Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timb: standaard route nog tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: standaard route nog tips?

Bericht door Timb »

Hoi,

In 2016 ben ik ook in dit gedeelte van Amerika geweest, maar toen zonder gezin. Nu gaan we met zijn allen het rondje maken in het westen. Ik heb redelijk de standaard route gekozen, maar misschien hebben jullie nog tips. Heb ook even met de gedachte gespeeld om vanuit LA een weekje Hawai te doen, maar de vliegtickets zijn redelijk prijzig (rond de 1500 euro). We zijn met 2 volwassen en 2 kids van 6 en 9 jaar. Merk wel dat de kids minder zijn van de natuur en meer van zwembad, stranden en pretparken dus misschien hebben jullie daar ook nog tips voor.

24 juli Amsterdam - Las Vegas
25 juli Las Vegas
26 juli Las Vegas - Grand Canyon
27 juli Grand Canyon - Laughlin
28 juli Laughlin - Los Angeles
29 juli Los Angeles
30 juli Los Angeles
31 juli Los Angeles - Pismo Beach
1 augustus Pismo Beach - Monterey
2 augustus Monterey - San Francisco
3 augustus San Francisco
4 augustus San Francisco - Yosemite
5 augustus Yosemite
6 augustus Yosemite - Mamoth Lakes (Tioga pass)
7 augustus Mamoth Lakes - Death valley
8 augustus Death valley - Las Vegas
9 augustus Las Vegas
10 augustus Las Vegas - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Timb: standaard route nog tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Om wat aan de wensen van de kinderen tegemoet te komen zou je kunnen overwegen om de Grand Canyon over te slaan en een extra nacht aan de kust en in Yosemite toe te voegen.
Of ligt alles al vast? Zijn de tickets al geboekt? Het gaat over dit jaar?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Je had al een eerdere topic geopend over deze route (West-Amerika reis 2020) zag ik. Je hebt toen ook al meerdere reacties gekregen. Je rijdt nu wel 2 keer dezelfde route van Las Vegas naar de Grand Canyon en weer terug naar Laughlin. Je kan daarom zoals Marianne aangeeft Grand Canyon ook schrappen en kiezen voor iets wat de kinderen eventueel leuker vinden. Wij zorgden er sowieso altijd voor dat we niet te laat aankwamen bij een hotel zodat er nog genoeg tijd over was om te zwemmen. En in plaats van de gebruikelijke parkeerplaatsen onderweg is er in de dorpen waar je langs of doorrijdt vaak wel een speeltuin of stadsparkje te vinden waar je een pauze kunt houden. Dat hebben wij ook een paar keer gedaan. Je moet dit dan wel van tevoren bekijken op google.maps.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Puur qua route zou ik in dit geval niet voor Laughlin gaan, maar een hotel rond Needles zoeken.
Qua verhaal valt er weinig op te merken behalve de standaardzaken te doen, meer tijd heb je ook nergens.
Pretparken zou je bij Las Vegas (wet 'n wild waterpark) en LA (sixflags, disney, universal, knotts berry farm) aan kunnen doen). Gaat het bij LA puur om de pretparken, overnacht daar dan in de buurt en niet aan de andere kant vd stad. Dat is imo ook de beste plek om even aan het strand te liggen, ook al kan dat ook bij Pismo Beach.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Ivm leeftijd van de kids zou ik denk ik voor het advies van Marianne gaan. Ook al heeft GC een echt wauw gevoel. Maar dat is prima met eens een andere reis mee te nemen en je rijdt er een stuk voor om. Overslaan geeft net die extra tijd die je bij Yosemite echt nodig bent en langs de kust voor de kinderen wel fijn is.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik was helemaal vergeten dat ik hier al een topic over geopend gehad. Excuus :oops: Het is ook al een beste tijd geleden dat ik de tickets heb geboekt. Nu worden de plannen concreter.

Ik heb de GC eigenlijk al vast liggen. Mijn vrouw wil het graag zien en eerlijk gezegd ik ook wel weer. Vond het toen erg indrukwekkend. Hopelijk is dat de 2de keer ook zo.

De keuze voor Lauglinn is omdat ik dat wel een leuke plaats en prima hotel vond voor weinig. Leuk zwembad op het dak voor de kids waar we mooi een middag kunnen relaxen voor we naar LA rijden.

In LA gaat het idd om de pretparken en strand dus wel goed idee om daar in de buurt een hotel te pakken. We twijfelen nog of Universal of Disney (of allebei) Ik wist trouwens niet dat er in LV ook een waterpark zat. Dat is wel leuk om naar toe te gaan.

Wat vinden jullie van Death Valley voor de kids? Interessant genoeg of vanuit Mamoth lakes direct doorrijden naar LV en korte tussenstop maken?

We proberen ook de kids zoveel mogelijk te laten zwemmen in de namiddag of avond om ook een beetje te kunnen relaxen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Death Valley is imposant, ook voor kinderen lijkt mij.
Als je er overnacht heb je echt prachtige, aardedonkere nachten met miljoenen sterren.
Bonus, Stovepipe Wells en Furnace Creek hebben beide een zwembad, niks zo lekker om bij 40 boven nul in water van 35 boven nul te dobberen..... :wink:
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Een extra dag LV aan het eind van de reis is ook niet zo gek. Gezien de ervaringen hier op het forum vinden kinderen LV over het algemeen een hele leuke stad. Er is natuurlijk ook zoveel te zien. De thema hotels, de fonteinen, Fremont Street.....
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Ja!!! Eens. Het zwembad in DV was heerlijk vertoeven :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De keuze voor Lauglinn is omdat ik dat wel een leuke plaats en prima hotel vond voor weinig. Leuk zwembad op het dak voor de kids waar we mooi een middag kunnen relaxen voor we naar LA rijden.
Sja, ik vond het eerlijk gezegd tegenvallend. Gammele hotels, veel gokverslaafden, maar het zwembad bij de golden nugget was prima. Qua 'stadje' zijn het alleen maar hotels, het deel aan de Arizona kant aan de overkant vd Colorado is te ver weg. Qua prijs betaal je idd weinig, maar is het wel weer 2x een uur buiten de route.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mee eens, ik zou dan liever iets verder rijden en in Needles overnachten.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Death Valley toch maar laten staan dan. Dagje zwembad is ook wel lekker. Hebben een hotel in Pahrump met zwembad. Savonds dan mooi sterren kijken. LV zitten we al wat meer dagen, maar denk idd dat mijn kids dat geweldig vinden.

Moet eerlijk zeggen dat Needles en Kingman er ook niet echt uitzien als aantrekkelijke stadjes. Vind Lauglin juist wel iets hebben. Zat toen in het Aquarius hotel met zwembad op het dak. Prima te doen, maar zal dit nog ff opnieuw onder de loep nemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pahrump is geen Death Valley. Ik kan me voorstellen dat je niet in DV wilt overnachten gezien de prijzen daar, maar ik zou dan eerder voor Lone Pine kiezen. Leuk plaatsje en je kunt nog naar de Alabama Hills en onderweg naar bijvoorbeeld het Bristlecone Pines Forest. Of kijk eens naar de Little Lakes Valley loop.
Die laatste liepen wij in 2015. Kijk eens in ons verslag daarvoor en voor de overnachting in Lone Pine. Vorig jaar hebben we er weer overnacht.

Zit je bij de andere parken wel in of dichtbij het park?

Marianne
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

We zitten verder overal best dichtbij. Hebben ook je tip overgenomen om toch in de grand canyon te slapen ipv flaggstaff. :thumbup:

Laatste hotel werd idd behoorlijk duur en hebben maar besloten er iets buiten te gaan zitten. Lone pine is misschien ook nog een optie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer