Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
Wij zouden op 1 augustus 2020 naar Vancouver vliegen en van daaruit een rondreis door BC, Alberta en even over de US grens naar Seattle en North Cascades. Gezien de recente ontwikkelingen (BC laat pas internationaal toerisme toe als er een vaccin is) feit dat door ons geboekte campings berichten aan het sturen zijn om te annuleren lijkt het ons niet erg waarschijnlijk dat het door gaat.
We vliegen (naar Vancouver via Heathrow vanaf Amsterdam) met BA, geboekt via Expedia. Heeft iemand ervaring met annuleren van een BA-vlucht via Expedia? We kunnen niet zien of BA al geannuleerd heeft: onze vlucht is zelfs nog steeds te boeken...
Is het verstandig om zelf te annuleren als zowel Expedia als BA nog niet aangeven dat de vlucht niet door gaat? Pas als we zeker weten dat we niet kunnen vliegen kunnen we de rest annuleren. Verplaatsen naar 2021 lijkt ons ook wel een optie maar voor de vlucht hebben we liever geld terug.
We vliegen (naar Vancouver via Heathrow vanaf Amsterdam) met BA, geboekt via Expedia. Heeft iemand ervaring met annuleren van een BA-vlucht via Expedia? We kunnen niet zien of BA al geannuleerd heeft: onze vlucht is zelfs nog steeds te boeken...
Is het verstandig om zelf te annuleren als zowel Expedia als BA nog niet aangeven dat de vlucht niet door gaat? Pas als we zeker weten dat we niet kunnen vliegen kunnen we de rest annuleren. Verplaatsen naar 2021 lijkt ons ook wel een optie maar voor de vlucht hebben we liever geld terug.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nooit zelf annuleren, dan verlies je al je rechten.
Wij hebben een rondreis laten verzorgen en zijn heel blij dat onze agent haar uiterste best voor ons gaat doen. (Dominique bedankt)
Het plan was een rondreis vanuit Las Vegas door het westen vanaf 18 Juli. We wachten tot 1 Juli voor we beslissen of we wel of niet kunnen of willen gaan, afhankelijk van de situatie in Californië. Het zou onze eerste keer Amerika worden en we zijn er al zeker een jaar mee bezig.
Hopen dat we nog kunnen en anders verplaatsen we alles naar volgend jaar. Rustig nog even afwachten en hopen op beter bericht.
Het plan was een rondreis vanuit Las Vegas door het westen vanaf 18 Juli. We wachten tot 1 Juli voor we beslissen of we wel of niet kunnen of willen gaan, afhankelijk van de situatie in Californië. Het zou onze eerste keer Amerika worden en we zijn er al zeker een jaar mee bezig.
Hopen dat we nog kunnen en anders verplaatsen we alles naar volgend jaar. Rustig nog even afwachten en hopen op beter bericht.
Laatst gewijzigd door ELensink op 14 jun 2020, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
@Jacobien ik wacht ook nog op mijn geld terug. Vorige week geannuleerd. Ze gaven aan dat het erg druk was en dat ze hun best deden het geld zsm terug te storten. Moeten dus nog even geduldig afwachten 

- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hé, daar gaan wij al heen. Het moet er niet te druk worden hè?

Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
René
---
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Valt wel mee hoor: https://tpo.nl/2020/06/09/cijfers-helft ... ronavirus/Timothy555 schreef: ↑14 jun 2020, 13:20Ik hoop er ook nog steeds op. En wat ik al zeker niet ga doen, als ik hier lees, is een autovakantie boeken: de files gaan episch zijn want iedereen wil dit jaar blijkbaar!
En als je op een doordeweekse dag in de auto stapt helemaal.
Groet,
René
---
René
---
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet alleen afwachten maar ook kijken wat er mogelijk is en wat niet. Misschien moet je de route aanpassen. Gaan jullie naar Yosemite en weet je dat je daarvoor een day use permit nodig hebt? Op 1 juli kun je een permit voor augustus reserveren.ELensink schreef: ↑14 jun 2020, 17:37Wij hebben een rondreis laten verzorgen en zijn heel blij dat onze agent haar uiterste best voor ons gaat doen. (Dominique bedankt)
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Volgens een artikel in Forbes heeft Dr. Fauci gezegd dat hij verwacht dat de travelban nog maanden zal duren.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 14 jun 2020, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat betreft een interview van Fauci door de Britse krant The Telegraph (bron). Was een vrij informeel gesprek zoals ik het las, maar desalniettemin geen goed teken voor Europeanen die verwachten snel die kant op te kunnen natuurlijk.
Fauci adviseert de overheid dus dit moet nog vertaald worden naar de praktijk en mag de overheid er een klap op geven.
https://www.ad.nl/binnenland/reizen-bui ... ~a6acea76/
Staat helaas niets concreets in
https://www.ad.nl/binnenland/reizen-bui ... ~a6acea76/
Staat helaas niets concreets in
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 15 jun 2020, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Ik verwacht dat je misschien de komende week al bericht zult krijgen. Mijn reis van 11-7 is vorige week geannuleerd en een paar dagen daarvoor ontvingen we eerst al een mail dat de terugvlucht eruit was gehaald. Ik heb er ook heel lang zo in gezeten, maar de beslissing wordt dan gewoon voor je genomen.ELensink schreef: ↑14 jun 2020, 17:37Het plan was een rondreis vanuit Las Vegas door het westen vanaf 18 Juli. We wachten tot 1 Juli voor we beslissen of we wel of niet kunnen of willen gaan, afhankelijk van de situatie in Californië. Het zou onze eerste keer Amerika worden en we zijn er al zeker een jaar mee bezig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ook TUI geeft nu een refund voor vliegtickets
TUI heeft besloten om een terugbetaling aan klanten te bieden die een vliegticket kochten voor een vlucht die door de coronacrisis werd of wordt geannuleerd. Tot op heden bood TUI alleen een voucher aan. Het nieuwe beleid geldt zowel in Nederland als in België.
Zodra de aanvragen tot terugbetaling kunnen worden ingediend, communiceert TUI over hoe dit in zijn werk gaat. Intussen vraagt de reisorganisatie haar klanten om af te wachten, om op die manier voorrang te kunnen geven aan de dossiers van klanten die op korte termijn op vakantie vertrekken.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou in dit geval toch als buitenlander luisteren naar het advies van Dr Fauci en niet afgaan of de US overheid je wil hebben. Want die zijn ruim 3 weken geleden al gestopt met luisteren naar de deskundige (oa Dr Fauci). Het aantal besmettingen loopt in veel staten enorm op. Het is daar nog lang niet zo als hier ben ik bang en ze hebben daar een overheid (alhoewel....) die niet zo graag luistert naar hun deskundige maar liever kijkt naar de dollars.
@A&A Op de bevestiging van Expedia staat je boekingsnummer van British Airways, rechtsboven. Met dat boekingsnummer kun je inloggen op de website van BA, waarschijnlijk staat je vlucht gewoon nog als een vlucht die doorgaat. Annuleren doen ze echt pas veel verder in de tijd. 1 augustus is nog te ver weg.
Expedia zelf laat pas heel kort van te iets weten, bij mij lukte het pas twee dagen voor vertrek om ze te bellen, maar ik had zelf al gezien dat mijn vluchten geannuleerd waren. Expedia betaald geen geld terug maar je kunt nadat je vlucht door BA geannuleerd is een voucher aanvragen op de website van Expedia. Daarna moet je nog 8 weken wachten. Ik zou 9 april vliegen en heb nog steeds niets gehad.
Expedia zelf laat pas heel kort van te iets weten, bij mij lukte het pas twee dagen voor vertrek om ze te bellen, maar ik had zelf al gezien dat mijn vluchten geannuleerd waren. Expedia betaald geen geld terug maar je kunt nadat je vlucht door BA geannuleerd is een voucher aanvragen op de website van Expedia. Daarna moet je nog 8 weken wachten. Ik zou 9 april vliegen en heb nog steeds niets gehad.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als zou de US de grenzen open willen stellen, het is maar de vraag of een positief reisadvies vanuit de EU er komt. Trump en z’n kuif hebben het zo in hun bol dat ze niet in de gaten hebben dat Europese landen misschien wel adviseren niet richting de US te reizen i.p.v. andersom
Ik sta momenteel helemaal niet te springen om erheen te gaan. Op slot houden zolang de boel zo uit de hand blijft lopen daar.
Hopelijk volgend jaar zomer weer, indien weer alles rustig is en er hopelijk een vaccin is.
Hopelijk volgend jaar zomer weer, indien weer alles rustig is en er hopelijk een vaccin is.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Om maar één voorbeeld te nemen. Trump wil zaterdag zijn verkiezingsrally houden in Tulsa, Oklahoma. Dit in een gesloten event en dus niet in open lucht, welke plaats biedt aan een 19.000 deelnemers. Ondertussen heeft Tulsa het hoogste dagelijkse aantal meldingen van COVID-19. De plaats waar het evenement plaatsvindt is eigenlijk gesloten tot eind juli.
Kers op de taart, tot op heden hebben een 800.000 mensen zich geregistreerd voor deze rally.
Kers op de taart, tot op heden hebben een 800.000 mensen zich geregistreerd voor deze rally.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In een eerder berichtje schreef ik dat ik nog geen bevestigingsmail ontvangen had n.a.v. mijn ingevulde aanvraag voor uitbetaling van het ticketbedrag.
Zojuist via facebook een berichtje ontvangen.....
Het referentienummer van de aanvraag is: B72-........ Het volledige proces kan enkele maanden duren.
Geduld dus.
gr, Ineke
Zojuist via facebook een berichtje ontvangen.....
Het referentienummer van de aanvraag is: B72-........ Het volledige proces kan enkele maanden duren.
Geduld dus.
gr, Ineke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo,
Weet iemand hoe het werkt als een vlucht wel uitgevoerd lijkt te worden maar je komt het land niet in ivm. travel ban / negatief reisadvies.
Wij zouden 9 juli as. vanuit Munchen met Lufthansa naar LAX vliegen (geboekt via vliegtickets.nl); vlucht staat gewoon 'confirmed' en LH geeft op website aan weer op meerdere steden te vliegen. Hoe zit dit??
Wat is dan wijsheid? Zelf annuleren en vouchers ontvangen waarvoor vóór de originele vertrekdatum alweer een alternatieve vlucht geboekt moet zijn, of gewoon afwachten wat er gebeurd?? Heeft hier misschien al iemand ervaring mee?
We hebben zowel vliegtickets.nl alsook Lufthansa al meerdere emails gestuurd maar helaas tot op heden zonder reactie.....
Weet iemand hoe het werkt als een vlucht wel uitgevoerd lijkt te worden maar je komt het land niet in ivm. travel ban / negatief reisadvies.
Wij zouden 9 juli as. vanuit Munchen met Lufthansa naar LAX vliegen (geboekt via vliegtickets.nl); vlucht staat gewoon 'confirmed' en LH geeft op website aan weer op meerdere steden te vliegen. Hoe zit dit??
Wat is dan wijsheid? Zelf annuleren en vouchers ontvangen waarvoor vóór de originele vertrekdatum alweer een alternatieve vlucht geboekt moet zijn, of gewoon afwachten wat er gebeurd?? Heeft hier misschien al iemand ervaring mee?
We hebben zowel vliegtickets.nl alsook Lufthansa al meerdere emails gestuurd maar helaas tot op heden zonder reactie.....

@Hans, hoewel het niet het exacte antwoord is op je vraag heb je wellicht wat aan mijn contact met LH, zie onderaan pagina 119 van dit draadje.
Ik heb via Facebook contact gezocht, na 30-40 minuten wachten kon ik chatten met iemand.
Ik heb via Facebook contact gezocht, na 30-40 minuten wachten kon ik chatten met iemand.
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@Hans2804
Wij vliegen dezelfde route op 11 juli, ook via viegtickets.nl en is ook nog niet geannuleerd. Die vlucht gaat deze week weer op wo, vr, zo.
Ik heb van vliegtickets en lufthansa beide mail terug gehad. Als je vlucht NIET geannuleerd wordt moet je bellen en je ticket wordt dan "open" gezet, wat betekent dat je voor 31 januari een nieuwe reis kunt boeken met reizen tot december 2021. Je bent je ticket dus niet kwijt.
Ik zou gewoon nog even afwachten tot hun annuleren, dan heb je recht op geld terug.
Wij vliegen dezelfde route op 11 juli, ook via viegtickets.nl en is ook nog niet geannuleerd. Die vlucht gaat deze week weer op wo, vr, zo.
Ik heb van vliegtickets en lufthansa beide mail terug gehad. Als je vlucht NIET geannuleerd wordt moet je bellen en je ticket wordt dan "open" gezet, wat betekent dat je voor 31 januari een nieuwe reis kunt boeken met reizen tot december 2021. Je bent je ticket dus niet kwijt.
Ik zou gewoon nog even afwachten tot hun annuleren, dan heb je recht op geld terug.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa