Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

RCRD schreef:
28 nov 2020, 08:25
Thuis sneltesten heb ik veel meer vertrouwen in dan een vaccin.
Sneltesten gaat de pandemie niet uitroeien. Gaat wel helpen bij de indamming. Maar met alleen sneltesten kom je er niet omdat je niet 100% van alle gevallen eruit haalt Enerzijds omdat er een bepaalde foutmarge in die testen zit en anderzijds omdat niet iedereen zich zal laten testen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

RCRD schreef:
Ik ga richting de 50 en ben echt haast nooit ziek. Nooit iets gedeclareerd , nooit naar een dokter, geen medicijnen en top fit.
Waarom zou ik me dan zo'n spuit laten zetten wat ik toch zie als een (klein) risico?
Om bij te dragen aan het bereiken van groepsimmuniteit en daardoor bescherming van kwetsbaren, minder kans op overbelasting van de zorg en een mogelijk eerdere terugkeer naar het "normaal." Dat zou een reden kunnen zijn maar de beslissing is natuurlijk wel aan jou.
Groet,

Old Faithful
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

d_vdploeg schreef:
28 nov 2020, 19:48
RCRD schreef:
Thuis sneltesten heb ik veel meer vertrouwen in dan een vaccin.
Sneltesten gaat de pandemie niet uitroeien. Gaat wel helpen bij de indamming. Maar met alleen sneltesten kom je er niet omdat je niet 100% van alle gevallen eruit haalt Enerzijds omdat er een bepaalde foutmarge in die testen zit en anderzijds omdat niet iedereen zich zal laten testen.
Klopt, maar vaccinatie geeft ook geen 100% garantie.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Big Al schreef:
29 nov 2020, 22:42
Klopt, maar vaccinatie geeft ook geen 100% garantie.
Klopt. Ik denk dat we naar een combinatie moeten zoeken. Bij te weinig vaccinaties hebben we minder dan 100% garantie in mijn ogen. Zitten we nog veel langer opgescheept maatregelen en duurt het nog wel even voor we weer naar de VS (en andere normale dingen) kunnen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

RCRD schreef:
28 nov 2020, 23:39
ik toch zie als een (klein) risico?
Voor u wel ja, maar voor kwetsbaren en ouderen helaas niet. U zou het (ongemerkt) kunnen doorgeven. Keuze is aan u, het is ieders recht te beslissen over zijn/haar lichaam.

Maar zoals @Old Faithful ook aangeeft draagt u wel bij aan groepsimmuniteit en als we iets te veel mensen hebben die de keuze maken van doe maar (even) niet, dan zitten we voorlopig nog wel vast aan maatregelen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 30 nov 2020, 13:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even een luchtige noot tussendoor (en ja, het is niet helemaal te vergelijken) uit de Volkskrant van dit weekend:

image.png
image.png (819.01 KiB) 2551 keer bekeken

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

@d_vdploeg Kijk even naar het citaat; dat is niet van mij maar van RCRD.
Groet,

Old Faithful
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Old Faithful Ik zag het, excuus! Zojuist aangepast.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:
27 nov 2020, 23:14
Het is gewoon dat ik altijd probeer zo ver mogelijk van alle medicatie en dergelijke te blijven, ik slik zelfs geen aspirientje....
Niks principieels of zo, gewoon een afwijking..... :wink:
RCRD schreef:
Ik ga richting de 50 en ben echt haast nooit ziek. Nooit iets gedeclareerd , nooit naar een dokter, geen medicijnen en top fit.
Waarom zou ik me dan zo'n spuit laten zetten wat ik toch zie als een (klein) risico?
Dit geldt voor mij ook. Gelukkig bijna nooit ziek, slik geen medicijnen, bij hoofdpijn of andere pijn grijp ik niet direct naar een aspirine en heb gelukkig al jaren geen dokter meer hoeven bezoeken.

Toch zou ik geen problemen hebben met inenten voor Corona. Al is het maar omdat we dan hopelijk weer snel naar het 'oude normaal' terug kunnen.

Overigens hoef ik niet perse als een van de eersten ingeënt te worden. Kijk het liever enkele maanden aan en hoor dan graag wat eventuele bijwerkingen (kunnen) zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
01 dec 2020, 13:36
Overigens hoef ik niet perse als een van de eersten ingeënt te worden. Kijk het liever enkele maanden aan en hoor dan graag wat eventuele bijwerkingen (kunnen) zijn.
Niet behorende tot een risicogroep, gaat dat ook waarschijnlijk zo zijn.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Als bijna 40% van de artsen zich niet wil vaccineren, wil toch wel iets zeggen dat het helemaal niet koosjer is.

Wat ook opvalt is dat deze groep nooit op tv hun bevindingen mogen doen, ze worden volledig gecensureerd.

https://businessam.be/slechts-4-op-de-1 ... -covid-19/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien omdat het hier over 40% van de Belgische artsen gaat?
En wie worden er gecensureerd dan? Ik hoor regelmatig tegengeluiden in diverse actualiteitenprogramma's hoor.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

els70 schreef:
01 dec 2020, 16:25
Als bijna 40% van de artsen zich niet wil vaccineren, wil toch wel iets zeggen dat het helemaal niet koosjer is.
Blijkt uit een artikel van 4 maanden geleden...

Ik heb al ergens anders geroepen dat het wellicht handig is om je in te lezen danwel te laten informeren. Als je nu ook nog zorgt dat het een beetje actueel is komt het allemaal best goed met je.

En uiteindelijk zal de druk opgevoerd gaan worden. Wat betreft het bezoeken van evenementen, openbare (overheids) gebouwen, zorginstellingen. En zoals met alles onder druk. Wordt het vroeg of laat vloeibaar.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

els70 schreef:
Uit een enquête in september.
els70 schreef:
Wat ook opvalt is dat deze groep nooit op tv hun bevindingen mogen doen, ze worden volledig gecensureerd.
Dit zijn nogal sterke aantijgingen. Kan je deze aantijgingen onderbouwen?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

els70 schreef:

https://businessam.be/slechts-4-op-de-1 ... -covid-19/
Het artikel is een stuk genuanceerder dan die sensatiekop doet vermoeden.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Niet alleen voor Coyote, maar ik lees dit vaker. Zowel elders als hier. Maar wat is het voordeel van een paar maanden wachten?
De eventuele bijwerkingen van de lange termijn weet je dan ook nog niet. En de eventuele bijwerkingen die voor komen in de eerste maanden na vaccinatie kun je nu al nalezen als je zin zou hebben om de beschikbare studies door te spitten.

Ik zit in het kamp 'kom maar door met die prik'. Ik begrijp tot op zekere hoogte dat niet iedereen er zo in staat en dat mensen twijfelen. Maar dit argument snap ik niet zo.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik snap de angst/vraag wel als deze zit in het stukje, zijn er bijwerkingen op lange termijn en wat zijn deze dan? Of het is snel ontwikkeld, gaat dat wel goed? Volgens mij hebben we antwoord op de meeste vragen.

Ik denk alleen dat alle mensen die betrokken zijn bij het vaccinatieproces (EMA, virologen, farmaceuten, overheden ect.) ook niet exact weten wat deze bijwerkingen precies zijn, als ze er al gaan komen.

De angst lijkt mij niet nodig en risico's zijn er altijd. Ook als je in een vliegtuig stapt en dat doen we (althans voor de corona) ook massaal.

En deze onzekerheid reden om dan maar te wachten? M.i. niet. De lange termijn effecten van covid weten we ook niet exact. Alternatieven voor een vaccin zijn er ook nog niet. Zo nog jaren doorleven is ook geen optie om allerlei redenen.

Dat is een beetje wat ik proef in mijn omgeving. Mensen die niet gevaccineerd willen worden roepen dat heel hard maar komen niet met oplossingen. Die zijn er ook niet, maar willen we nou terug naar normaal?

Overigens goed om te lezen dat in dit staartje de meesten zich wel zullen laten vaccineren.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik verbaas me ook over de zorgen die mensen zich maken over bijwerkingen op de lange termijn van de vaccinaties. Er zijn volgens mij van nagenoeg geen enkel vaccin bijwerkingen of schade op de lange termijn bekend en het mRNA-vaccin wordt al na een paar dagen door het lichaam afgebroken (hoe datt met de meer 'traditionele' vaccins zoals die van AstraZeneca zit, weet ik niet).

Terwijl van corona inmiddels al wél bekend is dat het behoorlijk wat schade kan aanrichten; in het hele lichaam. Bloedstolsels, neurologische schade, schade aan het middenrif, hartschade. En dan hebben we het nog niet over die mensen die na een corona-infectie dusdanige verwoeste longen hebben dat ze maandenlang moeten revalideren om er weer bovenop te komen. Dat zijn echt niet alleen de oudere mensen: ik ken iemand van rond de dertig die in maart al corona had en nog steeds maar een uur per dag iets kan doen.

Daarom begrijp ik de mensen nooit zo goed die dan zeggen: ik ben nooit ziek, ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem en daarom ik wil geen vaccinatie. Maar wat denken die mensen dan eigenlijk dat vaccinatie doet? Dat zet óók je immuunsysteem aan het werk. Maar dan op een gecontroleerde en veilige manier. Terwijl je bij een infectie met het 'echte' virus maar moet afwachten wat er gebeurt, hoe je eruit komt en wat de eventuele restschade is. Dat geldt overigens niet alleen voor corona maar ook voor bv. mazelen en zo. Daar kun je ook behoorlijk slecht mee wegkomen. En toch zijn er mensen die zeggen dat ze liever de 'echte' infectie doormaken. Ik snap gewoon oprecht niet wat de 'denkroute' is die deze mensen nemen. In z'n algemeenheid dan, even los van de 'dit vaccin is er wel erg snel'-twijfel - daar kan ik me vanuit de onderbuik nog wel iets bij voorstellen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tantelotje schreef:
02 dec 2020, 07:43
Maar wat is het voordeel van een paar maanden wachten?
De eventuele bijwerkingen van de lange termijn weet je dan ook nog niet. En de eventuele bijwerkingen die voor komen in de eerste maanden na vaccinatie kun je nu al nalezen als je zin zou hebben om de beschikbare studies door te spitten.
Zoals ik al aangaf, ik heb er geen problemen mee om ingeënt te worden. Dat is toch de enige manier om het virus onder controle te krijgen. Dat heb ik vanaf het begin al geroepen.

Ik ben eerlijk gezegd vooral benieuwd hoe het de eerste maanden gaat. Gaan we snel de positieve effecten zien?

Gezien mijn leeftijd en ik niet in een risicogroep val, zal het sowieso enkele maanden duren voordat ik aan de beurt ben. En dat vind ik niet erg. Ik wacht het rustig af. Wil niet zeggen dat ik een kans voorbij zou laten gaan eerder ingeënt te worden. Maar zoals ik al zei, het hoeft niet 'perse'...

Overigens ben ik heel benieuwd of ik het al niet onder de leden heb gehad. Soms denk ik nl. van wel. Eind januari (voordat het officieel vastgesteld werd in Nederland) heb ik één avond koorts gehad en de hele avond liggen rillen op de bank het en niet warm kunnen krijgen. En dat terwijl ik nooit koorts in die mate heb. De vorige keer was halverwege jaren negentig (!) dus al 25 jaar geleden!

Zou willen dat we dat makkelijker konden laten testen. Wordt nu maar sporadisch gedaan via bloedonderzoek bij de huisarts las ik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik wacht rustig af, we gaan het zien. Ik heb geen haast in ieder geval! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer