Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets kerstvakantie 2020 Miami of Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Eriq
Amerika-ontdekker

Vliegtickets kerstvakantie 2020 Miami of Orlando

Bericht door Eriq »

Hallo vakantiegangers,

ik heb gezocht maar er waren geen recente topics over vliegtickets in de kerstvakantie.
Onze ouders willen met het hele gezin deze kerst richting Florida. Zij betalen en wij bepalen, oftewel wij moeten het uitzoeken, organiseren en boeken.
Via AirBNB al een mooie ruime villa gescoord en de auto's zijn ook gereserveerd maar nu de vliegtickets

We reizen ook met kinderen van 12 en 10, dus we willen eigenlijk voorkomen dat we te veel tussenstops hebben. Stop op IJsland of London zou kunnen, dan zit je niet zo in de stress als je maar 1,5 uur de tijd hebt in bijvoorbeeld Atlanta en dan langs de vrolijke gezichten van de customs daar moet plus je bagage moet meeslepen. Helaas vliegt KLM dus niet meer rechtstreeks op Miami.

Iemand van jullie toevallig vorig jaar met kerst richting Orlando of Miami gevlogen vanaf Amsterdam? Qua budgettering zou ik graag willen weten aan welk bedrag ik zou moeten denken. Als ik nu kijk dan zijn de prijzen zo tussen de €600 - €650 pp. Is dat dan een redelijk bedrag of zouden we nog een beter bedrag kunnen verwachten als we nog even wachten.

Have a nice day,
Erik
The Great American Eclipse Trip 2024
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegtickets kerstvakantie 2020 Miami of Orlando

Bericht door winterpark »

Hi Erik, wat een toffe trip gaan jullie met de familie maken. Wij zijn de afgelopen jaren een paar keer met kerst naar Orlando geweest, en hebben ook vaak rond de 600 euro betaald. In 2018 hebben we 1200 euro betaald pp voor Delta Business Class :-) Ook een keertje leuk.
Anyway, ik kan je met kerst aanraden om of rechtstreeks of via Atlanta te vliegen. In Detroit al te vaak vastgestaan vanwege sneeuw. Hoe dat zit in IJsland weet ik niet.
Eriq
Amerika-ontdekker

Bericht door Eriq »

Thanks!

Dan weet ik in ieder geval dat we niet al te lange hoeven te wachten met boeken. Businessclass met 8 personen gaan we maar niet doen. Andere keer dan maar.
Goed punt van de sneeuw! IJsland zal ook niet veel beter zijn dan een Detroit. Rechtstreeks van Amsterdam heb ik nog niet voorbij zien komen, maar wellicht eens kijken bij Amerikaanse maatschappijen.

Hebben jullie ook Disneyworld gedaan in de kerstvakantie? Is dat enorm druk? Want dan kunnen we op basis daarvan kiezen of we bv. Magic Kingdom twee dagen gaan doen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooie trip !!! En om gelijk op je laatste vraag antwoord te geven ... Ja, het is heel druk in de (pret)parken, het is hooghoogseizoen in de kerstperiode omdat veel Amerikanen dan ook vrij hebben. Het zal overal druk zijn, ook in de restaurants. Dus plan goed !

En het is op dit moment de juiste periode om je alvast voor te bereiden op vliegtickets. Gebruik Google Flights, Momondo en Skyscanner en zet een alarm voor jullie periode. Je kan (in ieder geval bij Google Flights) twee heen vliegvelden en retourvliegvelden opgeven. Gebruik naast Orlando en Miami ook Tampa, dat is slechts een uurtje of 5 kwartier rijden van Kissimmee / Davenport (waar bijna alle villa's liggen), en dat vliegveld is veel rustiger. Want ook op de vliegvelden zal het erg druk zijn in deze periode !

Als het voor 500euro of goedkoper lukt, zou ik gelijk boeken. Rond de 600euro moet in de komende maanden vast nog wel lukken, dus ik zou het persoonlijk even afwachten of er niet een mooie deal voorbij komt. Maar goed, dat weet je nooit !

Succes !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Nee, nou, die 1200 euro business class was dus ook een aanbieding. Het normale tarief is ongeveer twee keer zo hoog. Dus tja. ;-)

De laatste keer dat we in de kerstvakantie naar Disney en Universal zijn is geweest is al wat jaartjes geleden, maar ja, het is enorm druk. Goed plannen, vroeg op pad, fastpasses etc kunnen je daarbij helpen maar daar is online denk ik genoeg over te vinden.

Ik zou in je zoektocht trouwens ook Tampa en Fort Myers als luchthavens in de gaten houden. Rechtstreeks van Amsterdam naar Orlando kost op dit moment in de kerstvakantie zo'n 1200 euro - in economy.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Wij zijn afgelopen kerst geweest. Wij hadden in mei geboekt voor 430 pp incl koffers.
Ik ben nuook weer prijzen voor komende kerst aan het volgen.

Het is inderdaad wel een drukke periode niet alleen in de parken ook opp de wegen, outlets etc
Eriq
Amerika-ontdekker

Bericht door Eriq »

Bedankt voor al jullie tips! Super.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

En een qua tijd fatsoenlijk overstapje op LHR of LGW is, als de prijs goed is, prima te doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angeline Kievits »

Wij zijn afgelopen kerst in Florida geweest met 5 personen. Gevlogen met Lufthansa AMS-FRA-ORL voor ongeveer 450 euro incl. koffer, per persoon (in februari geboekt).
Kerst in Florida is magisch! Druk, ja, maar niet de drukte die we eigenlijk hadden verwacht. Behalve in de pretparken, die puilen uit. En Disney-Springs, daar was geen parkeerplaats meer over :sadcry:
We zijn overal naar toe geweest en maar 1 x in file gestaan. Vroeg naar de shoppingmalls, dat scheelt al enorm.
Wat een heerlijk vooruitzicht!
Eriq
Amerika-ontdekker

Bericht door Eriq »

Opmerking moderator

Het is niet nodig om een volledig bovenstaand bericht te quoten

Ik vind het vooruitzicht om in december in de zon te zitten al helemaal top. 5 jaar geleden Florida eind januari gedaan en ooit met kerst op Hawaii, dat breekt zo lekker de winter. De villa is al geboekt!

Die drukte in de parken vind ik zelf niet zo'n punt. Zelf heb ik het plan om de tour Keys of the kingdom te doen, dat is al een flinke bezigheid. Plus als ik in de Studios Galaxy's Edge heb gezien dan is de rest allemaal bonus. Het zal meer voor de kids van mijn zus misschien wennen zijn dat ze moeten wachten bij attracties.

Zal zeker het reizen met Lufthansa in de gaten houden.
Een overstap buiten de US is vast prima te doen. We hebben zelf al een paar keer een overstap in de US zelf gehad en als je een beperkte overstaptijd hebt is dat gejaagd met het ophalen van je bagage, door de douane en dan weer naar de volgende gate. Met z'n tweeën is dat te doen, maar met 6 anderen erbij.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

zelf houden wij nu ook Lufthansa in de gaten want deze heeft vaak mooie prijzen rond de kerst, het is toch vaak een kwestie van goed in de gaten houden hoor, kerst is druk maar superleuk :thumbup:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Eriq
Amerika-ontdekker

Bericht door Eriq »

Iemand ervaringen met Iberia? Niet alleen voor Florida maar in het algemeen intercontinentaal vliegen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Meer kans op reacties als je deze vraag in het juiste topic ervoor stelt viewtopic.php?f=30&t=75473
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer