Alles speelt mee. We hebben na de mededeling van Trump een lijst met mogelijkheden gemaakt. En daar wordt de laatste paar dagen meer op geschrapt dan dat er bijkomt. Zoals het er nu uitziet is 8 april de uiterste datum dat we moeten beslissen. In bijna 3 weken kan er nog zoveel gebeuren dat speculeren weinig zin heeft.Old Faithful schreef: ↑18 mar 2020, 18:28Speelt het (voorlopig nog) advies van Rutte op t.v. om niet naar het buitenland te gaan nog mee bij de beslissing?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Meer details nu:
De Verenigde Staten en Canada sluiten morgenavond of zaterdagochtend (lokale tijd) de grenzen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Dat heeft de Canadese premier Justin Trudeau vandaag bekendgemaakt.
De grenssluiting werd een dag eerder al aangekondigd. Al het 'niet noodzakelijke verkeer' mag de grens niet meer over. De twee landen zijn volgens Trudeau nog bezig met onderhandelen over de voorwaarden waarop de grens wordt gesloten.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Slecht nieuws op CNN: Trump administration expected to announce plans to halt non-essential travel on US-Mexico border
- Almere vak V
- Amerika-expert
-
Gast
Volgens mij is er geen lijstje meer inmiddels....althans niet om fysiek in de US te geraken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Zijn de werkzaamheden waarvoor je naar Amerika moet dan nog niet geannuleerd?Almere vak V schreef: ↑20 mar 2020, 17:34Het was te verwachten. En het lijstje met mogelijkheden wordt korter en korter.
Zo'n beetje elke bijeenkomst/meeting (weet niet precies wat je gaat doen maar zal vast direct contact met anderen bij zitten) wordt nu geannuleerd. De hele sportwereld is tot stoppen gekomen dus je zou verwachten dat jouw werkzaamheden ook tijdelijk 'on hold' staan dan wel uitgesteld worden, voor zover dat mogelijk is.
Ben bang dat je Amerika de komende maanden niet meer inkomt. Elk land sluit z'n grenzen en die zullen niet eerder open gaan dan dat het virus onder controle is en dan eerst ook voor die landen/gebieden die virusvrij zijn. Dat is met Europa met z'n open grenzen voorlopig nog niet over.
Roland
We hebben het toch over de NFL-draft die volgende maand in Las Vegas is? Zou dat nog doorgaan.
- Almere vak V
- Amerika-expert
De NFL stopt nooit. Tenminste niet zolang ik meedraai. We hebben een weekje stilgelegen met 9/11. Maar dat was het dan ook.Coyote schreef: ↑20 mar 2020, 22:03
Zo'n beetje elke bijeenkomst/meeting (weet niet precies wat je gaat doen maar zal vast direct contact met anderen bij zitten) wordt nu geannuleerd. De hele sportwereld is tot stoppen gekomen dus je zou verwachten dat jouw werkzaamheden ook tijdelijk 'on hold' staan dan wel uitgesteld worden, voor zover dat mogelijk is.
Ik heb de meest vreselijke orkanen meegemaakt, overstromingen, stadions zien bezwijken, een halve meter sneeuw zien vallen in een uur tijd. Maar dat was geen enkele reden om te stoppen.
Correct! Alle publieksgerelateerde activiteiten zijn al afgelast. Mijn verwachting is dat de draft gewoon doorgaat. Maar in New York. In hoeverre daar spelers bij aanwezig zullen zijn weet ik niet. Maar dat ze het op wat voor manier dan ook door laten gaan staat als een paal boven water.
Veel springgames in College liggen er trouwens al uit. Dat is een klap voor veel liefdadigheidsinstellingen. Want die zijn vaak verbonden aan deze wedstrijden.
-
Gast
@Almere vak V hoe is het nu met de vooruitzichten?
overigens zag ik op Fox Sports een 'prachtige' ESPN docu (uit 2012) over Ole Miss 1962 -> bijzonder de moeite waard om te kijken, ook als je niet van Football houdt en wel eens in Mississippi bent geweest....
MAar ik neem aan dat jij deze al gezien hebt -> voor de rest van de meelezers op het forum een echte aanrader, zelfs als je niet zoveel met de sport hebt.
MAar ik neem aan dat jij deze al gezien hebt -> voor de rest van de meelezers op het forum een echte aanrader, zelfs als je niet zoveel met de sport hebt.
- Almere vak V
- Amerika-expert
De stand van zaken is nu dat alle publieke activiteiten rondom de draft gecanceld zijn. Maarja, als je de beelden uit Las Vegas ziet op dit moment lijkt me dat ook niet zo heel erg raar. Het enige wat we op dit moment weten is dat het een "televised event" gaat worden. Maar waar en wanneer is niet bekend gemaakt. De datum staat nog wel vast. Maar de release van het speelschema is ook al met 3 weken verplaatst. Dus ik ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren...Terpies schreef: ↑01 apr 2020, 17:57@Almere vak V hoe is het nu met de vooruitzichten?
Ondertussen ben ik er wel achter waarom ik zo vaak op en neer naar Amerika vlieg. En dat de komende jaren ook zeker blijf doen!! Dan kom ik namelijk nog een beetje toe aan slaap. Dat is op dit moment echt zorgvuldig plannen. Anders ben ik/kan ik 24 uur achter elkaar in de weer.
Ik begin de dag nu meestal om 10 uur met een conference call met Londen. Die duurt meestal tot een uurtje of 12. Dan kan ik daarna even wat eten en mn mail doen en vanaf een uurtje of 1 beginnen de belletjes met de oostkust. Bellen, conference calls, skypen, teams, weet ik veel wat ze tegenwoordig allemaal bedacht hebben. Kantoren werken daar zeker in de periode voorafgaand aan de draft plaatselijke tijd tot 8 soms 9 uur in de avond door. Voordat ik klaar ben aan de westkust is het dan hier al weer 6 uur in de ochtend. Spelers gaan vaak door tot 10, soms 11 uur. Die hebben namelijk toch niks anders te doen. Maar dan is het hier al weer 8 uur in de ochtend. Kortom, het slaapgebrek begint me wel parten te spelen.
Conclusie is dat iedereen op dit moment in hetzelfde schuitje zit. Dat het tijdsverschil niet optimaal is. En zodra het ook maar weer op enigerlei wijze kan ik die kant op ga. Maar de business draait redelijk tot goed door. Dus voorlopig gaan we geen rare fratsen uithalen om in de VS te komen.
Fox, maar ook Ziggo hebben een aantal prachtige docu's die ze op dit moment tonen. Ik vind alles met Ali geweldig omdat ik vooral de verhalen van mijn opa en vader ken over hoe ze midden in de nacht voor de tv zaten om daar naar te kijken. Prachtig om te zien! Docu van Ole Miss is indrukwekkend. Zeker rondom die tijd en wat er toen allemaal speelde. Ook de docu rondom de rechtszaak van OJ Simpson en het tijdsbeeld wat geschetst wordt. De docu van Rodman. Over The U. De Bills, 4 keer achter elkaar de Super Bowl spelen. En m 4 keer verliezen. Manman...
Deion Sanders die twee wedstrijden speelt binnen 24 uur. Eentje in de NFL en een playoffwedstrijd in de MLB. Speelde in die tijd voor zowel de Atlanta Falcons als de Atlanta Braves. Ik ken de beste man nu al zo'n 20 jaar. Zelden zo'n druktemaker meegemaakt als hij. Maar ik zie het hem nu nog doen als het moet.
Als je echt een sportfanaat bent kan je een 7 dagen gratis abonnement nemen op ESPN player. Daar staan alle 30 for 30 docu's op. Waar er nu een aantal van door Fox worden uitgezonden. Ik weet niet hoeveel er zijn. Maar ik heb er minstens 100 gezien. Natuurlijk heel erg Amerikaans. Maar stuk voor stuk allemaal prachtige verhalen!
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Gewoon puur uit interesse.... zou je nu nog wel willen? Als de ik cijfers zie uit NY dan zou ik mijn koffer verbranden en thuisblijvenAlmere vak V schreef: ↑02 apr 2020, 13:58De stand van zaken is nu dat alle publieke activiteiten rondom de draft gecanceld zijn.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Jawel, ik denk het wel. Het is ook een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en zorgen dat je niet in situaties komt waar je het ook echt op gaat zoeken. Die situaties kan ik grotendeels voor mezelf bepalen.
Zakelijk gezien was het probleem dat alles en iedereen op 1 plek bij elkaar komt. En daar wordt uiteindelijk de handtekening gezet. Tenminste voor de grote aankomende sterren en dus ook de grote salarissen waar onze inkomsten dan weer vanaf hangen. Nu hebben wij een dusdanige naam inmiddels opgebouwd dat iedereen mij wel wil zien voordat ze ergens een handtekening onderzetten. Maar je weet hoe het gaat als je je gezicht dan niet kunt laten zien. Dan zijn er altijd weer andere partijen die daar "handig" gebruik van weten te maken. In die 3 dagen in april halen wij meestal 80% van ons target binnen.
Dan staat in enen er heel erg de druk op. Krijg je niet te maken met je baas. Ook niet met de baas van je baas. Zelf niet met de baas, van je baas van je baas. Maar gaan degene die daarboven zitten (mmestal niet gehinderd door ook maar enige kennis...) zich in enen druk maken omdat aandeelhouders vragen gaan stellen.
Maar voor zover nu bekend is gaat het hele Las Vegas gebeuren niet door. Eigenlijk weten we helemaal niks meer dan hetgeen ik hierboven aangeef. Dan ontstaat er een hele nieuwe situatie. Een situatie waar iedereen mee om moet (leren) gaan op zijn of haar manier. Maar dat zien we dan wel weer...
- Almere vak V
- Amerika-expert
Laatste bericht is nu dat de teams de spelers moeten kiezen vanuit huis. Zelfs de teamfacilities mogen niet gebruikt worden van de NFL. Het gaat een hele bijzondere draft worden. Er gaan dingen fout straks. Ben ik ook van overtuigd. Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de tijd die je krijgt tussen 2 picks. Als je "on the clock" bent heb je 10 minuten de tijd in de 1e ronde om je pick te maken. Die tijd wordt steeds korter naarmate de rondes vorderen. Dan is het hopen dat alle verbindingen in de lucht blijven...Terpies schreef: ↑01 apr 2020, 17:57@Almere vak V hoe is het nu met de vooruitzichten?
Gelukkig begint het seizoen wel gewoon volgens schema!
https://www.espn.com/nfl/story/_/id/289 ... -nfl-start
Dat is in ieder geval een hele opluchting...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het stabiele genie het zegt, krijg ik ook weer hoop voor september.
(Kan me niet voorstellen dat de NFL niet zou starten, zonder gekkigheid, dat betekent revolutie)
(Kan me niet voorstellen dat de NFL niet zou starten, zonder gekkigheid, dat betekent revolutie)
-
Gast
Bekend nu dus: 23-25 aprilAlmere vak V schreef: ↑02 apr 2020, 13:58Maarja, als je de beelden uit Las Vegas ziet op dit moment lijkt me dat ook niet zo heel erg raar. Het enige wat we op dit moment weten is dat het een "televised event" gaat worden. Maar waar en wanneer is niet bekend gemaakt. De datum staat nog wel vast. Maar de release van het speelschema is ook al met 3 weken verplaatst. Dus ik ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren...
https://www.nu.nl/sport-overig/6043073/ ... risis.html
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ze hebben ooit met heel veel moeite het schema een week stilgelegd om dat er wat "landingsproblemen" waren met een paar vliegtuigen. Maar daar moest tot mijn stomme verbazing toen al ik meen 3 dagen over vergaderd worden. Maar dat was nog in mijn beginjaren. Nu verbaas ik me echt nergens meer over...
Ik kan me niet voorstellen dat ze zonder publiek gaan spelen. Publiek is zo'n wezenlijk onderdeel van het spelletje. Er zijn verschillende teams, die door hun supporters, wedstrijden weten te winnen.
Ik ben echt heel benieuwd. Normaal is de draft al een chaos van hier tot ginder. Heb het idee dat het nu niet minder gaat zijn.Terpies schreef: ↑06 apr 2020, 22:22Bekend nu dus: 23-25 april
https://www.nu.nl/sport-overig/6043073/ ... risis.html
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik zit een bericht over thuiswerken te lezen op op nos.nl en moest gelijk aan @Almere vak V denken:
Roland
Bron: nos.nl"Ik hoor van leden interessante geluiden", zegt Van Scherrenburg. "Vorige week vertelde iemand dat hij voorheen naar Chicago vloog voor een meeting van 3 uur, dan vertrok hij een dag eerder en vloog de dag erna terug. Dat kostte dus 3 dagen. Nu doet hij hetzelfde via videobellen en blijft zo fit als een hoentje. Ik zie die trend wel doorzetten: het kost minder tijd en energie, en gaat eigenlijk net zo goed."
Roland
- Almere vak V
- Amerika-expert
@Coyote
Mooi!! Maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om voor 1 meeting van 3 uur op en neer naar Amerika te vliegen. Meestal ben ik tijdens het seizoen 3 a 4 dagen per week in Amerika. Die dagen zitten van vroeg in de ochtend tot vaak laat in de avond helemaal volgepland. Dan ben ik juist blij dat ik wat tijd betreft in het ritme zit van Amerika. Met andere woorden, dan kom ik ook nog een beetje aan mn slaap toe.
Nu richting de Draft is het sowieso altijd al druk. Maar zeker nu omdat het er totaal anders uit gaat zien. Iedereen is onzeker. Iedereen wil nog even de puntjes op de i zetten. Iedereen wil toch nog veen bellen, videocall, skypen of teams gebruiken. Dat is allemaal geen probleem. Maar dat begint om 7 uur in de ochtend aan de oostkust. Dan is het 1 uur in de middag hier. En dat eindigt regelmatig om een uur of 11 in de avond aan de westkust. Dan is het hier toch al weer 8 uur in de ochtend. En dan wil mijn werkgever in Londen om 10 uur vergaderen om te horen hoe de dag ervoor verlopen is. Dan heb ik zeg maar 3 uur slaap gehad als het meezit.
Nou is het echt niet zo dat dit 5 dagen in de week zo is. Maar 3 van de 5 zeker. En in het weekend ook met grote regelmaat calls met Amerika. Dus ik ben heel blij als ik straks (hopelijk) weer het vliegtuig in mag. Gaat me een heleboel tijd schelen. Of in ieder geval een heleboel slaap extra opleveren.
Mooi!! Maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om voor 1 meeting van 3 uur op en neer naar Amerika te vliegen. Meestal ben ik tijdens het seizoen 3 a 4 dagen per week in Amerika. Die dagen zitten van vroeg in de ochtend tot vaak laat in de avond helemaal volgepland. Dan ben ik juist blij dat ik wat tijd betreft in het ritme zit van Amerika. Met andere woorden, dan kom ik ook nog een beetje aan mn slaap toe.
Nu richting de Draft is het sowieso altijd al druk. Maar zeker nu omdat het er totaal anders uit gaat zien. Iedereen is onzeker. Iedereen wil nog even de puntjes op de i zetten. Iedereen wil toch nog veen bellen, videocall, skypen of teams gebruiken. Dat is allemaal geen probleem. Maar dat begint om 7 uur in de ochtend aan de oostkust. Dan is het 1 uur in de middag hier. En dat eindigt regelmatig om een uur of 11 in de avond aan de westkust. Dan is het hier toch al weer 8 uur in de ochtend. En dan wil mijn werkgever in Londen om 10 uur vergaderen om te horen hoe de dag ervoor verlopen is. Dan heb ik zeg maar 3 uur slaap gehad als het meezit.
Nou is het echt niet zo dat dit 5 dagen in de week zo is. Maar 3 van de 5 zeker. En in het weekend ook met grote regelmaat calls met Amerika. Dus ik ben heel blij als ik straks (hopelijk) weer het vliegtuig in mag. Gaat me een heleboel tijd schelen. Of in ieder geval een heleboel slaap extra opleveren.
Almere vak V: Mooi dat je niet voor een vergadering van drie uur even heen en neer vliegt. Maar in een ander berichtje meld je dat je maar liefst 35 keer per jaar naar de US vliegt. Hoe je het ook wendt of keert, dat vind ik eerlijk gezegd even onzinnig. Is het niet handiger om wat dichter bij je werk te gaan wonen? 
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ben het 200% met je eens. Sterker nog, we hebben een huis in Oregon. Maar...
Ik heb ook een vrouw. Lief mens by the way...
En die vindt het prima dat we 10 tot 12 weken per jaar in Oregon zijn. Maar zo lang haar ouders nog leven piekert ze er niet over om definitief in Amerika te gaan wonen.
Om het nog ingewikkelder te maken. Onze oudste dochter is meervoudig gehandicapt. Tot op heden heb ik nog niet kunnen ontdekken dat de faciliteiten in Amerika beter zijn dan dat ze in Nederland zijn. Dus ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mochten mn schoonouders er straks niet meer zijn dat mn dochter het volgende struikelblok gaat worden om (definitief) in de US te gaan wonen.
Wel zullen we, als allebei onze dochters binnen nu en een paar jaar het huis uit zijn, het aantal weken dat we in Amerika verblijven fors gaan ophogen. Dan denk ik dat dit zo maar minimaal het dubbele kan worden. En dat gaat heel wat vliegtripjes schelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 8513 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 13 Reacties