Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Corona virus / Travel ban

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
op 9 mei heb ik via FB messenger een berichtje gestuurd naar United. Onze vlucht van Lihue naar Denver was geannuleerd. Ik had binnen 5 minuten antwoord. Ze zouden direct de refund procedure in gang zetten. Het zou 24 werkdagen kunnen duren voordat de aanvraag zou zijn verwerkt.
Vandaag stond het geld terug weer op de creditcard. Keurig
We hebben nu bijna alles terug. Het is nu alleen nog wachten op Vliegwinkel. Daarover gesproken: Ze hebben alle negatieve reacties verwijderd van hun social media accounts
Vandaag stond het geld terug weer op de creditcard. Keurig

We hebben nu bijna alles terug. Het is nu alleen nog wachten op Vliegwinkel. Daarover gesproken: Ze hebben alle negatieve reacties verwijderd van hun social media accounts

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Bjornftw
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Blij dat ik toch een refund kan aanvragen ipv een voucher
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ook @covridriel24 schreef: ↑11 jun 2020, 16:10Hier hetzelfde met het zusje van Gate1 >> TIX.
Ik heb zelfs via Delta op schrift doorgekregen dat ze het geld terug zullen storten. Maar dan wel aan Tix.
Het lijkt nu net of Tix deze bedragen in de zak stopt.
Wel één voordeel : Ik mag alle airlines en bestemmingen kiezen op de Tix site.
Nadeel : Ik wil helemaal niet meer vliegen....
Ik zou er wat "steviger" in gaan staan en TIX of (valse) zusterorganisatie Gate1, klip en klaar aangeven wat ik wil. Eerst in contact gaan met Delta vwb de stand v zaken van jullie tickets, is er bv al geld overgemaakt naar TIX/Gate1 en hoeveel/wanneer etc. Afhankelijk van die info zou ik een stevige mail opstellen met een redelijke termijn om te reageren.
@driel24 Het lijkt wel of TIX nu zelf vouchers uitgeeft, lijkt mij vwb losse tickets niet echt de bedoeling, en dat mag je gerust stevig aangeven. Mogelijk hebben TIX &Gate1 (naast boekingskosten) zelf ook nog wat geld op de ticketprijs gelegd en is wil dat natuurlijk niet terugbetalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vandaag de corona voucher van Tioga Tours ontvangen. Prima geregeld! 

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben o.a. een voucher van Air Canada. Deze was eerst 2 jaar geldig, maar nu staat op de site dat hij oneindig geldig is. Aan de ene kant heel mooi natuurlijk, maar naarmate de tijd verstrijkt, wordt hij wel minder waard natuurlijk.
Eens kijken wat United Airlines gaat zeggen. Die is nu nog 2 jaar geldig. Misschien passen die ook nog wat aan.
Verder wachten we nog op de refund van LOT. Kan wel even duren zeggen ze op de site. We shall see. We gaan toch morgen nog niet
Eens kijken wat United Airlines gaat zeggen. Die is nu nog 2 jaar geldig. Misschien passen die ook nog wat aan.
Verder wachten we nog op de refund van LOT. Kan wel even duren zeggen ze op de site. We shall see. We gaan toch morgen nog niet

-
- Amerika-expert
Europa wil z’n buitengrenzen openen tegen 1/7, en met andere landen kijken wat mogelijk is. Dan heb je landen als Duitsland die nu al zeggen dat naar Turkije, Egypte,... niet mogelijk is tot eind augustus.
Ik denk dat ik in de toekomst érg rekening ga houden met welke landen nu het langst onnozel doen. Die gaan namelijk niet veel aan mijn gezin meer verdienen.
Tijd om de wereld weer open te doen!
Ik denk dat ik in de toekomst érg rekening ga houden met welke landen nu het langst onnozel doen. Die gaan namelijk niet veel aan mijn gezin meer verdienen.
Tijd om de wereld weer open te doen!
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Vandaag weer(standaard) mail van BudgetAir over de status van mijn restitutie verzoek gehad.
Ik heb alleen geen restitutie verzoek gedaan!!! Wil n.l omboeken.
5 weken geleden ook al een soortgelijke mail van hen ontvangen.
Jammer dat op mijn mails geen reactie komt.
Ik heb alleen geen restitutie verzoek gedaan!!! Wil n.l omboeken.
5 weken geleden ook al een soortgelijke mail van hen ontvangen.
Jammer dat op mijn mails geen reactie komt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Via deze link : Kun je zelfs de status checken bij Delta. https://www.delta.com/refunds/checkRefu ... ion.actionRuud2004 schreef: ↑12 jun 2020, 11:21Ook @covridriel24 schreef: ↑11 jun 2020, 16:10
Hier hetzelfde met het zusje van Gate1 >> TIX.
Ik heb zelfs via Delta op schrift doorgekregen dat ze het geld terug zullen storten. Maar dan wel aan Tix.
Het lijkt nu net of Tix deze bedragen in de zak stopt.
Wel één voordeel : Ik mag alle airlines en bestemmingen kiezen op de Tix site.
Nadeel : Ik wil helemaal niet meer vliegen....
Ik zou er wat "steviger" in gaan staan en TIX of (valse) zusterorganisatie Gate1, klip en klaar aangeven wat ik wil. Eerst in contact gaan met Delta vwb de stand v zaken van jullie tickets, is er bv al geld overgemaakt naar TIX/Gate1 en hoeveel/wanneer etc. Afhankelijk van die info zou ik een stevige mail opstellen met een redelijke termijn om te reageren.
@driel24 Het lijkt wel of TIX nu zelf vouchers uitgeeft, lijkt mij vwb losse tickets niet echt de bedoeling, en dat mag je gerust stevig aangeven. Mogelijk hebben TIX &Gate1 (naast boekingskosten) zelf ook nog wat geld op de ticketprijs gelegd en is wil dat natuurlijk niet terugbetalen.
Als ik mijn gegevens invul staat er : Your refund was returned to your original form of payment.
Niet zo fraai van Tix. Iedereen heeft het over de luchtvaartmaatschappijen en dan doet TIX dit......
Edit : Voucher is 28 euro lager dan factuur. De reserveringskosten.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Mijn ervaring is -helaas- ook dat Budgetair nergens op reageert.
Vluchtwijzigingen kunnen soms wel direct via de airline; daar heb je niet altijd Budgetair voor nodig.
Bij KLM schijnt het te kunnen en ik heb Alitalia gebeld en die zeiden dat ze omboeken en vouchers direct zelf konden regelen, maar een refund moest via de ticketverkoper. Ik zou het rechtstreeks proberen.
Mijn voucher was juist hoger dan de factuur: Budgetair gaf €35 korting (weet niet meer precies waarom), maar ik heb de volle ticketprijs in vouchers gekregen van KLM.
Vluchtwijzigingen kunnen soms wel direct via de airline; daar heb je niet altijd Budgetair voor nodig.
Bij KLM schijnt het te kunnen en ik heb Alitalia gebeld en die zeiden dat ze omboeken en vouchers direct zelf konden regelen, maar een refund moest via de ticketverkoper. Ik zou het rechtstreeks proberen.
Mijn voucher was juist hoger dan de factuur: Budgetair gaf €35 korting (weet niet meer precies waarom), maar ik heb de volle ticketprijs in vouchers gekregen van KLM.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
@Ruud2004 @covri
Na een steviger mailtje, reageert Tix dat ze het bedrag binnen 10 dagen terug zullen storten.
Eerlijk gezegd... onverwacht zeer positief.
Na een steviger mailtje, reageert Tix dat ze het bedrag binnen 10 dagen terug zullen storten.
Eerlijk gezegd... onverwacht zeer positief.
@driel24
Nog tips voor de stevige mail, ga er vanavond ook een sturen
Nog tips voor de stevige mail, ga er vanavond ook een sturen

