Mooi topic.
Afgezien van mijn kantoor vind je in ons huis niet direct iets wat naar Amerika verwijst. Wij houden er sowieso niet van om veel tierlantijn in huis te hebben. Ja, er zijn wat foto's van onze twee dochters genomen in Amerika. Maar die hadden met een beetje fantasie net zo goed ergens in Zuid-Frankrijk of in Spanje genomen kunnen zijn. Het enige waar ik echt veel waarde aan hecht is een klein houten bloemetje wat op de aanrecht in de keuken hebben staan wat we jaren geleden van onze beste vrienden in Oregon hebben gehad waarop staat; "If I count my blessings, I count you twice." Stelt niks voor. Echt een prul eerste klas. Maar zeker in de huidige tijd iets met onvoorstelbaar veel emotionele waarde.
Afgezien daarvan. Als je los van de meubels, bij ons door het huis heen kijkt. Kom je eigenlijk overal wel iets van de Pottery Barn (wat een ...winkel is dat zeg...) tegen. Mijn vrouw kan de stad niet ingaan zonder iets terug te komen. Waren het in het begin kleine dingetjes. De laatste jaren past het al lang niet meer in de koffers. Maar niet typisch Amerikaanse dingen. Maar vooral dingen waarvan de vriendinnen van mijn vrouw van zeggen, hoe kom je aan die leuke spullen...
Het enige wat bij ons echt Amerikaans is, is de kerstboom. Mijn vrouw en dochters vinden de kerst helemaal geweldig. Ik een "klein" tikkie minder. Ik geloof niet dat er, behalve de lichtjes, iets is wat in die boom hangt wat niet uit Amerika komt. Zeker nu we de laatste jaren altijd met de kerst in Amerika zijn moet dat ding meteen na Sinterklaas gezet worden. En ik ben degene die m altijd meteen weer opruimt zodra het 1 januari is geweest en we weer thuis zijn. Maar goed, tegenwoordig kunnen ze twee keer hun gang gaan. Eerst hier opzetten en daarna in Oregon. Wat een feest!
Dan blijft mijn kantoor over. Ik krijg van mn werk ongelofelijk veel spullen mee die mensen je geven omdat ze dankbaar zijn voor hetgeen ze voor je geregeld hebt. Dat zijn veelal leuke prullaria. Die we zoals gezegd amper/niet in ons huis hebben. En soms ook "redelijk" beschamende dingen. Maar over het algemeen shirtjes, helmen, handschoenen, footballs, shoulder pads. Een heleboel is in verhuisdozen beland op zolder. Maar ik heb aan weerszijde op de muur een verlichte (Ikea) kast met aan de ene kant de 16 helmen van de AFC. En aan de andere kant de 16 helmen van de NFC. Daar kan ik zeker in deze tijd. Als het donker is. En iedereen is naar bed, wel is een tijdje op mn bureaustoel zitten en naar die helmen gaan zitten staren. Heb een mooie panorama foto hangen van Autzen Stadium en eentje van Centurylink in Seattle. En dan heb ik een ladenkast. Met een la vol met keycords, een la vol met gametickets en een paar laden vol met dingen die ik gekregen heb die me echt wat zeggen of doen. Dat is het eigenlijk wel. Zoals gezegd, wij houden niet zo heel erg van tierlantijn.
Geldt trouwens ook voor ons huis in Amerika. Daar kom je heel weinig dingen tegen uit Nederland. Misschien een paar typische dingen voor in de keuken die ze in Amerika niet hebben of moeilijk te krijgen zijn. Maar zeker geen Delfsblauwe borden of zoiets. Alleen een hele grote pot met muntendrop...
Wel mooi. Toen ons huis klaar was. Kregen we van onze vrienden weer eenzelfde houten bloemetje. Maar dit keer met de tekst; "Home is, where the heart is." Ook dat staat keurig in een hoekje van de keuken.
Dus sorry, geen thema kamers of whatever. Maar zoals gezegd, ;euk topic. Ben benieuwd wat andere mensen er van gemaakt hebben.