Helemaal mee eens. Absoluut verslavend
Wat mij weleens verbaast is dat mensen zeggen: ga je alweer naar Amerika. Dat zeggen ze nooit als je zegt dat je naar Frankrijk of zo gaat. Amerika is een stuk groter en er is oneindig veel te zien. We ontdekken steeds meer leuke dingen en de verslaving groeit alleen maar.
Ik denk dat dit gezegd wordt omdat ze denken dat het ontzettend duur is. Men denkt ook echt veel meer dan het daadwerkelijk is. Kreeg die 1e x al afgunstige opmerkingen. Terwijl een gezin die op zomervakantie Europa en wintersport gaat net zoveel kwijt is. Plus dat een ander niet kan zien hoe hard je ergens voor spaart. In ons geval betalen we dit van al mijn overuren en zijn we verder niet ‘veeleisend’ en snel tevreden. Dat spaart makkelijker. Als we zo’n reis maken krijg ik altijd gevoel me te moeten ‘verdedigen’ maar heb besloten daarmee te stoppen.
Amerika of Canada kun je ook zo duur maken als je zelf wilt.
Goed zoeken en informeren scheelt al veel. Doe dat vooral. De eerste reis hadden we achteraf echt wel goedkoper kunnen realiseren. (Minder zelf in verdiept toen en deels blind varen op een reisbureau)
Veel succes en plezier met de voorbereidingen. Iets minder recente verhalen en ervaringen nu op dit forum door corona maar nog steeds voldoende wat je verder kan helpen.
Enigzins off topic maar toch ook niet want ja, die verslaving...
Ons Plan B is een route door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en (waarschijnlijk) Frankrijk.
Wat mij opvalt? In het excel sheetje waar ik de kosten van de overnachtingen altijd noteer voor het overzicht, staat onderaan de streep praktisch hetzelfde bedrag als 'altijd'. Het viel me eigenlijk een beetje tegen
En inderdaad: ga je nu alweer? Afhankelijk van mijn bui en de persoon reageer ik wel eens met: Gaan jullie nu alweer naar Europa?
Soms valt dat kwartje, soms ook niet
Ik denk dat dit gezegd wordt omdat ze denken dat het ontzettend duur is. Men denkt ook echt veel meer dan het daadwerkelijk is. Kreeg die 1e x al afgunstige opmerkingen. Terwijl een gezin die op zomervakantie Europa en wintersport gaat net zoveel kwijt is. Plus dat een ander niet kan zien hoe hard je ergens voor spaart. In ons geval betalen we dit van al mijn overuren en zijn we verder niet ‘veeleisend’ en snel tevreden. Dat spaart makkelijker. Als we zo’n reis maken krijg ik altijd gevoel me te moeten ‘verdedigen’ maar heb besloten daarmee te stoppen.
Amerika of Canada kun je ook zo duur maken als je zelf wilt.
Komt heel bekend voor als mensen vragen of we alweer zo’n verre reis gaan maken. Deze zomer zijn we om de welbekende redenen niet de plas over gestoken en zijn naar Scandinavië geweest met de auto. En weet je wat, we hebben niet anders gedaan dan de dingen die we in Canada of de VS zouden doen dus rondgetrokken met de auto, lunchen met broodjes van de bakker, af en toe uit eten en grotendeels zelf koken, overnachten in hotels/cabins, aan het eind van de streep waren we nu voor drie weken meer kwijt dan voor drie weken in de VS. En dat terwijl we geen Autohuur hadden (en geen benzine kosten, waren met elektrische auto die laadt op de leasepas) en geen vliegtickets...
Het zit ‘M in het onbekende voor mensen en wij verdedigen ons dus ook niet.
"Je kunt het zo duur maken als je wilt" geldt natuurlijk niet altijd want je hebt te maken met een ondergrens wb hotels, vliegtickets, autohuur etc.
Hoe je het ook bekijkt voor een reis naar Amerika ben je toch al gauw 2500 euro p.p. kwijt en in het hoogseizoen nog een stuk meer. Ben je ook nog met een gezin lopen die bedragen al snel op. In alle reizen die we gemaakt hebben in Europa, zowel met de auto als met het vliegtuig, waren we toch echt wel een stuk goedkoper uit. (Hoewel Scandinavië wel duur schijnt te zijn).
Niettemin heb ik het geld wat we extra hebben betaald voor de afgelopen reizen naar Amerika er graag voor over gehad. Zoveel prachtige indrukken opgedaan en hopelijk mogen we nog een keer.
Kennis van me begon er ook altijd over. Nou nou Amerika, mag wat kosten. Zelf gaan ze dan een weekje in een huisje op safaripark Beekse Bergen voor €1500,00 ex eten en drinken...
Dat is echt onwetendheid en/of afgunst. Wij hebben de afgelopen jaren ook prachtige reizen kunnen maken. Maar dit stond bij ons dan ook op de eerste prioriteit. Keihard voor gespaard. En wij laten dan liever in Nederland dingen vallen als vaak uit eten en winkelen. Dat geld besteden we liever aan een mooie reis. Ook vaak de opmerking gekregen: oh? alweer Amerika? jullie doen ook maar...
2011: Zuidwesten 2012: Zuidwesten 2016: Zuidwesten 2017: Oost Canada en Amerika + New York 2018: Zuidwesten/Midwesten 2019: New York 2025: Zuidwesten
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.