Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis 6 weken USA of Canada met camper
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Camperreis 6wkn USA of Canada
Dag allemaal,
Wij (2 dertigers met 2 jongens <10) willen graag in zomer 2022 een rondreis van 6 weken maken door een van bovengenoemde landen. Wij willen dit graag met de camper doen omdat wij vorig jaar zo’n geweldige ervaring hebben gehad in Australië (3 maanden van Melbourne naar Cairns met een camper).
Wij hebben veel gereisd maar zijn nog nooit in noord-Amerika geweest... Daar moet maar eens verandering in komen.
Maar waar te beginnen?
De eerste keuze is Canada of Amerika. Mijn eerste gevoel zegt Canada, maar hoeft niet veel te betekenen( dat had ik ook bij nieuw zeeland, toch voor Australië gekozen).
Amerika is daarentegen wat veelzijdiger denk ik.
De tweede keuze is waar in het land te reizen.
Ik heb een aantal opties bedacht, bijvoorbeeld:
1/ San Francisco - Yosemite - via Bryce naar Yellowstone en terug via Salt Lake City
2/ Seattle naar San Francisco
3/ rondje Vancouver, island, Calgary en weer terug (evt Yellowstone en glacier maar dat worden veel km)
4/ anders? NB Los Angeles , Vegas, florida etc komt nog wel een keer (hoop ik) dan met de auto en als de kids wat groter zijn). Dan hebben we wellicht niet 6, maar bijv 3-4weken.
Uitgangspunten:
Liever niet te heet, niet te druk, en rustig aan. 2-4 nachten op een plek is prima zo blijft er ruimte voor een zwembad of speeltuin dagje tussendoor. Australië hebben we naar de meeste maatstaven ook rustig gedaan, toch vonden wij het soms nog vrij ambitieus.
Ben heel benieuwd naar allerhande tips en ideeën!
Hartelijke groet,
Folkert & fam
Wij (2 dertigers met 2 jongens <10) willen graag in zomer 2022 een rondreis van 6 weken maken door een van bovengenoemde landen. Wij willen dit graag met de camper doen omdat wij vorig jaar zo’n geweldige ervaring hebben gehad in Australië (3 maanden van Melbourne naar Cairns met een camper).
Wij hebben veel gereisd maar zijn nog nooit in noord-Amerika geweest... Daar moet maar eens verandering in komen.
Maar waar te beginnen?
De eerste keuze is Canada of Amerika. Mijn eerste gevoel zegt Canada, maar hoeft niet veel te betekenen( dat had ik ook bij nieuw zeeland, toch voor Australië gekozen).
Amerika is daarentegen wat veelzijdiger denk ik.
De tweede keuze is waar in het land te reizen.
Ik heb een aantal opties bedacht, bijvoorbeeld:
1/ San Francisco - Yosemite - via Bryce naar Yellowstone en terug via Salt Lake City
2/ Seattle naar San Francisco
3/ rondje Vancouver, island, Calgary en weer terug (evt Yellowstone en glacier maar dat worden veel km)
4/ anders? NB Los Angeles , Vegas, florida etc komt nog wel een keer (hoop ik) dan met de auto en als de kids wat groter zijn). Dan hebben we wellicht niet 6, maar bijv 3-4weken.
Uitgangspunten:
Liever niet te heet, niet te druk, en rustig aan. 2-4 nachten op een plek is prima zo blijft er ruimte voor een zwembad of speeltuin dagje tussendoor. Australië hebben we naar de meeste maatstaven ook rustig gedaan, toch vonden wij het soms nog vrij ambitieus.
Ben heel benieuwd naar allerhande tips en ideeën!
Hartelijke groet,
Folkert & fam
Laatst gewijzigd door FolkertvO op 27 dec 2020, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camperreis USA of Canada
Hallo Folkert, welkom op het forum!
Wat een prachtig vooruitzicht om zo lang weg te kunnen!
Het belangrijkste advies: lees je goed in (op dit forum, in reisverslagen etc) en kijk wat jullie het meeste aanspreekt. Iedereen hier heeft zijn eigen voorkeuren en manier van reizen. Kijk wat bij jullie past. Werk wat routes uit en kijk hoe lang je dan ergens wil blijven. Plaats dat op het forum, dan krijgen wij een beter idee van wat jullie wensen zijn (geen steden, alleen natuur?), en als je een uitgewerkte route plaatst krijg je ook heel gerichte tips.
Even wat betreft jouw opties: iets meer toelichting is wel handig, want bijvoorbeeld een reis van Seattle naar SF in 6 weken kan op heel veel manieren. Wil je het zo rustig aan doen dat je alleen de kustweg rijdt? Of ook de parken in Washington meenemen?
Je hebt het twee keer over Yosemite waar je waarschijnlijk Yellowstone bedoelt.
En waarom nu al iets uitsluiten, zoals Las Vegas? In je eerste route kom je daar langs; dan zou ik daar toch zeker een overnachting (of twee) plannen.
Als het niet te heet en niet te druk mag zijn (maar dat laatste is echt een uitdaging) zou een route in het noordwesten niet gek zijn.
Maar je kunt ook naar Colorado kijken.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit onze reisverslagen. In 2002 gingen wij voor het eerst met onze dochters, die waren toen 7 en 9.
Even over het forum: het is niet toegestaan om een bericht meerdere keren te posten. Ook niet handig want dan krijg je op twee verschillende plaatsen reacties.
Marianne
Wat een prachtig vooruitzicht om zo lang weg te kunnen!
Het belangrijkste advies: lees je goed in (op dit forum, in reisverslagen etc) en kijk wat jullie het meeste aanspreekt. Iedereen hier heeft zijn eigen voorkeuren en manier van reizen. Kijk wat bij jullie past. Werk wat routes uit en kijk hoe lang je dan ergens wil blijven. Plaats dat op het forum, dan krijgen wij een beter idee van wat jullie wensen zijn (geen steden, alleen natuur?), en als je een uitgewerkte route plaatst krijg je ook heel gerichte tips.
Even wat betreft jouw opties: iets meer toelichting is wel handig, want bijvoorbeeld een reis van Seattle naar SF in 6 weken kan op heel veel manieren. Wil je het zo rustig aan doen dat je alleen de kustweg rijdt? Of ook de parken in Washington meenemen?
Je hebt het twee keer over Yosemite waar je waarschijnlijk Yellowstone bedoelt.
En waarom nu al iets uitsluiten, zoals Las Vegas? In je eerste route kom je daar langs; dan zou ik daar toch zeker een overnachting (of twee) plannen.
Als het niet te heet en niet te druk mag zijn (maar dat laatste is echt een uitdaging) zou een route in het noordwesten niet gek zijn.
Maar je kunt ook naar Colorado kijken.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit onze reisverslagen. In 2002 gingen wij voor het eerst met onze dochters, die waren toen 7 en 9.
Even over het forum: het is niet toegestaan om een bericht meerdere keren te posten. Ook niet handig want dan krijg je op twee verschillende plaatsen reacties.
Marianne
Geweldig dat je 6 weken kunt uittrekken voor deze reis. Wij zijn zowel in Amerika als Canada geweest en beide landen hebben hun charme. Voor ons was Canada altijd wat meer de 'natuur 'reis, maar ligt ook aan je route natuurlijk. Je wilt niet te druk maar in de schoolvakanties ontkom je daar niet aan natuurlijk. In Amerika kun je van alles meepakken en juist voor de kinderen is er super veel variatie. Je zou ook gewoon de standaard basis route kunnen pakken met hier en daar een 'omweg'. Wij zijn ook fan van de camper, vooral met de kinderen geweldig. Wat vinden jullie leuk?? Natuur, steden, parken of mix?? Denk dat de gemiddelde temperatuur in Canada net iets lager ligt als in veel gebieden in Amerika in de zomer.
Ik zou in eerste instantie toch eerst de keuze maken voor of Amerika of Canada dan is het ook handiger om verder te gaan met een route plannen en voorkeuren vastleggen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik zou in eerste instantie toch eerst de keuze maken voor of Amerika of Canada dan is het ook handiger om verder te gaan met een route plannen en voorkeuren vastleggen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties!
Ik heb eea aangepast (idd Yellowstone). En zal het bericht op het Canada deel verwijderen.
Gezien de leeftijd van de kinderen prefereren wij nu een camper en natuur. Vancouver of San Francisco vinden wij nu wel aantrekkelijk om te bezoeken. Vegas en LA zie ik nog wel terugkeren in een autoreis als ze iets groter zijn. Minder vaak verkassen en dan langere rijdagen hebben onze voorkeur.
Wbt de opties, grofweg zou het zoiets zijn:
1/ SF - Monterey / Big Sur - Yosemite - iets - Bryce - Zion - dinosaur- iets - grand Teton - Yellowstone- Idaho falls - salt lake.
2/ Seattle - Olympic - rainier - Dan afwisselend meren, vulkanisme, redwood - Yosemite - bIG sur - SF (strand is altijd goed met kinderen)
3/ Vancouver/ island - whistler - wells - Jasper - banff - yoho - drumheller - Calgary ( evt glacier en Waterton)
Allemaal grove opzetten, want zoals jullie terecht zeggen moeten wij eerst gaan kiezen tussen Canada en Amerika.
Misschien moet het meest richtinggevend zijn de duur van de reis (40 dagen Max). Ook wij kunnen waarschijnlijk niet elke keer zo lang weg. Dus een streek kiezen waar 3-4 weken echt te kort voor is (met mijn reistempo
).
Ik heb eea aangepast (idd Yellowstone). En zal het bericht op het Canada deel verwijderen.
Gezien de leeftijd van de kinderen prefereren wij nu een camper en natuur. Vancouver of San Francisco vinden wij nu wel aantrekkelijk om te bezoeken. Vegas en LA zie ik nog wel terugkeren in een autoreis als ze iets groter zijn. Minder vaak verkassen en dan langere rijdagen hebben onze voorkeur.
Wbt de opties, grofweg zou het zoiets zijn:
1/ SF - Monterey / Big Sur - Yosemite - iets - Bryce - Zion - dinosaur- iets - grand Teton - Yellowstone- Idaho falls - salt lake.
2/ Seattle - Olympic - rainier - Dan afwisselend meren, vulkanisme, redwood - Yosemite - bIG sur - SF (strand is altijd goed met kinderen)
3/ Vancouver/ island - whistler - wells - Jasper - banff - yoho - drumheller - Calgary ( evt glacier en Waterton)
Allemaal grove opzetten, want zoals jullie terecht zeggen moeten wij eerst gaan kiezen tussen Canada en Amerika.
Misschien moet het meest richtinggevend zijn de duur van de reis (40 dagen Max). Ook wij kunnen waarschijnlijk niet elke keer zo lang weg. Dus een streek kiezen waar 3-4 weken echt te kort voor is (met mijn reistempo
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camperreis 6wkn USA of Canada
Je kunt eigenlijk niet verkeerd kiezen, het is allemaal mooi.
Voor de eerste route zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken, en voor het eerste deel ook ons 2019-verslag. In deze route kom je langs Las Vegas, dat is moeilijk te vermijden. Met een camper mag je niet door Death Valley, je zou dan na Yosemite de route bovenlangs kunnen nemen (van Lee Vining naar Las Vegas). En dan eerst Zion en dan Bryce. Vandaar naar Dinosaur is de route via Capitol Reef (via de UT12) aan te raden.
Voor de tweede optie zou je eens naar ons 2006-verslag kunnen kijken.
Marianne

Voor de eerste route zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken, en voor het eerste deel ook ons 2019-verslag. In deze route kom je langs Las Vegas, dat is moeilijk te vermijden. Met een camper mag je niet door Death Valley, je zou dan na Yosemite de route bovenlangs kunnen nemen (van Lee Vining naar Las Vegas). En dan eerst Zion en dan Bryce. Vandaar naar Dinosaur is de route via Capitol Reef (via de UT12) aan te raden.
Voor de tweede optie zou je eens naar ons 2006-verslag kunnen kijken.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 dec 2020, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Rondreis 6 weken USA of Canada met camper
ik ben " slechts" 4 weken in Canada geweest en heb maar fractie gezien. Ik reis ook niet te snel. ik zou er dus met gemak 6 weken heen kunnen...
Ik hou niet zo van steden maar wel van natuur.. en dat was in Canada super
Ik hou niet zo van steden maar wel van natuur.. en dat was in Canada super
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Dit is een dubbel topic. Misschien kunnen de moderators dit topic sluiten of samenvoegen met het andere topic?
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de reactie.
Hoewel Canada als bestemming zeker niet van de baan is, mag dit topic gesloten worden (zie reizen algemeen). Het lukte mij niet de opening te verwijderen. Excuus
Hoewel Canada als bestemming zeker niet van de baan is, mag dit topic gesloten worden (zie reizen algemeen). Het lukte mij niet de opening te verwijderen. Excuus
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum.
M.b.t. de stad waar je begint en eindigt. Met een huurauto is bijna elke combinatiemogelijkheid wel mogelijk, zolang je de auto maar in hetzelfde land ophaalt en weer inlevert. Jullie willen echter met een camper reizen en dan zijn de mogelijke combinaties een stuk minder. Houd daar rekening mee.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

M.b.t. de stad waar je begint en eindigt. Met een huurauto is bijna elke combinatiemogelijkheid wel mogelijk, zolang je de auto maar in hetzelfde land ophaalt en weer inlevert. Jullie willen echter met een camper reizen en dan zijn de mogelijke combinaties een stuk minder. Houd daar rekening mee.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn niet in Canada geweest en qua natuur zal het er zeker prachtig zijn maar als je zoals jullie 6 weken de tijd hebt zou ik persoonlijk kiezen voor Amerika vanwege de veelzijdigheid. Vooral als je met kinderen reist. In principe heb je er alles. Bergen, meren, watervallen, canyons, de rode rotsen in Utah, de geisers in Yellowstone etc. Ieder park is uniek. En dat geldt ook voor de steden. Bijv. een stad als Las Vegas zou ik niet bij voorbaat afschrijven als je er nog nooit bent geweest. Mensen denken soms dat LV niets is voor kinderen maar dat is zeker niet waar. Uiteraard mag je in gezelschap van kinderen niet gokken maar buiten dat valt er zoveel te zien en te beleven dat ik denk dat het juist voor hen een leuke afwisseling is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Opmerking moderator
Onderwerpen samengevoegd. Het is niet toegestaan hetzelfde bericht in meerdere subforums te plaatsen.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben het er wel mee eens dat als je alleen Canada doet er iets minder afwisseling is. Maar je kunt ook prima een combinatie doen in 6 weken. Dan kun je bijvoorbeeld ook Yellowstone meenemen. Het advies is al eerder gegeven: veel lezen. Je hebt nog even de tijd voor het 2022 is
Misschien vind je het leuk om onze ervaringen te lezen? We zijn meerdere keren 5 tot 6 weken geweest met onze kinderen. Alles na te lezen op: https://michelly.nl/

Misschien vind je het leuk om onze ervaringen te lezen? We zijn meerdere keren 5 tot 6 weken geweest met onze kinderen. Alles na te lezen op: https://michelly.nl/
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Dank allemaal! Goede tips.
We gaan ons zeker inlezen en in verslagen verdiepen.
Keep you posted.
Hgr Folkert
We gaan ons zeker inlezen en in verslagen verdiepen.
Keep you posted.
Hgr Folkert
- Pistolpete
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi Folkert,
Lekker vooruitzicht hoor. Ik las even snel in de berichten dat je ook denkt aan Glacier en Waterton. Dat zijn echt gave NP's hoor! En vanuit Waterton kun je door naar Banff en dan weer richting Vancouver. Waterton is wat, ja hoe zal ik het zeggen, meer toeristisch ingericht, met een echte dorpskern met wat leuke restaurants en winkeltjes.
Ik deel de mening die ik hier las dat de States wat meer afwisseling hebben dan Canada. Nu ben ik niet de grote Canada kenner, maar dat is mijn beeld door de 2/3 keer dat ik er ben geweest en alles wat ik lees. Neemt niet weg dat het fantastische natuur is.
Als je vragen hebt over Glacier en Waterton, dan kan ik je wellicht helpen.
Succes met de voorpret,
Pete
Lekker vooruitzicht hoor. Ik las even snel in de berichten dat je ook denkt aan Glacier en Waterton. Dat zijn echt gave NP's hoor! En vanuit Waterton kun je door naar Banff en dan weer richting Vancouver. Waterton is wat, ja hoe zal ik het zeggen, meer toeristisch ingericht, met een echte dorpskern met wat leuke restaurants en winkeltjes.
Ik deel de mening die ik hier las dat de States wat meer afwisseling hebben dan Canada. Nu ben ik niet de grote Canada kenner, maar dat is mijn beeld door de 2/3 keer dat ik er ben geweest en alles wat ik lees. Neemt niet weg dat het fantastische natuur is.
Als je vragen hebt over Glacier en Waterton, dan kan ik je wellicht helpen.
Succes met de voorpret,
Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
-
- Amerika-ontdekker
Dank. Als ik Canada combineer met Yellowstone dan gaan we zeker langs genoemde parken.
De constante lijkt te zijn dat we iig Yellowstone willen bezoeken, omdat dat in een reis van 3-4 weken wellicht iets moeilijker in te bouwen is (door ligging en gewenste aantal nachten +/- 5).
Daarbij lijkt westCanada ook in een maand goed te bezoeken en een Vegas - Los Angeles zelfs in 3 weken.
Kortom: San Francisco via Vegas naar Yellowstone lijkt momenteel de grootste kans te maken
.
De constante lijkt te zijn dat we iig Yellowstone willen bezoeken, omdat dat in een reis van 3-4 weken wellicht iets moeilijker in te bouwen is (door ligging en gewenste aantal nachten +/- 5).
Daarbij lijkt westCanada ook in een maand goed te bezoeken en een Vegas - Los Angeles zelfs in 3 weken.
Kortom: San Francisco via Vegas naar Yellowstone lijkt momenteel de grootste kans te maken
Als je het liever niet te heet wilt dan zou ik Las Vegas in de zomer vermijden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben in 2018 ook een reis gemaakt van 6 weken door amerika vanaf Denver naar Seattle. mogelijk hebje wat aan ons reisverslag
https://marco-angeliek.reislogger.nl/amerika-2018/home
https://marco-angeliek.reislogger.nl/amerika-2018/home
-
- Amerika-ontdekker
Ziet er ook goed uit! Wel wat veel km gezien mijn reistempo vrees ik..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij ook wat veel gezien jullie wensen, maar je zou er wel delen van kunnen overnemen. Starten in Denver is bijvoorbeeld niet gek; dan kun je via South Dakota naar Yellowstone rijden. Dat is een gebied waar je anders niet zo snel komt.
Als Yellowstone een van de belangrijkste doelen is en je niet verwacht dat je er snel nog eens komt dan zou ik daar toch meer tijd voor uittrekken dan de 5 nachten (= 4 volle dagen) die je noemt. Je wilt het rustig aandoen, én het is een enorm groot en druk park. Ik zou dan eerder aan 6 of 7 nachten denken. Maar dat is ook afhankelijk van wat de stops daarvoor en daarna zijn. Schrijf eens wat mogelijke routes uit (en plaats die in het interregionaal forum als je ook Canada opneemt, of in het zuidwestenforum als de focus in het ZW ligt). Schrijf het dan per dag uit, in een van/naar schema, rekening houdend met ophalen en inleveren van de camper, relaxdagen etc. Misschien kom je dan tot de ontdekking dat er meer of juist minder mogelijk is dan je nu denkt.
Voor routes met zowel SF als Yellowstone zie ons 2004-, 2008-, 2015- en 2017-verslag.
Marianne
Als Yellowstone een van de belangrijkste doelen is en je niet verwacht dat je er snel nog eens komt dan zou ik daar toch meer tijd voor uittrekken dan de 5 nachten (= 4 volle dagen) die je noemt. Je wilt het rustig aandoen, én het is een enorm groot en druk park. Ik zou dan eerder aan 6 of 7 nachten denken. Maar dat is ook afhankelijk van wat de stops daarvoor en daarna zijn. Schrijf eens wat mogelijke routes uit (en plaats die in het interregionaal forum als je ook Canada opneemt, of in het zuidwestenforum als de focus in het ZW ligt). Schrijf het dan per dag uit, in een van/naar schema, rekening houdend met ophalen en inleveren van de camper, relaxdagen etc. Misschien kom je dan tot de ontdekking dat er meer of juist minder mogelijk is dan je nu denkt.
Voor routes met zowel SF als Yellowstone zie ons 2004-, 2008-, 2015- en 2017-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank. Ik heb verschillende dag tot dag schema’s gemaakt via een commerciële website. Die zal ik wel delen als ik een keuze heb gemaakt. Maar eerst die keuze
. Gelukkig hebben we de tijd.
Zijn er trouwens mensen die ook in Australië met een camper hebben gereisd?
Is er een verschil in wegen? Ik Australië vonden wij >300km al ver (want slechte wegen en soms druk). Ik Amerika zullen we misschien wel eens >500km moeten overbruggen. Is dat reeel? (Dit bedoel ik trouwens met ‘rustig aan reizen’. Want eenmaal in nationale parken wil ik best om 6u opstaan en de hele dag wandelen bijvoorbeeld. Maar het gaat mij met een camper meer om beleven dan alles te zien).
Daarbij vond ik ‘commerciële’ campings in Aus heel gaaf voor kinderen (waterpark etc). En niet altijd druk. In Amerika zie ik die niet, ook koa ziet er niet altijd zo mooi uit. Reserveren lijkt een must. In Canada is het vast ook druk maar kan ik wel enkele dergelijke campings vinden. Herkennen jullie dit?
Zijn er trouwens mensen die ook in Australië met een camper hebben gereisd?
Is er een verschil in wegen? Ik Australië vonden wij >300km al ver (want slechte wegen en soms druk). Ik Amerika zullen we misschien wel eens >500km moeten overbruggen. Is dat reeel? (Dit bedoel ik trouwens met ‘rustig aan reizen’. Want eenmaal in nationale parken wil ik best om 6u opstaan en de hele dag wandelen bijvoorbeeld. Maar het gaat mij met een camper meer om beleven dan alles te zien).
Daarbij vond ik ‘commerciële’ campings in Aus heel gaaf voor kinderen (waterpark etc). En niet altijd druk. In Amerika zie ik die niet, ook koa ziet er niet altijd zo mooi uit. Reserveren lijkt een must. In Canada is het vast ook druk maar kan ik wel enkele dergelijke campings vinden. Herkennen jullie dit?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2094 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 12 Reacties