Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Light /aspertaam

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sarahken
Amerika-ontdekker

Light /aspertaam

Bericht door Sarahken »

Dag lezertjes,

Laat ons eerlijk zijn : in onze Westerse wereld wordt de US betitteld als zijnde 'fast food maatschappij'. Wij hebben dat ook al gemerkt als we er op reis gingen.
Niettemin, met emigratie in het achterhoofd, vind ik het wel belangrijk om er méér over te weten.

Ik leef op Lightprodukten en/of produkten met aspertaam. Is dat wel degelijk vindbaar in de US ? Of afhankelijk van de regio waar je woont ? Alle informatie hierover is van harte welkom.

Bedankt,

Hilde
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Aspertaam is in amerika uitgevonden.... als het daar niet te vinden is.
Maar leven op aspertaam is niet aan te raden. Aspertaam is niet het meest gezonde produkt.

http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... am143.html
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

yarrah schreef:Aspertaam is in amerika uitgevonden.... als het daar niet te vinden is.
Maar leven op aspertaam is niet aan te raden. Aspertaam is niet het meest gezonde produkt.

Tja Yarrah, soms heeft een mens geen alternatieven (wegens omstandigheden).

Niettemin, wat ik me gewoon afvraag : is er in de rekken gewoon voldoende aanbod qua Light produkten te vinden ?
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

yarrah schreef:Aspertaam is in amerika uitgevonden.... als het daar niet te vinden is.

Ik zag kortgeleden een programma waarin een onderzoek gedaan was naar et gebruik van aspartaam.
Diegene die het regelmatig tot veel gebruikten kregen duidelijk last met hun geheugen.
In het lijstje van yarrah staat dit ook met nog veel meer ellende.
(don`t shoot the messanger :lol: )
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Tinkerbell schreef: (don`t shoot the messanger :lol: )
Ik zou niet durven, Tinkerbell !!! :wink:

't Is goed bedoeld die reacties over het al dan niet gezond zijn van gebruik van Aspertaam, maar dat beantwoord niet echt mijn vraag, sorry :roll:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja Yarrah, soms heeft een mens geen alternatieven (wegens omstandigheden).

Niettemin, wat ik me gewoon afvraag : is er in de rekken gewoon voldoende aanbod qua Light produkten te vinden ?
Ik heb diabetes en ja, ook ik gebruik aspartaam. Natuurlijk in de cola-light die ik dagelijks drink, hoewel meestal niet in echt grote hoeveelheden. Maar ook in mijn yoghurt, bijvoorbeeld.

Ik ken de kritiek op aspartaam, ik ken de nadelen, maar ook ik heb niet altijd een alternatief. Natuurlijk kan je suikervrij ook water drinken, maar verder houdt het al snel op. Vruchtensappen e.d. stikken van de natuurlijke suikers en die drink ik best weleens als ik een lage bloedsuiker heb of ik gebruik insuline om de koolhydraten weg te werken, maar ook veel insuline heeft zijn nadelen.

Soms moet je kiezen uit twee kwaden.

Voor Sarahken: er is in de VS van alles te vinden met aspartaam, geen enkel probleem. Er zijn nog meer light produkten dan hier.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

alleen heet het daar niet light maar diet
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

@6foot6
bedankt voor je uitleg, al terug een zaak minder om me eventueel ongerust over te maken :)

Prettig weekend alvast !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je een alternatief voor aspartaam zoekt kun je produkten met Splenda proberen. Daar komen steeds meer produkten van op de markt en je kunt ermee koken en bakken. Dit produkt is van suiker gemaakt en smaakt veel lekkerder, dan aspartaam. En inderdaad, Hilde, net als hier veel fast food is, is er net zoveel dieet voedsel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En als een product (ongeacht welk product) niet bij je in de buurt te krijgen is, is er nog altijd het Internet!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Bennogr schreef:En als een product (ongeacht welk product) niet bij je in de buurt te krijgen is, is er nog altijd het Internet!
Da's waar.... maar omdat het meestal over verse produkten gaat, geen goeie optie 8)
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Petra/VS schreef:Als je een alternatief voor aspartaam zoekt kun je produkten met Splenda proberen. Daar komen steeds meer produkten van op de markt en je kunt ermee koken en bakken. Dit produkt is van suiker gemaakt en smaakt veel lekkerder, dan aspartaam. En inderdaad, Hilde, net als hier veel fast food is, is er net zoveel dieet voedsel.
Dit is helaas in Nederland niet verkrijgbaar :cry:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ceetje schreef:
Dat is niet helemaal waar hoor. Inderdaad, het is niet algemeen te verkrijgen maar ik was vorige week nog bij Kingsalmarkt ( http://www.kingsalmarkt.nl) waar ze veel Amerikaans, Britse, Japanse producten en 'algemene delicatessen' verkopen en daar stond het ook in het rek.
Hebben ze in Rotterdam geen 'expatwinkels'? Tot vorige week had ik een collega die woonde in Den Haag en daar schijnt het er van te stikken.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Petra/VS schreef:Als je een alternatief voor aspartaam zoekt kun je produkten met Splenda proberen. Daar komen steeds meer produkten van op de markt en je kunt ermee koken en bakken. Dit produkt is van suiker gemaakt en smaakt veel lekkerder, dan aspartaam.
O ja, ik drink tegenwoordig Diet Coke met Splenda..... smaakt stukken beter naar mijn mening!
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Splenda heeft ook z'n problemen, zoals alle namaak "suiker."

http://www.womentowomen.com/nutritionan ... plenda.asp

Vooral dit vond ik interessant:

While some industry experts claim the molecule is similar to table salt or sugar, other independent researchers say it has more in common with pesticides.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

GoBucks schreef:
Petra/VS schreef:Als je een alternatief voor aspartaam zoekt kun je produkten met Splenda proberen. Daar komen steeds meer produkten van op de markt en je kunt ermee koken en bakken. Dit produkt is van suiker gemaakt en smaakt veel lekkerder, dan aspartaam.
O ja, ik drink tegenwoordig Diet Coke met Splenda..... smaakt stukken beter naar mijn mening!
Grappig, terwijl ik dit las nam ik net de eerste slok van mijn Diet Coke met Splenda ;) (ok, geen toegevoegde waarde voor dit onderwerp, maar ik moest er wel om lachen) en ja, het smaakt veel lekkerder!
En alles gematigd eten, natuurlijk, alles heeft problemen als je er (te) veel van eet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Aïda schreef:
Ceetje schreef:
Dat is niet helemaal waar hoor. Inderdaad, het is niet algemeen te verkrijgen maar ik was vorige week nog bij Kingsalmarkt ( http://www.kingsalmarkt.nl) waar ze veel Amerikaans, Britse, Japanse producten en 'algemene delicatessen' verkopen en daar stond het ook in het rek.
Hebben ze in Rotterdam geen 'expatwinkels'? Tot vorige week had ik een collega die woonde in Den Haag en daar schijnt het er van te stikken.
Bedankt voor de tip, ik kom nog wel eens in Amsterdam. Expatwinkels in Rotterdam heb ik nog nooit gezien. Wel heeft de Jumbo op de Kop van Zuid een redelijk groot aanbod, maar helaas geen splenda.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ceetje schreef:Bedankt voor de tip, ik kom nog wel eens in Amsterdam.
Graag gedaan! Wel je portemonnee meenemen ;) Wij staan onszelf om die reden maar twee keer per jaar een tripje naar de King toe :lol:
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Heb net dat artikel gelezen (drink zelf nogal wat cola light).
Als ik hen moet geloven kan je zelfs AIDS krijgen van Aspartaan.
NOU NOU ....
Wat is de wetenschappelijke waarde van dergelijke artikels ?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

dieter schreef:Heb net dat artikel gelezen (drink zelf nogal wat cola light).
Als ik hen moet geloven kan je zelfs AIDS krijgen van Aspartaan.
NOU NOU ....
Wat is de wetenschappelijke waarde van dergelijke artikels ?
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik had altijd begrepen dat je toch echt wel onnoemelijk veel moet binnenkrijgen wil het echt schadelijk of (wat zelfs wordt gezegd) dodelijk zijn. Maar ik heb gister ook wat meer gelezen op Internet en vraag me nu toch af .... geadviseerd wordt 2 glazen Cola Light op een dag (ik zit daar toch ver boven als het warm is) ....

Zelf ondervind ik geen klachten die genoemd worden (misschien dat gewichtstoename en mijn vergeetachtigheid, er mee te maken kunnen hebben). Het enige wat ik wel ondervindt van te veel cola light, is dat ik minder goed slaap vanwege de caffeine. Je hebt ook de light caffeinevrije cola, maar ik vindt die niet zo lekker .... Toch wil ik meer overstappen naar water met dit weer, sowieso gezond, maar ook een beetje door het artikel ...
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer