Na op dit forum terecht te zijn gekomen en een paar uurtjes gespendeerd te hebben met het lezen van de topics, heb ik toch maar een account aangemaakt.
Kort over mezelf: Ik ben 17, studeer momenteel 5 vwo en als alles volgens plan gaat begin ik binnenkort hopelijk aan de studie Computer Science (WO Bachelor). Hierna zal hoogstwaarschijnlijk een master in Cyber Security komen of een master in Software Technology, althans, tot zover heb ik het uitgestippeld. Ondertussen heb ik een certificaat bemachtigd dat aantoont dat ik de Engelse taal op C1 niveau beheers.
Nu heb ik het geprobeerd zelf uit te vogelen, maar ik was al snel overweldigd door de grote hoeveelheid mogelijkheden. Mijn vraag is wat voor opties ik nou de komende jaren zal hebben betreffende het emigreren naar Amerika.
Ik weet bijvoorbeeld wel dat het mogelijk is om via de dv-lottery een green card te bemachtigen, maar is het wel verstandig om deel te nemen aan de lottery als ik met een studie in Nederland bezig ben? (Had graag in Amerika willen studeren, maar financieel gezien gaat dat ‘m niet worden).
Is het bijvoorbeeld mogelijk om al stage te lopen bij een bedrijf in Amerika tijdens een studie?
In a nutshell: wat zou nou het beste plan van aanpak zijn om mijn kansen te maximaliseren?
Hopelijk heeft iemand hier meer verstand van

Als er nog vragen zijn die zouden kunnen helpen, stel ze zeker!