Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Ineke »

ClaireVHaut schreef:
10 mar 2020, 11:29
Overigens.. dat zelf annuleren is niet verzekerd bij de meeste maatschappijen. Dus zou ik dat ook nog even goed nakijken of navaragen bij de verzekering.
Onze KLM tickets kan ik omboeken (of voucher voor krijgen) en alle hotels kunnen ook geannuleerd worden, idem de autohuur. Wat dat betreft dus geen problemen.
LouiseUSA schreef:
10 mar 2020, 10:43
k maak mij meer zorgen om ofwel een gecancelde vlucht ofwel inreisbeperkingen voor de VS.
Dat is wat mij ook bezig houdt.
Ik ben een beetje stress gevoelig :wink: en daarom bang dat ik niet echt onbezorgd van onze rondreis zal kunnen genieten. Tsjaaaa
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

pollyblue schreef:
10 mar 2020, 11:02
Wij vertrekken op 4 april naar Orlando, normaal gezien. Ben niet bang voor het virus, tijdens de Mexicaanse griep hebben we ook gewoon kunnen reizen. Maar dat waren andere tijden. Toen reageerde de wereld ook anders op de pandemie. Waar ik me wel dagelijks zorgen om maak, is het feit dat we wel kunnen en mogen gaan van de autoriteiten. Duimen maar!
In 2009 was social media niet zo booming als dat het nu is. Ik denk dat je daarom ook veel meer hoort en ziet over het Corona virus.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ineke schreef:
10 mar 2020, 09:16
Gezien de laatste ontwikkelingen vraag ik me af of er al iemand (die binnenkort naar Amerika, in mijn geval Florida gaat) de reis geannuleerd heeft of van plan is dit te doen?
Wij vliegen donderdag, maar gaan, voorlopig althans, want het is nog geen donderdag, gewoon volgens schema naar Chicago. We zien wel wat we daar aantreffen. We verheugen ons nog steeds op een geweldige vakantie, maar al deze berichten maken wel dat je er anders naartoe leeft dan anders. Zonder paniek, maar wel met: wat kunnen we verwachten.
wegaantoch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wegaantoch »

Wij zijn afgelopen zondag (8/3) teruggekomen vanuit Nieuw Zeeland (mooi land! :D )

Heenreis begin februari (1/2) niets gemerkt, buiten de mondkapjes bij de chinezen om.

Christchurch - Sydney (vliegtuig uit en weer in) - Dubai (naar ander vliegtuig), maar eigenlijk niets gemerkt van de corona-paniek. Bijna geen mondkapjes bij het personeel gezien. Niet op Sydney en helemaal niet op Dubai, het was wel wat rustiger denk ik zo.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Hier aan de East coast USA geen paniek te merken. Ik zie geen mondkapjes in het straatbeeld en zo. Iedereen gaat ook gewoon werken en naar schoon en er wanneer we vrienden tegenkomen doen we nog altijd omhelzen/hand schudden.
(een paar weken geleden merkte ik wat meer paniek bij sommigen maar daar merk ik nu eigenlijk niks meer van)
Op het werk is wel reizen grotendeels verboden en grote meetings afgeschaft.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

@Ineke wij kunnen onze camper, denk ik, niet zomaar verzetten. Onze vlucht idem. Air Transat geeft aan dat ze alleen maar bij nieuwe boekingen eea toestaan. Wij hebben vorig jaar al geboekt. Vooralsnog maak ik mij geen zorgen, ik neem aan dat mijn reisbureau wel even de boel in de gaten houdt. Hotels hebben wij niet geboekt, want camper en we hebben sowieso nog helemaal niets geboekt, op 1 camping na, die annuleerbaar is.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In de VS 750 corona-besmettingen in 35 staten zo hoor ik net op NOS Journaal. In 8 staten inmiddels noodtoestand.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Terwijl veel mensen daar niet eens getest worden, omdat de test $$$ kost en deze blijbaar out-of-pocket te betalen zijn.
In het Priority Testing Centre vertelden ze me vandaag dat ze al een aantal Amerikanen over de vloer gehad hadden die hier kwamen testen (tijdens uitstapje of familie bezoek). We zitten hier op 1,5 uur van de grens vandaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik weet niet over de kosten, maar we staan in contact met het county health department en die beslist of er getest wordt of niet. Zo moet iemand gevlogen hebben, of in een gebied zijn geweest waar er veel gevallen zijn, koorts hebben, of met iemand in contact zijn geweest om te testen. Maar wie weet, die regels veranderen morgen misschien/waarschijnlijk weer.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

MGM Resorts to temporarily close buffets amid coronavirus fears

MGM Resorts International will temporarily close its Las Vegas buffets, effective Sunday.
The decision, which comes amid growing coronavirus fears, affects buffets at Aria, Bellagio, MGM Grand, Mandalay Bay, The Mirage, Luxor and Excalibur.
A statement announcing the closures said the the changes “will be evaluated on a weekly basis.”

Bron: Las Vegas reviewjournal
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik vond dit een uitstekende samenvatting inclusief nuchtere adviezen over COVID-19: https://www.flattenthecurve.com/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
type80
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door type80 »

Het AD heeft het volgende geschreven over de situatie in de us.

https://www.ad.nl/buitenland/vs-slecht- ... ~af490a04/
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Gisterenavond besloten om onze reis tóch maar te annuleren. Jammer jammer, volgende keer beter.

In tegenstelling wat er op de KLM facebook site staat (mensen soms urenlang aan de telefoon om de service desk te pakken te krijgen) was ik na slechts een half uur in de wacht te hebben gestaan, na een half uur aan de beurt. Binnen 5 minuten was alles geregeld en had ik de voucher voor het volledige ticketbedrag al in mijn mailbox.
Alle hotels zonder problemen geannuleerd, idem autohuur, alleen hiervoor moest ik € 25 betalen.

gr, Ineke
Franka2410
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Franka2410 »

@Ineke, wat heeft voor jou uiteindelijk de doorslag gegeven om de reis te annuleren? Het idee van zelf ziek worden tijdens reis of verblijf, of bang voor reisrestricties of sluiten van attracties etc?

Wij hebben zelf op 21 maart, volgende week zaterdag, een week New York in de planning staan. Zijn er meer mensen die de aankomende twee weken een reis gepland hebben staan? Overwegen jullie ook om de reis te annuleren?
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

@Franka
nee niet uit angst om besmet te worden, maar het 'gedoe' er om heen. Heenreis zou misschien (nog?) geen probleem zijn, maar hoe zou de situatie over 2-3 weken zijn. Dat is wat me het meest bezig hield.

En omdat ik heel makkelijk alles kon annuleren (en wij altijd wel op reis kunnen gaan, gepensioneerd) gaf dat eigenlijk wel de doorslag.

gr, Ineke
Djeli
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Djeli »

Wij kijken het nog even aan. We gaan over 6 weken en kunnen niet alles kosteloos annuleren.

Dit staat er nu op de United.com site:
All change fees waived for tickets issued on or before March 2, 2020. Original travel dates: March 9, 2020 - April 30, 2020
FLIGHT CHANGES:
New tickets must be reissued on/before December 31, 2020 or 12 months from original ticket date, whichever is earlier
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date
ORIGINAL TICKET MUST BE ISSUED ON OR BEFORE: March 2, 2020

Wij vliegen op 24 april heen en op 22 mei terug. Dit geldt dus wel voor mijn heenvlucht en niet voor mijn terugvlucht? En als ik hier gebruik van maak, dan moet ik voor 24 april 2021 vliegen? Iemand hier ervaring mee?
Kelly92
Amerika-ontdekker

Bericht door Kelly92 »

Wij vertrekken 3 april voor 2 weken naar het noordoosten. Ik ben er niet 100 % gerust op dat onze reis zal doorgaan. We kijken er al heel lang naar uit, maar door alle commotie zijn we toch een beetje ongerust hoe de toestand hier en ter plekke zal zijn over een paar weken.
Het is afwachten zeker? :?
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Franka2410 schreef:
11 mar 2020, 08:55
Wij hebben zelf op 21 maart, volgende week zaterdag, een week New York in de planning staan. Zijn er meer mensen die de aankomende twee weken een reis gepland hebben staan? Overwegen jullie ook om de reis te annuleren?
Wij gaan 15 mei 6 dagen naar New York met zijn viertjes. Is inderdaad afwachten of dit door kan gaan. Niet omdat ik zelf niet zou willen, maar kun je tegen die tijd wel reizen? Italie is nu op slot, straks andere landen ook?

Daarnaast gaan we eind juni met zijn tweetjes 4 weken naar Canada en Noord-west Amerika. Ook hiervoor geldt, als het kan gaan we maar helemaal zeker (al is dat weer wat verder weg) is dat natiuurlijk niet.

Mijn ouders gaan half april 6 weken naar Florida, ook voor hen is het spannend. Je kunt niet meer dan afwachten en de situatie in de gaten houden.
Franka2410
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Franka2410 »

@Ineke, begrijpelijk, maar wel heel jammer natuurlijk. Wij werken allebei fulltime, dus het eventueel omboeken is iets lastiger. Ik kan mijn hotel nog tot 3 dagen voor vertrek annuleren, dus ik kijk het sowieso nog even aan tot na het weekend.

We zijn al 8 maanden aan het aftellen, dus ik hoop dat de reis ondanks alles toch door kan gaan zoals gepland.. Kunnen niks anders doen dan afwachten helaas.
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Djeli schreef:
11 mar 2020, 09:19
En als ik hier gebruik van maak, dan moet ik voor 24 april 2021 vliegen? Iemand hier ervaring mee?
Wij zitten in exact hetzelfde schuitje... zelfde airline, 23-4 heen, 4-5 terug.
Ik lees het anders: je mag tot uiterlijk 31-12-2020 vliegen of tot een jaar na uitgifte ticket, net welke datum het eerst is.
Wij hebben op 24 juni 2019 al geboekt en zouden dan dus hooguit kunnen verzetten naar 24-6-2020.
Maar ik twijfel ook of het wel de datum van uitgifte is en niet die van vertrek.

Als iemand het wel helder heeft hoor ik het ook graag.

Zolang United niet annuleert gaan we gewoon. Omboeken is voor ons geen optie met schoolgaande kinderen en al een geboekte zomervakantie...
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer