Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 1976Mustang: welke route West-Amerika?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
1976Mustang
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis 1976Mustang: welke route West-Amerika?

Bericht door 1976Mustang »

Beste mede-Amerikaliefhebbers

Afgelopen twee jaar heb ik twee keer het prachtige Amerika bezocht. De eerste keer met school (met name Pennsylvania, New York City, Lancaster en Washington D.C.), en de tweede keer samen met mijn moeder (met name North Carolina, Tennessee en New York City).
Afhankelijk van mijn studie wil ik dit jaar of volgend jaar september samen met mijn moeder voor het eerst naar West Amerika.
De afgelopen maanden heb ik zoveel informatie over deze kant van Amerika gelezen dat ik inmiddels geen reisgids meer kan zien.
Je snapt het wel, het liefst zie je gewoon alles, maar dat past natuurlijk niet een week of 3... :lol:
Inmiddels heb ik verschillende opties opgeschreven, en hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van een keuze :D

Tijdens de vakantie in het oosten genoten wij met name van het rijden, zowel door de mooie natuur, als door de typische dorpen en woonwijken. We vinden het spotten van wildlife ook helemaal te gek! We gaan dan ook met name voor de natuur (watervallen, groen, bergen, etc.) kleine dorpjes, en wildlife, en dus niet zozeer voor de grote steden. Wel vinden we het leuk om een dagje te shoppen, en Las Vegas willen we zeker even aandoen (2 dagen ong.). We vinden het niet erg om grote afstanden te rijden, maar we willen er zeker geen race van maken en hele dagen onderweg zijn. We hebben niet veel met grote vlaktes. Ik weet dat ze onvermijdelijk zijn op de reisdagen, dat is geen probleem (Amerika is immers groot en weids), maar we zoeken ze dus niet op.

We hebben afhankelijk van de situatie ongeveer 2,5 week, en reizen met een huurauto (in combinatie met hotels). Ik betwijfel of sommige routes niet te lang worden, gezien we op sommige plekken wat langer willen blijven.

De routes die ik tot nu toe in gedachte heb zal ik kort beschrijven en toelichten:

San Francisco > Yosemite > Las Vegas > Zion > Bryce (> Capitol Reef) > Salt Lake City > Grand Teton > Yellowstone > Salt Lake City
Of korte versie: Las Vegas > Zion > Bryce (> Capitol Reef) > Salt Lake City > Grand Teton > Yellowstone > Salt Lake City
  • Yosemite lijkt me erg gaaf, maar waarschijnlijk zijn de watervallen in september minimaal.
  • Grand Teton en Yellowstone lijken ons geweldig vanwege de natuur en de wildlife. Met de geisers hebben we niet zo veel, maar in Yellowstone is genoeg te zien!
  • De afstand tussen Bryce/Capitol Reef en Jackson (Grand Teton) is groot, daarom lijkt een nacht in Salt Lake City mij niet verkeerd (e.v.t. dagje shoppen in een Mall)
  • San Francisco max 1 dag

San Francisco > Yosemite > Las Vegas > Zion > Bryce > Capitol Reef > Grand Junction > Aspen > Rocky Mountains > Denver
Of korte versie: Las Vegas > Zion > Bryce > Capitol Reef > Grand Junction > Aspen > Rocky Mountains > Denver
  • In plaats van Yellowstone richting Colorado
  • Colorado lijkt ons ook erg mooi, en heeft ook veel leuke dorpjes, maar waarschijnlijk minder wildlife dan Yellowstone/Grand Teton en minder spectaculaire (maar alsnog erg mooie) natuur
  • Colorado bied misschien wat meer afwisseling tussen natuur en dorpjes
  • Eventueel andere route binnen Colorado, Denver doen we niet aan (enkel airport)

Grote vraag bij deze twee routes is dan ook, gezien onze interesses: Yellowstone/Grand Teton of Colorado/Rocky Mountains?

Welke route adviseren jullie voor de eerste keer West-Amerika?
Wellicht heb ik me wel blind gestaard op deze twee routes, dus hele ander ideeën zijn ook welkom!

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes, Denise.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke route West Amerika?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie routes allebei! En dit zijn nog maar twee van de ontelbare routes die je in het westen kunt doen. Jullie willen niet beginnen met het standaardrondje?
Kiezen zullen jullie zelf moeten doen, lees je daarom goed in, en kijk wat je het meeste aanspreekt. Misschien goed om naast de gidsen ook eens wat reisverslagen te lezen, dan krijg je toch een wat ander beeld.
Is september een gegeven? Juni is ook een mooie maand om te reizen, zeker voor Yosemite. Maar ook in september is Yosemite nog de moeite waard (zie ons 2019-verslag bijvoorbeeld).

Om tussen beide routes te kiezen is het goed om ze eens per dag uit te schrijven. Dan kun je zien of het ook lukt in de tijd die je hebt.
Voor de invulling zou je eens naar onze verslagen kunnen kijken, bijvoorbeeld die van 2013, 2015, 2017 en 2019.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke route West Amerika?

Bericht door PSVwally »

Je geeft aan volgend jaar September. Medio September sluiten diverse accommodaties rond Yellowstone en Grand Teton vanwege de aankomende winter. Niet dat je dan ingesneeuwd zit hoor, maar de kans is er dan het wit wordt. Dus als je je 1e route zou doen, dan zou ik deze omdraaien. Dus beginnen in Salt Lake City.

In route 2 zou ik zeker de parken rond Moab inpassen, want die zijn echt prachtig. Utah en Colorado zijn allebei spectaculaire staten en ik mis eigenlijk best wel een deel wat aan de oostkant van de lijn grofweg Moab - Monument Valley ligt. Million dollar highway, black canyon of the gunnisson, great sand dunes np, pikes peak, het graf van buffalo bill, red rock sp.

Voor beide routes valt in mijn ogen wat te zeggen waar je in route 2 minder kilometers zal maken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer