In mei 2021 zijn mijn vriendin en ik van plan om 3 weken naar de VS te gaan. Ons idee is dus om met een camper de staten Georgia, Tennessee, Arkansas, Mississippi, Louisiana, Alabama en terug Georgia te doen.
Enigste waar ik eigenlijk aan vasthoud is vliegen op Atlanta aangezien we kennissen hebben die uurtje van luchthaven wonen en dus als uitvalsbasis (en paar gratis nachten) gaan gebruiken.
Voorkeur van transport is Camper, afhankelijk van wat we exact gaan inplannen kan dat nog variëren. Zoals je gaat kunnen zien willen we graag zowel steden als natuur doen. Liefst slaap ik niet in hotels, maar we willen bv wel in Nashville en New Orleans etc. ook eens avondleven ontdekken. Met een echte camper in die steden staan lijkt me no-go. Vandaar overwegen we ook een Van Conversion, zodat we wel eenvoudiger in steden kunnen parkeren.
Zelf dacht ik nog aan kamperen in tent en dan auto huren. Alleen is dat voor 15 dagen al vrij lang en moeilijk om dat allemaal mee te nemen uit Belgie/stom om dat allemaal te kopen. Betwijfel dat de kennissen veel kampeergerief hebben (zal ik nog navragen). Combinatie tent-hotel in steden kan ook maar minder fan van.
Eerste idee naar planning toe is:
dag met "locatie"/omgeving van slapen s'avonds
1 - Georgia - landen en installeren bij kennissen
2 - Georgia - omgeving activiteiten
3 - Georgia - omgeving activiteiten
4 - Nashville - s'ochtends vertrekken, s-avonds toekomen. Is een 4/5 uur rijden. Geeft 4/5 uur om in de buurt van Chattanooga rond te wandelen/hiken/...
5 - Nashville -
6 - Nashville -
7 - Memphis s'ochtends vertrekken, s'avonds toekomen. 3/4 uur rijden. Geeft een 6/7 uur om onderweg nog wat te doen
8 - Memphis -
9 - Little Rock - 2uur rijden, vermoedelijk rechtstreeks rijden en ofewel Memphis eerst nog verder verkennen of al LR verkennen.
10 - Little Rock -
11 - Jackson - 4/5 uur rijden dus 4/5 uur tijd om onderweg activiteiten te doen
12 - Jackson -
13 - Baton Rouge - 3 uur rijden, verkennen
14 - New Orleans -
15 - New Orleans -
16 - New Orleans -
17 - Montgommery - 5 uur rijden, 4 uur om onderweg nog ietss te doen
18 - Birmingham - 1.5uur rijden
19 - Georgia -
20 - Georgia
21 - Georgia
Zover zitten we in onze planning.
We hebben nog niet echt verdiept in activiteiten, etc, dit is gewoon adhv inschatting hoeveel er in welke stad/omgeving te zien is.
Komt wss over alsof we telkens steden doen. Idee is eigenlijk wel om meer de natuur op te zoeken en de steden als tussendoortje doen. -eigenlijk had ik beter staat gezet ipv steden-.
Ook rijrichting enzo maakt niks uit. En als we bijvoorbeeld een leuk festivalletje zouden vinden 250km van de route zouden we zeker overwegen om iets anders te schrappen en zo iets te gaan doen.
Een hele hoop tekst en twee mensen die zelf nog niet weten hoe/wat ze gaan doen. Hetgeen jullie toch graag hebben hé.
In eerste instantie ga ik zelf (op mijn gemak) de 101 reeds bestaande topics doorlezen. Hetgeen ik moeilijker ga terugvinden en we zeker graag willen doen zijn zaken als sportwedstrijden/festivalletjes/activiteiten (zowel de grote die we zelf wel kunnen opzoeken als de kleine lokale rodeo of icecreamfestival die we zelf niet gaan vinden. Moesten er daar mensen (nu al) tips enzo hebben, zou dat super zijn.