Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erwin10: van Los Angeles/Yellowstone/San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erwin10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Erwin10: van Los Angeles/Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Erwin10 »

Komende zomer toch de hoop dat we naar Amerika kunnen gaan, dit als laatste reis met zijn vieren. Daarom wil ik binnenkort een route gaan vast leggen. De kinderen zijn dan 18 en 19 jaar en zullen daarna niet meer met ons mee gaan.

Nu ik de reis toch weer opnieuw in elkaar moet zetten wil ik kijken of Yellowstone Park dit jaar in tegenstelling tot vorig jaar er wel in kan krijgen.

Idee is nu:

10-7 Los Angeles
11-7 Los Angeles
12-7 Los Angeles
13-7 Los Angeles
14-7 Las Vegas
15-7 Las vegas
16-7 Zion
17-7 Zion
18-7 North Rim
19-7 Escalante
20-7 Capitol Reef
21-7 Vernal
22-7 Cody
23-7 Yellowstone/Canyon Village
24-7 Yellowstone/Old Faithful
25-7 Yellowstone/Old Faithful
26-7 Grand Teton
27-7 Grand Teton
28-7 Craters of the Moon
29-7 Onbekend???
30-7 Crater National Park
31-7 Crater National Park
01-08 Redwood National Park
02-08 Redwood National Park
03-08 Lassen National Park
04-08 Lassen National Park
05-08 San Francisco
06-08 San Francisco
07-08 Terugreis

Aanvullende informatie:
Los Angeles, aangezien een van de kinderen 3 dagen het Disney park wil doen;
Tot aan Yellowstone ben ik wel overtuigd van de reis, maar tips altijd welkom;
Yellowstone 2 keer eerder geweest, alleen laatste keer is al meer dan 20 jaar geleden, kinderen zijn dus nog niet geweest;
Van Grand Teton tot aan San Francisco is een nieuw stuk voor mij, dus als jullie tips hebben verneem ik het graag.
Wat vinden jullie in het algemeen van deze route?

Alle tips zijn welkom. :thumbup:

Erwin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Erwin10: van Los Angeles/Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Wij deden in 2015 in grote lijnen hetzelfde, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Erwin10 schreef:
18 nov 2020, 20:11
De kinderen zijn dan 18 en 19 jaar en zullen daarna niet meer met ons mee gaan.
Dat dachten wij ook, maar toen we in 2017 voor de zonsverduistering naar de VS gingen (en gebonden waren aan de vakantieperiode) wilden ze toch wel heel erg graag mee. :wink:

Waarom Escalante? Wil je ook naar Bryce? Dan is een overnachting daar wel mooi.
Je zou Lassen over kunnen slaan, het is een omweg, en je zou die tijd ook kunnen gebruiken voor een extra dag Yellowstone, of misschien Capitol Reef of langs de kust boven SF.
Voor Crater Lake zou 1 nacht wellicht ook voldoende kunnen zijn.
Drie dagen Disney is wel veel vind ik. Maar als dat het doel is waarom dan niet naar Anaheim in plaats van LA?

Nog een tip: schrijf de route eens uit in de van/naar vorm, dan zie je beter waar je een volle dag hebt en wat een reisdag is.

Marianne
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Bedankt voor jouw reactie @ Marianne, leuk om je reisverslag te lezen.

Met betrekking of de kinderen niet meer mee gaan, je weet heel veel inderdaad niet zeker.

Bryce willen we op de weg er langs even mee nemen, alleen het begin van het park. Met betrekking tot Escalente, dacht hebben we een stop en kunnen we de volgende dag de Lower Calf Creek Falls doen. Optie is ook twee dagen Capitol Reef (Torrey) is misschien wat rustiger. Is er genoeg te doen bij de Capitol Reef?

Oké duidelijk over Lassen is de omweg dus niet waard te opzichte van een dag beter ergens anders besteed. Redwood NP en Crater Lake NP zijn deze wel de moete waard om voor om te rijden? Anders kan ik misschien beter een route kiezen via Rocky Mountain NP en via Salt Lake City terug Wat vindt jij?

Tussen the Moon National Monument en Crater Lake NP had ik wel een overnachting gepland vanwege de afstand, maar geen specifieke plek, heb jij nog tips. Eventueel iets anders te rijden, aangezien ik nu 1 dag over heb van Crater Lake NP en 2 dagen van Lassen, waarvan ik 1 dag een verblijf moet plannen tussen Redwood en San Francisco, vanwege de afstand lijkt mij. Heb jij nog tips voor deze overnachting tussen Redwood en San Francisco?

Voor Disney vindt ik 3 dagen ook te veel. Mij vrouw en ik hadden bedacht maar 1 dag mee te gaan naar Disney en zonder kinderen waren we niet gegaan, kunnen de kinderen 2 dagen samen gaan. We willen wel naar Disney Anneheim, voor het gemak had ik het even LA genoemd, waarschijnlijk verkeerd.

Als jij mij nog een keer zou kunnen voldoen van tips zal ik het uitschrijven in de van/naar voor het overzicht.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

"Even" Bryce meenemen op de route zou ik wel jammer vinden. Het is een prachtig en uniek park. Vooral een wandeling naar beneden waarbij je tussen de Hoodoo's loopt is heel bijzonder. Maar dan moet je er wel de tijd voor nemen. Ik zou dan eerder kiezen voor een overnachting in Bryce i.p.v. Escalante. Je kan ook kiezen voor Tropic net na Bryce.

Je kan ook via Denver weer terugvliegen. Dan zou je Moab kunnen toevoegen (als je er nog niet bent geweest) en/of een gedeelte Colorado. Ook prachtig. Dan rij je op het laatst minder kilometers. Maar dat is een keuze.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Bedankt voor de tip Ingrid.

De keuze voor Bryce was wel bewust gemaakt o.a. hebben we genoeg van gezien. Vindt het minder een park welke je nog op een andere manier kan bekijken.

Via Denver terug vliegen is zeker een optie in plaats van San Francisco, alleen vindt het zonder dat de auto dan een stuk duurder is o.a. door de drop-off fee, maar alles is een afweging.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je wel naar Bryce gaat is een bezoek tegen de avond of in de vroege ochtend aan te raden want dan is de kleur van de hoodoos het mooiste. Maar als je er al vaker bent geweest zou ik het overslaan en dan is een korte stop bij Kodachrome SP misschien wel aardig. Wij waren daar in 2019. Kijk daarvoor en voor Escalante/Lower Calf Creek Fall en Capitol Reef eens in ons 2019-verslag. Wij waren toen twee nachten in Capitol Reef, en we vonden het heel fijn om daar eens voldoende tijd te hebben.
Erwin10 schreef:
19 nov 2020, 20:33
Oké duidelijk over Lassen is de omweg dus niet waard te opzichte van een dag beter ergens anders besteed. Redwood NP en Crater Lake NP zijn deze wel de moete waard om voor om te rijden? Anders kan ik misschien beter een route kiezen via Rocky Mountain NP en via Salt Lake City terug Wat vindt jij?
Ik vind het lastig om te zeggen dat Lassen de omweg niet waard is, maar het is toch wel extra rijden terwijl je nu een mooi deel van de kust overslaat. Als je van Grand Teton naar het westen rijdt liggen Crater Lake en Redwoods min of meer op de route naar SF, dus dat zou ik dan niet een omweg noemen.
Je kunt ook in het binnenland blijven, dus eerst naar Crater Lake en dan naar Lassen. En dan Redwoods overslaan.
Via RMNP terug is weer iets heel anders; ook mooi, je kunt dan ook South Dakota meenemen. Eindigen in Denver hoeft niet te per definitie te betekenen dat je een drop off fee hebt, dat hadden wij vorig jaar niet. Een one way et SLC betekent wel een drop off fee volgens mij.
Je moet keuzes maken. :wink: Lees je goed in en kijk wat jullie het meest aanspreekt.
Erwin10 schreef:
19 nov 2020, 20:33
Tussen the Moon National Monument en Crater Lake NP had ik wel een overnachting gepland vanwege de afstand, maar geen specifieke plek, heb jij nog tips. Eventueel iets anders te rijden, aangezien ik nu 1 dag over heb van Crater Lake NP en 2 dagen van Lassen, waarvan ik 1 dag een verblijf moet plannen tussen Redwood en San Francisco, vanwege de afstand lijkt mij. Heb jij nog tips voor deze overnachting tussen Redwood en San Francisco?
Daarvoor zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken, daar staat ook een overzicht van de hotels in. Ik zou nu niet meer voor Ukiah kiezen. Het idee was dat dat goedkoper was dan iets aam de kust maar dat was dus niet zo. Iets meer tijd aan de kust hadden we achteraf wel mooi gevonden.

Marianne
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Bedankt voor de duidelijk informatie. Gisteren (volledig terugbetaalbare gekocht) tickets gekocht kan ik beginnen aan de hotels :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is wel fijn, dat het vast ligt. :thumbup: En het is zoals in je route, dus van LA naar SF?

Voor Yellowstone kun je nu al reserveren, Je loopt het risico dat er al veel vol is, maar er zijn altijd annuleringen.
Denk eraan dat je niet via usparklodging reserveert; die hebben niet meer beschikbaarheid dan volgens de officiële site en ze rekenen reserveringskosten.

Marianne
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Zeker, altijd goed vooruitzicht. Blijft alleen nog hopen dat we kunnen gaan, maar als we niet boeken wordt het zo en zo niks. Gelukkig kan je alles eenvoudig annuleren.

Het is inderdaad het oorspronkelijk rondje met jouw tips in meegenomen, zoals 1 dag extra Capitol Reef. Net ook Yellowstone vastgelegd om nog een kamer te hebben. Waren idd. nog maar een paar basic kamers vrij voor een aardige hoge prijs (ja vraag en aanbod). Was ook wel de reden om nu iets te gaan geregen ondanks Covid-19, anders gaat het helemaal niks worden. Hierna nog de hotels na Yellowstone vastleggen en heb nog 1 dag over om ergens tussen te plakken. Altijd leuk om uit te zoeken :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wat je nu kwijt bent voor Yellowstone maar in Lake en bij Old Faithful heb je toch wel betaalbare cabins. Je kunt regelmatig eens checken of er iets anders vrij komt. Bij Old Faithful is de frontier cabin bij de Snowlodge heel betaalbaar.

Marianne
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Weer bedankt voor de tip. Ik zag dat er niks vrij was bij Old Faithful Lodge Cabins. Na aanleiding van jouw bericht nogmaals gezocht en toen ik zocht op 2 personen gaf hij wel opties. Bij de Cabins kan je niet zoeken op 4 personen, waarschijnlijk omdat je er niet met zijn vieren op 1 kamer mag. Deze heb ik nu geboekt, voor 2 kamers in twee losse boekingen. Zag gelijk dat er tot 1 december 2020 een black-Friday sale is voor nette kamer bij Canyon Lodge, met 25% korting. De kamer was nu incl. tax 331,- dollar, dus 25% korting voor 2 kamers, is dan toch gelijk een voordeel van 220 dollar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn wel cabins voor 4 personen, zie hieronder, maar die waren dan blijkbaar niet beschikbaar op jouw data.
image.png
image.png (290.15 KiB) 1780 keer bekeken

Voor een wat ruimere en toch betaalbare cabin zou ik ook eens bij de Old Faithful Snowlodge kijken. Die cabins hebben ook een eigen badkamer. Zie hier de prijzen voor de Snow Lodge. Het is echt een kwestie van heel regelmatig kijken of er iets vrij komt. Bellen wil ook wel eens helpen.

image.png
image.png (235.5 KiB) 1780 keer bekeken

Marianne
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

:thumbup: bedankt Marianne. Ik heb 2 kamers geboekt in de cabins by Old Faithfull. Alles is helemaal goed geregeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer