Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Corona virus / Travel ban
Het gaat hier regelmatig over vouchers als terugbetaling voor geannuleerde tickets.
Ik heb net bij KLM een ticket geannuleerd.
daarbij is er helemaal niet over vouchers gesproken ; enkel over terugbetaling op dezelfde creditcard waarmee het ticket betaald werd.
Nu heb ik nog een KLM ticket voor een vlucht op 10 mei.
Stel je nou vioor dat ik die ook moet annuleren.
Wat is dan het voordeel van terugbetaling dmv vouchers ?
Dank voor jullie wijsheid
daarbij is er helemaal niet over vouchers gesproken ; enkel over terugbetaling op dezelfde creditcard waarmee het ticket betaald werd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Voor de Canada gangers:vanavond om 19:00 NL tijd is er een persconferentie met Trudeau o.a. ik verwacht dat er dan wel maatregelen aangekondigd gaan worden.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@bedeve er is geen voordeel aan een voucher, ik heb liever terugbetaling. Het gaat er meer om dat je lang niet altijd voor terugbetaling in aanmerking komt en dan is een voucher een plan b.
"Officieel" heb je alleen recht op terugbetaling als de maatschappij een vlucht cancelled. Mijn KLM vlucht vertrekkend op 2 april is nog steeds niet gecanceld en volgens de KLM info hierover zou ik alleen voor omboeken of voucher in aanmerking komen op dit moment.
Hoe heb jij dit geregeld? Gebeld, social of zelf online gecanceld?
"Officieel" heb je alleen recht op terugbetaling als de maatschappij een vlucht cancelled. Mijn KLM vlucht vertrekkend op 2 april is nog steeds niet gecanceld en volgens de KLM info hierover zou ik alleen voor omboeken of voucher in aanmerking komen op dit moment.
Hoe heb jij dit geregeld? Gebeld, social of zelf online gecanceld?
- bedeve
- Amerika-expert
@harryh Betrof vlucht dd 08 april
Vanochtend verschillende keren gebeld. En rond luchtijd kwam ik er door. en zoals gezegd ; geen aanbieding van vouchers.
Navraag ter verificatie van credit card en de mededeling dat het bedrag binnen 6 wkn weer gecrediteerd zal zijn .
Thats it
Vanochtend verschillende keren gebeld. En rond luchtijd kwam ik er door. en zoals gezegd ; geen aanbieding van vouchers.
Navraag ter verificatie van credit card en de mededeling dat het bedrag binnen 6 wkn weer gecrediteerd zal zijn .
Thats it
Laatst gewijzigd door bedeve op 16 mar 2020, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Het is mij nog steeds niet duidelijk of je nu wel of geen geld terug krijgt bij United. Ze hebben de voorwaarden allemaal lekker ingewikkeld verwoord.
Onze vlucht is nog niet geannuleerd, alleen gewijzigd qua tussenstop. Dus het annuleren zou van onze kant komen, omdat de vlucht zoals het nu lijkt gewoon vertrekt. Ik heb de gewijzigde vlucht overigens nog niet geaccepteerd.
We zijn nu bezig om het op het werk te regelen om in herfstvakantie te gaan. Maar volgens mij vervallen met omboeken alle rechten. Daarbij zou ik een andere route willen vliegen omdat we nu korter weg kunnen.
Ik durf United nu ook nog niet te bellen/mailen/chatten omdat ze vast al overbelast zijn. Is er iemand hier die al meer weet?
Onze vlucht is nog niet geannuleerd, alleen gewijzigd qua tussenstop. Dus het annuleren zou van onze kant komen, omdat de vlucht zoals het nu lijkt gewoon vertrekt. Ik heb de gewijzigde vlucht overigens nog niet geaccepteerd.
We zijn nu bezig om het op het werk te regelen om in herfstvakantie te gaan. Maar volgens mij vervallen met omboeken alle rechten. Daarbij zou ik een andere route willen vliegen omdat we nu korter weg kunnen.
Ik durf United nu ook nog niet te bellen/mailen/chatten omdat ze vast al overbelast zijn. Is er iemand hier die al meer weet?
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@1N9R1D De link naar de EU regeling heb ik hier gisteren gepost https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation. Lees die even goed zou ik zeggen. Jouw situatie voldoet niet aan de criteria voor geld terug helaas.
Weet u toevallig ook hoe het met de datum van dat voucher zit? Is het tegoed van de voucher geldig tot 1 jaar na uitgifte van het voucher of geldig tot 1 jaar na uitgiftedatum van het originele ticket?vana schreef: ↑16 mar 2020, 12:30@sandpatt Bij KLM kun je je voucher over meerdere reizen verspreiden. Dus als de vlucht die je met het voucher boekt goedkoper is, krijg je een nieuwe voucher voor het restant bedrag.
Als je met meerdere personen reist krijgt iedereen zijn eigen voucher op zijn eigen naam.
Hoe het bij andere maatschappijen is weet ik niet, maar zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Ik heb 17 oktober 2019 KLM tickets geboekt voor vluchten op 18 april 2020. Als ik vandaag een voucher aanvraag; tot welke datum is die dan inwisselbaar?
Alvast bedankt!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Jup!ClaireVHaut schreef: ↑16 mar 2020, 13:19Voor de Canada gangers:vanavond om 19:00 NL tijd is er een persconferentie met Trudeau o.a. ik verwacht dat er dan wel maatregelen aangekondigd gaan worden.
Mijn werkgever heeft al tickets en accommodatie geregeld voor 2 weken in zowel Canada als Mexico.

en is een voucher die alleen dit jaar geldig zou zijn ook geldig als je dit jaar boekt maar voor een datum ergens volgend jaar ?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@IzzyBMet je voucher van KLM kun je boeken tot een jaar na afgifte van het voucher. Je reis kan dus later zijn
Als je dus vandaag een voucher aanvraag is hij inwisselbaar tot 16 maart 2021.
Als je dus vandaag een voucher aanvraag is hij inwisselbaar tot 16 maart 2021.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
KLM heeft het beleid zojuist verander voor vluchten tot 31 mei
Rebook your flight
If you have booked a flight with a scheduled departure until 31 May 2020, please see below rebooking options we can offer you. Please note that this policy does not replace the existing policies for specific destinations.
1. Change your travel dates
=You may change your travel dates without having to pay the change fee.
-Until and including 30 November 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
=From 1 December 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.
2. Change your destination
You may use the full value of your original tickets for new tickets on KLM, Air France, Delta Air Lines or Virgin Atlantic.
You will not have to pay the change fee.
3. Request a voucher
You can also choose to postpone your trip. In this case, we will provide you with a voucher that will be valid for 1 year and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights. This voucher will be non-refundable.
Je kunt nu dus de datum van je ticket veranderen
-tot 30 november zonder extra kosten als dezelfde klasse beschikbaar is (dus bijv economy -economy) Ook als de klasse nu duurder is.
-vanaf 1 decmeber kun je je tickets gratis veranderen als je ooorspronkelijke prijs beschikbaar is, zoniet moet je bijbetalen (zonder wijzigingskosten)
bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Rebook your flight
If you have booked a flight with a scheduled departure until 31 May 2020, please see below rebooking options we can offer you. Please note that this policy does not replace the existing policies for specific destinations.
1. Change your travel dates
=You may change your travel dates without having to pay the change fee.
-Until and including 30 November 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
=From 1 December 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.
2. Change your destination
You may use the full value of your original tickets for new tickets on KLM, Air France, Delta Air Lines or Virgin Atlantic.
You will not have to pay the change fee.
3. Request a voucher
You can also choose to postpone your trip. In this case, we will provide you with a voucher that will be valid for 1 year and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights. This voucher will be non-refundable.
Je kunt nu dus de datum van je ticket veranderen
-tot 30 november zonder extra kosten als dezelfde klasse beschikbaar is (dus bijv economy -economy) Ook als de klasse nu duurder is.
-vanaf 1 decmeber kun je je tickets gratis veranderen als je ooorspronkelijke prijs beschikbaar is, zoniet moet je bijbetalen (zonder wijzigingskosten)
bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Ik vraag me iets af, waarom zijn er nog mensen die überhaupt WILLEN vliegen naar Amerika als je nu al weet dat alles gesloten is of gaat worden? Misschien denk ik te simpel hoor, maar in Amerika zijn ze nu al bezig met alles dicht te gooien, gewoon boodschappen doen is een drama omdat veel winkels lege schappen hebben en ik krijg alleen maar e-mails van bedrijven die sluiten of beperkt opengaan. En dan heb ik het nog niet over de vlucht zelf... die ook best dramatisch zal zijn als je de horror verhalen van de douane hoort.
Ik begrijp oprecht niet dat er nog mensen graag deze kant op willen...
Ik begrijp oprecht niet dat er nog mensen graag deze kant op willen...

Ziva, ik krijg juist de indruk dat meer en meer mensen opties zoeken voor later in het jaar of willen annuleren en hun geld terug. Een van de uitzonderingen is @Almere vak V maar die heeft als ik het goed begrijp andere (belangrijke zakelijke) redenen.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 16 mar 2020, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Situatie in US is stilaan zelfde als in de Benelux. In onze staat (NJ)/NY/CT is net aangekondigd:
- scholen gaan dicht vanaf woensdag (ik denk dat de meeste al dicht zijn)
- NJ governor vraagt tussen 8pm and 5 am niet buiten te komen. Dat is vooral om de impact van uitgaan in de steden te beperken denk ik.
- gyms, cinema's, restaurants,.. sluiten vanaf vanavond 8pm
Ik hoop wel dat de parken openblijven zodat we er wel nog op uit kunnen (in beperkte "huishouden" kring natuurlijk) in het weekend.
Winkelen is geen pretje, mijn man is net terug binnen van een halve dag "gewone" boodschappen. bvb max 2 gallon water per persoon. En hij zag een incident met een klant die een geweer trok omdat ie een volle kar water wilde.
- scholen gaan dicht vanaf woensdag (ik denk dat de meeste al dicht zijn)
- NJ governor vraagt tussen 8pm and 5 am niet buiten te komen. Dat is vooral om de impact van uitgaan in de steden te beperken denk ik.
- gyms, cinema's, restaurants,.. sluiten vanaf vanavond 8pm
Ik hoop wel dat de parken openblijven zodat we er wel nog op uit kunnen (in beperkte "huishouden" kring natuurlijk) in het weekend.
Winkelen is geen pretje, mijn man is net terug binnen van een halve dag "gewone" boodschappen. bvb max 2 gallon water per persoon. En hij zag een incident met een klant die een geweer trok omdat ie een volle kar water wilde.
https://7news.com.au/lifestyle/health-w ... e-c-746655
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a5c9b0b6/
Hopelijk zorgt dit graag voor een doorbraak!
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a5c9b0b6/
Hopelijk zorgt dit graag voor een doorbraak!
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je krijgt je geld terug als je een reward ticket (met miles) geboekt hebt, of als je vlucht door KLM geannuleerd is. Zolang je vlucht niet geannuleerd is kun je geen geld terug krijgen alleen omboeken of een voucher.bedeve schreef: ↑16 mar 2020, 13:14Het gaat hier regelmatig over vouchers als terugbetaling voor geannuleerde tickets.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziva schreef: ↑16 mar 2020, 18:19Ik vraag me iets af, waarom zijn er nog mensen die überhaupt WILLEN vliegen naar Amerika als je nu al weet dat alles gesloten is of gaat worden? Misschien denk ik te simpel hoor, maar in Amerika zijn ze nu al bezig met alles dicht te gooien, gewoon boodschappen doen is een drama omdat veel winkels lege schappen hebben en ik krijg alleen maar e-mails van bedrijven die sluiten of beperkt opengaan. En dan heb ik het nog niet over de vlucht zelf... die ook best dramatisch zal zijn als je de horror verhalen van de douane hoort.
Ik begrijp oprecht niet dat er nog mensen graag deze kant op willen...![]()
Familie bezoek bijvoorbeeld?
Niet iedereen gaat uitsluitend voor vakantie!
Ik was een van de mensen die een paar dagen geleden, direct na de ban, nog riep op 23 april gewoon te vertrekken als het luchtruim weer open ging voor Europa. Inmiddels zijn we bezig een nieuwe datum in het najaar te zoeken en daar een reisplanning voor te maken. Ik wil deze week nog de knoop doorhakken en omboeken. Wij wachten in elk geval niet meer tot het laatste moment.Ziva schreef: ↑16 mar 2020, 18:19Ik vraag me iets af, waarom zijn er nog mensen die überhaupt WILLEN vliegen naar Amerika als je nu al weet dat alles gesloten is of gaat worden? Misschien denk ik te simpel hoor, maar in Amerika zijn ze nu al bezig met alles dicht te gooien, gewoon boodschappen doen is een drama omdat veel winkels lege schappen hebben en ik krijg alleen maar e-mails van bedrijven die sluiten of beperkt opengaan. En dan heb ik het nog niet over de vlucht zelf... die ook best dramatisch zal zijn als je de horror verhalen van de douane hoort.
Het wordt steeds minder leuk in Amerika voor een fatsoenlijke reis. En daarbij ben ik de stress hieromtrent al meer dan zat. Ik kies dan liever voor een reis over 7 maanden, waar we ons hopelijk wél weer op kunnen verheugen.
Reisverslagen USA:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Volgens mij zitten er ook restricties aan vouchers, dat je bepaalde goedkope vluchten niet kan boeken, mensen hier zullen daar meer over weten??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht