaden. De stap om daar een bewijs van vaccinatie aan toe te voegen lijkt mij niet zo moeilijk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

ronenivonne schreef:
05 jun 2021, 09:17
Je zou toch zeggen als Amerikanen gevaccineerd moeten zijn om om Europa in te mogen dat het andersom ook zo gaat zijn. Alleen zal het probleem dan zijn hoe Amerikanen dit aan gaan tonen. Ze hebben immers geen app of iets daarvoor.
Krijgen ze ook geen (officieel) papiertje of iets?

Het lijkt me overigens sowieso voor de autoriteiten lastig om die controle te doen, met zo veel verschillende systemen op de wereld. Tenzij de VS al zou eisen om de check op Schiphol te doen.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@JanVoo zie deze eerdere post met het papiertje viewtopic.php?p=1257580#p1257580
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

harryh schreef:
05 jun 2021, 12:25
@JanVoo zie deze eerdere post met het papiertje viewtopic.php?p=1257580#p1257580
Die had ik gezien maar ik doelde op de Amerikanen, in reactie op @ronenivonne
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik snap niet wat je bedoelt, dat is het vaccinatie papiertje voor Amerikanen ;)

:offtopic: Enne... volgens de forumregels mag een voorgaand bericht niet 1:1 gequote worden.
Laatst gewijzigd door harryh op 05 jun 2021, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit zal het papiertje zijn die Amerikanen moeten tonen als bewijs dat ze gevaccineerd zijn neem ik aan. Dit lijkt me dit makkelijk te vervalsen.
la-wineke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door la-wineke »

@mpaauwe Dat vraag ik me nou ook de hele tijd af! Het lukt ons (de ouders) gelukkig om volledig gevaccineerd te zijn voor onze vakantie (vlucht 23 juli naar SF) maar onze kinderen (14 en 16) zijn nog lang niet gevaccineerd. Zullen ze in de US gaan eisen dat iedereen die binnenkomt gevaccineerd is? Ik zag bv dat Universal Studio's in LA als toegangsbeleid nu heeft dat ze alleen mensen toelaten die volledig gevaccineerd zijn, zelfs minimaal 2 weken na de laatste prik. Dus daar mag dan ook niemand onder de 12 naar binnen want die vaccineren ze ook in Amerika nog niet.
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer