Ik ben nieuw op dit forum en heb hier al heel veel op gelezen, maar zou toch eens jullie mening vragen ivm mijn reisroute.
Wij (mijn vriendin, kind van 5 maand en ik) hebben onze tickets geboekt om van 23 maart tot 7 april naar San Diego te gaan.
We moeten sowieso in San Diego blijven tot 29 maart, omdat mijn vriendin daar een lezing moet geven. Dus tijd genoeg om de stad te gaan verkennen voor mij en mijn dochter!
Ik heb vooral vragen bij de trip achteraf.
We zouden dus 29 maart in de namiddag of 30 maart in de ochtend vertrekken uit San Diego en zouden heel graag naar de south rim van de Grand Canyon gaan en erna terug naar San Diego voor de vlucht op 7 april.
Op het forum las ik zowel goede dingen over Sedona/Flagstaff als van Joshua Tree NP/Las Vegas.
Daarom kwam ik momenteel uit op volgende route:
San Diego - Flagstaff - Grand Canyon South Rim - Las Vegas - Joshua Tree NP - San Diego.
Dit komt neer op +/- 2.000 km volgens google maps.
Nu zat ik met de volgende vragen:
- Is dit haalbaar op een 8tal dagen? (aangezien we een kindje van 5 maand meehebben moeten we genoeg stops inrekenen) of moeten we bepaalde zaken laten vallen?
- Hoeveel dagen Grand Canyon moeten we zo rekenen, we kunnen wel een wandeling doen met de draagzak?
- Joshua Tree NP: is dit meestal een dagstop, of toch best overnachten?
- Welke andere zaken zouden we zeker op onze route moeten aandoen (ik las veel over Julian, Palm Springs, ...)?
Het komt toch een beetje dichterbij. Normaal boeken wij pas alles last minute, maar nu zou ik toch mss al wat hotels willen vastleggen. Hebben jullie daar een idee van rond welke locaties we dus best zouden stoppen?
Ik dacht bv. (ik twijfel nu eventjes om de route eventueel omgekeerd te doen):
30 maart: San Diego - Palm Springs
1 april: Palm Springs - Joshua Tree NP
2 april
3 april: LV - Grand Canyon
4 april: Grand Canyon extra dag
5 - 6 april: Sedona/Flagstaff - San Diego (mss ergens tussenstop met overnachting om geen rit van 8u te doen).
Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
Stijn