Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
KLM-vlucht welk vliegtuigtype
KLM-vlucht welk vliegtuigtype
Op 3 september vliegen we met de KLM naar San Francisco, vluchtnummer KL0605.
Waar kan ik vinden welk vliegtuigtype we zullen hebben?
Vroeg stond dat op de timetable, maar ik kan het niet terugvinden.
Waar kan ik vinden welk vliegtuigtype we zullen hebben?
Vroeg stond dat op de timetable, maar ik kan het niet terugvinden.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Volgens mij vliegt de KLM heen met de B777. Staat het niet op je bevestiging? Je kunt ook op de KLM site via de knop 'Mijn Boeking' je gegevens terugvinden als je de boekingscode invult.
Laatst gewijzigd door jerbia op 04 apr 2007, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Animar
- Amerikakenner
wij zijn ook met KLM naar San Francisco geweest en vlogen toen met een MD 11. Toen stond het er inderdaad nog bij op hun site, maar ik zie het nu ook nergens meer staan.
Edit: bij de veelgestelde vragen staat een link naar Skyteam. Als je daarop kijkt zie je dit schema. Volgens hen zou je dus met een Boeing 747 vliegen.
Edit: bij de veelgestelde vragen staat een link naar Skyteam. Als je daarop kijkt zie je dit schema. Volgens hen zou je dus met een Boeing 747 vliegen.
Anita
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
KLM vliegt dit zomerseizoen met een full-passenger 747 op de route Amsterdam-San Francisco, je kunt alle vliegtuigtypes van skyteam opzoeken bij http://www.skyteam.com. Vorig jaar vlogen ze met de MD-11 en twee jaar geleden met de 777. Ze verwachten kennelijk nogal wat groei dit jaar op deze route.
Harry
Harry
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk ook 'ns op http://www.seatguru.com, een erg handige site.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi,
Ik werk bij klm en ik kan je aanraden om als je graag de twoseater achterin wil hebben om dan echt 90 dagen voor vertrek van de vlucht je reisbureau te vragen of ze die willen inboeken. Dit is dus 90 dagen voor vertrek van de heenreis en dan een tijdje later nog eens voor de terugreis, deze plekken zijn nl heel erg populair en je wilt niet weten hoe vaak ik mensen moet teleurstellen.
Succes!
Ik werk bij klm en ik kan je aanraden om als je graag de twoseater achterin wil hebben om dan echt 90 dagen voor vertrek van de vlucht je reisbureau te vragen of ze die willen inboeken. Dit is dus 90 dagen voor vertrek van de heenreis en dan een tijdje later nog eens voor de terugreis, deze plekken zijn nl heel erg populair en je wilt niet weten hoe vaak ik mensen moet teleurstellen.
Succes!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dienstregeling KLM Online
Ik heb dit programmaatje gedownload, het geeft de dienstregeling van de KLM weer en als je bij jou vlucht op de I van informatie klikt, krijg je alle vluchtgegevens, ook het toestel.
Ik heb dit programmaatje gedownload, het geeft de dienstregeling van de KLM weer en als je bij jou vlucht op de I van informatie klikt, krijg je alle vluchtgegevens, ook het toestel.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Iris,
Een two-seater zijn gewoon twee stoelen naast elkaar, en geen drie of vier, als je met twee personen reist is het wel zo prettig om met z'n tween naast elkaar te zitten zonder dat er nog iemand naast zit. Een KLM full-passenger 747 heeft alleen helemaal achterin een aantal two-seaters doordat het toestel daar smaller wordt , verder alleen maar drie of vier stoelen naast elkaar. Ook helemaal voorin naast de grote keuken aan de linkerkant van het toestel zijn nog een aantal two-seaters, deze zijn echter in de eerste plaats bedoeld voor de frequent-flyers. Voorin het toestel is het meestal wat stiller en je bent er sneller weer uit, het is maar net wat je belangrijker vind.
Harry
Een two-seater zijn gewoon twee stoelen naast elkaar, en geen drie of vier, als je met twee personen reist is het wel zo prettig om met z'n tween naast elkaar te zitten zonder dat er nog iemand naast zit. Een KLM full-passenger 747 heeft alleen helemaal achterin een aantal two-seaters doordat het toestel daar smaller wordt , verder alleen maar drie of vier stoelen naast elkaar. Ook helemaal voorin naast de grote keuken aan de linkerkant van het toestel zijn nog een aantal two-seaters, deze zijn echter in de eerste plaats bedoeld voor de frequent-flyers. Voorin het toestel is het meestal wat stiller en je bent er sneller weer uit, het is maar net wat je belangrijker vind.
Harry
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Helemaal voorin heb je inderdaad two-seaters in de Business Class, maar die zijn meestal een beetje prijzig ! Daar achter begint vanaf rij 9 de Economy Class. Tot aan rij 18 is dat een smal stuk, ook wel "De Pijpela" genoemd. Zoals Harry al schreef, zeer prettig om te zitten.
Dat deze plaatsen in eerste instantie voor Frequent Flyers zijn bedoeld geloof ik niets van. Als Frequent Flyer van KLM ben ik al overal neergezet. Stoelreservering is een probleem en on-line inchecken is er ook al niet bij. Je mag mee en daar is ook alles van dit inmiddels "uitgeklede" programma mee gezegd.
Dat deze plaatsen in eerste instantie voor Frequent Flyers zijn bedoeld geloof ik niets van. Als Frequent Flyer van KLM ben ik al overal neergezet. Stoelreservering is een probleem en on-line inchecken is er ook al niet bij. Je mag mee en daar is ook alles van dit inmiddels "uitgeklede" programma mee gezegd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Ruud2004,
Ik ben het met je eens dat na de overname door Air-France het Frequent Flyer programma minder voordelen biedt, maar dat heeft voornamelijk betrekking op de beschikbaarheid van Award tickets in de Business Class. Dit jaar vliegen we met een Award-ticket naar San Francisco en als je 90 dagen voor vertrek met Flying Bleu belt krijg je eigenlijk altijd de stoelen die je wilt. We hebben zowel heen als terug stoelen op rij 11 D en E vastgelegd, vorig jaar in de MD-11(oude configuratie) hadden we stoelen op rij 10 A en B, het jaar daarvoor zaten we in de 777 op rij 1 in de Business-class. Na de overname is het bijna niet meer mogelijk om een Award-ticket te krijgen in de business bij KLM, maar met een Platinum status is het eigenlijk altijd wel mogelijk om met een beetje flexibiliteit in de vertrek en retourdatum een award-ticket te boeken. Verder vind ik de service van de KLM over het algemeen niet slecht, er zit altijd wel een keer een mindere vlucht tussen.
Harry
Ik ben het met je eens dat na de overname door Air-France het Frequent Flyer programma minder voordelen biedt, maar dat heeft voornamelijk betrekking op de beschikbaarheid van Award tickets in de Business Class. Dit jaar vliegen we met een Award-ticket naar San Francisco en als je 90 dagen voor vertrek met Flying Bleu belt krijg je eigenlijk altijd de stoelen die je wilt. We hebben zowel heen als terug stoelen op rij 11 D en E vastgelegd, vorig jaar in de MD-11(oude configuratie) hadden we stoelen op rij 10 A en B, het jaar daarvoor zaten we in de 777 op rij 1 in de Business-class. Na de overname is het bijna niet meer mogelijk om een Award-ticket te krijgen in de business bij KLM, maar met een Platinum status is het eigenlijk altijd wel mogelijk om met een beetje flexibiliteit in de vertrek en retourdatum een award-ticket te boeken. Verder vind ik de service van de KLM over het algemeen niet slecht, er zit altijd wel een keer een mindere vlucht tussen.
Harry
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hoi Harry,
Ik heb juist de indruk dat je bij "moedermaatschappij" Air France meer service voor je punten krijgt dan bij de KLM. Vwb die stoelen; Ik heb waarschijnlijk vaak pech. Als ik een leuke stoel denk te hebben bemachtigd, wordt ik er door zo'n "gate-stewardess" weer afgehaald omdat ze een vriendje kwijt moet. Is mij bij KLM al meerdere malen overkomen bij Air France nog nooit.
gr Ruud
Ik heb juist de indruk dat je bij "moedermaatschappij" Air France meer service voor je punten krijgt dan bij de KLM. Vwb die stoelen; Ik heb waarschijnlijk vaak pech. Als ik een leuke stoel denk te hebben bemachtigd, wordt ik er door zo'n "gate-stewardess" weer afgehaald omdat ze een vriendje kwijt moet. Is mij bij KLM al meerdere malen overkomen bij Air France nog nooit.
gr Ruud
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Inderdaad, Business Class is haast niet te boeken met je punten. Echt wel jammer, want wb punten is dat echt heel voordelig. Voor 50.000 punten Economy naar de US en voor 80.000 punten Business Class ! Dat is wel een heel klein verschil.Harry schreef:Hoi Ruud2004,
Harry
In deze zomervakantie vliegen we met KLM van AMS naar LA met punten. Bij Gods gratie overigens net 4 tickets (ik, vrouw en 2 kinderen) kunnen krijgen, toen ik 10 maanden van te voren belde. En Business Class (wat ik graag wilde) echt niet te krijgen hoor. Maar dat komt misschien door de periode waarin we vliegen. Ik ben dit jaar 2 keer voor werk naar NY gevlogen in Business Class, en beide keren niet mogelijk om voor mijn vrouw ook in de Business Class met punten te boeken.
Overigens op de laatste vlucht naar NY (zowel heen als terug) zat de BC niet helemaal vol. Dus ik bij inchecken (helaas mijnheer, doen we niet), bij de gate (gingen kijken, mijn vrouw is ook Platinum dus hoopte dat dat hielp; na ongeveer 20 minuten wachten kreeg ze rij 10, eerste rij na BC waar 2 stoelen waren, waarvan de ander leeg bleef) en uiteindelijk bij de purser gevraagd, maar ook daar deden ze upgrade naar BC niet. Purser bleef heel vriendelijk, vertelde dat ze geen upgrades doen, alleen als Economy volzit en dan krijgen Platinum Frequent Flyers wel voorrang.
Ach ja, mijn vrouw was al happy dat ze helemaal vooraan zat, en de andere stoel leeg. Dus het helpt wel, maar bij KLM kom je dus niet zomaar in BC. Toen ik in NY werkte en veel binnenlands vloog (met Delta en Continental), werd je bijna standaard ge-upgrade naar Business Class. Daar was het idee juist om zoveel mogelijk upgrades te geven aan Frequent Flyers, om mensen tevreden te stellen en hopen dat ze de volgende keer weer met die maatschappij zouden vliegen. Vind ik persoonlijk een goed idee. Bij KLM doen ze dat niet, de purser vertelde dat idee van KLM was dat ze niet mensen in BC wilden zetten die 'maar' een paar honderd euro hadden betaald, terwijl de rest in BC flink voor die tickets had betaald.
Ik vind de service van KLM overigens prima, niets mis mee. Alleen jammer van de award tickets, blijft toch lastig om die 'uit te geven'.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Jan,
Wat leuk, wij vliegen ook op 25e weer terug !!!
En wat spannend voor je (of jullie?), de eerste keer vliegen.
Misschien zien we elkaar inderdaad wel.
Is het een idee om een herkenningsteken af te spreken of blijf je liever anoniem?
Voor diegenen die niet precies weten wat het voordeel is van de twoseaters achterin:
er zit aan de raamkant ook nog een stukje "loze ruimte" waar je eventueel een tasje of je voeten kunt parkeren.
Wat leuk, wij vliegen ook op 25e weer terug !!!
En wat spannend voor je (of jullie?), de eerste keer vliegen.
Misschien zien we elkaar inderdaad wel.
Is het een idee om een herkenningsteken af te spreken of blijf je liever anoniem?
Voor diegenen die niet precies weten wat het voordeel is van de twoseaters achterin:
er zit aan de raamkant ook nog een stukje "loze ruimte" waar je eventueel een tasje of je voeten kunt parkeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2524 Weergaves
-
Laatste bericht door jill1234
-
- 15 Reacties