Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koffers op slot of niet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Anneli
Amerika-ontdekker

koffers op slot of niet

Bericht door Anneli »

Mogen je koffers nou wel of niet op slot zijn als je naar Amerika reist. Het geeft mij wel een zo veilig mogelijk gevoel als ik ze gewoon op slot doe....
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Koffers mogen niet op slot nee. Ik vind het ook een veilig gevoel als ze op slot zitten, maar het mag niet, ze breken um dan gewoon open als ze erin willen kijken o.i.d.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Als je je koffer op slot doet ben je ook verplicht toegang te geven. Speciale sloten zijn te koop op de luchthavens voor zo'n 6 euro/8 dollar. Deze sloten kunnen door de Amerikaanse Douane met een speciaal aparaatje worden geopend, zonder dat de sloten worden beschadigd. Tevens kun je aan het slot zien of de bagage is geopend als de groene indicatie is gewijzigd in de kleur rood. Ook op Schiphol kun je deze sloten kopen !

Zonder dit speciale slot zou ik zowel op de heen- als de terugreis je koffer niet op slot doen, je riskeert namelijk dat de douane in de USA je koffer openbreekt als er iets verdachts in lijkt te zitten. Eventuele schade aan de koffer wordt niet vergoed!
Sandy
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Zo ziet zo'n slot eruit. Ik heb er vorig jaar ook een gekocht, gaf op zich wel een gerust gevoel.

http://www.safeskieslocks.com/
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Hm, misschien moet ik ook maar zo'n slot aanschaffen...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: koffers op slot of niet

Bericht door Pete.Z »

Anneli schreef:Mogen je koffers nou wel of niet op slot zijn als je naar Amerika reist. Het geeft mij wel een zo veilig mogelijk gevoel als ik ze gewoon op slot doe....
Elk kofferslot is niet meer dan schijnveiligheid.....met een scherpe zakdoek maak je ze al open.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb ze al jaren niet meer op slot. Als ze er bij willen, lukt dat ze toch wel, op slot of niet.

Ik zorg er wel voor dat ik geen belangrijke/dure spullen in de koffer heb.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Pete.Z schreef:
Anneli schreef:Mogen je koffers nou wel of niet op slot zijn als je naar Amerika reist. Het geeft mij wel een zo veilig mogelijk gevoel als ik ze gewoon op slot doe....
Elk kofferslot is niet meer dan schijnveiligheid.....met een scherpe zakdoek maak je ze al open.
Ja en nee .. ik geloof wel dat een kofferslot (en eigenlijk elk slot wel) makkelijk is open te krijgen.
Maar ik denk dat een koffer zonder slot eerder wordt opengemaakt, dan een koffer waar je toch enige moeite voor moet doen ...
Voor mijn gevoel heb ik dan ook liever een slot ...
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb mijn koffer nog nooit op slot gedaan, mijn dure spullen zitten in de handbagage, voor medicatie neem ik reserverecepten mee en de rest is vervangbaar.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen! :shock:
Ik heb wel eens gehoord dat je je bagage kunt laten insealen. Zodat als je op plaats van bestemming aankomt, je in ieder geval kunt aantonen dat er gerommeld is met je bagage.
Maar dat is voornamelijk van toepassing op risicogebieden wat drugs betreft, denk ik.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Misschien geen slot maar is sealen niet ook een redelijk veilige manier om je spullen te vervoeren?
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

antonia schreef:Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen! :shock:
Ik heb wel eens gehoord dat je je bagage kunt laten insealen. Zodat als je op plaats van bestemming aankomt, je in ieder geval kunt aantonen dat er gerommeld is met je bagage.
Maar dat is voornamelijk van toepassing op risicogebieden wat drugs betreft, denk ik.
Dat heb ik inderdaad ook laten doen toen we naar Indonesie en Latijns-Amerika gingen. Vind het niet zo'n prettig idee dat als je bij de douane je koffer open moet laten maken, dat er ineens een kilo'tje of wat aan coke je koffer uit komt. :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

antonia schreef:Soms is het geen kwestie van of ze er iets uit halen maar dat ze er iets instoppen! :shock:
Sealen geeft geen bescherming. Als men de koffer wil onderzoeken, wordt het sealplastic gewoon verwijderd.
Wij laten de bagage ook open.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik laat koffers gewoon open. 9 van de 10 keer (USA trips) zit er trouwens een kaartje in dat hij doorzocht is.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

markro schreef:
Sealen geeft geen bescherming. Als men de koffer wil onderzoeken, wordt het sealplastic gewoon verwijderd.
Wij laten de bagage ook open.
Als iemand werkelijk in je koffer wil hou je hem toch niet tegen idd maar aangezien we onze koffers gratis kunnen laten sealen van de verzekering leek me dat wel een redelijk tussenoplossing.

Niet voor de douane uiteraard.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Laat je koffer (op de heenweg) gerust sealen of doe je koffer gewoon op slot. (voor wat dat waard is) Deze hele discussie vwb het wel of niet afsluiten van je koffer slaat namelijk op de terugweg, vertrekkend vanuit de VS !!! Het is een Amerikaanse regel.
Als je echter in Amerika moet overstappen, dan reis je Amerika in en dan heb je wel kans dat je koffer daar open moet omdat de Douane er in wil kijken.

Als er bij vertrek op Schiphol of andere Europese luchthaven voor wat voor reden ook in je koffer moet worden gekeken, wordt je er toch echt bijgehaald.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sandy schreef:
Pete.Z schreef: Elk kofferslot is niet meer dan schijnveiligheid.....met een scherpe zakdoek maak je ze al open.
Ja en nee .. ik geloof wel dat een kofferslot (en eigenlijk elk slot wel) makkelijk is open te krijgen.
Maar ik denk dat een koffer zonder slot eerder wordt opengemaakt, dan een koffer waar je toch enige moeite voor moet doen ...
Voor mijn gevoel heb ik dan ook liever een slot ...

Een koffer met mooie sloten zit vermoedelijk iets waardevols in......
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

De vorige twee keren dat we naar de States gingen werden de koffers niet gecontroleerd, ik weet ook niet meer precies of we ze op slot hadden.
Maar toen we twee jaar geleden naar de Dom. Republiek gingen, werd 1 koffer gecontroleerd en ja, toen moesten we eerst de koffer van het slot halen.

Nu nemen we twee van die weekendtassen met wieltjes mee en 1 hardschalen koffer. Aan die weekendtassen kan je wel een hangslotje hangen. Zonder slotje kunnen die tassen zo opengeritst worden. Vind ik toch best een eng idee dat er misschien wat ingestopt kan worden.

Louise
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi,

wij maken de koffers en bagpack altijd dicht met tie raps. Aller ritsen etc aan elkaar vast binden. Werkt prima, en als ze er in willen dan lukt dit zonder de koffer te beschadigen.

Vorig jaar zowel op de heen als terugweg waren er een aantal tassen gecontroleerd. Vooral de tas met camping pannen waren ze dol op want daar kunnen ze niet doorheen kijken.

In je koffer vind je dan een kaartje waarop staat dat deze is gecontroleerd.

Gewoon meenemen die tie raps en elke keer je tassen dichtknopen.

Is een scherpe zakdoek ook geschikt om aardappels mee te schillen??
Dirk Jan
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik ben niet zo zeer bang dat iemand m open maakt ,maar meer dat hij bijv. openspringt als ik m niet op slot doe
Kan dat gebeuren?
ik doe de slotjes eigenlijk altijd op slot zodat de koffer iig goed dichtblijft.
Maar misschien is dat niet zo slim meer tegenwoordig....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer