Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fahrenheit 9/11

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
newengland
Amerikafan

Fahrenheit 9/11

Bericht door newengland »

Ik als echte amerika fan met zeer serieuze plannen om te emigreren na me studie kreeg toch evengoed wel even een flinke deuk in mijn liefde voor amerika na het zien van de documantaire Fahrenheit 9/11, de documantaire van Michael Moore.
Ik werd er zelfs misselijk van.

Niet dat deze film nu alle amerikanen aantrekt en ook niet amerika zelf,
maar ik begin me eigen toch af te vragen hoe het mogelijk is dat deze president nog een keer herkozen is.

Ik kan de film aan iedereen aanraden!
Ik zou graag willen weten wat de rest vindt van deze film?
Laatst gewijzigd door newengland op 11 sep 2005, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

In onderstaand draadje wordt er al enigzins op ingegaan op 9/11, maar draaide uit op een discussie die wel enigzins aansluit op jouw verbazing omtrent Bushs herverkiezing.

:arrow: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=443
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik heb de film ook gezien en ben ook erg geschrokken. Ik heb echt de film een aantal keer moeten stilzetten om bij te komen. Dit geloof je toch niet.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

:hm:

Heb de film een tijdje terug ook gezien.. Vond de beelden wel interessant. Alleen is de manier waarop het gepresenteerd wordt soms een beetje misleidend. Er worden soms halve waarheden verteld die als feiten gebracht worden.

Zie ook ::: Fiftysix-Deceits-in-Fahrenheit-911::: voor een Fact-Check...

Nu zullen in dit verhaal ook wel weer halve waarheden staan maar toch..

ik ben overigens geen Bush aanhanger, meer iemand die graag van alle feiten op de hoogte is
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Njit je hebt absoluut gelijk.
De waarheid zal inderdaad wel aardig verdraait zijn en er zullen zeker een aantal halve waarheden inzitten.
Toch was de film een aardig schokkende belevenis. Zelfs al is de helft van alles waar dan nog kan ik me niet voorstellen dat zoiets kan in zo'n modern land.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik heb de film gezien, ook de vorige Bowling for Columbine. Ik heb de tv serie The Awful Truth gezien en de laatste twee boeken van Moore gelezen. Inderdaad al is een derde van alles maar waar dan nog is het verontrustend en schokkend.
Kan zoiets gebeuren in een modern land? Ja blijkbaar wel. Vergeet ook niet dat het ook kan dat zoiets wel in de openbaarheid gebracht kan worden. Moore kan zijn gang gaan en dat lijkt me bemoedigend.

Ik kan jullie wel vragen ook eens kritisch naar je eigen land te kijken.
Hirschi Ali is al sinds de moord op van Gogh kwijt. Men wil niets zeggen.
Ze wordt bedreigd inderdaad maar Wilders ook en die zien we wel.
Wat houdt de regering verborgen? Is ze geestelijk ingestort? Wat is er aan de hand?
Dit soort dingen gebeuren "gewoon" ook in moderne westerse landen en in Nederland is de pers veel minder gehaaid dan in de VS.

Wat betreft de herverkiezing van Bush dat komt ook mede doordat de democraten het verpest hebben. Kerry heeft geen beste campagne gevoerd en sprak toch de gewone man niet aan.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Bekijk ook eens FahrenHYPE 911 (makkelijk te vinden via bittorents)
Hoor je ook eens de andere kant en kan je zelf je opinie vormen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer