Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis clogger: 6 weken camperreis met kinderen.
Reis clogger: 6 weken camperreis met kinderen.
Hoi allemaal,
Wij willen deze zomer (van half juni tot eind juli) met onze twee kinderen (7 en 9) een rondreis maken met een camper door het Zuid-Westen van Amerika + Yellowstone. We hebben er 6 weken (44 dagen incl halen en terugbrengen camper) de tijd voor. Aangezien we nu al in de buurt van San Francisco wonen kunnen we het bezichtigen van San Francisco en Yosemite overslaan. Dat doen we al een andere keer, net als de Redwoods. Tahoe zouden we ook over kunnen slaan, maar is denk ik een goede stop op de lange weg terug vanuit Yelowstone. We hebben een voorlopige planning gemaakt met alles wat we graag zouden willen doen en hebben nu nog in totaal 8 dagen over die ergens tussen gevoegd kunnen worden. Voor de kinderen is het zo denk ik een pittige reis met heel veel zien en doen en misschien te weinig rustdagen. Maar het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat we gaan doen (ze zijn niet zo heel erg van het wandelen, wel van zwemmen en paardrijden in Bryce zullen ze ook heel leuk vinden denk ik).
We horen graag de ideeën van anderen over onze planning. Waar zou het handig zijn extra dagen in te plannen? Kunnen we beter iets skippen om ergens anders meer tijd door te brengen? Wat zijn leuke en wat meer ontspannende dingen voor de kinderen die er te doen zijn? En zijn er nog tips om de reis van Yellowstone terug naar San Francisco (we moeten wel echt hier weer naar terug, ergens anders vandaan vliegen is geen optie) wat leuker te maken met minder van die enorme afstanden? We hebben er overigens voor gekozen om niet eerst naar Yellowstone te gaan zodat we nog in juni naar Death Valley kunnen.
We zijn benieuwd wat jullie van onderstaand schema denken!
1 Camper ophalen vanaf 13.00 to Salinas (124 km)
2 Salinas to San Simeon (217 km)
3 San Simeon to Santa Monica (361 km)
4 Santa Monica
5 Santa Monica to Death Valley (390 km)
6 Death Valley to Las Vegas (250 km)
7 Las Vegas
8 Las Vegas to Zion (268 km)
9 Zion
10 Zion
11 Zion to Bryce (136 km)
12 Bryce Canyon
13 Bryce Canyon to Page (250 km)
14 Page (lake powell) to Grand Canyon (214 km)
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon to Monument Valley (285 km)
17 Monument Valley
18 Monument Valley to Captiol Reef (290 km)
19 Capitol Reef
20 Capitol Reef to Moab (220 km)
21 Moab (arches)
22 Moab (Canyonlands)
23 Moab to Salt Lake (380 km)
24 Salt Lake
25 "Salt Lake to Grand Teton (450 km)
26 Grand Teton
27 "Grand Teton naar Yellowstone (215 km)
28 Yellowstone
29 Yellowstone
30 Yellowstone
31 Yellowstone naar Craters of the moon (370 km)
32 Craters of the moon via Shoshone Falls naar Elk (160 km+275 km)
33 Elko naar Tahoe (539 km)
34 Tahoe
35 Tahoe naar SF (343)
36 Camper inleveren vliegen naar NL
Wij willen deze zomer (van half juni tot eind juli) met onze twee kinderen (7 en 9) een rondreis maken met een camper door het Zuid-Westen van Amerika + Yellowstone. We hebben er 6 weken (44 dagen incl halen en terugbrengen camper) de tijd voor. Aangezien we nu al in de buurt van San Francisco wonen kunnen we het bezichtigen van San Francisco en Yosemite overslaan. Dat doen we al een andere keer, net als de Redwoods. Tahoe zouden we ook over kunnen slaan, maar is denk ik een goede stop op de lange weg terug vanuit Yelowstone. We hebben een voorlopige planning gemaakt met alles wat we graag zouden willen doen en hebben nu nog in totaal 8 dagen over die ergens tussen gevoegd kunnen worden. Voor de kinderen is het zo denk ik een pittige reis met heel veel zien en doen en misschien te weinig rustdagen. Maar het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat we gaan doen (ze zijn niet zo heel erg van het wandelen, wel van zwemmen en paardrijden in Bryce zullen ze ook heel leuk vinden denk ik).
We horen graag de ideeën van anderen over onze planning. Waar zou het handig zijn extra dagen in te plannen? Kunnen we beter iets skippen om ergens anders meer tijd door te brengen? Wat zijn leuke en wat meer ontspannende dingen voor de kinderen die er te doen zijn? En zijn er nog tips om de reis van Yellowstone terug naar San Francisco (we moeten wel echt hier weer naar terug, ergens anders vandaan vliegen is geen optie) wat leuker te maken met minder van die enorme afstanden? We hebben er overigens voor gekozen om niet eerst naar Yellowstone te gaan zodat we nog in juni naar Death Valley kunnen.
We zijn benieuwd wat jullie van onderstaand schema denken!
1 Camper ophalen vanaf 13.00 to Salinas (124 km)
2 Salinas to San Simeon (217 km)
3 San Simeon to Santa Monica (361 km)
4 Santa Monica
5 Santa Monica to Death Valley (390 km)
6 Death Valley to Las Vegas (250 km)
7 Las Vegas
8 Las Vegas to Zion (268 km)
9 Zion
10 Zion
11 Zion to Bryce (136 km)
12 Bryce Canyon
13 Bryce Canyon to Page (250 km)
14 Page (lake powell) to Grand Canyon (214 km)
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon to Monument Valley (285 km)
17 Monument Valley
18 Monument Valley to Captiol Reef (290 km)
19 Capitol Reef
20 Capitol Reef to Moab (220 km)
21 Moab (arches)
22 Moab (Canyonlands)
23 Moab to Salt Lake (380 km)
24 Salt Lake
25 "Salt Lake to Grand Teton (450 km)
26 Grand Teton
27 "Grand Teton naar Yellowstone (215 km)
28 Yellowstone
29 Yellowstone
30 Yellowstone
31 Yellowstone naar Craters of the moon (370 km)
32 Craters of the moon via Shoshone Falls naar Elk (160 km+275 km)
33 Elko naar Tahoe (539 km)
34 Tahoe
35 Tahoe naar SF (343)
36 Camper inleveren vliegen naar NL
Re: 6 weken camperreis met kinderen
Hallo, wat een mooi vooruitzicht zeg, 44 dagen met de kinderen onderweg.
Zelf gaan wij ook deze zomer een mooie reis met de kinderen maken met de camper en heb ik ook op dit forum informatie gevraagd voor een mooie route. Voor ons was het ook belangrijk dat we genoeg rustdagen konden inbouwen en dus een rustiger tempo in de reis voor onze kinderen Ik kan je dus geen tips geven op basis van eigen ervaring, maar wel op basis van tips die ik ook heb ontvangen en de overweging voor een rustiger tempo.
Je hebt een paar dagen over en je geeft aan dat de kids in ieder geval van zwemmen houden. Hier een aantal opties:
- bij Page 1 of 2 nachten toevoegen om tijd op Lake Powell door te brengen (bv boot huren, kayakken).
- Wij hebben zelf ook een aantal nachten in Sedona toegevoegd aan onze reis, waar we onder andere Slide Rock State Park willen bezoeken: leuk voor de kinderen en de omgeving van Sedona is ook heel mooi.
Succes met de planning.
Groeten Linda
Zelf gaan wij ook deze zomer een mooie reis met de kinderen maken met de camper en heb ik ook op dit forum informatie gevraagd voor een mooie route. Voor ons was het ook belangrijk dat we genoeg rustdagen konden inbouwen en dus een rustiger tempo in de reis voor onze kinderen Ik kan je dus geen tips geven op basis van eigen ervaring, maar wel op basis van tips die ik ook heb ontvangen en de overweging voor een rustiger tempo.
Je hebt een paar dagen over en je geeft aan dat de kids in ieder geval van zwemmen houden. Hier een aantal opties:
- bij Page 1 of 2 nachten toevoegen om tijd op Lake Powell door te brengen (bv boot huren, kayakken).
- Wij hebben zelf ook een aantal nachten in Sedona toegevoegd aan onze reis, waar we onder andere Slide Rock State Park willen bezoeken: leuk voor de kinderen en de omgeving van Sedona is ook heel mooi.
Succes met de planning.
Groeten Linda
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Als je meer dagen hebt:
- Ik zou een extra dag bij Moab zetten
- Ik zou twee extra dagen bij Yellowstone zetten
- Misschien zelfs bij Zion om Kolob Canyons te bezoeken
- Als je nog iets van rust wil kun je misschien meer tijd rondom Lake Powell doorbrengen
Monument Valley en Grand Canyon vonden wij één nacht genoeg.
- Ik zou een extra dag bij Moab zetten
- Ik zou twee extra dagen bij Yellowstone zetten
- Misschien zelfs bij Zion om Kolob Canyons te bezoeken
- Als je nog iets van rust wil kun je misschien meer tijd rondom Lake Powell doorbrengen
Monument Valley en Grand Canyon vonden wij één nacht genoeg.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou in het begin ook 1 of 2 dagen meer de tijd nemen tot Las Vegas. Ik weet natuurlijk niet of je al eens rond Monterey/Santa Cruz geweest bent, maar in die omgeving kan je best een dag doorbrengen en daar heb je nu eigenlijk geen tijd voor. Misschien ipv Salinas op de camping bij Moss Landing gaan staan.
Persoonlijk zou ik geen volle dag bij Monument Valley blijven. Je zou wel een dag langer tussen Monument Valley en Moab kunnen doorbrengen door bv het Gooseneck SP, het Canyonlands Needles deel en natural bridges NM te doen. Verder kan ik me in bovenstaande tips vinden
Overigens heerlijk hoor om zo lang er tussenuit te kunnen

Persoonlijk zou ik geen volle dag bij Monument Valley blijven. Je zou wel een dag langer tussen Monument Valley en Moab kunnen doorbrengen door bv het Gooseneck SP, het Canyonlands Needles deel en natural bridges NM te doen. Verder kan ik me in bovenstaande tips vinden
Overigens heerlijk hoor om zo lang er tussenuit te kunnen
Ik heb geen idee hoe lang jullie nog in SF blijven wonen en of jullie nog meer reizen in de komende jaren denken te gaan maken. Maar als je nu 6 weken hebt en later misschien nog eens tijdens kortere reizen de plekken kunt bezoeken die dichter bij SF liggen (de parken in Utah bijvoorbeeld) zou ik overwegen om Yellowstone nu te combineren met bijvoorbeeld de Black Hills in South Dakota, of Montana. Plekken die je tijdens een kortere vakantie vanuit SF niet zo makkelijk kunt bezoeken.
Maar mocht dit jullie laatste kans zijn voordat jullie misschien SF weer gaan verlaten dan moet je natuurlijk alle plekken die je echt graag nog wil zien in deze reis proberen te combineren!
Maar mocht dit jullie laatste kans zijn voordat jullie misschien SF weer gaan verlaten dan moet je natuurlijk alle plekken die je echt graag nog wil zien in deze reis proberen te combineren!
Terug in Texas!
Dank je wel voor de reacties!
Santa Cruz, Moss Landing en Monterey doen we al in weekend-uitstapjes (wat een heerlijkheid om die mogelijkheid te hebben!). We hebben Salinas er echt als tussenstop op staan om de eerste dag niet al te ver te hoeven rijden. Ik denk dat we voor die dag ook niks reserveren, we zien wel hoe ver we dan komen en waar we overnachten. Na onze reis gaan we weer terug naar Nederland dus het is wel een beetje nu of nooit (al is nooit wel erg lang
) om al deze plekken te gaan bezoeken. Vandaar ook dat we zowel het Zuid-Westen als Yellowstone willen doen. Ik ben bang dat Yellowstone er anders niet zo snel van komt en het lijkt me zo mooi! Er nog wat langer blijven is dan misschien ook niet zo verkeerd inderdaad.
De tip van Lake Powell gaan we zeker opvolgen. Ik ben er ooit geweest en heb er niet heel bijzondere herinneringen aan, maar lees wel meer enthousiaste verhalen. Ik ben dol op kajakken, maar ik denk dat onze kinderen nog wat te jong zijn om zelf een kajak te varen. Weet iemand of ze ook Canadese kano's (van die open kano's voor meerdere personen) verhuren?
De extra nachten Grand Canyon en Monument Valley hadden we vooral toegevoegd om meer rust in de reis aan te brengen (niet elke dag de hele boel weer afkoppelen en ver rijden), maar via Sedona gaan klinkt ook als een goede optie al is dat nog wat verder naar het Zuiden rijden. Als we dan daar meerdere nachten blijven is de trip naar GC niet meer zo ver en is het daarna ook minder heftig om de afstanden tussen Monument Valley, Capitol Reef en Moab in relatief korte tijd te overbruggen. In Moab kunnen we dan ook wat langer blijven voor we weer een aantal echt flinke afstanden te gaan hebben. Wel grappig dat mensen hier enthousiast zijn over Moab. Een kennis van me die in Utah woont adviseerde me Moab helemaal te skippen omdat het ' niet meer is dan wat woestijnrotsen'. Ik denk dat het maar net is waar je aan gewend bent wat interessant is om te zien
.
Santa Cruz, Moss Landing en Monterey doen we al in weekend-uitstapjes (wat een heerlijkheid om die mogelijkheid te hebben!). We hebben Salinas er echt als tussenstop op staan om de eerste dag niet al te ver te hoeven rijden. Ik denk dat we voor die dag ook niks reserveren, we zien wel hoe ver we dan komen en waar we overnachten. Na onze reis gaan we weer terug naar Nederland dus het is wel een beetje nu of nooit (al is nooit wel erg lang
De tip van Lake Powell gaan we zeker opvolgen. Ik ben er ooit geweest en heb er niet heel bijzondere herinneringen aan, maar lees wel meer enthousiaste verhalen. Ik ben dol op kajakken, maar ik denk dat onze kinderen nog wat te jong zijn om zelf een kajak te varen. Weet iemand of ze ook Canadese kano's (van die open kano's voor meerdere personen) verhuren?
De extra nachten Grand Canyon en Monument Valley hadden we vooral toegevoegd om meer rust in de reis aan te brengen (niet elke dag de hele boel weer afkoppelen en ver rijden), maar via Sedona gaan klinkt ook als een goede optie al is dat nog wat verder naar het Zuiden rijden. Als we dan daar meerdere nachten blijven is de trip naar GC niet meer zo ver en is het daarna ook minder heftig om de afstanden tussen Monument Valley, Capitol Reef en Moab in relatief korte tijd te overbruggen. In Moab kunnen we dan ook wat langer blijven voor we weer een aantal echt flinke afstanden te gaan hebben. Wel grappig dat mensen hier enthousiast zijn over Moab. Een kennis van me die in Utah woont adviseerde me Moab helemaal te skippen omdat het ' niet meer is dan wat woestijnrotsen'. Ik denk dat het maar net is waar je aan gewend bent wat interessant is om te zien
-
Gast
Ik zou sowieso op dag 8 een dag Valley of Fire incl overnachting daar inplannen en daarna pas naar Zion rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je geeft eerst an dat je Yosemite overslaat omdat je dat een andere keer kunt doen, maar in je laatste bericht zeg je dat je na deze vakantie teruggaat naar Nederland.
Yosemite in juni is wel erg mooi, en jammer o over te slaan. De enige reden om het wel over te slaan is omdat je er waarschijnlijk geen camping meer kunt vinden. Of rij er doorheen, via de Tioga Pass. De kust hebben jullie deels al gedaan, dus sla dat over en doe de oostkant van de sierras.
Of misschien is Sequoia een optie? Ook hier (maar dat geldt ook voor Zion) zal het misschien al lastig zijn om nog een camping te vinden. Kijk daar zo snel mogelijk naar.
Page zelf is niet interessant, maar je kunt er lekker rustig aan het meer gaan staan, en zwemmen of varen.
In 2008 deden wij iets vergelijkbaars; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Yosemite in juni is wel erg mooi, en jammer o over te slaan. De enige reden om het wel over te slaan is omdat je er waarschijnlijk geen camping meer kunt vinden. Of rij er doorheen, via de Tioga Pass. De kust hebben jullie deels al gedaan, dus sla dat over en doe de oostkant van de sierras.
Of misschien is Sequoia een optie? Ook hier (maar dat geldt ook voor Zion) zal het misschien al lastig zijn om nog een camping te vinden. Kijk daar zo snel mogelijk naar.
Page zelf is niet interessant, maar je kunt er lekker rustig aan het meer gaan staan, en zwemmen of varen.
In 2008 deden wij iets vergelijkbaars; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Yosemite doen we al in mei en slaan we daarom over. We gaan na de reis terug naar Nederland, maar hebben tot juni nog de tijd om in de (lange) weekenden alles in de omgeving van SF te doen. Camping reserveren zou overigens morgen zijn, maar juist ook omdat dat zo'n stressvol en hectisch gebeuren is hebben we besloten liever in mei een lang weekend te gaan. Ik ga je reisverslag zoeken!
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Reis clogger: 6 weken camperreis met kinderen.
Wat een eh.. interessante? Opmerking van jouw kennis over Moab, haha! Wij zijn er in oktober geweest en vonden het een heerlijke plek, zowel qua stadje (zal in de zomer vast veeeel drukker zijn) als alles wat er te doen is vanaf Moab.
Je kunt ook de Grand Canyon in een middag bezoeken en dan inderdaad een paar nachtjes in Sedona blijven. Ben benieuwd op welke route je nu uitkomt! Snap je idee van rust maar zou die dan niet in Monument Valley nemen maar idd eerder op een plek als Page waar je kunt zwemmen en varen.
Je kunt ook de Grand Canyon in een middag bezoeken en dan inderdaad een paar nachtjes in Sedona blijven. Ben benieuwd op welke route je nu uitkomt! Snap je idee van rust maar zou die dan niet in Monument Valley nemen maar idd eerder op een plek als Page waar je kunt zwemmen en varen.
Laatst gewijzigd door winterpark op 15 feb 2020, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het altijd proberen he? Maar nu wellicht te laat, tenzij je vroeg opstaat.
Of je rijdt er op de terugweg door; sowieso mooi om dan bezienswaardigheden als Bodie en Mono Lake mee te nemen. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag, en voor nog meer mogelijkheden ons 2015- en 2019-verslag.
Kijk ook eens of je de rit door Nevada niet kunt vermijden. Je zou een 8 kunnen maken. Dus bijvoorbeeld eerst via de Tioga Pass naar Death Valley etc (kijk voor dat stuk eens in ons 2013-verslag, en 2015-verslag, ook voor Yosemite in juni), en dan via Zion, Bryce, Capitol Reef naar Grand Teton en Yellowstone, en dan via Moab, Grand Canyon en LA terug. Je kunt dan ook tussen Bryce en Capitol Reef de UT12 meenemen, die mis je in jouw route. Leuk, ook met kinderen, om naar de Lower Calf creek Fall te lopen.
En nogmaals; kijk zo snel mogelijk naar campings als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
Re: Reis clogger: 6 weken camperreis met kinderen.
Die '8' optie van Marianne was best een goed idee, dat had de lange terugweg vanaf Yellowstone wel beter te doen gemaakt. Maar we waren afgelopen zaterdag toen de bookings voor Yosemite open gingen een weekendje naar de kust en de redwoods dus dat hebben we echt aan ons voorbij laten gaan. We hadden ook al een tijdje geleden geboekt voor Yosemite in mei en we verheugen ons er ook wel heel erg op om zo de highlights nog enigszins te verspreiden.
We hebben onze route inmiddels bepaald en voor het grootste deel ook vastgelegd met campings. We waren inderdaad wat laat (soms ben je nou eenmaal niet in de gelegenheid om eerder te plannen...) maar hebben bijna overal nog in de parken een camping gevonden. In Yellowstone was alleen Bridge Bay te reserveren, Fishing Bridge is helaas de hele zomer gesloten en gaat pas in september weer open. Was wel fijn geweest met hookups aangezien we er best een lange periode blijven. We hebben nu alle nachten daar gereserveerd, maar cancellen misschien nog de laatste twee nachten ofzo om dichter bij Mammoth Hot Springs te gaan staan zodat we niet eerst dat hele eind hoeven te rijden en dan daar laat aankomen. We durven het met de kinderen echter niet zo goed aan om voor een first come, first serve camping te kiezen. Ik heb ergens gezelen dat het soms al om 7.00 vol is in de zomer?! Iemand hier ervaring mee? Of anders misschien met een camping buiten het park in Gardiner?
Voor degene die het vroeg, dit wordt onze complete route! We hebben er super veel zin in, al zal het vast ook heel vermoeiend zijn om 6 weken lang zo veel te reizen en indrukken op te doen, zeker voor de kinderen. Gelukkig hebben ze daarna nog 2 weken tijd om bij te komen voor school in Nederland weer begint
1 Camper ophalen vanaf 13.00 naar Salinas (of waar we dan ook uitkomen)
2 Salinas naar San Simeon
3 San Simeon naar Santa Monica
4 Santa Monica
5 Santa Monica naar een camping voor Death Valley
6 Door Death Valley naar een camping tussen Death Valley en Las Vegas
7 ? naar Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas naar Valley of Fire
10 Valley of Fire naar Zion
11 Zion
12 Zion
13 Zion
14 Zion naar Bryce
15 Bryce Canyon (paardrijden)
16 Bryce Canyon naar Page (Lake Powell)
17 Page (Lake Powell)
18 Page (Lake Powell) naar Grand Canyon
19 Grand Canyon naar Sedona
20 Sedona
21 Sedona naar Monument Valley
22 Monument Valley naar Captiol Reef
23 Capitol Reef
24 Capitol Reef naar Moab
25 Moab (arches)
26 Moab (Canyonlands)
27 Moab
28 Moab naar Salt Lake
29 Salt Lake
30 Salt Lake naar Grand Teton
31 Grand Teton
32 Grand Teton naar Yellowstone
33 Yellowstone
34 Yellowstone
35 Yellowstone
36 Yellowstone
37 Yellowstone
38 Yellowstone naar Craters of the moon
39 Craters of the moon via Shoshone Falls naar Elko
40 Elko naar Tahoe
41 Tahoe
42 Tahoe naar SF
43 San Francisco
44 Camper inleveren voor 11.00, vliegen naar NL
We hebben onze route inmiddels bepaald en voor het grootste deel ook vastgelegd met campings. We waren inderdaad wat laat (soms ben je nou eenmaal niet in de gelegenheid om eerder te plannen...) maar hebben bijna overal nog in de parken een camping gevonden. In Yellowstone was alleen Bridge Bay te reserveren, Fishing Bridge is helaas de hele zomer gesloten en gaat pas in september weer open. Was wel fijn geweest met hookups aangezien we er best een lange periode blijven. We hebben nu alle nachten daar gereserveerd, maar cancellen misschien nog de laatste twee nachten ofzo om dichter bij Mammoth Hot Springs te gaan staan zodat we niet eerst dat hele eind hoeven te rijden en dan daar laat aankomen. We durven het met de kinderen echter niet zo goed aan om voor een first come, first serve camping te kiezen. Ik heb ergens gezelen dat het soms al om 7.00 vol is in de zomer?! Iemand hier ervaring mee? Of anders misschien met een camping buiten het park in Gardiner?
Voor degene die het vroeg, dit wordt onze complete route! We hebben er super veel zin in, al zal het vast ook heel vermoeiend zijn om 6 weken lang zo veel te reizen en indrukken op te doen, zeker voor de kinderen. Gelukkig hebben ze daarna nog 2 weken tijd om bij te komen voor school in Nederland weer begint
1 Camper ophalen vanaf 13.00 naar Salinas (of waar we dan ook uitkomen)
2 Salinas naar San Simeon
3 San Simeon naar Santa Monica
4 Santa Monica
5 Santa Monica naar een camping voor Death Valley
6 Door Death Valley naar een camping tussen Death Valley en Las Vegas
7 ? naar Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas naar Valley of Fire
10 Valley of Fire naar Zion
11 Zion
12 Zion
13 Zion