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb deze gebruikt. Wel volledig herschreven.
Maar dan heb je wel een begin.
https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Ruud2004
Dank voor de tip! Ik heb de brief gedownload.
Maar heb jij de brief alleen per mail gestuurd of ook nog aangetekend verzonden?
Dank voor de tip! Ik heb de brief gedownload.
Maar heb jij de brief alleen per mail gestuurd of ook nog aangetekend verzonden?
-
- Amerika-ontdekker
Eerst per mail. Daarna kreeg ik een antwoord dat mail niet meer gelezen gaat worden. In de mail zat een linkje voor het contactformulier. Daar de mail in gekopieerd.
-
- Amerika-expert
Niet USA-gerelateerd, wel Corona-gerelateerd: Tui heeft m’n pakketreis naar Kreta geannuleerd omdat ze de heenvlucht eruit gehaald hebben.
Ze annuleren 1 vlucht (er gaan er nog 2 andere die week) en in plaats van dus in overleg te kijken om ons over te boeken, annuleren ze gewoon alles.
Dit terwijl het vakantieland in kwestie (Griekenland) waarschijnlijk gewoon ‘open’ zal zijn en het hotel (heb hen gisteren nog gebeld) 90% zeker is dat ze openen per 1/7.
Vind ik eigenlijk heel lomp van ze. Als je nu wil herboeken (vanaf 15/7 kan dat gewoon via Tui) is de reis een heel stuk (15%) duurder.
Ik krijg ASAP m’n voucher. Gelukkig ‘maar’ het voorschot van +-€1.900 en het saldo nog niet betaald.
Tui ligt in BE heel erg onder vuur (dat is nu niet op mij van toepassing, ik had al geboekt in oktober 2019) omdat ze na de bekendmaking van ‘grenzen open’ een quasi vol vluchtschema gepubliceerd hebben, tickets verkocht hebben en op 9/6 plots 25-30% van alle vluchten geannuleerd hebben - het gaat om duizenden mensen die nu eindigen met een voucher, dus vasthangen aan Tui voor dit jaar (centen terug kan in 2021), en wat blijkt... omboeken is 100% zeker duurder, ze hebben quasi alle vluchten duurder gemaakt.
Even denken wat we gaan doen. Ik (en m’n gezin) zouden nog steeds héél graag op reis gaan, jaar geen reis is echt een verloren jaar voor ons...
Ze annuleren 1 vlucht (er gaan er nog 2 andere die week) en in plaats van dus in overleg te kijken om ons over te boeken, annuleren ze gewoon alles.
Dit terwijl het vakantieland in kwestie (Griekenland) waarschijnlijk gewoon ‘open’ zal zijn en het hotel (heb hen gisteren nog gebeld) 90% zeker is dat ze openen per 1/7.
Vind ik eigenlijk heel lomp van ze. Als je nu wil herboeken (vanaf 15/7 kan dat gewoon via Tui) is de reis een heel stuk (15%) duurder.
Ik krijg ASAP m’n voucher. Gelukkig ‘maar’ het voorschot van +-€1.900 en het saldo nog niet betaald.
Tui ligt in BE heel erg onder vuur (dat is nu niet op mij van toepassing, ik had al geboekt in oktober 2019) omdat ze na de bekendmaking van ‘grenzen open’ een quasi vol vluchtschema gepubliceerd hebben, tickets verkocht hebben en op 9/6 plots 25-30% van alle vluchten geannuleerd hebben - het gaat om duizenden mensen die nu eindigen met een voucher, dus vasthangen aan Tui voor dit jaar (centen terug kan in 2021), en wat blijkt... omboeken is 100% zeker duurder, ze hebben quasi alle vluchten duurder gemaakt.
Even denken wat we gaan doen. Ik (en m’n gezin) zouden nog steeds héél graag op reis gaan, jaar geen reis is echt een verloren jaar voor ons...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Pak de auto, rij naar oost europa en maak een toertocht door Tsjechië, Dlowakije en Oostenrijk. PrachtigIk (en m’n gezin) zouden nog steeds héél graag op reis gaan, jaar geen reis is echt een verloren jaar voor ons...
Alsof dat een alternatief is. Je boekt een vakantie all in. Maar die krijg je niet omdat TUI Belgie klanten bewust belazert.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ja, heel mooi. Ook in Sluitsland zijn er nog veel aantrekkelijke plekjes.

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dit is alleen niet zo eenvoudig als het lijkt. Je moet telefonisch een voucher om laten zetten naar oneindig en daarvoor hebben ze nogal wat informatie nodig. We hebben het nog niet geprobeerd, maar dat staat op de site. Kan niet online en het gaat niet automatisch.jojostravelusa schreef: ↑12 jun 2020, 13:03een voucher van Air Canada. Deze was eerst 2 jaar geldig, maar nu staat op de site dat hij oneindig geldig is
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4581 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens