Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Peak season

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tinkerbell
Amerikakenner

Peak season

Bericht door Tinkerbell »

Ik was bezig met alvast een paar hotels te bekijken voor onze volgende vakantie.

Bij de prijsvergelijking zag ik dat er enorme verschillen tussen de ene dag en de andere waren.
Moet je tot 30 april 81 Euro pp. betalen ,vanaf 1 mei is dat nog maar 30 Euro pp.
Nu ga ik er van uit dat dit te maken heeft met Spring Break en Peak Season.

Nu vraag ik me af of deze data elk jaar hetzelfde zijn of zit daar verschil in?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Over welk gebied heb je het? Dat klinkt als een warm gebied, waar de winter hoogseizoen is. Spring break is niet ieder jaar hetzelfde en peak season verschilt per regio.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Tinkerbell
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Over welk gebied heb je het? Dat klinkt als een warm gebied, waar de winter hoogseizoen is. Spring break is niet ieder jaar hetzelfde en peak season verschilt per regio.
De hotels zijn in Florida.
Het prijsverschil was wel erg groot.

Toch twijfelen we nog tussen Florida en Californië of beter gezegd tussen WDW en WD :lol: :lol:
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Je bedoelt WDW of DL? :)

Ik ben in beide nog niet geweest (over drie weken vertrek ik richting het eerstgenoemde) maar volgens mij is er in WDW een stuk meer te beleven dan in DL. Er zijn sowieso al 2 parken meer.

En de hotelprijzen zullen inderdaad wel met de spring break te maken hebben, al vind ik het verschil wel erg groot.
Wij betalen voor ons hotel 43 euro per nacht, we gaan dus over drie weken (5 mei) en blijven daar 12 nachten.
De spring breaks zijn per regio verschillend, maar eind april zijn ze allemaal wel geweest.
Tinkerbell
Amerikakenner

Marjol schreef:Je bedoelt WDW of DL? :)

Ik ben in beide nog niet geweest (over drie weken vertrek ik richting het eerstgenoemde) maar volgens mij is er in WDW een stuk meer te beleven dan in DL. Er zijn sowieso al 2 parken meer.

En de hotelprijzen zullen inderdaad wel met de spring break te maken hebben, al vind ik het verschil wel erg groot.
Wij betalen voor ons hotel 43 euro per nacht, we gaan dus over drie weken (5 mei) en blijven daar 12 nachten.
De spring breaks zijn per regio verschillend, maar eind april zijn ze allemaal wel geweest.
Oeps tiepelfoutje idd :lol: :lol:
WDW hebben we vorig jaar bezocht en het was GEWELDIG.
Het was wel hartje Spring Break en gezien de drukte toen wilden we nu een paar weekjes later gaan.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wanneer ben je vorig jaar in WDW geweest?
Tinkerbell
Amerikakenner

Marjol schreef:Wanneer ben je vorig jaar in WDW geweest?
Half april.

Het was, in onze ogen, althans erg druk. Ik heb zelfs met een heetgelopen knie een dagje in een rolstoel doorgebracht :) :) maar het was de moeite waard !!!!!
Neem even een kijkje in mijn weblogje.

Welk hotel hebben jullie geboekt?
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Tinkerbell schreef:
Marjol schreef:Wanneer ben je vorig jaar in WDW geweest?
Half april.

Het was, in onze ogen, althans erg druk. Ik heb zelfs met een heetgelopen knie een dagje in een rolstoel doorgebracht :) :) maar het was de moeite waard !!!!!
Neem even een kijkje in mijn weblogje.

Welk hotel hebben jullie geboekt?
Ik heb net inderdaad even op je weblog gekeken en 't ziet er inderdaad erg druk uit. Maar april is dan ook een stuk drukker dan mei (hoop ik! :D) vanwege de spring breaks.

Wij slapen in het Courtyard by Marriott Lake Buena Vista. Op mijn weblog kun je er meer over vinden ;)
Geboekt via American Estates, overigens.
Wanneer wilde je nu weer gaan?
Tinkerbell
Amerikakenner

Volgen jaar mei.

Dat is nog heeeeeel ver weg :cry: :cry: maar ik kreeg een mailtje van LTU waarin ze lieten weten dat begin mei de vluchten voor volgend jaar te boeken waren.

Aangezien ze rechtstreeks op Miami en Fort Meyers vliegen en hopenlijk ook weer Orlando wilden we via hun de vlucht boeken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer