Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis svanrijswijk: extra nacht over tussen Zion en Grand Canyon, waar verblijven?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
svanrijswijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis svanrijswijk: extra nacht over tussen Zion en Grand Canyon, waar verblijven?

Bericht door svanrijswijk »

Goedenavond,

Wij hebben een 'extra' nacht over tussen Zion en Grand Canyon. We hebben monument valley geskipt en hadden bedacht om dan twee nachten Zion te doen en 1 nacht Bryce. In Zion overnachten we in Springdale. We kunnen echter ook Zion en Bryce verdelen over 2 dagen en dan nog ergens anders een nachtje slapen.
Raden jullie dat aan of toch 2 nachten in Zion en 1 in Bryce?
Alvast dank voor het meedenken!

Gr. Saskia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: extra nacht over tussen Zion en Grand Canyon, waar verblijven?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is zo lastig te zeggen maar Page lijkt een logische tussenstop. Plaats je totale route eens. Hoe reizen jullie, auto, camper? In welke tijd van het jaar?

Marianne
svanrijswijk
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Dit is ons reisschema

San Francisco 3 nachten
Yosemite (westkant park) 3 nachten
Omg. Death Valley 1 nacht
Las Vegas 2 nachten
Omg. Bryce/Zion 2 nachten
Extra nacht in te zetten
Omg. Page 1 nacht
Grand Canyon (South Rim) 3 nachten
Omg. Twentynine Palms/Joshua Tree 1 nacht
Los Angeles 3 nachten

we reizen in de zomervakantie met een auto.
We hebben echter al wat hotels vastgelegd die niet refundable zijn. we kunnen dus helaas niet meer een extra nacht inbouwen op de route yosemite-death valley.

Het Hotel in Zion is niet terugbetaalbaar dus daar zitten we sowieso 2 nachten.
SF, Yosemite, LV, Zion en GC zijn al geboekt. Voor de andere locaties moeten we nog boeken.

gr.
saskia
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Wat wil je drie nachten in de Grand Canyon gaan doen?
svanrijswijk
Amerika-ontdekker

we reizen met kinderen dus blijven liever ergens wat langer dan dat we overal langs racen. Geen idee of we 3 dagen ín de GC gaan spenderen maar we overnachten er niet midden in dus kunnen ook ergens anders naartoe rijden als we het wel gezien hebben. Er is genoeg te zien in de omgeving lijkt me. Alleen de McDonalds is al een sigthseeing op zich voor ons :D We zijn tenslotte nog amerika newbies ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat niet alles te annuleren is, dat kan toch vrijwel altijd? Wat is wel en wat niet te annuleren?
Ik begrijp nu je vraag niet, ik dacht dat je eventueel maar 1 nacht Zion wilde doen en 1 nacht Bryce, maar die twee nachten zion liggen vast?
En je hebt al een nacht Page, dus je hebt al iets tussen Zion en de grand Canyon.

Wat bedoel je met omgeving Death valley, aan de oost- of aan de westkant? Dat maakt nogal wat uit.

Als ik het goed zie is je schema nu als volgt:
Dag 1 SF - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - ?
Dag 13 ? - Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles

Dan is een nacht bryce natuurlijk het meest voor de hand liggend.
Die drie nachten GC lijkt mij ook te veel. Ik zou een extra nacht Page doen.
Een nacht tussen Yosemite en DV zou ook mooi zijn.
Waar overnacht je bij de GC?

Ik ben wel een voorstander van meerdere nachten op dezelfde locatie, maar dan moet het wel een interessante locatie zijn. Als je dan nog veel moet rijden om iets te zien is het nog niet rustig.

Marianne
svanrijswijk
Amerika-ontdekker

ik was even in de war over Zion. We verblijven daar 2 nachten die we niet kunnen annuleren.
dus dan kunnen we in die twee nachten Zion en Bryce bezoeken en dan hebben we één nacht ergens anders. Of dus 2 nachten zion en een nacht bryce
of 2 nachten Zion/bryce en een nacht naar keuze.

in de GC overnachten we in Williams.
2 nachten page is dus wel de moeite waard? Beter 2 nachten page dan 2 nachten alleen Zion?

Het overzicht komt uit ons reisschema, opgesteld door een reismakelaar die we hebben ingeschakeld. we hebben nog niet geboekt in death valley dus kan beide nog.

we hebben via booking.com geboekt en sommige kamer zijn niet-refundable. We hadden voor meer geld refundable kunnen boeken maar de reis ligt toch vast dus vonden we niet zo nodig. Maar in sommige gevallen is het toch wel handig :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

svanrijswijk schreef:
05 feb 2020, 21:55
2 nachten page is dus wel de moeite waard? Beter 2 nachten page dan 2 nachten alleen Zion?
Dit begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je met alleen Zion? Geen Bryce? Ik zou zeker voor een nacht Bryce gaan. Maar ik zou daarnaast een nacht Williams minder doen ten guste van een extra nacht Page.
Bryce vanuit Zion bezoeken is niet handig; dan rij je erg veel heen en weer.
Twee nachten Page is niet gek. Je kunt naar Antelope Canyon (wel reserveren) en naar Horseshoe Bend en de Glen Canyon dam bezoeken. En natuurlijk naar Lake Powell. Kijk eens hier voor ons bezoek met onze kinderen, En hier toen de dochters al een stuk ouder waren.

Tussen Yosemite en Las Vegas kun je in Bishop of Lone Pine overnachten. Wil je ook nog tijd voor de Tioga Road en voor bijvoorbeeld Mono Lake, dan zou je ook in Lee Vining kunnen overnachten. Voor DV hou je dan weinig tijd over.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 feb 2020, 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis svanrijswijk: extra nacht over tussen Zion en Grand Canyon, waar verblijven?

Bericht door josea »

Eens met Marianne: niet Bryce bezoeken vanuit Zion, maar overnachten!

Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - en verder
Karinkazi
Amerikafan

Re: Reis svanrijswijk: extra nacht over tussen Zion en Grand Canyon, waar verblijven?

Bericht door Karinkazi »

Ik zou zeker weten een extra nacht in de buurt van Page gaan zitten om (Upper) Antelope Canyon te bezoeken. Hele prachtige uitstap is dat, voor mij zeker in de top 3 van onze roadtrip ZW!!
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Eens.
Antelope Canyon en Horseshoebend .....
Onze nr 1. Zeker niet overslaan. Antelope Canyon moet je wel paar maand van tevoren boeken en betalen. Is ook niet goedkoop maar het geld dubbel en dwars waard. Wij deden de lower via ken’s tours.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is prachtig inderdaad. Maar kan ook met maar 1 nacht Page.
Lower Antelope Canyon is mooi in de ochtend. Boek een vroege tour. En dan voor je naar de Grand Canyon gaat langs Horseshoe Bend.

Marianne
svanrijswijk
Amerika-ontdekker

En we gaan weer verder met de planning :D Wel echt een trial and error zo'n eerste reis plannen haha.
Dank voor het meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer