Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto leasen bedrijf

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
carl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Auto leasen bedrijf

Bericht door carl »

Hallo,

Ik heb van mijn werkgever een voorstel gekregen om te gaan werken in de States.
Ik krijg hierbij een lease budget van $800 per maand. De meeste merken hebben een lease calculator op hun website staan maar dit is zonder verzekering en in de meeste gevallen beperkt tot 15,000 miles per jaar. Hebben jullie een idee hoe je best tot een realistische lease prijs komt? Is bijvoorbeeld een Grand Cherokee incl verzekering en voor 30,000 miles per jaar haalbaar? Qua verzekering zal ik immers in een hoge categorie starten? Anderzijds zal de kredietwaardigheid van een internationaal bedrijf een stuk hoger liggen dan voor een particulier met een possitief effect op de lease prijs...

Thx!

Grtn,
Carl
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto leasen bedrijf

Bericht door kastelke »

Mijn ervaring in België/Nederland: werkgever bepaalt bedrag dat de lease wagen mag kosten, werknemer kiest auto, werkgever bestelt de wagen en betaalt de maandelijkse lease. Wanneer de werknemer besluit elders te gaan werken, zit de werkgever met de leasewagen/contract.
Mijn ervaring in Noord-Amerika: werkgever bepaalt bedrag dat de lease wagen mag kosten, werknemer kiest de auto en tekent het contract. Werkgever stort maandelijks het overeengekomen bedrag op rekening van de werknemer. Als de werknemer besluit elders te gaan werken, hangt hij toch nog vast aan het lease contract (maar stort de werkgever het bedrag niet meer).
Kijk dit even na, zodat je weet hoe het zit in jouw geval.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

kastelke schreef:
18 jun 2020, 14:17
Mijn ervaring in België/Nederland
Even uit nieuwsgierigheid: betaal je in de VS ook iets in de trant van bijtelling zoals hier in Nederland?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn lease wagen hier wordt volledig door de werkgever betaald (incl tankkaart en tol). Ik heb zelfs niets hoeven ondertekenen hiervoor, noch enig eigen risico. Ik ben wel op een dag op cursus moeten gaan (wat overigens hlilarisch was).
carl
Amerika-ontdekker

Bericht door carl »

Bedankt! Handige tip om na te gaan of contract op mijn naam of naam van bedrijf komt.
Hebben jullie idee van welk budget je mag rekenen voor lease wagen op bedrijf en of je ver komt met $800 per maand?
Ik vermoed dat er dan ook in de VS belast wordt op dit voordeel alle aard? Waarschijnlijk idem voor een huis dat je ter beschikking gesteld wordt?
carl
Amerika-ontdekker

Bericht door carl »

Nu lees ik dat er ook vaak een car allowance gegeven wordt wat eigenlijk een netto vergoeding is waar de werknemer mee doet wat hij wil. Moet wel in een accountable plan zitten om te worden vrijgesteld van belastingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer