Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ja, wij ook. Mooie campground met ruime plekken, gewoon de standaardformule in de Nationale Parken zoals hierboven al gezegd werd. Overigens hoef je in Yellowstone niet altijd te reserveren; Mammoth Hot Springs en Norris zijn beide fcfs. Zie ons blog (gebruik de zoekfunctie).

Saskia
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

RuthdeLange schreef:
28 mei 2020, 20:25
Daarom de vraag: heeft iemand ervaring met de campground in NP Black Canyon of the Gunnison? Bij voorkeur als je met een tent hebt gekampeerd.
We zijn in 2017 en 2019 in dit park geweest. Geweldig mooi.
We wilden in eerste instantie ook hier kamperen (met een camper). Toen was maar 1 loop open (oktober) en we vonden de plekken voor een camper vrij klein.
Voor kamperen met een tent is dit een prima en mooie camping. Veel privacy.
Je kunt een rondje doen over de camping met Google streetview en ook op deze site staan foto's van de plekken:
https://www.campsitephotos.com/campgrou ... onal-park/
Deze site hebben wij veel gebruikt voor het kiezen van plekken.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

sep schreef:
29 mei 2020, 00:26
Overigens hoef je in Yellowstone niet altijd te reserveren; Mammoth Hot Springs en Norris zijn beide fcfs. Zie ons blog (gebruik de zoekfunctie).
Saskia

Wij willen 1 nacht in een cabin bij Old Faithful dus die wil ik wel reserveren. Bovendien zitten wij in het hoogseizoen en weet niet of de campings dan niet heel erg vol zullen zitten. Heb geen zin om 's ochtends in de rij te moeten staan. Dat moeten we sowieso al in Grand Teton en vind dat zo zonde van mijn dag. Ook hoorde ik van Marianne (M&M) dat de mensen die dit jaar niet kunnen voorrang krijgen bij het boeken voor volgend jaar dus ik denk dat er echt een run zal zijn op 1 juni. We zullen zien.

Maar camping Gunnison klinkt goed dus ga ik doen. Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ruth, de campings in Yellowstone waren deze week nog niet boekbaar, het gold alleen voor de lodges. Het was erg druk met reserveringen zodra het open ging maar mijn dochter heeft na een paar uur toch nog alles kunenn boeken wat ze wilde. Dus geen paniek als je er niet direct door komt. :thumbup:

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner

Mijn reactie betrof ook op de 1e plaats de lodges van Old Faithful. Hoop dat die nog beschikbaar zijn 1 juni.
Maar er zullen ook mensen zijn die wilden kamperen deze zomer en nu dus ook opnieuw moeten boeken dus dat zijn dubbele aantallen. Daarom denk ik dat ik toch ook maar de campings vast vastleg. Kan altijd nog annuleren.

Fijn voor je dochter dat het is gelukt!
Vind het wel spannend. Voor mij de 1e keer dat ik op deze manier boek.
Moet ook nog even uitrekenen hoe laat dat precies is....
RuthdeLange
Amerikakenner

Trails schreef:
29 mei 2020, 07:45
en ook op deze site staan foto's van de plekken:
https://www.campsitephotos.com/campgrou ... onal-park/
Deze site hebben wij veel gebruikt voor het kiezen van plekken.
Bedankt. Super handig dit.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

In elk geval weer een mooi vooruitzicht! Overigens hebben wij ook in het hoogseizoen niet in de rij hoeven staan op genoemde campings in Yellowstone. We waren er dan meestal wel vroeg, vóór 10.00, en soms was er één auto voor ons. Maar een cabin moet je uiteraard reserveren, daar zou ik nooit op gokken.

Geniet van de voorbereiding!

Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner

Het probleem is inderdaad dat wij steeds pas einde van de dag op een camping aankomen. Ik had eigenlijk ook 1 fcfs camping in Yellowstone gepland staan (bij Cooke City) maar ook daar komen we laat aan dus twijfel of ik dat aan durf.
En Grand Teton had ik eigenlijk ook gepland om direct naar Gros Ventre te rijden omdat die camping (dacht ik) iets minder populair was. Maar op de website lees ik dat ook die tegen 12:00 vol zit dus nu gaan we maar eerst naar de KOA in Jackson en dan de volgende ochtend vroeg naar Grand Teton om een plaatje te bemachtigen. Vind dat wel zonde van de dag want kost toch tijd. maar ja.

Lodge Yellowstone is net gelukt gelukkig dus die is binnen ;-)
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

@RuthdeLange Wat je ook kunt doen is reserveren op de KOA, maar wel vast doorrijden richting Gros Ventre. Als er dan plek is ben je misschien de 40 dollar van de KOA kwijt, maar het scheelt een hoop gedoe met verkassen en eventuele wachtrijen in de ochtend.

Wij gaan in september maar komen het weekend van Labor Day aan in Grand Teton, dus ik heb dezelfde twijfels als jij. Jenny Lake lijkt me echt de mooiste camping, maar dan wordt het heeel vroeg vanaf de KOA daarheen, en als er dan alsnog geen plek is (ik verwacht dat bijna iedereen het hele weekend blijft met Labor Day) dan moet je weer terug naar Gros Ventre of door naar Colter Bay, en dat kost ook allemaal weer tijd.. Andere optie die ik had bedacht is om voor de eerste nacht in Grand Teton een tent cabin op Colter Bay te boeken, zodat je daar al bent, en dan de ochtend vroeg direct een tent plaats op Colter Bay te regelen.
RuthdeLange
Amerikakenner

Wat een goed idee (doorrijden en checken). Was totaal niet in mij opgekomen maar ja, zeker het proberen waard. Bedankt!

Dat van die tent-cabin had ik wel eerder bedacht maar ik las in de reviews dat die tenten van onderen open zijn waardoor veel insecten maar ook muizen gewoon binnen lopen. Hartstikke gezellig natuurlijk maar dan lig ik liever in mijn dichte kleine koepeltentje ;-)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je kunt ook je koepeltentje opstellen ín die tent cabin. Hij is er groot genoeg voor.
RuthdeLange
Amerikakenner

Ha ha, creatieve mensen op dit forum... maar ja ook een idee.
Ik had het liefste gehad dat we gewoon zouden kunnen reserveren voor campings in Grand Teton NP (in het hoogseizoen althans). Ik weet ook niet goed wat hier de reden van is (dat het nergens kan voor tentplaatsen). Lijkt me voor de organisatie daar ook niet prettig, iedere ochtend al die rijen mensen voor de poort.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Er ís wel een camping waar je tentplekken kunt reserveren. Flagg Ranch, vlak bij de ingang van het park aan de noordzijde.
RuthdeLange
Amerikakenner

Flagg Range is toch hetzelfde als Headwaters?
Ik las dat alle individuele tentsites fcfs zijn.
Waar lees jij dat je wel kunt reserveren?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat is hetzelfde ja. Op https://www.gtlc.com/camping/headwaters ... lagg-ranch staat:
Camper Cabins, RV Sites, and some Tent Sites can be reserved in advance. Reservations can be made online (above) or by calling our Reservations Team at 307-543-2861. Some tent sites are first come, first served.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

De informatie op hun site is een beetje dubbel. Er staat eerst dat alles fcfs is, vervolgens zie je dat er enkele kampeerplekken te reserveren zijn maar als je dat probeert met een proefboeking staan er alleen maar een paar RV-sites op (en die komen dan op ruim $86 per nacht...).

Persoonlijk zou ik in Grand Teton niet voor Gros Ventre kiezen. Het ligt voor ons te ver van alles af onderin het park. We zijn er wel een keertje naar toe gereden om te kijken maar we vonden het er ook vrij donker. Jenny Lake was twee jaar geleden qua plaatsen gehalveerd, ze waren bezig met renovatie. Maar eigenlijk vonden we ook dat tegenvallen en achteraf waren we heel blij met onze plek op Signal Mountain, vlakbij het meer. Daar heb je ook lodges trouwens maar die prijzen liegen er niet om. Tentplek $34 (2020).

Wat betreft het reserveren: wij zijn juist zo ontzettend blij dat ze dat hier niet doen! Campgroundbeheerders zijn er zelf ook niet altijd blij mee, ze moeten erg vaak mensen teleurstellen. Toen er nog geen reservering mogelijk was op Capitol Reef bijvoorbeeld, was er altijd plek zolang je maar een beetje op tijd kwam. En dat is met wat handigheidjes meestal wel te doen (camping net buiten het park zoeken). Met de komst van het reserveringssysteem ben je ongeveer verplicht een half jaar van tevoren al precies te weten waar je wanneer zult zijn en hoe lang. Dat maakt je als reiziger bepaald niet flexibel. Wij weten nu eenmaal nooit hoe de reis verloopt. Maar zelfs in Yellowstone, publiekstrekker van de eerste orde, hebben we in het hoogseizoen nooit de lange wachtrijen gezien waar hier soms over gesproken wordt. Gewoon altijd plek. En douchen kan op Canyon Campground (als je in Norris zit), daar zijn ze helemaal op ingericht. Vanuit Mammoth CG kan dat in een hotel in het dorp. Wij vonden het handig om in het noorden te beginnen (Mammoth), dan te verkassen naar Norris en daarna door naar Grand Teton. Overigens zijn we ook een paar keer snel doorgereden richting zuiden vanwege de stromende regen in de Tetons. En tja, dan is kamperen zelfs aan ons niet besteed :D

Nog wel een extra tip: vanaf vrijdag loopt alles altijd sneller vol, en vanaf zondag is er dan eigenlijk overal weer plaats. Wij zorgden er dus voor om vrijdagmorgen op tijd ergens aan te komen, of soms zelfs donderdagmiddag al, dan waren we tot zondag verzekerd van een plekje. Even bellen om te horen of er plek is kan ook, maar die informatie is lang niet altijd actueel omdat er vaak mensen niet op komen dagen of eerder vertrekken. En als het echt niet lukt: freecampsites.net!

Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner

In mijn jeugd trokken wij ook 4 weken door Europa op de bonnefooi. Inderdaad een veel fijnere manier van reizen. Tegenwoordig boek ik zelfs de camping onderweg naar Frankrijk omdat ik een paar keer 's avonds van volle camping naar volle camping ben getrokken op zoek naar een overnachtingsplaats. Na een dag rijden vind ik dat niets.
En door de verhalen op het forum over lange rijen leek het mij handiger om te reserveren. Maar fijn te horen dat jouw ervaring anders is. Wij hebben 4 nachten in Grand Teton (ook een rustdag - zwemmen en was) dus vind het ook wel belangrijk dat het een fijne camping is. Omdat we uit het zuiden komen en omdat ik dacht dat Gros venture niet zo populair is, leek me die het beste maar ik ga eens kijken naar Signal Mountain.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik vind het juist heerlijk om alles van tevoren vast te leggen zodat ik er op vakantie niet meer over hoef na te denken. :lol:
RuthdeLange
Amerikakenner

Ik vind het wel fijn als je bij onverwachte omstandigheden of bijvoorbeeld slecht weer de route kan omgooien. Maar zolang ik in het hoogseizoen ga is dat geen optie. Zag trouwens ook net dat wij waarschijnlijk (dag van vertrek staat nog niet helemaal vast) op zaterdag aankomen in Grand Teton dus dat is ook niet gunstig.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Iets omgooien kan natuurlijk altijd nog wel. Je kunt een reservering voor een camping meestal nog last minute annuleren, vaak kostenloos. We hebben dat incidenteel ook wel gedaan.

Het is natuurlijk zo dat hoe minder campings op basis van first come first serve plekken aanbieden, des te lastiger het op zo’n moment is iets anders te vinden. Maar tot nu toe heeft het in de praktijk nooit een probleem opgeleverd voor ons.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer