Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sofiedegeling: California - Las Vegas - Arizona
-
Sofiedegeling
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Sofiedegeling: California - Las Vegas - Arizona
Hoi iedereen,
Mijn vriend en ik zijn onze reis aan het plannen voor de zomer (20 nachten).
In 2018 hebben we Florida gedaan, hier hebben we eigenlijk heel weinig gepland. Enkel de ‘grote punten’ bekeken die we wouden doen en niets vastgelegd (buiten ons hotel de eerste nacht). Dit was enorm leuk!
Dit jaar gaat onze reis naar zuidwest Amerika en ik heb gehoord dat dit wel echt gepland moet worden.. Hier heb ik wel wat hulp bij nodig.
We komen aan in San Francisco op 11/07 en vertrekken op 14/07 naar Lake Tahoe en blijven hier een nachtje. Dan is het plan om naar Yosemite te gaan. Mariposa en mammoth lakes wil ik ook graag doen. Ik weet niet goed wat de beste route is.. ik zal even oplijsten welke dingen we hierna graag willen doen/zien:
- Death Valley doorrijden?
- sequoia
- barstow
- Las Vegas
- Grand Canyon
- antelope canyon
- kingman
- Palm Springs
- LA (Hollywood, walk of fame, Beverly Hills, el Pueblo de Los Angeles, Santa Monica)
- Malibu
- Mcway falls
- Pfeiffer Beach
- Santa Barbara
Is er iemand die me wat kan helpen met de route?
Ik wil ook even vermelden dat wij niet de grootste natuurmensen zijn. Natuurlijk willen we de parken en dergelijke wel zien en de fantastische uitzichten. Maar wij zijn geen mensen die drie dagen aan een stuk gaan wandelen.. korte wandelingen natuurlijk wel. Zo is vb mijn vraag: tioga road, kom je hier voldoende tegen om te bezichtigen?
wij houden wel erg van gezellige dorpjes en stadjes, meer cultuur.. moesten jullie hier ook tips voor hebben, altijd welkom.
Wij zijn beide -helaas- geen planners en laten meestal dingen op ons afkomen, dus dit is wat zoeken voor ons..
*no hate please*
Mijn vriend en ik zijn onze reis aan het plannen voor de zomer (20 nachten).
In 2018 hebben we Florida gedaan, hier hebben we eigenlijk heel weinig gepland. Enkel de ‘grote punten’ bekeken die we wouden doen en niets vastgelegd (buiten ons hotel de eerste nacht). Dit was enorm leuk!
Dit jaar gaat onze reis naar zuidwest Amerika en ik heb gehoord dat dit wel echt gepland moet worden.. Hier heb ik wel wat hulp bij nodig.
We komen aan in San Francisco op 11/07 en vertrekken op 14/07 naar Lake Tahoe en blijven hier een nachtje. Dan is het plan om naar Yosemite te gaan. Mariposa en mammoth lakes wil ik ook graag doen. Ik weet niet goed wat de beste route is.. ik zal even oplijsten welke dingen we hierna graag willen doen/zien:
- Death Valley doorrijden?
- sequoia
- barstow
- Las Vegas
- Grand Canyon
- antelope canyon
- kingman
- Palm Springs
- LA (Hollywood, walk of fame, Beverly Hills, el Pueblo de Los Angeles, Santa Monica)
- Malibu
- Mcway falls
- Pfeiffer Beach
- Santa Barbara
Is er iemand die me wat kan helpen met de route?
Ik wil ook even vermelden dat wij niet de grootste natuurmensen zijn. Natuurlijk willen we de parken en dergelijke wel zien en de fantastische uitzichten. Maar wij zijn geen mensen die drie dagen aan een stuk gaan wandelen.. korte wandelingen natuurlijk wel. Zo is vb mijn vraag: tioga road, kom je hier voldoende tegen om te bezichtigen?
wij houden wel erg van gezellige dorpjes en stadjes, meer cultuur.. moesten jullie hier ook tips voor hebben, altijd welkom.
Wij zijn beide -helaas- geen planners en laten meestal dingen op ons afkomen, dus dit is wat zoeken voor ons..
*no hate please*
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: California - Las Vegas - Arizona
Je eindigt ook in SF?
En heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Voor bv de McWay Falls de Mariposa Grove en de Tioga Road kun je eens in ons 2019-verslag kijken.
Marianne
En heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Voor bv de McWay Falls de Mariposa Grove en de Tioga Road kun je eens in ons 2019-verslag kijken.
Marianne
-
Sofiedegeling
- Amerika-newbie
Re: Reis Sofiedegeling: California - Las Vegas - Arizona
@Martin & Marianne
Bedankt voor de info
Kan ons zeker al verder helpen. We eindigen inderdaad terug in SF.
Ik heb al verschillende routes bekeken, maar nog niet echt volledig gevonden wat ons idee zou zijn.. maar we blijven zoeken en zelf zoeken
Bedankt voor de info
Kan ons zeker al verder helpen. We eindigen inderdaad terug in SF.
Ik heb al verschillende routes bekeken, maar nog niet echt volledig gevonden wat ons idee zou zijn.. maar we blijven zoeken en zelf zoeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met wat je noemt is de voorbeeldroute een goed startpunt.
Ik zou wel Barstow vergeten. Wat was het idee daarbij?
En zelfs zonder lange wandelingen zul je waarschijnlijk keuzes moeten maken.
Ik denk trouwens dat er niet veel mensen zijn die 3 dagen aan een stuk wandelen.
Misschien ook Lake Tahoe overslaan. Dat is wat lastig combineren.
En wil je zowel nasr Sequoia NP als naar de Mariposa Grove?
Marianne
Ik zou wel Barstow vergeten. Wat was het idee daarbij?
En zelfs zonder lange wandelingen zul je waarschijnlijk keuzes moeten maken.
Ik denk trouwens dat er niet veel mensen zijn die 3 dagen aan een stuk wandelen.
Misschien ook Lake Tahoe overslaan. Dat is wat lastig combineren.
En wil je zowel nasr Sequoia NP als naar de Mariposa Grove?
Marianne
-
Sofiedegeling
- Amerika-newbie
Ja, inderdaad.. keuzes maken zal zeker moeten.
Als ik er nu over nadenk, is het inderdaad niet noodzakelijk beide te doen. Mariposa dan misschien schrappen.
Barstow leek ons een leuk plekje om te stoppen onderweg naar Las Vegas.
Lake Tahoe wil ik persoonlijk heel erg graag zien.
Maar is inderdaad moeilijk eraan te plakken. De route tot Las Vegas vind ik het moeilijkst in te schatten.
Over het wandelen wou ik gewoon even meedelen dat dat niet ons ‘dada’ is
Als ik er nu over nadenk, is het inderdaad niet noodzakelijk beide te doen. Mariposa dan misschien schrappen.
Barstow leek ons een leuk plekje om te stoppen onderweg naar Las Vegas.
Lake Tahoe wil ik persoonlijk heel erg graag zien.
Maar is inderdaad moeilijk eraan te plakken. De route tot Las Vegas vind ik het moeilijkst in te schatten.
Over het wandelen wou ik gewoon even meedelen dat dat niet ons ‘dada’ is
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Sofiedegeling schreef: ↑06 feb 2020, 12:17wij houden wel erg van gezellige dorpjes en stadjes, meer cultuur.. moesten jullie hier ook tips voor hebben, altijd welkom.
Die 'gezellige" dorpjes heb je niet zoveel in Zuidwest-Amerika. Behalve dat het op veel plekken bv veel te warm is om lang buiten te zijn is die terras op cultuur daar niet op ingericht. Calico bij Barstow is aan de ene kant best leuk om te zien, maar eigenlijk ook een toerist trap.Over het wandelen wou ik gewoon even meedelen dat dat niet ons ‘dada’ is
Het is niet zo dat je daar terrassen vol met 1000-en mensen hebt zoals hier soms is. De meesten hier gaan niet 'drie dagen aan een stuk' wandelen.
Maar ook al ben je geen wandelaar, je gaat echt veel lopen.
Je zal vaak toch ook een stukje moeten lopen van de parking naar een viewpoint. De ene keer 100m de andere keer een kilometer. Antelope Canyon is gewoon een uur lopen, Horseshoe bend is gewoon een bezienswaardigheid waar je 1.5u minimaal wel voor uit moet trekken.
Maar bv de narrows in Zion kan je zo ver lopen als je zelf wilt. Een paar 100m en je bent de grote meute al kwijt, maar dit betekent niet dat je persé kilometers zou moeten 'wandelen'. Er is niemand die je verplicht om angels landing in Zion, de Navajo trail in Bryce of een deel van de bright angel trail bij de grand canyon te wandelen. Maar je kan gewoon lang niet alles vanuit de auto zien.
Zeker in LA wil je niet overal steeds je auto moeten parkeren, maar maak daar dan combinatiebezoeken van. LA zonder auto is namelijk ook niet te doen.
Combineer Venice met Santa Monica en huur bv een fiets. Zet je auto in downtown weg voor bv pueblo de los angeles (let op dat het daar 's avonds niet aantrekkelijk is en dat je niet overal moet gaan lopen) en pak de metro (rode lijn) naar Hollywood & Vine voor de walk of fame, of andersom.
Overigens ga je inderdaad recht in de zomervakantie en zou ik in jullie geval als je je route eenmaal compleet hebt zo snel mogelijk alles al boeken. In het voor en naseizoen zou je nog veel op de bonnefooi kunnen doen, maar in Juli/Augustus/September waag ik het er niet meer op
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In LA zou je een dag met een hop on hop off bus kunnen gaan. https://www.starlinetours.com/en/hop-on ... ble-decker
Dat is ons prima bevallen en de stad heeft ons aangenaam verrast. Je kunt daar waar je wilt uitstappen en zoveel tijd verdoen als je wilt. Houd er wel rekening mee dat het een grote stad is en dat, ook met de bus, de afstanden vaak best groot zijn. Je zult dus, mede omdat je verschillende lijnen moet hebben voor verschillende delen van de stad en dus soms moet wachten bij het overstappen, waarschijnlijk niet de hele stad kunnen zien. Je kunt van tevoren een keuze maken en je tijd daarop inrichten.
Voor een indruk kun je ons verslag van die dag lezen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Dat is ons prima bevallen en de stad heeft ons aangenaam verrast. Je kunt daar waar je wilt uitstappen en zoveel tijd verdoen als je wilt. Houd er wel rekening mee dat het een grote stad is en dat, ook met de bus, de afstanden vaak best groot zijn. Je zult dus, mede omdat je verschillende lijnen moet hebben voor verschillende delen van de stad en dus soms moet wachten bij het overstappen, waarschijnlijk niet de hele stad kunnen zien. Je kunt van tevoren een keuze maken en je tijd daarop inrichten.
Voor een indruk kun je ons verslag van die dag lezen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Barstow ligt niet op de route.Sofiedegeling schreef: ↑06 feb 2020, 18:48Barstow leek ons een leuk plekje om te stoppen onderweg naar Las Vegas.
Als je naar Sequoia wilt zou je van SF naar Sequoia (of Kings Canyon) kunnen rijden. Dan naar Yosemite en via Lee Vining en Death Valley naar Las Vegas. Dan naar Page (je wilt niet naar Zion en Bryce?) en dan via de GC richting LA en dan via de kust terug. Op die manier heb je alles wat je opnoemt in een logische volgorde.
Schrijf dat eens uit, kijk naar de reistijden en kijk of het lukt in 20 dagen. Als je zowel Lake Tahoe als Sequoia wilt doen kun je ook overwegen om Page (Antelope Canyon) en de GC over te slaan.
Eventueel nog naar Lake Tahoe, maar ik denk dat je met 20 dagen daar eigenlijk geen tijd voor hebt.
Je komt op die manier niet in Barstow. En daar mis je niets aan. De route via de Tioga Pass is veel mooier.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2339 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-