Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Bakersfield naar Las Vegas (Via Death Valley)
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Van Bakersfield naar Las Vegas (Via Death Valley)
Beste Forumleden,
Eind Augustus reizen ik en mijn vriendin voor de 3e keer af naar Amerika.
Tijdens deze reis rijden we ao. van Bakersfield naar Las Vegas ( 285 mijl ) wat ons ongeveer 4 uur 30 minute zal kosten.
We vroegen ons af of het de moeite waard is om Via Death Valley te rijden ( 368 mijn ) wat ons ongeveer 6 uur zal kosten.
Overnachten doen we liever niet gezien de planning.
We vinden het beide geen probleem om te rijden dus kunnen onderweg wisselen ivm vermoeidheid.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Alvast vriendelijk bedankt.
Eind Augustus reizen ik en mijn vriendin voor de 3e keer af naar Amerika.
Tijdens deze reis rijden we ao. van Bakersfield naar Las Vegas ( 285 mijl ) wat ons ongeveer 4 uur 30 minute zal kosten.
We vroegen ons af of het de moeite waard is om Via Death Valley te rijden ( 368 mijn ) wat ons ongeveer 6 uur zal kosten.
Overnachten doen we liever niet gezien de planning.
We vinden het beide geen probleem om te rijden dus kunnen onderweg wisselen ivm vermoeidheid.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Alvast vriendelijk bedankt.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Van Bakersfield naar Las Vegas (Via Death Valley)
Je gaat door death valley rijden, maar op de Mesquite Sand Dunes en Zabriskie point liggen de meeste highlights van Death Valley niet op jullie route. Zou je via Olancha ipv Ridgecrest het park binnenrijden dan zou je ook bij Father Crowleys point nog kunnen stoppen, maar je bent dan gewoon wel de hele dag onderweg voor je in Vegas aankomt. Reken op eerder tegen de 7u zonder stops als je bovenstaande route zou rijden.
Ik weet niet hoeveel dagen/nachten je daarna in Las Vegas hebt, maar als dat er maar 1 dag is ofzo dan zou ik eerlijk gezegd de snelste route naar Las Vegas rijden.
(eerlijk gezegd heb ik altijd een beetje de neiging om te vragen waarom je in Bakersfield overnacht eigenlijk? Is het niet mogelijk om bij Kernville/Lake Isabella bv te overnachten? Dat is al iet leuker)
Ik weet niet hoeveel dagen/nachten je daarna in Las Vegas hebt, maar als dat er maar 1 dag is ofzo dan zou ik eerlijk gezegd de snelste route naar Las Vegas rijden.
(eerlijk gezegd heb ik altijd een beetje de neiging om te vragen waarom je in Bakersfield overnacht eigenlijk? Is het niet mogelijk om bij Kernville/Lake Isabella bv te overnachten? Dat is al iet leuker)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een mooie route wilt hebben zou ik zeker door DV rijden. Zelfs als je nergens uitstapt is het de moeite van het omrijden waard.
Er ligt ook veel meer op de route dan alleen Zabriskie Point en de Sand Dunes; je zou naar Mosaic Canyon kunnen gaan, en via Devils Golfcourse en Badwater het park uit kunnen rijden. Kijk eens hier voor de verschillende routes naar Las vegas: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... 0Vegas.pdf
Ik ben ook wel benieuwd naar de reden voor Bakersfield.
Marianne
Er ligt ook veel meer op de route dan alleen Zabriskie Point en de Sand Dunes; je zou naar Mosaic Canyon kunnen gaan, en via Devils Golfcourse en Badwater het park uit kunnen rijden. Kijk eens hier voor de verschillende routes naar Las vegas: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... 0Vegas.pdf
Ik ben ook wel benieuwd naar de reden voor Bakersfield.
Marianne
Als je Ridgecrest of Panamint Springs als uitgangpunt neemt kun je een dagtripje Vegas zeker inplannen.
Wij doen dit andersom:
Vanaf Las Vegas richting Shoshone, CA waar we de Badwater Road volgen (178). Bij de splitsing met de 190 kun je naar Zabriskie Point.
http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf
Wij doen dit andersom:
Vanaf Las Vegas richting Shoshone, CA waar we de Badwater Road volgen (178). Bij de splitsing met de 190 kun je naar Zabriskie Point.
http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Zelfs via Father Crowley point is het qua zuivere rijtijd met een wagen ongeveer 6 uur van Bakersfield tot Las vegas. Als je vroeg vertrekt is er dus wel tijd genoeg om de meeste bezienswaardigheden te doen in Death Valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor jullie reacties! Erg bruikbaar voor ons.
Voor Bakersfield hebben we niet echt een gegronde rede.
Het lag op de route, we zullen er overnachten en weer door rijden.
Voor Bakersfield hebben we niet echt een gegronde rede.
Het lag op de route, we zullen er overnachten en weer door rijden.
2010: Rondje Westkust & Texas
-
Marcopstal
- Amerika-expert
In de zomer ligt Bakersfield normaal gezien nooit op de route. Dan rij je in principe via de 120 over de Sierra's (Tioga Pass) richting Death Valley, dit is en blijft de aangewezen route. Bakersfield passeer je in de winter wanneer de bergpassen gesloten zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien goed om je route eens te plaatsen? Misschien zijn er andere opties dan Bakersfield? Waar kom je vandaan voordat je naar Bakersfield gaat?
Marianne
Marianne
- flexer
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij reizen de omgekeerde route van Las Vegas naar Sequoia NP ook via Bakersfield. Het is inderdaad een lange trip van Las Vegas naar Bakersfield, maar ligt wel zeker op de route. Wij plannen ook de high lights in Death Valley te bezoeken. Deze route is al eerder besproken met veel bruikbare tips in dit topic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=4731
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=4731
Groet, Flexer
-
Marcopstal
- Amerika-expert
In welke richting je gaat maakt op zich niet uit. De enige reden om niet via de Tioga Pass en de 120 te gaan in de zomer is als je Yosemite helemaal niet bezoekt. Anders neem je die route en bezoek je Sequoia NA een bezoek aan Yosemite.
Conclusie: als zowel Death Valley als Yosemite op je lijstje staan dan ligt Bakersfield in de zomer echt niet op de route en is het zelfs zonde om via deze weg te rijden.
Conclusie: als zowel Death Valley als Yosemite op je lijstje staan dan ligt Bakersfield in de zomer echt niet op de route en is het zelfs zonde om via deze weg te rijden.
-
Sofiedegeling
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dag Marc,Marcopstal schreef: ↑25 apr 2015, 12:09In welke richting je gaat maakt op zich niet uit. De enige reden om niet via de Tioga Pass en de 120 te gaan in de zomer is als je Yosemite helemaal niet bezoekt. Anders neem je die route en bezoek je Sequoia NA een bezoek aan Yosemite.
Even een vraagje. Als wij vertrekken vanuit lee vining, en dan nemen we tioga road en uitkomen ergens Mariposa. Dan gaan we naar sequoia, hoe dan naar Death Valley gaan zonder voorbij bakersfield te komen?
Alvast bedankt!
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Als je vertrekt uit Lee Vining richting Yosemite/Mariposa kom je wellicht uit Las Vegas en heb je Death Vally al bezocht? Tenzij je uit het noorden komt (Lake Tahoe, Lassen...), maar dan kan je beter eens de hele route posten die je voor ogen hebt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom stel je deze vraag niet in je routetopic? Daar is nu juist een routetopic voor.
Je kunt voor de mogelijkheden eens op googlemaps kijken, maar misschien is het ook wel leuk - en zeker handig - om een papieren kaart te kopen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Hallwag-kaarten.
En zoals Jerommeke zegt zal je normaal gesproken al van Death Valley komen als je in Lee Vining bent.
Ik heb het al eerder gezegd: kijk eens naar de voorbeeldroute.
Marianne
Je kunt voor de mogelijkheden eens op googlemaps kijken, maar misschien is het ook wel leuk - en zeker handig - om een papieren kaart te kopen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Hallwag-kaarten.
En zoals Jerommeke zegt zal je normaal gesproken al van Death Valley komen als je in Lee Vining bent.
Ik heb het al eerder gezegd: kijk eens naar de voorbeeldroute.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6247 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-