Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hogy: huwelijksreis San Francisco - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hogy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Hogy: huwelijksreis San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Hogy »

Hallo allemaal!

Mijn eerste post hier. Ik ben al een aantal keren naar Amerika geweest (2x New York, 2x rondreis westkust, 1x rondreis oostkust).
Eind augustus gaan mijn vriendin en ik trouwen. Als huwelijksreis willen we graag naar de oostkust. Ik ben hier dus al 2x eerder geweest en mijn vriendin 1x. Voor ons beide al wat langer geleden.

We vinden het niet erg om auto te rijden, maar hoeven niet de hele dag in de auto te zitten. We proberen het bij maximaal 5 à 6 uur per dag te houden. We zijn enthousiaste wandelaars, lopen graag 5 - 15 kilometer per dag en doen dit in onze vrije tijd ook zeer regelmatig hier in Nederland.

Waar willen we sowieso heen?
- San Francisco
- Napa Valley (we zijn groot wijnliefhebbers!)
- Sequoia
- Las Vegas
- Yellowstone

We vertrekken eerste week september en hebben 4 weken de tijd. Willen woensdag/donderdag 4e week terugkomen om de jetlag nog een beetje op te vangen. ;-)

We hebben nu onderstaand schema bedacht:
Dag Van Naar
1 Amsterdam San Francisco
2 San Francisco San Francisco
3 San Francisco San Francisco
4 San Francisco San Francisco
5 San Francisco Napa
6 Napa Yosemite
7 Yosemite Yosemite
8 Yosemite Sequoia National Park
9 Sequoia National Park Sequoia National Park
10 Sequoia National Park Las Vegas
11 Las Vegas Las Vegas
12 Las Vegas Las Vegas
13 Las Vegas Page
14 Page Page
15 Page Zion
16 Zion Zion
17 Zion Bryce
18 Bryce Salt Lake City
19 Salt Lake City Salt Lake City
20 Salt Lake City Yellowstone
21 Yellowstone Yellowstone
22 Yellowstone Yellowstone
23 Yellowstone Salt Lake City
24 Salt Lake City Amsterdam
25 Amsterdam Amsterdam

We zijn erg benieuwd naar jullie tips en adviezen over deze route!
Alvast bedankt voor jullie reacties! Nu maar duimen dat het door kan gaan met Corona etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Huwelijksreis San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je bedoelt westkust en geen oostkust. :wink:
Mooie plannen maar ik vind het op het laatst wel wat gehaast. En heel veel tijd voor lange wandelingen is er niet.
Ligt er al iets vast? Vlucht of hotels? Zo nee, dan zou ik wat gaan schuiven. Misschien niet gek om de route andersom te doen zodat je wat eerder in Yellowstone bent. Het kan daar in september al aardig koud worden en veel voorzieningen gaan al sluiten. Twee dagen is wel weinig voor Yellowstone en je mist Grand Teton.
Voor San Francisco zou een dag minder ook wel kunnen. Die dag kun je heel goed ergens anders gebruiken.
De rit van Sequoia naar Las Vegas is erg lang. Waar zou je willen overnachten in Sequoia? Je mist in deze route de Tioga Pass en Death Valley. Is dat bewust? Ik zou eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite en via Lee Vining en Death Valley naar Las Vegas rijden.
Hoe wil je van Las Vegas naar Page rijden? Onderlangs? Wil je dan ook nog de Grand Canyon bezoeken?
Kijk zo snel mogelijk eens naar accommodatie in Yellowstone. Als je nog niets hebt vastgelegd ben je aan de late kant voor deze zomer. Voor accommodatie in het park zie www.yellowstonenationalparklodges.com.

Als je 4 weken de tijd hebt, gebruik die dan ook. Die jet lag daar kom je het snelste overheen als je meteen weer aan het werk gaat. :thumbup:

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Hogy: huwelijksreis San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door IngridZw »

Ik zou van Las Vegas eerst naar Zion gaan en daarna naar Page en Bryce. Dat is eigenlijk een meer logische volgorde en bovendien een kortere rit naar Page zodat je onderweg eventueel de north rim van de GC nog kunt bezoeken.
Verder zou ik ook gaan voor een dag minder SF en in plaats daarvan op de terugweg naar SLC een overnachting plannen in Grand Teton. De afstand tussen Yellowstone en Grand Teton is vrij kort dus heb je de mogelijkheid op de terugweg 's ochtends nog wat tijd te besteden in Yellowstone.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Hogy: huwelijksreis San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

@Hogy Kun je hier al iets mee?
Als je een reactie geeft komen er ongetwijfeld nog meer tips. :thumbup:
En voor degenen die een reactie hebben geplaatst is het altijd wel leuk om te weten dat het gelezen is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer