Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis usgrills: LA / Yosemite / Grand Canyon uit het boekje

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
usgrills
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis usgrills: LA / Yosemite / Grand Canyon uit het boekje

Bericht door usgrills »

Hallo,

Ik wil dit jaar met een vijftal vrienden midden september nog eens een rondritje doen in West Coast US.
Dit zou mijn 4e reis in die buurt zijn.
Eerste jaar deed ik, ruwweg, Seattle -> Portland -> Glacier NP -> Yellowstone -> Moab -> Las Vegas -> Los Angeles
Tweede reis was Detroit -> Chicago -> Rocky Mountains -> Grand Canyon South Rim -> Phoenix
Derde reis Dallas -> Big Bend NP -> New Orleans -> Savannah -> Blue Ridge Parkway -> Washington DC

Deze deden we telkens op 4 weken. Deze keer hebben we echter maar +/- 3 weken.
We dachten ditmaal eens alle bekende dingen te bezoeken die we voorgaande keren telkens hebben overgeslaan.

Afbeelding

DAG 1: ✈
DAG 2: Las Vegas → Valley of Fire SP → Zion NP (rijtijd: 4u)
DAG 3: Zion NP
DAG 4: Zion NP
DAG 5: Zion NP → Grand Canyon North Rim (rijtijd: 2u)
DAG 6: Grand Canyon North Rim → Page (rijtijd: 2u)
DAG 7: Page
DAG 8: Page → Bryce Canyon (rijtijd: 3u)
DAG 9: Bryce Canyon
DAG 10: Bryce Canyon → Cathedral Gorge State Park → Las Vegas (rijtijd: 6u)
DAG 11: Las Vegas → Mojave National Preserve → Joshua Tree NP (rijtijd: 5u)
DAG 12: Joshua Tree NP → LA (rijtijd: 2,5u)
DAG 13: LA
DAG 14: LA
DAG 15: LA
DAG 16: LA → ergens onderweg Highway 1 (rijtijd: 4u?)
DAG 17: ergens onderweg Highway 1 → San José (rijtijd: 4u?)
DAG 18: San José → Yosemite NP (rijtijd: 4u)
DAG 19: Yosemite NP
DAG 20: Yosemite NP
DAG 21: Yosemite NP
DAG 22: Yosemite NP → Death Valley → Las Vegas (rijtijd: 6u)
DAG 23: ✈

Lijkt dit alles haalbaar?

Grootste bezorgdheden:
- Wij nemen geen tent mee, zijn er voldoende cabins vrij in deze nationale parken rond september (vooral Grand Canyon North Rim lijkt me weinig opties te hebben)?
- Voldoende tijd in Page? Dit zou naast Antelope Upper Canyon en Horseshoe Bend te bezichtigen ook zowat rustpuntje moeten zijn. Half dagje zwemmen en lummelen in en aan Lake Powell, maar ook tochtje met kayak wil ik wel, dus misschien ook beetje druk zo?
- Page naar Bryce zou ik graag via Cottonwood Canyon Road in Escalante rijden, lukt dit in september met minivan huurauto (of eerder SUV nodig)?
- Iemand al eens (stukken) route van Bryce naar Vegas via US56 of US93 gereden? Iemand Cathedral Gorge State Park al bezocht?
- Is Mojave National Preserve de moeite? Iemand daar Rings Trail of Lava Tube Trail al gedaan?
-Highway 1 van LA naar San José (San Francisco laten we bewust links en San José is louter referentiepunt om daar ergens in de buurt motel te zoeken, dit alles omdat we maar 3 weken hebben en we allen meer fan van natuur dan steden zijn (LA 3 dagen omdat we er vrienden hebben wonen)) doen we op 2 dagen. Ik dacht dat Big Sur en stuk dichtbij San Francisco de mooiste stukken waren, dus 2e deel meer tijd voor nemen dan? Waar best slapen tussenin? We zouden ook heel graag redwoods zien in Big Basin Redwoods State Park. Te weinig tijd hiervoor?
- Ik persoonlijk zou in Yosemite heel graag Half Dome day hike doen, maar lees vooral dat die (te) zwaar zou zijn. Hier al mensen ervaring mee? Ik loop 2x per week, dus conditie is ok, maar heb nog niet zoveel ervaring met hiken in algemeen (wandeling van halve dag max in verleden)
- Persoonlijk ook helemaal geen fan van Las Vegas, is meer doorrijden en slapen voor mij. Zijn er betere alternatieven? Van LA helemaal rond langs South Rim naar Page lijkt me een saaie route (ook die route 66 "authentieke" toeristische stadjes interesseren me niks)

Nog verdere tips of omwegen die te overwegen zijn? Monument Valley, Canyonlands en dergelijke rechts van Page hebben we dus allemaal al gedaan.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door usgrills op 22 feb 2020, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis usgrills: LA / Yosemite / Grand Canyon uit het boekje

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Het is wat duidelijker als je het echt per dag uitschrijft, dan kunnen we in één oogopslag zien hoe lang je ergens bent.
Met ruim 3 weken is dit prima te doen, het enige onrealistische is de rit van Yosemite naar Las Vegas. Heb je dat al eens op googlemaps bekeken (wel even bij nu vertrekken de datum op een dag in de zomer zetten)? Je wilt de Tioga Road nemen neem ik aan? En vertrekpunt is de Yosemite Village? Wij vinden het mooi om ook tijd te hebben voor de oostkant. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verlsag, wij waren er toen ook in september,

Dag 10 lijkt me ook ambitieus. Ik heb geen ervaring met Cathedral Gorge SP maar wat meer tijd daarvoor zou wel mooi zijn denk ik. Je zou daarvoor eens in het verslag van forumlid sep kunnen kijken, op www.reizenmetenzondertent.nl.
usgrills schreef:
22 feb 2020, 16:12
Wij nemen geen tent mee, zijn er voldoende cabins vrij in deze nationale parken rond september (vooral Grand Canyon North Rim lijkt me weinig opties te hebben)?
Er zijn inderdaad maar weinig mogelijkheden bij de North Rim. Check regelmatig of er iets vrij is, er zijn altijd wel annuleringen. Is een tent geen optie? Je kunt die ter plekke aanschaffen, of zelf meenemen. Scheelt je erg veel geld als je in de parken wilt overnachten. Ook voor Yosemite zou ik zo snel mogelijk kijken naar de mogelijkheden.

Voor Big Sur en Big Basin SP kun je ook eens ons 2019-verslag bekijken.

Ik heb geen ervaring met de Half Dome hike. Er zijn wel forumleden die het gedaan hebben, gebruik de zoekfunctie maar eens. Wat zeker leuk is, is de Panorama Trail.

Marianne
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Bedankt voor je reactie alvast, Marianne.

Heb je raad ogevolgd en alles per dag onderverdeeld.

Een tent is uiteindelijk altijd wel noodoplossing, maar met 6 personen in één auto is het sowieso al erg krap zonder die extra bagage. Het leek me ook dat die cabins in Grand Canyon Lodge North Rim elke dag in september al volzet zitten (vreemd, want als ik juli of augustus zoek is er wél altijd nog plaats, je zou het toch andersom verwachten?). Dat wordt dagelijks eens checken dan.

Ja, was misschien niet zo duidelijk omtrent Yosemite, dat is voornamelijk omdat we daar nog niet uit zijn welke delen we willen bezoeken. Maar de rit langs Death Valley naar Vegas waren we inderdaad sowieso al van plan om nacht ervoor in Bishop of zelfs al Lone Pine te zitten. Op die manier wordt het wel doenbaar, niet?
Ik dacht aan iets als:
Van San José tot Mariposa Grove en daarna overnachten in Yosemite Valley. Twee dagen daarna in Valley blijven voor Half Dome (of die Panorama Trail, bedankt) en enkele andere trails in de buurt. Dag daarna langs Tioga Road tot Mono Lake, trail ergens in Mammoth Lakes (of Lake Crowley) en uiteindelijk overnachten in Bishop of Lone Pine.

Cathedral Gorge lijkt me iets heel klein (maar hopelijk ook minder druk bezocht), is vooral gekozen omdat ik niet zelfde route van Bryce terug naar Vegas wil als heenroute.

Heb al enkele van jullie verslagen gelezen, maar die van 2019 nog niet. Eens zien wat jullie over Big Basin en Big Sur te zeggen hadden.

Die www.reizenmetenzondertent.nl site lijkt niet te bestaan? Of ik heb je helemaal misbegrepen.
Laatst gewijzigd door usgrills op 22 feb 2020, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

usgrills schreef:
22 feb 2020, 19:00
Die www.reizenmetenzondertent.nl site lijkt niet te bestaan? Of ik heb je helemaal misbegrepen.
Ah, gevonden!
https://www.reizenmetenzondertent.com/2 ... vegas.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sorry, het moet zijn https://www.reizenmetenzondertent.com. Dat krijg je als je het uit je hoofd opschrijft. Aanrader, die verslagen. En wij figureren er ook nog in!

Edit: je had het al gevonden. :wink:

Quoten van bovenliggende berichten is niet nodig.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Je hebt het over een trail omgeving Mammoth lakes/Bishop.
Een van de mooiste trails die wij vorig jaar liepen!
Little lakes Valley trail. Bij Tom’s place linksaf zou je naar Crowley Lake gaan. En rechtsaf de little lakes Valley trail. En wij zijn erg blij dat onze keuze hierop is gevallen. Prachtige route richting de trail is al de moeite en de wandeling is echt erg mooi!
Later reden we langs Crowley Lake. Maar na het zien van al vele meren waren we hier niet zo van onder de indruk en zijn doorgereden zonder hier verder heen te rijden of te wandelen. Als je de pilaren interessant van is het een optie, maar naar ons idee kan dat lang niet op tegen de little lakes Valley trail en volgens de Amerikaan die we spraken niet echt interessant. Veel kale vlakte.

Persoonlijk zou ik een extra overnachting langs hw 1 wensen. Het is nu wel wat gehaast. Wij vonden het prachtig. Point lobos, Monterey en omgeving Big Sur vooral en met 2 stops tussen SF en LA hadden wij persoonlijk liefst al ergens een nacht langer verbleven, maar de meesten doen 2 overnachtingen. Nu rijdt je niet door tot SF maar zoveel scheelt dat niet.

Alice
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Crowley Lake zou inderdaad louter voor de pilaren zijn, dus "verliezen" we normaal gezien niet zoveel tijd mee.
Little Lakes Valley trail is wel een dagwandeling, lees ik. Raad je aan om die helemaal af te lopen, of waar best rechtsomkeer te maken? Hoelang heb jij er over gedaan bijvoorbeeld?

En ja, hw1 op 2 dagen is wel krap, vind ik ook. Misschien helpt het al om op die 2 dagen maar tot Monterey te rijden en Big Basin Redwoods voor dag nadien te houden. Ook Mariposa Grove naar dag later opschuiven (zo hebben we wel halve dag minder in Yosemite Valley, maar die Half Dome beklimmen ben ik zo stilletjes aan aan 't opgeven, ondanks het positieve dat ik er hier al over gelezen heb). Waar heb je overnacht op hw1?

EDIT; Je verslag gelezen, in Monterey en Prismo Beach, als ik het goed begrijp. Dat stuk op 2 dagen dus, maar inderdaad blijkbaar geen tijd om ergens te wandelen op die manier. En dan heb je in LA nog in buurt van Santa Monica Pier overnacht, dus da's ook nog vlak aan hw1. Ik moet misschien maar al eens horen waar die vrienden van ons in LA wonen, dat zal al iets verder uit de weg liggen, vrees ik.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij hebben de trail niet uitgelopen. Gewoon op een gegeven moment bij meertje nr... teruggelopen. Mede ook doordat we ook al bij de Alabama Hills de korte Mobius arch loop trail gelopen hadden die dag en vanuit Death Valley kwamen rijden.
Vergis je niet in de pilaren bij Crowley Lake. Ik las verhalen over moeilijk te vinden. Dus geen kwestie van gewoon even heen rijden. Wij hebben ze vanaf grote afstand maar bekeken. Geen zin meer :D. Je kunt tenslotte ter plekke nog beslissen wat je doet afhankelijk van tijd en zin. Gewoon een globale planning maken met opties met ruimte voor spontaan werkt voor ons prima.
Monterey vonden we heel leuk en de moeite te overnachten. LA sliepen we bij Venice Beach. Wat ons betreft een afrader. Zou dan eerder voor Santa monica gaan. Venice Beach erg veel lawaaioverlast van schreeuwende zwervers en autoalarm die constant ging gehad. En niet een veilig gevoel. Leuk overdag. Maar savonds niet meer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

usgrills schreef:
Een tent is uiteindelijk altijd wel noodoplossing, maar met 6 personen in één auto is het sowieso al erg krap zonder die extra bagage.
Wat voor auto gaan jullie huren? Het zal ook zonder tent al lastig zijn om iets voor 6 personen te vinden.

Voor zover ik weet kun je de pilaren alleen bereiken met een 4WD.

Wij deden in 2015 de Little Lakes Valley loop, zie hier voor ons verslag. Zoals stegeman al zegt kun je op elk moment terugkeren. Een dagwandeling/day hikes betekent niet dat je er een dag over doet, maar alleen dat je geen overnachting hoeft in te plannen. Een wandeling van een half uur is ook een day hike. :wink:

Wij hebebn in 2017 Hwy1 met maar 1 overnachting gedaan; het stuk bij Big Sur was toen afgesloten. Dat hebben we dus vorig jaar ingehaald, maar je kunt er net zo lang over doen als je wilt. Wij vonden het fietsen bij Monterey wel erg leuk. En Big Basin Redwoods was leuk (zie hier ons verslag), maar met te weinig tijd zou ik dat overslaan. dan kun je van Monterey meteen naar Yosemite rijden.

Marianne
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Ja, sowieso laten we nog veel beslissingen aan het moment over, maar kan geen kwaad om op voorhand te weten wat er zoal aan opties zijn natuurlijk.
Als ik https://californiathroughmylens.com/cro ... e-columns/ lees over die pilaren dan zijn ze sowieso niet bereikbaar zonder auto met 4WD, dus, ja, dat maakt het weer moeilijk.
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Martin & Marianne schreef:
23 feb 2020, 12:56
Voor zover ik weet kun je de pilaren alleen bereiken met een 4WD.
We praten weer door elkaar, sorry daarvoor :)

Wij huren een minivan (Dodge Grand Caravan bijvb), die biedt zogezegd plaats voor 7 personen. Is inderdaad behoorlijk krap, vooral met koelbox en iedereen die aparte valies mee heeft. Maar, is alle reizen wel al behoorlijk gelukt (mits puzzelen en goed systeem uitdokteren waar je dagdagelijkse praktische dingen stopt tov dingen die je maar om de zoveel dagen nodig hebt). Nog eens 2 of 3 tenten daarbij proberen proppen zou een huzarenstukje zijn.

Dat je die Lakes loop kan doen zover je wil had ik op zich wel door, vraag was meer specifiek naar mensen die een idee hadden welke de mooiste stukken zijn (en ik weet, da's persoonlijk en afhankelijk van allerlei zaken) en tot waar je 'm idealiter aflegt als je 'm niet volledig zoekt uit te lopen.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

usgrills schreef:
- Voldoende tijd in Page? Dit zou naast Antelope Upper Canyon en Horseshoe Bend te bezichtigen ook zowat rustpuntje moeten zijn. Half dagje zwemmen en lummelen in en aan Lake Powell, maar ook tochtje met kayak wil ik wel, dus misschien ook beetje druk zo?
Wij hebben afgelopen jaar 's ochtends vroeg de Lower Antelope bezocht en zijn daarna gaan kayakken. Ik denk dat we rond een uur of 3 weer terug waren bij de Marina. Je beent dus echt geen hele dag kwijt. Horseshoe Bend kost niet heel veel tijd, tenzij je niet direct kunt parkeren. Ik zou rekenen op een uur.
usgrills schreef:
- Ik persoonlijk zou in Yosemite heel graag Half Dome day hike doen, maar lees vooral dat die (te) zwaar zou zijn. Hier al mensen ervaring mee? Ik loop 2x per week, dus conditie is ok, maar heb nog niet zoveel ervaring met hiken in algemeen (wandeling van halve dag max in verleden)
Permits voor Half Dome moet je aanvragen in maart. Yosemite Valley (je startpunt) ligt op 1200 meter. Half Dome is iets van 2700 meter. Je moet dus minstens 1500 meter stijgen, waarschijnlijk meer omdat het pad doorgaans ook wat op en neer gaat. En dus ook weer 1500 meter afdalen. Dit is heel pittig. Je zult heel vroeg moeten starten, anders haal je het niet. De vraag is ook of je voldoende geacclimatiseerd bent aan de hoogte, aangezien je de week ervoor op zeeniveau zit. Als je wat filmpjes bekijkt van de Half Dome hike, zie je wat voor drukte er bij de kabels is. Hoe vroeger je er bent hoe beter dus. Twee keer per week lopen (wandelen of hardlopen? ) is waarschijnlijk niet genoeg om ook nog plezier van de hike te hebben. Je zou ook aardig wat kilometers en hoogtemeters in de benen moeten hebben.
usgrills schreef:
- Is Mojave National Preserve de moeite? Iemand daar Rings Trail of Lava Tube Trail al gedaan?
Vorig jaar hebben we op de campground in Mojave gestaan. Voor ons wat het een tussenstop tussen Death Valley en Joshua Tree. Wij hadden een hele mooie route er naar toe en hebben o.a. het grootste Joshua Tree bos gezien. De Rings Trail hebben we ook gedaan. Erg leuk, omdat het wat klim- en klautervaardigheden vergt en er mooie rotsformaties bij zitten. De weg terug liep op de berg boven de campground, met mooie begroeiing en uitzicht. Wij deden hem 's ochtends vroeg en kwamen dus niemand tegen. Als het druk is, lijkt het mij een minder leuke route, want je zult veel staan te wachten op mensen op de lastigere stukken.

Voor wat betreft je auto. Er bestaan een soort slappe "dakkoffers" in de VS, die je op je autodak bindt. Ik denk dat Walmart ze wel heeft.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Jaja, 't is al goed, die Half Dome hike skippen we hoor :lol:

En goed om te horen omtrent alles rond Page.

Die dakkoffer zou misschien wel eens een gouden tip kunnen zijn. In Walmart heb je er zo inderdaad al aan $25 a $50 die me eenvoudig te bevestigen lijken: https://www.walmart.com/tp/auto-rooftop-cargo-carriers
Al zag ik gisteren dan weer dat er een cabin voor 6 beschikbaar was aan North Rim (wel nog niet geboekt, maar ik ga het komende dagen in gaten houden en volgende keer ga ik er gewoon voor), voor Yosemite Valley zijn er ook nog dingen vrij momenteel. Voorlopig geen tentmateriaal nodig dus.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meteen reserveren als je iets ziet! Je kunt het immers nog gratis annuleren. Voor Yosemite kan dat tot een week voor aankomst. Voor de North Rim weet ik het niet meer, maar dat kun je zo opzoeken.
Zeker met 6 personen zou ik niet gaan afwachten. Nemen jullie twee kamers?

Marianne
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

We nemen wat we kunnen nemen. Samenstelling van logeerplaats maakt ons weinig uit, met 6 op één kamer had perfect geweest. Had gewoon geen tijd om te reservatieprocedure te doorlopen, anders had ik het gewoon gedaan, ja. Vanavond heb ik meer tijd, hopelijk is er dan weer iets vrij.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

usgrills schreef:
- Iemand al eens (stukken) route van Bryce naar Vegas via US56 of US93 gereden? Iemand Cathedral Gorge State Park al bezocht?
Wij reden vorig jaar van Bryce N.P. via Cathedral Gorge N.P. naar de Little A'Le"Inn . Wij bezochten het park omdat we er toch zowat langs kwamen. Ik vond het een leuk parkje maar ik zou er niet voor omrijden. Ik heb geen ervaring met Snow Canyon S.P. maar misschien is dat een alternatief?

Vlakbij het begin (2 à 3km) van de Cottonwood Canyon Road is de parkeerplaats voor de trail naar The Rimrocks (Toadstool Hoodoo), in mijn ogen een aanrader.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Het doet me echt veel plezier te zien dat er zoveel mensen met mijn reis begaan zijn en al zoveel goeie input hebben gegeven.

Ik had die Toadstool Hoodoos al als mogelijke tussenstop genoteerd, alsook die White Ghost Hoodoos daar in de buurt.

Snow Canyon ga ik ook eens dieper bestuderen, kan een mogelijkheid zijn inderdaad. Maar Cathedral Gorge is op weg naar die ET Highway en die ziet er ook wel plezant uit.
Polle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Polle »

Kwestie van smaak maar ik zou max 2 overnachtingen in LA nemen, Monument Valley er bij nemen en eventueel San Fransisco (vond ik veel meer de moeite dan LA).
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Bedankt voor je reactie.
SF is wel jammer, ja, maar daar zou ik minstens 2 dagen willen verblijven en dan zouden we andere dingen moeten skippen. Zoals ik al zei, in dat geval toch liever natuur dan steden dan. 3 dagen LA is omdat we er vrienden hebben wonen. LA is op zich wel een stad waar ik graag vertoef (Eagle Rock, Silver Lake, Echo Park vooral, maar ook goeie musea of strand). Over LA gesproken, vorige keer Venice Beach bezocht. Welk deel van het strand kan ik nog bezoeken? Liefst niet té druk en ook wat meer te zien dan louter strand (zoals de mooie huisjes aan de grachten van Venice). Is die Santa Monica pier plezant of eerder een tourist trap?

Monument Valley deed ik een vorige reis reeds. Indrukwekkend (vooral 's nachts, vond ik), dat zeker.
usgrills
Amerika-ontdekker

Bericht door usgrills »

Nog een nieuw vraagje:
Als je vanuit Las Vegas naar Valley of Fire trekt, welke route is de mooiste, I15 of Northshore Road? Of is er amper verschil? Maw, loont het de moeite om een half uurtje om te rijden via Northshore?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer